Kirjoittaja Aihe: trans am -87 (ikuisuus rojekti)  (Luettu 26330 kertaa)

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4925
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #63 : 21.10.2018 - klo:15:27 »
Kai sä ymmärrät että moottorin virittäminen on ihan sama asia ;) Suomessa kaikki on mahdollista, jopa syyttömän kikkailulla muuttaminen syylliseksi ;) Tälläinen varmaan olis kaatunut hovissa, käräjäoikeus vois vaikka tuomitakkin. Kuulostaa vaan ihan hevostoimiston BS.ltä ;D
Ei tuo mennyt käräjille, vakuutustarkastaja sen päätti, eikä tuttu halunnut lähteä haastamaan vakuutusyhtiötä oikeuteen korvauksista, kun siinä äkkiä summat kolminkertaistuu. Tosin yksi oululainen kaveri teki senkin, rattijuoppo ajoi päin punaisia moottoripyörän päälle, kaverilta murtui ,sääri, reisi lonkka ja selkä, joitui loppuiäksi pyörätuoliin ja vakuutusyhtiö katsoi ettei vaikuta työntekoon. Meni hoviin saakka ja kaveri voitti. Mutta kesti melkein kaks vuotta ja yli 50t€ omaa rahaa, ennenkuin  oikeus päätti korvauksista. ,Moottorin virittämisen yli sallitun tehorajan ja sen toteaminen vakuutustarkastajan toimesta on "hieman" hankalampaa kuin väärän rengastuksen pongaaminen. Mutta jokainen tekee itse omat päätökset. Mun kantti ei riitä siihen jos väärien vanteiden takia pultit katkeekin ja ajat jonkun päälle muutaman satasen säästön takia.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10529
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #62 : 21.10.2018 - klo:14:35 »
Kirjallista todistuaineistoa ei ole, mutta tuttu joutui maksumieheksi, vaikka rengastuksella ei ollut osaa eikä arpaa kolariin. Vastapuoli tuli kolmion takaa kylkeen, mutta kun tuttavan autossa olikin 88 kantavuuden renkaat ja olisi pitänyt olla 91 ja vakuutustarkastaja huomasi tämän, niin tuttava joutui maksamaan omat ja vastapuolen vahingot, reilu 8000€. Perusteluna oli laiton rengastus ja tästä johtuen ajokiellossa oleva auto. Ja tuossa on vain autojen korjauskulut, henkilövahinkoja ei tullut. Äkkiähän tuon kysyt katsastusmieheltä tai vakuutustarkastajalta jos vielä epäilyttää. Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla. Mutta toki jokainen saa pelleillä niin kuin haluaa, mutta minusta ei kannata väittää, että bemarin vanteet käy, ainakaan kertomatta, että ne on vain sinne päin.
Kai sä ymmärrät että moottorin virittäminen on ihan sama asia ;) Suomessa kaikki on mahdollista, jopa syyttömän kikkailulla muuttaminen syylliseksi ;) Tälläinen varmaan olis kaatunut hovissa, käräjäoikeus vois vaikka tuomitakkin. Kuulostaa vaan ihan hevostoimiston BS.ltä ;D
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4925
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #61 : 21.10.2018 - klo:13:22 »
Tätä olen muussakin yhteydessä tuumaillut, ja ois kyllä mielenkiintoista nähdä joku ennakkotapaus tästä.  Toki edelleen 4,75" täsmällisesti on erisuuri kuin 120 mm...
Kirjallista todistuaineistoa ei ole, mutta tuttu joutui maksumieheksi, vaikka rengastuksella ei ollut osaa eikä arpaa kolariin. Vastapuoli tuli kolmion takaa kylkeen, mutta kun tuttavan autossa olikin 88 kantavuuden renkaat ja olisi pitänyt olla 91 ja vakuutustarkastaja huomasi tämän, niin tuttava joutui maksamaan omat ja vastapuolen vahingot, reilu 8000€. Perusteluna oli laiton rengastus ja tästä johtuen ajokiellossa oleva auto. Ja tuossa on vain autojen korjauskulut, henkilövahinkoja ei tullut. Äkkiähän tuon kysyt katsastusmieheltä tai vakuutustarkastajalta jos vielä epäilyttää. Heinäkuussa voimaan tulleen lain mukaan katasatuksessa liian kuluneet renkaat aiheuttavat välittömän ajokiellon, autolla ei saa ajaa edes kotiin, vaan pitää viedä trailerilla. Mutta toki jokainen saa pelleillä niin kuin haluaa, mutta minusta ei kannata väittää, että bemarin vanteet käy, ainakaan kertomatta, että ne on vain sinne päin.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 522
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #60 : 21.10.2018 - klo:13:02 »
Kyllä minä laitan vain oikealla jaolla olevia vanteita alle! ::)
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2638
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #59 : 21.10.2018 - klo:11:46 »
Joo ei sitä tiedä vaikka tulis ongelmia ajanmittaan tuosta 120mm jaosta.Mullakaan ei ole ollut vasta kun 18vuotta komeron alla ilman ongelmia...
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa Mopo305

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1491
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #58 : 21.10.2018 - klo:06:53 »
Paljo noita käytössä. \m/
...näin teemme, juomme rahat, ja kävelemme kotiin!

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 557
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #57 : 20.10.2018 - klo:23:58 »
Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.  >:(

Tätä olen muussakin yhteydessä tuumaillut, ja ois kyllä mielenkiintoista nähdä joku ennakkotapaus tästä. 4,75" ja 120 mm ero on 0,65 mm. Eli pultin reikä on noissa 0,325 mm eri kohdassa, jos vanne (sekä auton pyörän napa) on tehty precis. Kyllä sen siis jotenkin ymmärtää jos jengi lipsuu vanteen valinnassa tuon verran. Omassa 4 genissä on edellisen omistajan jäljiltä myös 120 mm jaolliset, olen niitä kyllä vaihtamassa, mutta en siinä pelossa että joutuisin vanteiden takia maksumieheksi jossain onnettomuudessa. Toki edelleen 4,75" täsmällisesti on erisuuri kuin 120 mm...
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3994
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #56 : 20.10.2018 - klo:21:03 »
5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki  ;)
Samaa mieltä mulla 93 camussa bemarinvanteet ja ei sovitteita siltikään ei ravistanut  m/
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4274
  • Sukupuoli: Mies
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #55 : 20.10.2018 - klo:14:10 »
Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.  >:(

 m/

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4925
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #54 : 20.10.2018 - klo:14:05 »
5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki  ;)
Mutta essonbaari juttua ei oo se et jos jotain sattuu ja vakuutustarkastaja sattuu huomaamaan bimmin vanteet, niin silloin maksetaankin omat ja vastapuolen kulut, vaikka vanteilla ei olis mitään vaikutusta itse vahinkoon. Ja miks pitäis kun oikealla jaollakin löytyy vanteita. Ihan väärä paikka säästää.  >:(
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4274
  • Sukupuoli: Mies
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #53 : 20.10.2018 - klo:12:44 »
« Viimeksi muokattu: 20.10.2018 - klo:12:46 kirjoittanut Fenix »

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 804
  • Sukupuoli: Mies
  • Image is nothing, boost is everything
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #52 : 20.10.2018 - klo:10:54 »
http://www.osatuontiracingshop.fi/product/108/pyoranmutteri-epakesko-60-kartiolla 
Tollaset mutterit ku laittaa soviterenkaiden kaveriks niin  bmw vanne istuu 100%
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7150
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #51 : 20.10.2018 - klo:10:44 »
5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki  ;)

 m/
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi (projekti)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Porsche cayenne 450hv turbo -03
- MB 600 CL AMG V12 w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB G 300d -90
- Rols-Royce Silver spur taxfee-85

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 948
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #50 : 20.10.2018 - klo:10:43 »
5x120 jaolla toimii aivan hyvin, oikea keskiö sovite ja kiristää tasaisesti. Eivät täristä tai irtoa mutterit kovassakaan vauhdissa. Eri asia jos vanteet o kierrot. Esson baari juttua, etteivät toimeisi/ olisi luotettavia. Mittatilaus vanteilla saa sitten semmoset ku haluaa, tosin näkyy hinnassaki  ;)
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #49 : 20.10.2018 - klo:06:04 »
Taitaa olla tuota tismalleen oikeaa jakoa vähän hankala löytää :(
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87