Kirjoittaja Aihe: Pontiac Firebird (White Rider)  (Luettu 52429 kertaa)

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4097
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #217 : 12.05.2019 - klo:10:45 »
 :) :) \m/
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7357
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #216 : 12.05.2019 - klo:10:40 »
 m/
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss LS7 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs 5,7 LT1  T-top -89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Buick skylark avo 455 -71
- Cadillac escalade 6,2 ESV -08
- MB 600 CL AMG V12 w140 -94
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- RR Silver spur -85 MR-rek
- RR Silver spur taxfree-86

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #215 : 12.05.2019 - klo:10:26 »
Eilen tuli käytyä jotakin tällaista... Mihin on tämä maailma menossa?  :W

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #214 : 02.05.2019 - klo:18:06 »
Tättärää! Kerrankin on (tai oli...) kevät ja kesä aikaisessa täälläkin Pohjois-Kurjalassa, ja Pontiac on saanut nauttia vapaudesta ja raittiista ulkoilmasta jo reilun viikon ajan  m/ Huomiseksi kyllä lupaillaan lumisadetta, että, noh, taitaa taas pari päivää odotuttaa  ??? On se kumma homma, että kun auto seisoo akutta lämpimässä tallissa 8kk, aina tulee kevääksi jotain laittoa. Katsastuksessa huomauteltiin korkeista päästöistä.. Ja taitaa se syy löytyä nyt siihen täyskaasuhyytymiseen tuolta jakopään puolelta, siellä on väljää. Elikkä sinne pureudutaan vielä lähiaikoina, siltä vaikuttaa. Niin sitä vaan höntti blondi luulisi, että kun ajokki pannaan hyvässä kunnossa talviunille, se sieltä pienellä alkukangistelulla virkoontuisi keväällä eloon, mutta ompahan tämäkin myytti nyt tositettu vääräksi.

Eipä sillä, eikös se niin ollut, että "harrasteajoneuvoilla" saa ajaa vain muutaman päivän vuodessa, ja niistäkin puolet se käy huonosti.  ;D

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6202
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #213 : 22.09.2018 - klo:09:11 »
Hienoa, ajettavaksi nämä on tarkotettu!  m/ Itekin ajelin mun Banditilla sen 4500km, joka päivä huhtikuusta asti ajettu jos vaan toiminu  8) Ja mulle toi on aika paljon ku normaalistiki tulee vaan 10-12tkm kilsoja yhteensä kaikkiin mun autoihin vuodessa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4097
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #212 : 21.09.2018 - klo:19:45 »
Hyvää syksyä! Alkaa olla aika tehdä viimeiset cruisingit ainakin täällä pohjoisessa ja pistää kesäkaveri talviunille. Laskeskelin tuossa taasen huvikseni, paljonko tuli rullattua tämän kesän aikana maileja tinttaran kanssa. Ajokausi alkoi aika myöhään, koska hiekkatie päätti purkautua rospuuton ansiosta ja siihen upotettiin auto jos toinenkin, eli ei ihan pontiacille soveliasta :W Kuskin puoleinenkin takajarrusylinteri päätti sylkäistä sisuksensa pihalle kesken kesän, joten se piti vaihtaa ja tilata nyt vielä pari kappaletta ylimääräisiä varalle, ihme homma! Vuosi sitten posahti apparin puolelta. Ryyppy meni vaihtoon kesällä, tai no, ajeltiin kesä ilman ja tuossa pari viikkoa sitten vasta ryybi paikoilleen. Jäi huutamaan kierroksille eikä laskenut kuin käsipelissä tyrkkäämällä vivusta. Muuten oli kyllä oikein hyvä kesä, ei läheskään niin märkä kuin edellinen.. Toivottavasti ensi vuonnakin hyvät ajokelit  m/ m/ m/

Niin ne mailit. 5181  8) 

Ei ihan pysty siihen 500km/kesä..  ;D
m/ m/ *clap*
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4670
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #211 : 21.09.2018 - klo:18:28 »
 m/

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #210 : 21.09.2018 - klo:17:42 »
Hyvää syksyä! Alkaa olla aika tehdä viimeiset cruisingit ainakin täällä pohjoisessa ja pistää kesäkaveri talviunille. Laskeskelin tuossa taasen huvikseni, paljonko tuli rullattua tämän kesän aikana maileja tinttaran kanssa. Ajokausi alkoi aika myöhään, koska hiekkatie päätti purkautua rospuuton ansiosta ja siihen upotettiin auto jos toinenkin, eli ei ihan pontiacille soveliasta :W Kuskin puoleinenkin takajarrusylinteri päätti sylkäistä sisuksensa pihalle kesken kesän, joten se piti vaihtaa ja tilata nyt vielä pari kappaletta ylimääräisiä varalle, ihme homma! Vuosi sitten posahti apparin puolelta. Ryyppy meni vaihtoon kesällä, tai no, ajeltiin kesä ilman ja tuossa pari viikkoa sitten vasta ryybi paikoilleen. Jäi huutamaan kierroksille eikä laskenut kuin käsipelissä tyrkkäämällä vivusta. Muuten oli kyllä oikein hyvä kesä, ei läheskään niin märkä kuin edellinen.. Toivottavasti ensi vuonnakin hyvät ajokelit  m/ m/ m/

Niin ne mailit. 5181  8)

Ei ihan pysty siihen 500km/kesä..  ;D

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #209 : 04.06.2018 - klo:18:38 »
Kappas kummaa ja kuppas kammaa. Kyllä se vaan niin oli, että pitkällisen internethomostelun jälkeen erinäisiä ulkomaisia lähteitä yhdistellen löytyi pari selitystä. Se air bleed valven säätely auttoi tasan muutamaksi minuutiksi, ja vaikutus hävisi taas. Kukaan ei vihjannut missään että kun tyhjäkäyntiä mennään ruuvailemaan, samassa suhteessa pitäisi myös veivata kaasuasentoanturia. Ja jo lähtökohtaisesti kaasuttimessa olevan TPS:n jousi oli väärinpäin. Oikeastaan kaikki kaasuttimen säädöt oli sörkitty pieleen jo edellisten toimesta. Olipa revohka kiitos nam! Nyt se vastaa kasuun hyvin, PRÖTÄÄ kyllä täyskaasulla edelleen, muttei nyi vakkari päällä ajettaessa enää. Tähän astihan vakkari tai turbiininlukko päällä ajettaessa kiihdytystilanteessa vaihde ei vaihtunut pienempään vaan laatikko yritti vedättää sillä isoimmalla vaihteella koko ajan, NYT sekin potkaisee lukon pois päältä ja antaa pienemmän vaihteen. Onko tässä mitään järkeä :DD Ja tosiaan ostohetkestä asti on ihmetelty miten tämä auto kiertää vain vähän päälle 1000 satasta ajettaessa...  *clap*

Onkopa kukaan kuullut että näinkin vanhassa kuin 86 on jo itseoppiva tietokone?  :W

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6202
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #208 : 31.05.2018 - klo:14:52 »
Minä kun aina olen elänyt uskossa että kaasutin on yksinkertainen vehje.

Se on kun TIETÄÄ MITÄ TEKEE  ;) Mikä vaan muuttuu monimutkaseksi jos summassa vaan ropaa. Toisekseen tuommonen sähkökaasari on varmaan pahin kaikista, siinä on sekä ruiskun että kaasarin huonoimmat puolet samassa paketissa. Normi kaasari on hyvin helppo kuhan ei ala häslää sen kanssa summan mutikassa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #207 : 31.05.2018 - klo:14:49 »
Nettiä kun tiuhaan oli eilen mies tutkinut ongelmaan liittyen, löytyipä lopulta yksi selitys. Air bleed valve. Venttiili oli siis sellainen johon _ei_kuulu koskea, se on tehtaalla laitettu oikeaan asentoon ja siinä oli ollut alkujaan ilmeisesti joku tsydeemi estämässä sen kääntelyn. No, sitä oli käännelty jo ennen meitä.  m- Ja myö sitä käännettiin siksi koska luultiin että sen pitää olla "kiinni", kun kaasaria avattiin ja kasattiin. Elikkä se oli säätö, ja se meni harvinaisen vituiks.  :W  Eilen sitä ruuvailtiin lopulta löydettyjen ohjeiden perusteella enemmän auki, ja nyt sillä pystyi jopa jo ajamaan, mutta hienosäätöä vaatii, koska vielä on hitaasti ajettaessa tunnoton kohta olemassa, plus että täyskaasu prötää edelleen. Liittyneekö tuo ainainen täyskaasuongelma samaan venttiiliin, vai mikähän muu se voi olla.

Minä kun aina olen elänyt uskossa että kaasutin on yksinkertainen vehje.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5354
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #206 : 31.05.2018 - klo:07:07 »
No semmosta. Viikkohan tässä jo meni, tänään tuli uus mekaaninen bensapumppu, ei toimi. Vetää ryyppyä päälle koko ajan, ei palauta oikein mitenkään, käy rikkaalla, puksaa poksaa ja **sviddu** ei vaan vedä/sammuu. Se sähköälykö se on talven aikana kuollut, vai mikä tähän enää avuksi. En viittis ostella umpimähkään osiakaan enää kun ei riitä sitten enää ajoihin rahat. Voi riemua, prkl.
Mistä päättelet että vetää ryyppyä päälle, näkeekö sen ryyppyläpistä vai palaako/hehkuuko ryypyn  merkkivalo mittaristossa? Jos merkkivalo palaa, on laturi sökö, se sama ryypyn merkkivalo kun toimii näissä sähkökaasarimalleissa myös latauksen merkkivalona. Se on kyllä kerrottu owner's manuaalissa, mutta se on enää tosi harvassa autossa auton mukana.
Jos  taas vetää selkeästi ryyppyläppiä kiinni, on sähköisen ryypyn bimetalliliuska ajan oloon kuoleentunut ja sen saa korjatuttua kolmella ruuvilla: poraa ne ryyppyläpän kääntömokkulan (musta) niitit auki ja laittaa tilalle peltiruuvit. Nyt voi ryyppymokkulaa pyörittämällä säätää ryypyn niin, että läpät on lämpimällä koneella täysin auki.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6202
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #205 : 30.05.2018 - klo:19:51 »
Sammuuhan se jos kuumalla koneella vetää ryyppyä päälle. Ohjaako tuota ryyppyä tietokone vai onko se edelleen normi sähköryyppy joka aukeaa aina tietyn ajan kuluessa? Nuo normi sähköryypythän joskus hajoaa ja ei enää aukase sitä ryyppyläppää. Sen voi testin vuoksi kammeta väkiselläki auki, jos sitte pelaa niin ryyppyhän se viallinen.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10420
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #204 : 30.05.2018 - klo:18:38 »
onkos jakajankansi katottu sisältä ?

Poissa Missy

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Pontiac Firebird (White Rider)
« Vastaus #203 : 30.05.2018 - klo:16:53 »
No semmosta. Viikkohan tässä jo meni, tänään tuli uus mekaaninen bensapumppu, ei toimi. Vetää ryyppyä päälle koko ajan, ei palauta oikein mitenkään, käy rikkaalla, puksaa poksaa ja **sviddu** ei vaan vedä/sammuu. Se sähköälykö se on talven aikana kuollut, vai mikä tähän enää avuksi. En viittis ostella umpimähkään osiakaan enää kun ei riitä sitten enää ajoihin rahat. Voi riemua, prkl.