Kirjoittaja Aihe: trans am -87 (ikuisuus rojekti)  (Luettu 23644 kertaa)

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 238
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #74 : 14.11.2018 - klo:20:15 »
No niin. Nyt se kone keulalla :o
Kiinnikkeet eivät käyneet, joten joutuu muokkaamaan niitä vähän.
Ne kun saan istumaan niin sitten kardaani ja laatikon kannakkeen teko. Sitten alkaa sähköhommat
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5435
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #73 : 30.10.2018 - klo:21:19 »
Sanotaan näin, että ennemmin ne bmw vanteet, kuin torque trustit mitä kaikil on. Muutenkin huono tarjotan 17-18" kokoluokassa 9-11" leveenä. Jos löytää silmää miellyttävän, niin lähes aina 4gen tai vette ET:llä. Yhtään tapausta en tiedä, että vakuutusyhtiö olisi evännyt korvauksen/vastuun bmw vanteiden takia näissä vehkeissä. Niinku aikasemminki mainittiin ihan yhtä laitonta on putkiston, moottorin sisäiset/ulkoiset muutokset, oli kyseessä käyttis, harraste tai museoauto  ::)

Studeista; olisinkohan laittanut n.12-15mm vakiota pidemmät arp studit. Us-partsilla silloin kauheen kalliit olleet
Edit olivatkin 20mm vakiota pidemmät.

Kuten sanoin kaikki tavallaan. Moottoria ja putkistoa muokatessa niiden pettäessä auto ei kuitenkaan mene metsään. Pulttien irrotessa tai katketessa tuo riski on huomattavasti suurempi. Mua ei se laillisuus tuossa huoleta vaan se että sitte ku 2 markkaa lasissa niin mulla ainaki mieltä rauhottaa tieto että auto seisoo asfalttia vasten siihen täysin sopivien vanteiden varassa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 932
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #72 : 30.10.2018 - klo:20:17 »
Tästä oon edelleen F350 kanssa 100% samaa mieltä. Niitä vanteita saa 4.75" jaollakin ja semmosia mitkä passaa ilman spacereitä niin on aivan turhaa leikkiä väärien jakojen ja spacereiden kanssa kun ei ole mitään pakkoa näin tehdä  :o

Jokkainen toki saa tehä niinku parraaksi näkkee.

Sanotaan näin, että ennemmin ne bmw vanteet, kuin torque trustit mitä kaikil on. Muutenkin huono tarjotan 17-18" kokoluokassa 9-11" leveenä. Jos löytää silmää miellyttävän, niin lähes aina 4gen tai vette ET:llä. Yhtään tapausta en tiedä, että vakuutusyhtiö olisi evännyt korvauksen/vastuun bmw vanteiden takia näissä vehkeissä. Niinku aikasemminki mainittiin ihan yhtä laitonta on putkiston, moottorin sisäiset/ulkoiset muutokset, oli kyseessä käyttis, harraste tai museoauto  ::)

Studeista; olisinkohan laittanut n.12-15mm vakiota pidemmät arp studit. Us-partsilla silloin kauheen kalliit olleet
Edit olivatkin 20mm vakiota pidemmät.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2018 - klo:20:59 kirjoittanut Juza89 »
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4750
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #71 : 30.10.2018 - klo:12:56 »
Joo siksi ne veten vanteet ei sinne käy kun joutuisi käyttämään spacereita.
Mistä olette muuten hommannut napoihin uusia pultteja, nyt jarrupäivityksen myötä navan pultit käy lyhyiksi kun tulee 4gen jarrulevy siihen navan päälle.
Löytyiskö tuolta:
http://nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=13556&editmode=showmain&s=1&p_id=252
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 238
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #70 : 30.10.2018 - klo:12:14 »
Joo siksi ne veten vanteet ei sinne käy kun joutuisi käyttämään spacereita.
Mistä olette muuten hommannut napoihin uusia pultteja, nyt jarrupäivityksen myötä navan pultit käy lyhyiksi kun tulee 4gen jarrulevy siihen navan päälle.
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5435
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #69 : 30.10.2018 - klo:10:53 »
Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.  >:(

Tästä oon edelleen F350 kanssa 100% samaa mieltä. Niitä vanteita saa 4.75" jaollakin ja semmosia mitkä passaa ilman spacereitä niin on aivan turhaa leikkiä väärien jakojen ja spacereiden kanssa kun ei ole mitään pakkoa näin tehdä  :o

Jokkainen toki saa tehä niinku parraaksi näkkee.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 238
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #68 : 30.10.2018 - klo:10:13 »
Tänään autoa varmaan pitäisi vähän siirrellä, ja alkaa kiristelemään lokasuojia paikalleen, samalla kaikki levikemuovit tiukata kiinni. Samalla voisi vaihtaa tankille menevät sähköjohdot.  Varmaan ensi viikolla voisi katsoa lämppärin osia paikalleen. Sitten se alkaisi olla moottorin asennus edessä   ::)

Samalla teen tässä toista laitetta, pienen pusun takanurkaan saanut C6  :W  ( ei sitikka)
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2583
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #67 : 22.10.2018 - klo:12:17 »
Kuinkahan tarkasti näissä vehkeissä jako on juurikin sen 120.6mm? Hiukan nimittäin epäilen...  ;D
Joo se on niinkuin vanha timpuri sanoi:"kun tuo tuumakin on niin vähän,niin kuinkas vähän se milli oikein on?"
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5112
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #66 : 21.10.2018 - klo:19:59 »
Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla.
tossa mun kirjallinen  vastaväite kun sain kuluneista renkaista ajokiellon 19.6.2018 ja auton sai ajaa korjattavaksi 20.6.2018 klo 24:00 saakka en siis tarvinnu hommata kärryä.
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5972
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #65 : 21.10.2018 - klo:19:33 »
Kuinkahan tarkasti näissä vehkeissä jako on juurikin sen 120.6mm? Hiukan nimittäin epäilen...  ;D
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 238
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #64 : 21.10.2018 - klo:19:26 »
Voihan sen jaon muuttaa , poraa napaa uuden jaon  ::)
Vanne valikoima vaan taitaa olla aika huono 18” ja 4.75 jako  m-
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4750
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #63 : 21.10.2018 - klo:15:27 »
Kai sä ymmärrät että moottorin virittäminen on ihan sama asia ;) Suomessa kaikki on mahdollista, jopa syyttömän kikkailulla muuttaminen syylliseksi ;) Tälläinen varmaan olis kaatunut hovissa, käräjäoikeus vois vaikka tuomitakkin. Kuulostaa vaan ihan hevostoimiston BS.ltä ;D
Ei tuo mennyt käräjille, vakuutustarkastaja sen päätti, eikä tuttu halunnut lähteä haastamaan vakuutusyhtiötä oikeuteen korvauksista, kun siinä äkkiä summat kolminkertaistuu. Tosin yksi oululainen kaveri teki senkin, rattijuoppo ajoi päin punaisia moottoripyörän päälle, kaverilta murtui ,sääri, reisi lonkka ja selkä, joitui loppuiäksi pyörätuoliin ja vakuutusyhtiö katsoi ettei vaikuta työntekoon. Meni hoviin saakka ja kaveri voitti. Mutta kesti melkein kaks vuotta ja yli 50t€ omaa rahaa, ennenkuin  oikeus päätti korvauksista. ,Moottorin virittämisen yli sallitun tehorajan ja sen toteaminen vakuutustarkastajan toimesta on "hieman" hankalampaa kuin väärän rengastuksen pongaaminen. Mutta jokainen tekee itse omat päätökset. Mun kantti ei riitä siihen jos väärien vanteiden takia pultit katkeekin ja ajat jonkun päälle muutaman satasen säästön takia.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Paikalla GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10367
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #62 : 21.10.2018 - klo:14:35 »
Kirjallista todistuaineistoa ei ole, mutta tuttu joutui maksumieheksi, vaikka rengastuksella ei ollut osaa eikä arpaa kolariin. Vastapuoli tuli kolmion takaa kylkeen, mutta kun tuttavan autossa olikin 88 kantavuuden renkaat ja olisi pitänyt olla 91 ja vakuutustarkastaja huomasi tämän, niin tuttava joutui maksamaan omat ja vastapuolen vahingot, reilu 8000€. Perusteluna oli laiton rengastus ja tästä johtuen ajokiellossa oleva auto. Ja tuossa on vain autojen korjauskulut, henkilövahinkoja ei tullut. Äkkiähän tuon kysyt katsastusmieheltä tai vakuutustarkastajalta jos vielä epäilyttää. Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla. Mutta toki jokainen saa pelleillä niin kuin haluaa, mutta minusta ei kannata väittää, että bemarin vanteet käy, ainakaan kertomatta, että ne on vain sinne päin.
Kai sä ymmärrät että moottorin virittäminen on ihan sama asia ;) Suomessa kaikki on mahdollista, jopa syyttömän kikkailulla muuttaminen syylliseksi ;) Tälläinen varmaan olis kaatunut hovissa, käräjäoikeus vois vaikka tuomitakkin. Kuulostaa vaan ihan hevostoimiston BS.ltä ;D
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4750
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #61 : 21.10.2018 - klo:13:22 »
Tätä olen muussakin yhteydessä tuumaillut, ja ois kyllä mielenkiintoista nähdä joku ennakkotapaus tästä.  Toki edelleen 4,75" täsmällisesti on erisuuri kuin 120 mm...
Kirjallista todistuaineistoa ei ole, mutta tuttu joutui maksumieheksi, vaikka rengastuksella ei ollut osaa eikä arpaa kolariin. Vastapuoli tuli kolmion takaa kylkeen, mutta kun tuttavan autossa olikin 88 kantavuuden renkaat ja olisi pitänyt olla 91 ja vakuutustarkastaja huomasi tämän, niin tuttava joutui maksamaan omat ja vastapuolen vahingot, reilu 8000€. Perusteluna oli laiton rengastus ja tästä johtuen ajokiellossa oleva auto. Ja tuossa on vain autojen korjauskulut, henkilövahinkoja ei tullut. Äkkiähän tuon kysyt katsastusmieheltä tai vakuutustarkastajalta jos vielä epäilyttää. Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla. Mutta toki jokainen saa pelleillä niin kuin haluaa, mutta minusta ei kannata väittää, että bemarin vanteet käy, ainakaan kertomatta, että ne on vain sinne päin.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 481
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #60 : 21.10.2018 - klo:13:02 »
Kyllä minä laitan vain oikealla jaolla olevia vanteita alle! ::)
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.