Kirjoittaja Aihe: Pontiac Firebird (White Rider)  (Luettu 44483 kertaa)

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #78 : 26.07.2017 - klo:09:12 »
Mikä ihmeen shift valo :-X.ei mulla syttyny koskaan.

Liittyy varmaan siihen turbiinilukkoon kun se ei pelitä niin kone ei älyä että siellä on jo se isoin vaihde.

Poissa maka

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 853
  • Sukupuoli: Mies
  • Varkaus.Rautaa ei pidä rakastaa.
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #77 : 26.07.2017 - klo:09:02 »
Mikä ihmeen shift valo :-X.ei mulla syttyny koskaan.
Pontiac firebird 1993 3.4 v6

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 961
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #76 : 26.07.2017 - klo:08:52 »
Sun tarttee laittaa uniball nivelet alustaan niin sitten vasta kolinaa kuuluuki, mutt o race  ;D \m/ Mitä ittell o Founders Performancen tukivarsissa korin päässä uretaaniset ja akselin päässä uniballit, niin uutena pitivät enempi ääntä, mutt ei... tai sitt o vaan jo tottunu  ;D
1985 Buick Electra 5.0 rullaava prokkis
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #75 : 26.07.2017 - klo:08:35 »
Jos vilkuttelee SES:iä, niin mitä vikakoodeja antaa?
Thuo shift > on manuaalivaihteisessa käytössä oleva valo, joka ehdottaa vaihtamaan isommalle vaihteelle.
Ja onko tietoa tuosta alustasta, mitä sinne on tehty? Yksi vaihtoehto  nimittäin on, että sinne ei ole tehty mitään ja alkuperäiset jouset ovat täysin kuoleentuneet, jolloin alustasta tulee juuri kuvaamanlaisesi. Uudet jouset maksaa satasen kaks kierros ympäri.

Vikakoodeja ei oo kurkattu vielä. Niin, se on vaan jännä miks tuo shift palaa kun on automaattivaihteisto  ;D Jouset oli vaihdettu kyllä jossain vaiheessa. En tiedä tekeekö se ws6 tuosta noin kovan? Tähän asti pidin että Volvo on kuoppatutka mutta nyt kun vaihteeks sillä ajoin ponun jälkeen niin eihän se muuta tee kuin hyllyy ja hytkyy. Että ero on kyllä merkittävä.

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7304
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #74 : 26.07.2017 - klo:08:29 »
Ainut ponu aiheinen mitä löysin

mulla on tollasii uusii....
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am 5,7 LS1 + aut -98
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss LS7 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs 5,7 LT1  T-top -89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Cadillac escalade 6,2 ESV -08
- MB 600 CL AMG V12 w140 -94
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- RR Silver spur -85 MR-rek
- RR Silver spur taxfree-86

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5162
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #73 : 26.07.2017 - klo:08:04 »
Tuolta tietoa koodien lukemisesta:
http://www.troublecodes.net/gm/

Sellainen tuli mieleen, että noilla mittariston valoilla voi olla useampi merkitys, esim ryypyn merkkivalo toimii myös latauksen merkkivalona. (ainakin 85-87 sähkökaasarimalleissa)
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5162
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #72 : 26.07.2017 - klo:07:55 »
Jos vilkuttelee SES:iä, niin mitä vikakoodeja antaa?
Thuo shift > on manuaalivaihteisessa käytössä oleva valo, joka ehdottaa vaihtamaan isommalle vaihteelle.
Ja onko tietoa tuosta alustasta, mitä sinne on tehty? Yksi vaihtoehto  nimittäin on, että sinne ei ole tehty mitään ja alkuperäiset jouset ovat täysin kuoleentuneet, jolloin alustasta tulee juuri kuvaamanlaisesi. Uudet jouset maksaa satasen kaks kierros ympäri.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #71 : 26.07.2017 - klo:07:46 »
Mie en huomannu edes tuota  :D No kaikkee ei voi saada, ei ees ihan kaikkea.  m/

Poissa maka

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 853
  • Sukupuoli: Mies
  • Varkaus.Rautaa ei pidä rakastaa.
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #70 : 26.07.2017 - klo:04:25 »
Ainut ponu aiheinen mitä löysin
Pontiac firebird 1993 3.4 v6

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #69 : 25.07.2017 - klo:20:42 »
Mjaa, mun mielestä siellä oli enemmän kolmoskoppasia kuin aiemmin. Ei nyt ihan tusinakampe, mutta tälläkertaa ihan jopa monta.
Tämä whiterider huomattu myös, hassu kilpi pisti silmään  ;D

Tervetuloa päättymättömän harrastuksen pariin minunkin puolesta.  ;)

Sulla oli tietysti enemmän vertailupohjaa kuin tämmösellä ensikertalaisella  ;D Haaveissa oli ostaa jotain ponuaiheista, edes joku hieno avaimenperä, niin ei hemmetti ainuttakaan! Camarosälää oli kyllä muttei pontiac eikä firebird  :'( Syrjintää. Pitänee tilata ebaystä jotain kivaa lohdukkeeks, bongasin sieltä jo muutamalla kympillä KITT-avaimenperiä  ;D

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #68 : 25.07.2017 - klo:20:37 »
Ai autuutta taas minkä kelin lykkäs  >:( Se on näkyy ihan sama ajaako kuuttakymppiä vai lirutella ilman kaasua tämä tienpätkä kun rapa lentää kaaressa jotta ropse vain käy.. Tuli lähdettyä anoppilaan muutaman kymmenen kilometrin päähän ja ounastelin jo että mahtaa se sekin tie olla aika kökköstä touhua ajaa tuolla alustalla ja noilla renkailla.. Ja niinhän se oli. Tömps tömps tumps tumps.  >:( Isäntä haluis pyörittää ne vakiovanteet alle muhkeammalla kumikerroksella vaan minä en usko että siitä kyyti juuri pehmenee  ;D ;D Päädyin kompromissiin ja lupasin nihkeästi kokeilla onko sillä mitään vaikutusta. Tiet on suomessa niin paskoja että ei vaan voi mitään, vaan on kyllä äärimmäisen hermostuttavaa ajaa kun tuo poimii jokaisen tiekatkelman ja nyppylän ja raportoi sen millin tarkasti että täräytys tuntuu takaraivossa asti. Kumosin myös jo toistamiseen isännälle sen myytin että EI se vauhdin kasvattaminen niitä töyssyjä pehmennä, ja kuka hullu nyt reikä päässä työntää huonoa tietä kun et kerkeä sitten ennakoimaan jos on oikeasti joku paha hole tai töyssäkkä edessä. Plääh. En millään tahtois luopua noista vanteista....  :-[

Kivaa oli myös huomata että ehkä ne polttimot kantoineen oli revitty kojetaulusta pois ihan _tarkoituksella_, sillä kohta kun ajoon olin lähtenyt niin ihan uus tuttavuushan se siellä vilkutti, "shift ->". No, jotakin turbiininlukkoon liittyvää ilmeisesti. Viiksi ei toimi kuin huvikseen ja vakkari ei mene päälle, sain selityksen että siitä se johtuu ja asia pitäs korjaantua uuden viiksen myötä. No ihan kiva. Ja se paljon puhuttu SES siellä vilkuttaa myös. Ilmeisesti ei tässäkään mitään ongelmaa ole, se on se egr, lambda tahi lisähappi. Tai sitten se on herjaantunu tuosta shiftin vilkkumisesta. Joo. En tiiä onko isäntä vähän liian huoleton näiden kanssa mutta minua henk. koht vituttaa moiset valot.  :D Ikinä et tiiä onko siellä ongelmaa vai ei, ja onko ongelma iso. Varmaankin tästä syystä ne polttimot oli nakattu helevettiin.

Mites, onko näin vanhassa autossa, valmistettu 86 rekisteröity 87 vikatilaa? Eli jos SES palaa niin toimiiko se vikatilassa eli hörppii enemmän polttoainetta vai vaikuttaako se käytännössä mihinkään? Autolla on ajettu jo useampi sata mailia eikä kulutus ole kymppiä kummoisempi. Ja oletan että tuo SES olisi palanut ihan koko ajan mikäli sille olis se polttimo ollut.  :o Voipi olla että tuolta lähtee lisähapet ja muut hilpetöörit veks jos se menee hyvin hankalaks ajella näiden vikavalojen kanssa.

Ja lopuksi pieni "fiilistelykuva" suomen suvesta ja hehkeimmistä ajokeleistä.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2017 - klo:20:40 kirjoittanut Missy »

Poissa JariN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
  • Sukupuoli: Mies
  • sopuhintaan saa hipun sontaa
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #67 : 25.07.2017 - klo:19:46 »
Firebirdejä ei kyllä montaa ollut. Muutama punanen ja yks musta meijän lisäks  : :-\ Jotenki toivoin että ois ollu KITT replica mutta ei..

Mjaa, mun mielestä siellä oli enemmän kolmoskoppasia kuin aiemmin. Ei nyt ihan tusinakampe, mutta tälläkertaa ihan jopa monta.
Tämä whiterider huomattu myös, hassu kilpi pisti silmään  ;D

Tervetuloa päättymättömän harrastuksen pariin minunkin puolesta.  ;)
Firebird T-top LST '89

Museoitu B Ascona 2.0S
Käyttöruoskat: vag mukamaasturi 2.0tdi 4wd '08 ja hothatchback 2.0tfsi '06

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #66 : 25.07.2017 - klo:09:54 »
No mun 300C:stä löyty kumipamppu, sillähän voi saada seteleitä oikein käytettynä...  :o ;D

Hahaa no joo  ;D m/

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5956
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #65 : 25.07.2017 - klo:09:36 »
Miksei seteleitä ikinä löydy  ;D

No mun 300C:stä löyty kumipamppu, sillähän voi saada seteleitä oikein käytettynä...  :o ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #64 : 25.07.2017 - klo:09:35 »
Omasta autosta löytyi aikoinaan hirvee määrä kolikkoja takapenkin alta ja erittäin pitkä mora apukuskin penkin alta (tietoisesti sinne laitettu)  :W

Miksei seteleitä ikinä löydy  ;D