Nettiä kun tiuhaan oli eilen mies tutkinut ongelmaan liittyen, löytyipä lopulta yksi selitys. Air bleed valve. Venttiili oli siis sellainen johon _ei_kuulu koskea, se on tehtaalla laitettu oikeaan asentoon ja siinä oli ollut alkujaan ilmeisesti joku tsydeemi estämässä sen kääntelyn. No, sitä oli käännelty jo ennen meitä.

Ja myö sitä käännettiin siksi koska luultiin että sen pitää olla "kiinni", kun kaasaria avattiin ja kasattiin. Elikkä se oli säätö, ja se meni harvinaisen vituiks.

Eilen sitä ruuvailtiin lopulta löydettyjen ohjeiden perusteella enemmän auki, ja nyt sillä pystyi jopa jo ajamaan, mutta hienosäätöä vaatii, koska vielä on hitaasti ajettaessa tunnoton kohta olemassa, plus että täyskaasu prötää edelleen. Liittyneekö tuo ainainen täyskaasuongelma samaan venttiiliin, vai mikähän muu se voi olla.
Minä kun aina olen elänyt uskossa että kaasutin on yksinkertainen vehje.