Kirjoittaja Aihe: Helppo autotalli pikku budjetilla  (Luettu 11412 kertaa)

Poissa Mika

  • Huoltaja
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 5372
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #73 : 28.04.2018 - klo:15:56 »
jos on kohtuullisen kokoinen. Viiden traktorin tallista voi joku jo alkaa kyselee
Oulussa pitää olla toimeenpide lupa ainakin. Itsekin suunnitellut perssuhallia työkoneille.
1964 Chevrolet C10 Custom Stepside

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4525
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #72 : 26.04.2018 - klo:19:14 »
Jep niinpä. Pressutalli ei kaiketi tarvi ku oman luvan?  ;D
jos on kohtuullisen kokoinen. Viiden traktorin tallista voi joku jo alkaa kyselee
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4942
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #71 : 26.04.2018 - klo:18:45 »
rakennuslupa rumbasta puhumattakaan

Jep niinpä. Pressutalli ei kaiketi tarvi ku oman luvan?  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4525
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #70 : 26.04.2018 - klo:16:32 »
Tuo ei ole enää niin helppo, tiedän kyllä että rakentamalla saa mutta tuo vaatii jo kunnon perustuksetkin jne. Tuommonen pressutalli tai se kopillinen autotraileri siirtyykin vaivattomasti tarvittaessa.
rakennuslupa rumbasta puhumattakaan
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4942
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #69 : 26.04.2018 - klo:14:54 »
Naapuri vei just pressutallinsa sorttiasemalle, k-raudan talli, makso joku 600€, lumi paino kasaan  ja tojotassa kattoläjässä
Oma kiinantalli ollu pystössä nyt 5 talvee, hyvin on kestäny tämänkin talven lumikuorman 44kg/m2 tais olla elyn antama painavin lumikuorma  täällä seudulla.
4 projetkiautoo talvehti ja nyt oli sillai  hyvätalvi  kun ei juuri muodostunut kuuraakaan sisäpintoihin.

Joo varmana on hyviäkin halpistalleja, mutta kun katsoo tuota Landtekin tallia niin siinä on kyllä pirun jämerä tuo runko sekä pressutkin ainakin näyttäs normaalia vahvemmilta.

Se yks tärkeä juttu tuossa on se ulkonäkö myös, mulla kun sitä ei saa isolle takapihalle piiloon vaan tulis aika näkyvälle paikalle etupihalle tai talonpäätyyn niin en kehtaa semmosta harmaalla tai vihreällä pressulla olevaa halpistallia laittaa  :)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4942
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #68 : 26.04.2018 - klo:14:52 »
Vajaa tonni lisää ja varmaan halvempiakin on olemassa:

https://www.taloon.com/yhden-auton-talli/TIM-950-AT1/dp?openGroup=9360

Tuo ei ole enää niin helppo, tiedän kyllä että rakentamalla saa mutta tuo vaatii jo kunnon perustuksetkin jne. Tuommonen pressutalli tai se kopillinen autotraileri siirtyykin vaivattomasti tarvittaessa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4525
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #67 : 26.04.2018 - klo:14:51 »
Vajaa tonni lisää ja varmaan halvempiakin on olemassa:

https://www.taloon.com/yhden-auton-talli/TIM-950-AT1/dp?openGroup=9360
+500 rahti ja ovet, ikkunat ja katemateriaali eikä perustus kuulu hintaan. Äkkiä hinta tuplaantuu.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5855
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #66 : 26.04.2018 - klo:14:24 »
Naapuri vei just pressutallinsa sorttiasemalle, k-raudan talli, makso joku 600€, lumi paino kasaan  ja tojotassa kattoläjässä
Oma kiinantalli ollu pystössä nyt 5 talvee, hyvin on kestäny tämänkin talven lumikuorman 44kg/m2 tais olla elyn antama painavin lumikuorma  täällä seudulla.
4 projetkiautoo talvehti ja nyt oli sillai  hyvätalvi  kun ei juuri muodostunut kuuraakaan sisäpintoihin.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2018 - klo:14:26 kirjoittanut pantera »
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor
2006 Trailblazer SS

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1027
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #65 : 26.04.2018 - klo:14:07 »
Pressutallit ei oo aikasemmin kiinnostanu yhtään jo hirveän ulkonäön vuoksi, mutta tuon autotraileri suunnitelman rinnalla vois olla kyllä tällanen vähä jämäkämpi pressutalli. Nämä Landtekin tallit vaikuttaa suht asialliselta, tuon värit passais just mun OKT väreihinkin. Onko näistä kellään kokemusta että onko silti oikeasti ihan polosia autonsäilytysvaihtoehtoja? Nämähän ei oo mittää muuan satasen halpis talleja vaan aika jämerän näkösiä ja lupauksetkin mainoksessa ainakin kovia.

Tässä esimerkki: https://verkkokauppa.landtek.fi/verkkokauppa/landtek-hall-4x6/

Vajaa tonni lisää ja varmaan halvempiakin on olemassa:

https://www.taloon.com/yhden-auton-talli/TIM-950-AT1/dp?openGroup=9360

Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4942
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #64 : 26.04.2018 - klo:12:53 »
Pressutallit ei oo aikasemmin kiinnostanu yhtään jo hirveän ulkonäön vuoksi, mutta tuon autotraileri suunnitelman rinnalla vois olla kyllä tällanen vähä jämäkämpi pressutalli. Nämä Landtekin tallit vaikuttaa suht asialliselta, tuon värit passais just mun OKT väreihinkin. Onko näistä kellään kokemusta että onko silti oikeasti ihan polosia autonsäilytysvaihtoehtoja? Nämähän ei oo mittää muuan satasen halpis talleja vaan aika jämerän näkösiä ja lupauksetkin mainoksessa ainakin kovia.

Tässä esimerkki: https://verkkokauppa.landtek.fi/verkkokauppa/landtek-hall-4x6/
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2808
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #63 : 14.02.2018 - klo:23:15 »
Ei saa sekoittaa kokonaismassaa (määritelty rekisteritiedoissa) ja kytkentämassaa (punnitaan).
Ajokortissa puhutaan kokonaismassasta ja rek.otteessa koukun kohdalla kytkentämassasta "perävaunun massa" EIKÄ "perävaunun kokonaismassa"!!!. Eli kokulle on määritelty max. hinattava massa eikä "kuviteltavissa" oleva massa.
Massa = omamassa+kuorma eli senhetkinen paino
Kokonaismassa = omamassa+kantavuus

Eli esim. C1 ajokortilla ei saa ajaa 5 akselista k-autoa vaikka olis tyhjä eikä D1 kortilla turistibussia vaikka olis yksin kyydissä.

Jos joku on tällaiset sakot maksanut niin peilissä on joku heijastusvika ;D :W 


Edit: Löysin vielä suht selväkielisen version: http://autobild.fi/uutiset/ajokortti
« Viimeksi muokattu: 15.02.2018 - klo:00:17 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4942
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #62 : 14.02.2018 - klo:22:05 »
no jos toteat ton oikeaksi tulkinnaksi niin niillä menet, m/

Hyvä se on varmistaa kuten sanoitkin mutta jos noin lukee Trafin sivulla niin onhan tuo melko yksiselitteinen  :)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3201
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #61 : 14.02.2018 - klo:21:51 »
Tuo TransNAMin linkkaama ohjehan on Trafin sivulta. Minusta tuo yksimielisesti sallii vetää mitä kärryä vaan melkeen kunhan sen todellinen paino vetotilanteessa ei ylitä tuon Jeepin 3360kg koukkua. Eli saa vetää 3360kg koukulla 3500kg kärryä kunhan lastattu niin että todellinen paino ei ylitä 3360kg.
no jos toteat ton oikeaksi tulkinnaksi niin niillä menet, m/

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4942
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #60 : 14.02.2018 - klo:21:32 »
toi Mikken viesti ja linkki ei oikeasti ottanut kantaa siihen mistä oli kyse,
eli voiko hinata kärryä jonko kokonaiskantavuus on isompi kuin mitä autolla saa vetää,
toki ajokortti sääntö on oma asiansa,
kehottaisin käymään katsastuskonttorilla selvittämässä asian,
olisin enemmän kuin mielelläni väärässä tässä asiassa,
mutta kannattaa selvittää se,

Tuo TransNAMin linkkaama ohjehan on Trafin sivulta. Minusta tuo yksimielisesti sallii vetää mitä kärryä vaan melkeen kunhan sen todellinen paino vetotilanteessa ei ylitä tuon Jeepin 3360kg koukkua. Eli saa vetää 3360kg koukulla 3500kg kärryä kunhan lastattu niin että todellinen paino ei ylitä 3360kg.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3201
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Helppo autotalli pikku budjetilla
« Vastaus #59 : 14.02.2018 - klo:21:28 »
Tuo Mikken linkkaamahan on ajokorttiongelma, ei se mitä esim minä Jeepillä saisin vetää Jeepin 3360kg koukun vuoksi. Kyllä mää tiiän että tarvin sen E kortin että voin vetää.

Mun kysymys koski sitä saako tuolla 3360kg koukulla vetää kokonaispainoltaan 3500kg kärryä olettaen että E merkintä kortissa.
toi Mikken viesti ja linkki ei oikeasti ottanut kantaa siihen mistä oli kyse,
eli voiko hinata kärryä jonko kokonaiskantavuus on isompi kuin mitä autolla saa vetää,
toki ajokortti sääntö on oma asiansa,
kehottaisin käymään katsastuskonttorilla selvittämässä asian,
olisin enemmän kuin mielelläni väärässä tässä asiassa,
mutta kannattaa selvittää se,