Kirjoittaja Aihe: Tekniikanvaihto 2 gen. Firebirdiin  (Luettu 13033 kertaa)

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7342
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Tekniikanvaihto 2 gen. Firebirdiin
« Vastaus #3 : 30.11.2016 - klo:20:48 »
mahtuu mahtuu  ::) ;D
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am 5,7 LS1 + aut -98
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss LS7 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs 5,7 LT1  T-top -89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Cadillac escalade 6,2 ESV -08
- MB 600 CL AMG V12 w140 -94
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- RR Silver spur -85 MR-rek
- RR Silver spur taxfree-86

Poissa Chonder

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 994
  • Sukupuoli: Mies
  • mistä nää ruuvit on?
Vs: Tekniikanvaihto 2 gen. Firebirdiin
« Vastaus #2 : 30.11.2016 - klo:19:35 »
Onko nyt paikalla Pontiacin vai Chevyn 350? Jos Ponun niin ainakin moottorin kannatus on erilainen (näitä ei ole kuulemma vaikea tehdä vaikka itse) ja laatikko ei sovi, koska Chevyn ja Ponun kaaveli on eri.
Chevyn isolohko on kyllä mitoiltaan isompi kuin Ponun kone, mutta kyllä konehuoneessa tila pitäis riittää kun onhan niitä myös Camaroihin laitettu. Tais olla aikaisemmin myynnissäkin yks 2gen Firebird missä 454. Painon puolesta, jouset vaihtoon jos keula painuu liikaa. Tai alukannet, keventää ja tulee potkuakin lisää  ;D
Onnea projektiin ja eiköhän asiat selviä  8)
 
Chevrolet Camaro -89 350
Pontiac Safari -87 Sleeper project
Hummer H2 -03
Valmet 361, Volvo BM 4400 ja muita huomiota vaativia vanhoja koneita

Poissa TONTO

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 3
Tekniikanvaihto 2 gen. Firebirdiin
« Vastaus #1 : 30.11.2016 - klo:17:12 »
Moi!

Tässä kovasti kiehtoisi lähteä toteuttamaan ensimmäistä kertaa elämässä tuollaista tekniikanvaihtoprokkista tuohon 1971 350 Firebirdiin, kun työkaverilta vapautuisi sopivasti Chevroletin 454 (LS6) moottori.
Lähinnä kinnostaisi, että olisiko joku vastaavanlaisen swapin jo toteitellut ja millaisia karikoita tulisi ottaa huomioon hommaa toteuttaessa..?
Katsuria kävinkin jo jututtamassa, jonka mukaan esteitä ei pitäisi olla tekniikan saamiseksi papereihin, kunhan auto vastaa lähinnä alustaltaan isolohkoversiota (455 cid), jota oli saatavilla 1971. Mistähän saisi kaiveltua riittävän viralliset dokumentit, jotka kelpaisivat osoittamaan tarvittavat muutokset eroavaisuuteen pikku- ja isolohkon välillä. Akselipaino kans vähän mietityttää, kun tämä 454 on kansiaan myöden valurautainen... Penkkilapun kuulemma vaatii, kun moottori on joskus 1980-luvulla ostettu "Cratemoottori", eikä siis minkään "varsinaisen" auton moottori.
Tuo 454 on fyysiseltä kooltaan aika suuri moottori, joten omaa pään raapimista aiheuttanee istutus moottoritilaan, mutta tuskin kuitenkaan ihan tekemätön paikka, kun onhan tätä tosiaan saanut Pontiacin omalla 455 cid. isolohkolla.
Olisin nöyrän kiitollinen oikeastaan kaikista neuvoista/huomioista tällaiseen projektiin liittyen, kun tosiaan ekaa kertaa näinkin laajalla prokkiksella mentäis.
Etukäteen jo kiitoksia  \m/

T:Mikko