Kirjoittaja Aihe: Raju nokka-akseli ja katsastus  (Luettu 11389 kertaa)

Poissa WertyLimit

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Raju nokka-akseli ja katsastus
« Vastaus #4 : 02.08.2017 - klo:10:21 »
E85 kokoonpanoon pitäisi sitten jo männätkin vaihtaa, jotta hyötyä saavutettaisiin korkeammalla puristuksella. Mistä sellaisen "asiantuntevan" konttorin tunnistaa? Meillä täällä pohjoisessa ei sellaisia tietääkseni ole  ;) Tuota samaa nokkaa saa näköjään LSA arvoilla 111-115, isompi arvohan saattaisi auttaa.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2017 - klo:10:29 kirjoittanut WertyLimit »

Poissa AJ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 250
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Raju nokka-akseli ja katsastus
« Vastaus #3 : 02.08.2017 - klo:06:53 »
Itsellä 85-95 cocktail (50/50%) tankissa aina leimalla. Reilun puolen tunnin lämmittely ajot ennen konttorille menoa. Luulen, että pelkällä 95:lla ei mene päästöistä läpi.
Nokan asteista ei ole tarkkaa tietoa...
Koneesta mitattu 416hp. Pitkät peltisarjat, vapaavirtauscatit (Sijoitettu keskelle, suurin piirtein etupenkkien alla)LS6 imari/SLP cai. Muuten vakio LS pata.
Menee läpi päästöistä, kun vähän jumppaa. Suosittelen kuitenkin asiasta ymmärtäviä katsastuskonttoreita  ;)
Ja autohan on -02 Camaro.
Chevroler Camaro Z28 procharged

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 507
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Raju nokka-akseli ja katsastus
« Vastaus #2 : 02.08.2017 - klo:05:13 »
Vahvasti veikkaisin että tuolla nokalla voi olla erittäin vaikea saada bensalla alle 100hc arvoihin. Asteteita on sen verran rajusti ja LSA sen verran pieni. E85:sella voisi olla mahdolliosta.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa WertyLimit

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Raju nokka-akseli ja katsastus
« Vastaus #1 : 01.08.2017 - klo:23:49 »
Onko olemassa jotain ehdotonta ylärajaa nokka-akselin "kireydelle" joka pystytään säätämään vuosimallin 2002 päästörajoihin? Tehotavoite vapaastihengittävänä noin 450-500hv. Tämän hetkiset modit: Portattu kaasuläppä, custom ilmanotto, 3" custom catback. Penkitetty 350hp takarenkailta. Stage2 ensi talven aikana: LS6 CNC kannet, Nokka-akseli, long tube pakosarjat. LS6 imusarja on jo vakiona. Nokaksi olen miettinyt niinkin hurjaa kuin Texas Speed Magic Stick 4  239/242, .649"/.600", 111.5 LSA Saisko tämän jotenkin vielä päästörajoihin, vai joudunko vaihtamaan katsastukseen vakio nokan, joka ei sekään ongelma ole. Säätöohjelmakin löytyy, joten ohjelman vaihto onnistuu helposti.