Kirjoittaja Aihe: trans am -87 (ikuisuus rojekti)  (Luettu 26340 kertaa)

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #78 : 17.07.2019 - klo:22:12 »
Viimeinkin pata on kiinni  ;D
loppuviikosta varmaankin teen sen ecun johtosarjan modauksen
Ensi viikolla meinasin jos saisin auton nosturille niin jarru ja polttoaine putket laitan siististi kiinni pohjaan.
Pakosarjat pitää hommata nyt. Kun nuo 4genin long tubet ei taida käydä tuohon   :-\ 

Mistä muuten saisi hyvät sarjat järkevään hintaan? ebaytä jo vähän katselinkin, long tubet meinasin sinne tunkea.  Sen jälkeen pääsisi tekemään putkiston kun saa sarjat kiinni.
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #77 : 15.07.2019 - klo:22:58 »
Pitää vissiin tehdä poikkipalkkin takareunaan vielä väistö öljypohjaa varten. Menee turhan lähelle, varmaan joku 3 mm jää väliin tilaa. Nyt kannakeet pitää viimeistellä. Mitat niissä nyt on ok
« Viimeksi muokattu: 16.07.2019 - klo:04:28 kirjoittanut Jani »
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #76 : 13.07.2019 - klo:21:16 »
Tulipa noita moottorikannakkeita hierottua eilen illalla. Pitää vielä väännellä niitä. Kuinka ahtaalle näissä tuo öljypohja joutuu? Tuntuu että ihan millipeliä ettei ota palkkiin kiinni. Eikä rintapeltiinkään ole kuin varmaa se 10mm kuskinpuolella( kannessa joku pieni uloke. Toisella puolella puolapaketti aika lähellä lämppärikoteloa.
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #75 : 21.05.2019 - klo:06:15 »
Nyt tällä viikolla hommat taas edennyt. Alkaa sisältäkin näyttää autolta hiljakseen. Ennenkuin sisustaa jatkaa on koetaulun sähköt saatava kiinni.  Nyt pitää viisaammilta kysyä kytkennöistä, polttoaine anturin piuhat. Ne korvataan ilmeisesti suoraan vanhoihin( vaihdoin sen tankilla menevän johtosarjan.polttoainepumpun piuhat vien mihin laitan releen, varmaan kuskin jalkatilaan...
Ilmeisesti tankin muita johtoja ei tarvi kytkeä.

Katsoin tuota tässä ketjussa ollutta ecun johtosarjan modaus ohjetta. Haluan ilmastoinnin ja crusen jättää, joten mihinkään niihin viittavaan johtoon en koske?

Miten nopeus signaalin saa koska nyt ei ole ABS jarruja mistä tiedon saisi. Ja ilmeisesti nopeustieto tarvitaan
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #74 : 14.11.2018 - klo:20:15 »
No niin. Nyt se kone keulalla :o
Kiinnikkeet eivät käyneet, joten joutuu muokkaamaan niitä vähän.
Ne kun saan istumaan niin sitten kardaani ja laatikon kannakkeen teko. Sitten alkaa sähköhommat
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5742
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #73 : 30.10.2018 - klo:21:19 »
Sanotaan näin, että ennemmin ne bmw vanteet, kuin torque trustit mitä kaikil on. Muutenkin huono tarjotan 17-18" kokoluokassa 9-11" leveenä. Jos löytää silmää miellyttävän, niin lähes aina 4gen tai vette ET:llä. Yhtään tapausta en tiedä, että vakuutusyhtiö olisi evännyt korvauksen/vastuun bmw vanteiden takia näissä vehkeissä. Niinku aikasemminki mainittiin ihan yhtä laitonta on putkiston, moottorin sisäiset/ulkoiset muutokset, oli kyseessä käyttis, harraste tai museoauto  ::)

Studeista; olisinkohan laittanut n.12-15mm vakiota pidemmät arp studit. Us-partsilla silloin kauheen kalliit olleet
Edit olivatkin 20mm vakiota pidemmät.

Kuten sanoin kaikki tavallaan. Moottoria ja putkistoa muokatessa niiden pettäessä auto ei kuitenkaan mene metsään. Pulttien irrotessa tai katketessa tuo riski on huomattavasti suurempi. Mua ei se laillisuus tuossa huoleta vaan se että sitte ku 2 markkaa lasissa niin mulla ainaki mieltä rauhottaa tieto että auto seisoo asfalttia vasten siihen täysin sopivien vanteiden varassa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 948
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #72 : 30.10.2018 - klo:20:17 »
Tästä oon edelleen F350 kanssa 100% samaa mieltä. Niitä vanteita saa 4.75" jaollakin ja semmosia mitkä passaa ilman spacereitä niin on aivan turhaa leikkiä väärien jakojen ja spacereiden kanssa kun ei ole mitään pakkoa näin tehdä  :o

Jokkainen toki saa tehä niinku parraaksi näkkee.

Sanotaan näin, että ennemmin ne bmw vanteet, kuin torque trustit mitä kaikil on. Muutenkin huono tarjotan 17-18" kokoluokassa 9-11" leveenä. Jos löytää silmää miellyttävän, niin lähes aina 4gen tai vette ET:llä. Yhtään tapausta en tiedä, että vakuutusyhtiö olisi evännyt korvauksen/vastuun bmw vanteiden takia näissä vehkeissä. Niinku aikasemminki mainittiin ihan yhtä laitonta on putkiston, moottorin sisäiset/ulkoiset muutokset, oli kyseessä käyttis, harraste tai museoauto  ::)

Studeista; olisinkohan laittanut n.12-15mm vakiota pidemmät arp studit. Us-partsilla silloin kauheen kalliit olleet
Edit olivatkin 20mm vakiota pidemmät.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2018 - klo:20:59 kirjoittanut Juza89 »
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4932
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #71 : 30.10.2018 - klo:12:56 »
Joo siksi ne veten vanteet ei sinne käy kun joutuisi käyttämään spacereita.
Mistä olette muuten hommannut napoihin uusia pultteja, nyt jarrupäivityksen myötä navan pultit käy lyhyiksi kun tulee 4gen jarrulevy siihen navan päälle.
Löytyiskö tuolta:
http://nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=13556&editmode=showmain&s=1&p_id=252
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #70 : 30.10.2018 - klo:12:14 »
Joo siksi ne veten vanteet ei sinne käy kun joutuisi käyttämään spacereita.
Mistä olette muuten hommannut napoihin uusia pultteja, nyt jarrupäivityksen myötä navan pultit käy lyhyiksi kun tulee 4gen jarrulevy siihen navan päälle.
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5742
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #69 : 30.10.2018 - klo:10:53 »
Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.  >:(

Tästä oon edelleen F350 kanssa 100% samaa mieltä. Niitä vanteita saa 4.75" jaollakin ja semmosia mitkä passaa ilman spacereitä niin on aivan turhaa leikkiä väärien jakojen ja spacereiden kanssa kun ei ole mitään pakkoa näin tehdä  :o

Jokkainen toki saa tehä niinku parraaksi näkkee.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #68 : 30.10.2018 - klo:10:13 »
Tänään autoa varmaan pitäisi vähän siirrellä, ja alkaa kiristelemään lokasuojia paikalleen, samalla kaikki levikemuovit tiukata kiinni. Samalla voisi vaihtaa tankille menevät sähköjohdot.  Varmaan ensi viikolla voisi katsoa lämppärin osia paikalleen. Sitten se alkaisi olla moottorin asennus edessä   ::)

Samalla teen tässä toista laitetta, pienen pusun takanurkaan saanut C6  :W  ( ei sitikka)
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2643
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #67 : 22.10.2018 - klo:12:17 »
Kuinkahan tarkasti näissä vehkeissä jako on juurikin sen 120.6mm? Hiukan nimittäin epäilen...  ;D
Joo se on niinkuin vanha timpuri sanoi:"kun tuo tuumakin on niin vähän,niin kuinkas vähän se milli oikein on?"
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5194
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #66 : 21.10.2018 - klo:19:59 »
Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla.
tossa mun kirjallinen  vastaväite kun sain kuluneista renkaista ajokiellon 19.6.2018 ja auton sai ajaa korjattavaksi 20.6.2018 klo 24:00 saakka en siis tarvinnu hommata kärryä.
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5999
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #65 : 21.10.2018 - klo:19:33 »
Kuinkahan tarkasti näissä vehkeissä jako on juurikin sen 120.6mm? Hiukan nimittäin epäilen...  ;D
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #64 : 21.10.2018 - klo:19:26 »
Voihan sen jaon muuttaa , poraa napaa uuden jaon  ::)
Vanne valikoima vaan taitaa olla aika huono 18” ja 4.75 jako  m-
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87