Kirjoittaja Aihe: trans am -87 (ikuisuus rojekti)  (Luettu 11463 kertaa)

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #39 : 14.05.2018 - klo:22:42 »
Hyvä tietää :)

No pitää joku päivä ottaa johtosarja pöydälle ja alkaa selvittelemään sitä. Onhan se pakko lopulta katsoa mitä siellä on toiminnassa ja mitä ei että saa toimimaan kaikki kunnolla.  Katteja en tiedä tuleeko niitä
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Paikalla Mikey_

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 393
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #38 : 14.05.2018 - klo:22:38 »
Kannattanee katella ne lambdat kuntoon. Yhdellä lambdalla tuo moottori ei kyllä toimi closed loopissa ollenkaan. Sekventaaliruisku vaatii omat lambdat molemmille moottorin puoliskoille.
-86 Iroc-TT

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #37 : 14.05.2018 - klo:21:43 »
Äsken katselin sähkökuvia tuosta sivulta. Ilmeisesti 01 käy aika hyvin 02 kanssa yhteen. Aika paljon siinä on kytkettävää, noi ecun maadoitukset ja jännitteet ei niin pahoilta näyttänyt, mutta esim ilmastointi näyttäisi tekevän vähän lisätyötä, samaten ce valo pitää kytkeä mittaristoon, polttoaine relevantti pitää kaivella vanhasta johtosarjasta ja varmaan laitan sen sillä. Ja tietysti nopeustieto pitää saada mittaristoon.

Puuttuuko tästä vielä paljon??
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #36 : 14.05.2018 - klo:14:35 »
Toi on jo valmiiksi hyvin poisteltu kun ei ollut edes kattia, yksi lambda löytyi putkistosta, ja ce valo toimi niinkuin piti vanhassa kopassa.

Ajonesto ehkä on, no sen näkee tässä muutaman viikon päästä  \m/
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Paikalla sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 530
  • Sukupuoli: Mies
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #35 : 14.05.2018 - klo:12:55 »
Boxilta ohjaus releen kautta bensapumpulle ja boxille muutamaan nastaan plus 12v jatkuvaa ja muutama virtalukonkautta (nämä kans kantsii releyttää) ja muutama maadotus. Siinäpä ne käyntiin vaadittavat on. Tietty johtosarjassa pitää olla tarvittavat anturi kytkettynä mitä alunperinkin on. Takalambdat ja turhat saastevermeet kantsii poistaa johtosarjasta ja softasta + samalla softasta ajonesto pois.

Täällä on aikahyvin infoa noista johdotuksista

http://www.lt1swap.com/98-02_ls1.htm
« Viimeksi muokattu: 14.05.2018 - klo:13:01 kirjoittanut sirkus »
F-Body:
Camaro -71 LQ4 / 4L80E /10bolt 3.73 eaton true track
Dailydriver:
Cadillac STS 4.6 -07
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #34 : 14.05.2018 - klo:11:16 »
Jotain tapahtunut tässä \m/
Alustan osat matkalla Suomeen, taka akseli maalattu ja katsottu millainen muuten on.  Etujarru nyt odottaa vuoroaan että satuloille teen adapterilevyt.

02 tankki autossa kiinni, ja bensalinjat, etupäässä vaatii pientä muokkausta.
Nyt kysymys, auto vaatii sähköjä lisää, mitä kaikkia sinne laitettava? Bensapumppu nyt ainakin koska oli kaasari, mistä pumpulle syöttö? Mitä ruisku vaatii lisää toimiakseen?
« Viimeksi muokattu: 14.05.2018 - klo:11:26 kirjoittanut Jani »
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #33 : 18.02.2018 - klo:16:35 »
No taas ehtiny tämän eteen jotain tehdä.nyt elinten luovuttaja purettu suurimmaksi osaksi. Tankki, taka-akseli,motti+vaihteisto sähköineen. Moottori on 5.3 ls6 imusarjalla ja modatulla eculla. Vain etu lambda on käytössä, ei katteja. Vaikutti rempatulta , lohko siisti punainen ja uutta tiivisteliimaa näytti olevan saumoissa.
Jouten tuosta jäi spoonin moottorikiinnikeet 4geniin, semmoiset missä päissä laipat ja välissä metalliputki, ei mitään kumia  missää
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #32 : 04.10.2017 - klo:21:38 »
juu nyt ainakin tulee nuo ilmeisesti C6 veten vanteet. taakse 275/35/19 kumit ja eteen 245/xx/18 kumit.

Miten tuo jarrupäivitys, taakse nyt sen kanssa ei mitään kummempia kun ovat jo paikallaan akselissa, mutta eteen. Siine tarvi vanhoja keskiöitä käyttää apuna. Olisiko näihin missään hyviä ohjeita. Voisi tehdä valmiiksi, ensi viikolla menee palikkaa tilaukseen. Olisi kiva kun olisi kaikki tuommoinen jo tehtynä.
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4933
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #31 : 04.10.2017 - klo:21:26 »
Eli sarjat menee ostoon, ja ilmeisesti sitten nuo menee myyntiin mitkä koneessa nyt on kiinni.  ja ehkäpä tuo 3 genin taka-akseli menee ja myyntiin. eikös se 4 genin akseli käynyt suoraan :) saa ne levyjarrut. Etujarru muutosta voisi jo alkaa napoihin tehdä...

4g akseli on sit leveempi ni tietää vannejumppaa mikä kannattaa huomioida, muuten sopii
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #30 : 04.10.2017 - klo:21:24 »
Eli sarjat menee ostoon, ja ilmeisesti sitten nuo menee myyntiin mitkä koneessa nyt on kiinni.  ja ehkäpä tuo 3 genin taka-akseli menee ja myyntiin. eikös se 4 genin akseli käynyt suoraan :) saa ne levyjarrut. Etujarru muutosta voisi jo alkaa napoihin tehdä...
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5872
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #29 : 03.10.2017 - klo:20:49 »
Miten muuten käykö 4gen peltisarjat,kun semmoiset on kiinni..

Ei käy. 98-02 vakio pakosarjat käy ja sitten nimenomaan 3geniin tehdyt LS swap -peltisarjat.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #28 : 24.09.2017 - klo:09:36 »
Voi harmi.. no ei ihan vielä ajankohtainen, mutta kuukauden päästä kone on mahdolllisesti paikallaan, riippuen nyt ihan miten saan tarvittavat osat, eli alustan ja koneen kiinnikkeet.

Miten muuten käykö 4gen peltisarjat,kun semmoiset on kiinni..
« Viimeksi muokattu: 26.09.2017 - klo:05:21 kirjoittanut Jani »
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Paikalla avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6682
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #27 : 23.09.2017 - klo:11:20 »
yleensä yläkautta 3g ja 4g alakauttaa akseleineen päivineen...
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
- Pontiac firebird 350 -78 projekti
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Dodge challenger RT 528cid blower -70
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- MB 814 lavahinuri -86
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford Mustang GT aut -06 "KYY"
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463 2+3 -90

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #26 : 23.09.2017 - klo:07:29 »
Meneekö 3 genissä kone paikalleen alakautta? Mietin.että olisiko helpompi laittaa se alakautta sinne..
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87

Poissa Jani

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: trans am -87 (ikuisuus rojekti)
« Vastaus #25 : 26.08.2017 - klo:11:50 »
Joo siis tuossa on jarrut joka nurkassa uritettu ja reitetty, peltisarjat, ja putkistobtosiaan menee kahtena loppuu asti keskellä x putki, kisakatit. Putkisto x asti noin 3,5"  venakopat ja lohko punaisia, en tiedä miksi maalattu. Illalla pumppu irti
mercedes CLS500
mercedes R320L
Trans Am -87