Kirjoittaja Aihe: Pontiac Firebird (White Rider)  (Luettu 44468 kertaa)

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #93 : 01.08.2017 - klo:15:09 »
86:ssa ei taida vielä olla tunnistusta egr:n toiminnalle eli voi tulpata suoraan.

Näkyy se sytty sen 200km jälkeen ja varmuuden välttämiseks vikakoodi paikannettu just siihen  ;D Asiahan ratkee sillä että ottaa sen polttimon pois kun ei tässä taida mitään vikatilaa tms olla elikä polttaa vain sessiä ei vaikuta muuten kulkuun huonontavasti.. sais vielä sen uuden viiksen ni häviäis tuokin oranssi shift valo  m/

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5162
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #92 : 01.08.2017 - klo:11:10 »
Nnii.. 200km oon jo ajanu eikä pala  ;D
86:ssa ei taida vielä olla tunnistusta egr:n toiminnalle eli voi tulpata suoraan.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6088
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #91 : 28.07.2017 - klo:17:41 »
Otin aikanaan mun Camarosta orkkiskoneesta kaikki saastelaitteet pois, EGR, ilmapumppu ja mitä niitä ylimääräisiä vimputtimia nyt olikaan. Moottorin käytös ei kyllä ainakaan huonommaksi muuttunut, tekis mieli sanoa että jopa parani. Myöskään polttoaineen kulutukseen ei tullut muutosta.
Jos noihin turhiin osiin haluaa hakata euroja, niin mikäs siinä mutta itse en näe siinä mitään järkeä.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #90 : 28.07.2017 - klo:16:07 »
Kyllä ne uudemmistakin ja uusista mielellään poistetaan käytöstä ohjelmamuutoksella, saman se tekee uudemmissakin, karstoittaa imupuolen. EGR-systeemillä vähennetään vaan juurikin näitä mikken mainitsimia typenoksideja, mitä ei suomessa mitata, ainakaan vielä  ::)
Jos haluaa pitää TÄYSIN orggiksena ni osta uus, mutta kannattaa tosiaan poistaa, ni välttyy imupuolen karstoittumiselta+muilta egr vioilta. SESsiä vilkuttelee, mutta mihinkään ei vaikuta, sitä en tiedä saako sen näistä sähkökaasarivehkeitten ECUn ohjelmasta / prommista poistettua...

No mulla ei oo noiden saastelaitteiden osalta mikään villitys pitää orkkiksena jossei se edesauta auton toimintaa ja elinikää  :D Mikäli ses pysyy pimeänä niin olkoon noin. Kaasuttimen korjaussarja ja alipainekello tilattu. Sais ne hukassa olleet kaakit takas konepellin suojiin  m/ moottoriöljyt just vaihdettu, oli joku sherlok kiristäny suodattimen.. ei tullu kuin rutussa pois  >:( Laatikkoon seuraavaks uudet öljyt ja suodattimet, ei oo varmaan vaihdeltu sitäkään vuosiin kun tyhjennysproppu tehty  :-X Vaihtaa kyllä mukavan nasakasti ja sais pysyäkin sellasena  :-*

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #89 : 28.07.2017 - klo:15:53 »
Kohta syttyy.. ;).tasakaasulla vähän matkaa ja bling.

Nnii.. 200km oon jo ajanu eikä pala  ;D

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2009
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #88 : 28.07.2017 - klo:14:16 »
Kyllä ne uudemmistakin ja uusista mielellään poistetaan käytöstä ohjelmamuutoksella, saman se tekee uudemmissakin, karstoittaa imupuolen. EGR-systeemillä vähennetään vaan juurikin näitä mikken mainitsimia typenoksideja, mitä ei suomessa mitata, ainakaan vielä  ::)
Jos haluaa pitää TÄYSIN orggiksena ni osta uus, mutta kannattaa tosiaan poistaa, ni välttyy imupuolen karstoittumiselta+muilta egr vioilta. SESsiä vilkuttelee, mutta mihinkään ei vaikuta, sitä en tiedä saako sen näistä sähkökaasarivehkeitten ECUn ohjelmasta / prommista poistettua...
« Viimeksi muokattu: 28.07.2017 - klo:14:21 kirjoittanut Markus »
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa maka

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 853
  • Sukupuoli: Mies
  • Varkaus.Rautaa ei pidä rakastaa.
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #87 : 28.07.2017 - klo:14:00 »
Kohta syttyy.. ;).tasakaasulla vähän matkaa ja bling.
Pontiac firebird 1993 3.4 v6

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #86 : 28.07.2017 - klo:13:58 »
Pallaa tuikku koelaudassa sit kokoajan jos sen egr:n poistaa.poltin pois :W.on se toiminu jo 30v sen egr:n kanssa m/uus tilalle

Nii vaan ku ei pala :D

Poissa maka

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 853
  • Sukupuoli: Mies
  • Varkaus.Rautaa ei pidä rakastaa.
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #85 : 28.07.2017 - klo:13:50 »
Pallaa tuikku koelaudassa sit kokoajan jos sen egr:n poistaa.poltin pois :W.on se toiminu jo 30v sen egr:n kanssa m/uus tilalle
Pontiac firebird 1993 3.4 v6

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5265
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #84 : 28.07.2017 - klo:13:34 »
jätä pois pääset vähemmällä. egr tehtävähän on laskee palolämpöö ja poistaa typen ogsideja tai jotain semmosta mut oma ajatus on et kulku on helpompaa  ku ei yritä nuuskia pakokaasuja uudestaa sisään uudelle kierrokselle.
-94 menny varmaan jo 10 vuotta ilman eikä oo tuntunu menoo haittaavana ja vähempi tarvii tyhjäkäyntimoottorin kanavia putsailla ku alkuaikoina :D
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #83 : 28.07.2017 - klo:12:24 »
Liekö mielikuvitusta mutta tulpattu egr kyllä tosiaan vaikuttaa polttoaineen kulutukseen, mittari hupenee paljon nopeammin eikä voi kehua 10l kulutuksella plus että lämpömittari jöpöttää piirun verran korkeammalla kuin aiemmin. Niin palaahan se polttoaine nyt puhtaammin ja täten vähän kuumemmalla liekillä kuin että sinne pakokaasuja tuhrataan.

Tilatako uusi egr ja jatkaa jokavuotista taistoa karstoittumisen ja sessin senssien kanssa vaiko ei. Jos ajais talvellakin vois ehkä olla että varotusvalot vilkkuis harvemmin kuin seisotuksen jälkeen.

Elämä on valintoja täynnä?

Ainakin sellaisen tulkinnan tein että uudemmissa autoissa nämä on ihan hyvä pitää paikallaan. Mutta kasikuus ei oo uus.

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #82 : 26.07.2017 - klo:21:40 »
Lähinnä arveluttaa kestääkö hieno hitsauspatentti vuosia ettei vaan humpsahda moottoriin koko tappi ja hitsaussaumamuruset ja tapahdu kabut. Ois varmaan voinu jonkun ihan paikankin siihen tehdä eikä vain sulattaa umpeen niitä koloja  :-X

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #81 : 26.07.2017 - klo:20:26 »
ei reagoi..?kaasarin osia vois kysellä uscentereristä.egr temppuili jo sillon mullakin.varmaan sama alkuperänen tatti tojottaa ;D

Painettaessa liikkuu mutta niin on jäykkää että ei mahda paikallaan toimia. Jollain silikonilla turattu tiivisteet ainakin. Isäntä antoi sille vähän rälläkkää ja hitsas umpeen, ei pala ses ja toimii niinku aiemminkin :D tatin rälläköi pois eestä että oli kivempi laittaa se takas paikalleen kunnes uus tulee  ;D

Epäiltiin tuota täyskaasulla hyytymistä jo heti alkuun että joko kaasutin tai bensapumppu ja löytyhän se syyllinen sieltä. Eipä nuo ikuisia laitteita ole ja pitkiä aikoja seisotettu  :-\

Poissa maka

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 853
  • Sukupuoli: Mies
  • Varkaus.Rautaa ei pidä rakastaa.
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #80 : 26.07.2017 - klo:16:21 »
ei reagoi..?kaasarin osia vois kysellä uscentereristä.egr temppuili jo sillon mullakin.varmaan sama alkuperänen tatti tojottaa ;D
Pontiac firebird 1993 3.4 v6

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 99
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #79 : 26.07.2017 - klo:14:40 »
Tjoo.. egr venttiili jumii eli uus tulemaan.. samassa todettiin että kaasarinkin vois uuden laittaa tulemaan koska toisiopuoli ei reagoi elikä täyskaasulla prötää. Tulihan sitä rahanmenoa  8)