Kirjoittaja Aihe: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.  (Luettu 14738 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3366
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #12 : 01.06.2017 - klo:17:47 »
Hyvä kun löytyi ja helpolla pääsee.
Pumpun vaihtoon on 2 tapaa: helppo ja hankala. Hankala tapa on se "virallinen" ja helpossa sahataan peräkonttiin luukku pumpun kohdalle.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #11 : 01.06.2017 - klo:16:52 »
Tulppasin paluulinjan, niin paineet pysyi mittarissa hyvin. Uusi säädin tulossa joten ei tartte vielä bensapumppua uusia on aika pirullinen vaihtaa mitä katsoin sen vaihtoa.

Mietiskelin, että tuohan on ollut syynä pitkään käynnistykseen ja mitä muuta tuo vuotava säädin on aiheuttanut esim. auton käynnissä ollessa jotankin ongelmia on ollut joita olen ihmetellyt.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2017 - klo:16:57 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #10 : 31.05.2017 - klo:22:25 »
Mä laitoin takaiskun bensansyöttölinjaan pumpun vaihdon yhteydessä.
Tuon voi helposti lisätä minne tahansa missä on letkuliitos jouston takia.
Esim. Moottoritilaan ennen bensakiskoa tai tankilta tulevan letkun päähän ennen suodatinta.

https://www.autoracing.fi/catalogsearch/result/?q=one+way+venttiili
« Viimeksi muokattu: 31.05.2017 - klo:22:27 kirjoittanut Fenix »

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3366
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #9 : 31.05.2017 - klo:20:46 »
Joskus törmännyt euroturbohärvelissä samaan ominaisuuteen, ja syyllinen oli pumpun päässä oleva imusihti/takaiskuventtiili. Oiskohan tuossa samanlainen rakenne?
Takaisku on pumpuissa sisäänrakennettu eli ei voi vaihtaa erikseen niinkuin isoissa Boschilaisissa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #8 : 31.05.2017 - klo:20:39 »
Joskus törmännyt euroturbohärvelissä samaan ominaisuuteen, ja syyllinen oli pumpun päässä oleva imusihti/takaiskuventtiili. Oiskohan tuossa samanlainen rakenne?
Firebird T-top LST '89

Museoitu B Ascona 2.0S
Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #7 : 31.05.2017 - klo:16:50 »
Käynnistin auton uudelleen ja säätelin ruuvista, niin säädin kyllä toimii paineen säädön osalta laskien ja nostaen painetta, mutta vuotoa voi olla paluulinjaan sen estämistä en kokeillut. Katsoin teknisiä arvoja niin LT1:ssä key on, not running 41 - 47 psi (2,83-3,24 bar) ja paine pitäisi laskea 3-10psi (0,2-0,69 bar)kun moottori on käynnissä.

Suuttimet on uusittu. Pumppu on oletuksen mukaan vanha ja alkuperäinen.

Tuli päässä lasku virhe jakaja ei ole 10, kun psi yksikköjä muutetaan baareiksi mittari on 0 - 100 psi ja näytti 40 psi = 2,76 bar ja 43 psi = 2,96 bar.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2017 - klo:17:01 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3366
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #6 : 31.05.2017 - klo:15:55 »
Pumpun pyörähdys kuuluu asiaan. Nostetaan linjaan paine valmiiks käynnistystä odottamaan.
Jäännöspaine pitäis pysyä pitemmän aikaa. Parhaimmillaan tunteja. Paine tippuu normaalista melkein heti 1-2bariin ja jää siihen.
Jos karkaa niin vuotaa suuttimet/paineensäädin/pumppu. Yks tai useampi.
Säätimen vuodon saa testattua kun tukkii paluuletkun. Muut vähän hankalampia.


Kumma sinänsä että käydessä isompi paine kun sammuksissa. Pitäis olla toisinpäin. Tai sitten se 2sek pyörähdys ei ehdi nostamaan enempää.
Muutenkin aika reipas paine. Lienee nostettu.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #5 : 31.05.2017 - klo:13:07 »
Kyllä paineiden pitäisi pysyä, esim bensapaineensäädin voi vuotaa paineet pois.

Tuota säädin vikaa epäilinkin (joten uusi tilaukseen Summitilta).


Kyllähän siellä pitäis paineet pysyä kun kerran työntää alkuun, vai...  :o

Mites kun sammutat, tippuuko heti nolliin? Pitäis pysyä.

Otin videota, mutta nyt ei ole tässä saatavilla paineet käy 4 bar, kun pumppu pyörähtää ja, kun pysähtyy laskee alle 1 sekunnissa nollaan ja ei pidä paineita muuta kuin käynnissä ollessa.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1041
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #4 : 31.05.2017 - klo:12:51 »
Kyllä paineiden pitäisi pysyä, esim bensapaineensäädin voi vuotaa paineet pois.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6900
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #3 : 31.05.2017 - klo:12:37 »
Kyllähän siellä pitäis paineet pysyä kun kerran työntää alkuun, vai...  :o

Mites kun sammutat, tippuuko heti nolliin? Pitäis pysyä.
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1423
Vs: Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #2 : 31.05.2017 - klo:12:11 »
Yleensä nuo kytketään öljynpaineanturiin, eli pysäyttää pumpun hetken päästä jos moottori ei käy. Eli tuon puolesta olisi ok.
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
Chevrolet Camaro IROC-Z  -88 305cid
_____________________________________
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Bensapumppu ja bensapaineen säädin ym.
« Vastaus #1 : 31.05.2017 - klo:11:45 »
Olen ihmetellyt tuota asiaa, kun käännän auton virta-avaimen ON-asentoon, niin bensapumppu käynnistyy ja pyörii muutama sekunnin ja bensapaine nousee 4 bar (tarkastettu bensapaineen säätimen mittarista) ja, kun bensapumppu pysähtyy paine laskee nollaan (virta-avain ON-asennossa). Olen käsittänyt, että bensapaineen pitäisi olla pysyä esim. tuossa 4 bar:ssa eikä laskea heti nollaan. Starttaan moottorin, niin bensapaine on vakaa ja pysyy tasossa tyhjäkäyntikierrolla n. 4,3 bar. Onko bensajärjestelmässä jokin vialla?


Bensapaineen säädin on Aeromotive 13107 ja bensapumppu on joko vakio tai jokin muu en ole vielä uusinut ja tarkastanut.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-