Kirjoittaja Aihe: trans am -87 (ikuisuus rojekti)  (Luettu 26339 kertaa)

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5999
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #18 : 22.06.2017 - klo:23:15 »
LS1 jarrut on 12" ympäriinsä, 3g etulevyt on 10.5", takana myös 10.5" vuosina 82-88.
89- eteenpäin tuli käytännössä samat kuin 4geneissä oli vuoteen 97. Ne taitaa olla reilu 11" levyillä. Parasta LS1 takajarruissa on kunnon känkkä, levyn sisällä rumpu mikä oikeasti toimii jarruna.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #17 : 22.06.2017 - klo:04:25 »
Joutuu ne jarrut päivittää. Sain kuvia lisäää autosta ja näkyi takajarrut hyvin. Satulat on isot ??? Levyt uritettu ja reiälliset.  Kait se etupääkin on jonkunlainen. Onko nuo LS jarrut noin suuret verrattuna esim lt koneisen jarruihin?
Ja onhan siinä veten kromivanteet :)
« Viimeksi muokattu: 22.06.2017 - klo:05:52 kirjoittanut Jani »
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5999
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #16 : 21.06.2017 - klo:14:12 »
01-02 koneet on paremmin virtaavalla LS6 imusarjan. Se on hyvä, sitten kun alkaa virittelee niin ei heti ahdistaa...
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #15 : 20.06.2017 - klo:17:30 »
Pitää alkaa tuota jarrupäivitystä tutkia kuinka se tehdään. Varmaan nyt tämän perusteella.laitan sitten 4 gen taka-akselib, ja kokeilen miltä veten vanteet näyttää alla.
Samaten tulee kiire tilata koneen jalaatikon kiinnikkeet, alustaa nivelet, puslat ja iskarit.
Ovien ja t-toppi tiivisteiden kanssa ei niin hätä ole vielä. Tekniikka tipahtaa hyvin äkkiä paikallee kun se tulee tännne.

Onko muuten tuossa -01:ssä koneessa imusarja erilainen kun vanhemmissa? Olin jostain niin lukevinaan..
« Viimeksi muokattu: 20.06.2017 - klo:20:48 kirjoittanut Jani »
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 948
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #14 : 18.06.2017 - klo:13:28 »
Ainoo ero 3gen 4gen akseleissa on tuo leveys, mutta kiinnityspisteet o samoissa kohdissa. 3gen olka-akselit modataan, vanhoista jarrulevyistä tehdään keskiöt ja kiinnikkeet tarttee kans tehä tai sitten ostaa valmiina sarjana
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #13 : 18.06.2017 - klo:08:33 »
Käykö se taka-akseli muuten suoraa? Tuossa olisi nimittäin c5 vanteet alla, vissii 18". Ja voisi olla kiva kokeilla niitä alle.
Pitää alkaa kohta tilailla kiinnikeitä ja alkaa valmistella koppaa tähän, kuten polttoaine tankin ja putkien poisto.
Millaiset palikat sitten etujarrujen päivitys vaatii? Koska eikö olka-akselit käytetä 3 genistä
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5999
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #12 : 18.06.2017 - klo:03:24 »
Kiitos, hyvä tietää. Katsoin äsken noita kiinnikkeitä. Niin tarviiko myös tiöata ne tyynyt/puslat vai meneekö ne nykyiset mitkö on k-memberissä kiinni?

Jarrut ehkä saatan vaihtaa.

Koneessa olevat puslat käy Spohnin kiinnikkeisiin. Ehkä hyvä hetki uusia ne samalla jos et oo ihan minibudjetilla liikenteessä.

Niin ja se ilmastointi, myy kompura ja rojut vaan pois. Suomessa tarvii happikonetta harrasteautossa kerran tai kaks kesässä. T-toppi rulettaa...

Ja ne jarrut kannattaa päivittää ehdottomasti. Vakio LS1 vie kevyttä 3geniä nimittäin todella iloisesti. Ottaisin koko taka-akselin suoraan kolmoseen, joutuu vaan käyttämään 4g/C5 vanteita, mutta se on vaan parempi, vaihtoehtoja on paljon enemmän.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 234
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #11 : 17.06.2017 - klo:18:01 »
Jarrut ehkä saatan vaihtaa.

Tottakai vaihdat. Koko projektille iso m/ ja  *clap*
Firebird T-top LST '89

Museoitu B Ascona 2.0S
Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #10 : 17.06.2017 - klo:10:02 »
Kiitos, hyvä tietää. Katsoin äsken noita kiinnikkeitä. Niin tarviiko myös tiöata ne tyynyt/puslat vai meneekö ne nykyiset mitkö on k-memberissä kiinni?
Mulla autossa digitaali mittaristo niin ilmeisesti se hyvä tätä.ajatellen koska sähkönen mittaristo.
Luovuttaja on vm 2001, kuvia pari tuolla myydään autoja puolella.

Jarrut ehkä saatan vaihtaa.

Takalambdat ainakin otan pois, ja ilmeisesti tankissa painemittaus minkä.myös voisi poistaa.
Saa nähdö millainen tuo luovuttaja on, kun en ole itse nähnyt sitä kun kuvissa. Tiedä vaikka jotain olisi tehtykkin kun alla näytti olevan veten vanteet, slp luki ilmanputsarissa ja tuning venakopat((punaset), jos olisi jotain muutakin  :W
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5999
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #9 : 17.06.2017 - klo:04:12 »
 Koneen kiinnikkeitä löytyy valmiina useammasta paikkaa, mä oon käyttänyt Spohnin valmisteita. Ne on ainakin ollu erinomaisia. Tarvitset myös vaihteiston poikki palkin, sen saa myös valmiina, esim. Spohnilta.
Onko luovuttaja-auto minkä vuotinen? Bensatankki sopii kyllä kolmoseen, oliko niin että täyttö putkea joutuu asentelemaan eri asentoon. Olisko ollu niin, että 00-02 vuotiset on muovitankilla, eli kevyt. Ja nelosen tankissa sekin erinomainen juttu että loiskelevyt paljon paremmat kuin kolmosen tankissa, eli nelosen muovitankki on erinomainen päivitys kolmoseen.
Koneen johtosarja lähtee aika nätisti irti koneen mukana. Helpottaa todella paljon jos löytyy kaaviot kolmosen ja nelosen sähköistä. Ne löytyy netistäkin nykyään aika hyvin.
Oliko niin että -87 Firebird oli jo sähköisellä nopeusmittarilla, tais olla. Sekin helpottaa kummasti, ei tarvi vaihtaa mittaristoa jos ei halua.
HP-tuners on hyvä softan muokkailuun, sieltä saat kaikki saastelaitteet kytkettyä pois kuten myös takalambdat sekä muokattua mitä vaan.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #8 : 15.06.2017 - klo:05:43 »
Nyt alkaa tulla paljon kysymyksiä. Miten koneen kiinnikkeet, millaiset nyt tarvitsen tuohon? Ilmastointikompuralle tarvii tehdä ilmeisesti se väistö.
Sähköt, mitä tarvitsee lisätä,ei varmaan mitään ihmeitä, mutta kuitenkin. Esim polttoainepumpun sähköt.
Bensalinjat ajattelin ottaa luovuttaja autosta, käykö tankki suoraan 4gen---» 3 gen.
Miten antureiden poisto kuten taaempi lambda yms koska välttämättä kaikki ei tule käyttöön mitä löytyy 4gen.

Varmaan kysymyksiä tulee vielä kun tätä teen.

Toivonmukaan elokuun lopulla olisi käynnissä ::)
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5999
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #7 : 15.06.2017 - klo:03:29 »
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #6 : 14.06.2017 - klo:05:35 »
Tuo sinne tulee

mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #5 : 12.06.2017 - klo:20:58 »
Tämän kanssa ollut vähän hiljaista, mutta kori alkaa nyt olla sellainen kuin pitää.
Tässä nyt olen etsinyt autoa mikä luovuttaa motin, laatikon, penkit yms osaa
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #4 : 08.04.2017 - klo:22:29 »
Tämmönen tilanne ollut joskus kauan sitten








Renkaat siihen nyt vaan heitetty lokasuojan sisään, eihän tuossa vielä ole akselit edes paikallaan, osiakin puuttuu niistä miltei kaikki vaihdettava, paitsi jouset  ???

Nyt kiillotellut tuota koppaa, alkaa jo näyttämään hiljakseen auton muotoiselta esineeltä  ::)

Ensi viikolla ehkä konepeltikin löytää paikalleen
« Viimeksi muokattu: 08.04.2017 - klo:22:40 kirjoittanut Jani »
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87