Kirjoittaja Aihe: trans am "silver arrow"  (Luettu 6566 kertaa)

Poissa Msk383

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 808
  • Sukupuoli: Mies
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #11 : 03.04.2004 - klo:13:51 »
Liian pienellä palotilalla mäntien osavalikoima laskee. Jos myöhemmin on tarkoitus muutella puristuksia niin, toi 68cc antaa paremmat mäntävalikoimat. Mun mielestä kannattaa olla muuttelematta palotilaa ja pelata ennemmin mäntien domeilla niitä puristuksia kohdalleen. Esim mä jouduin teettämään kustom männät jotta sain halutut puristukset pienipalotilakansiin.
Pontiac Trans Am GTA "Blackbird" '88
Dodge Ram 2500 '08, 35", 8"

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #10 : 31.03.2004 - klo:20:14 »
AFR:n kansista voi laskea paljonko pitää sipasta pois/cc:
Angle Mill .008” per cc, Flat Mill .006” per cc
tönäreitä saa eripitusia ja ne kannattaa jokatapauksessa vaihtaa lujempiin.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa pietan33

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
  • Oma teksti
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #9 : 31.03.2004 - klo:20:10 »
Mutta mitäs huonoa noissa edelin kansissa on verrattuna AFR:n kansiin. Eikös jossakin ole ollut kansivertailu ( en ole lukenut mutta kuullut) niin siinä olis ollut että edelit olisivat yhdet parhaista hinta/laatu suhteessaan. Olen laskeskellut että jos vanhoista kansista rakentaa niin kertyy äkkiä hintaa valmiin kansien verran, joten vanhojen kansien silittely NO TATTIS.

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #8 : 31.03.2004 - klo:19:46 »
noih 195cfm tarkotin  ;)

Saahan kannet plaanattua. Pienenee hyvin palotila ku pyyhkäsee 5mm pois. Tosin se rajottaa nostoaja sitten.
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa Jake

  • Global Moderator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2249
  • Sukupuoli: Mies
  • #1
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #7 : 31.03.2004 - klo:19:36 »
AFR:llä on pienin palotila 68cc, mutta tekevät niistä semmoset kun haluat. Samoin ainakaan AFR:n sivulta ei enää löydy 190cc kansia, 180 ja 195cc ovat pienimmät vaihtoehdot.
Pontiac Trans am GTA '88 Dart Special High Performance

Saab 9-5 Aero, manuaali&biopower. Tämä hävittäjä pureskelee vakio transun mennen tullen.

www.camaro-firebird-harrastajat.fi
www.f-bodyfinland.com

Poissa pietan33

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
  • Oma teksti
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #6 : 31.03.2004 - klo:16:07 »
kansien palotila mielellään 58ccm

Poissa Crisis

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2577
  • Sukupuoli: Mies
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #5 : 30.03.2004 - klo:16:33 »
Hyvät? vai halvat?

AFR 190cfm kannet vois sopii tohon hyvin. 210cfm:cet menee varmaan yli.
Pontiac Firebird Formula 1989 projekti hieman kesken toistaiseksi.

Chevrolet Silverado 2000, Extended cab, Short bed - LM7 285 hp (213 kW) 325 lb·ft (441 N·m) (oli siis joskus)

Chevy SS 2014 - Suht Vakio LS3. Pyörältä mitattu 360hp / 480nm.

Poissa pietan33

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
  • Oma teksti
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #4 : 30.03.2004 - klo:15:56 »
tullu nyt tohon koneeseen satsattua:
KB hypereutektiset 030 10.5:1 puristeiset männät
eagle 6" veivit
uusi nokka (en nyt nuista arvoja mutta tehoalue 1900-5600)
lohko deburrattu
arp pultit
speedpro molyrenkaat
clevite laakerit
airfoil
Edelbrock TES peltisarjat keraamisella pinnoitteella (hopean väriset)
hopean värinen moottorimaali
lohko koneistettu
akseli kiillotettu
seuraavaksi:
alumiinikannet mitkä olis muuten hyvät?
tiivistesarja
jakopää
öljypumppu
vesipumppu


Poissa pietan33

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
  • Oma teksti
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #3 : 29.02.2004 - klo:23:25 »
tulipahan tänään toi konekin purettua osix. Nyt pitäs ruveta miettii milläs sitä maustais. Vinkkejä ja hyviä ehdotuksia. Sen tiedän et Tpi tulee säilymään. Mutta mitäs muuta.

Poissa pietan33

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
  • Oma teksti
Re:trans am "silver arrow"
« Vastaus #2 : 22.02.2004 - klo:19:20 »
juu aikaa on mennyt viikonloput ja lähestulkoon kaikki illat joulukuusta lähtien. Tarkoitus olis tehdä seuraavana erillainen siipiauto, vanhaa tunnelmaa uudemmalla tekniikalla.

Poissa pietan33

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
  • Oma teksti
trans am "silver arrow"
« Vastaus #1 : 21.02.2004 - klo:22:09 »
Viimesen kahden vuoden projekti:
Trans am-86
Auto purettiin ensin aivan osix kaikki purettiin korista paitsi ovia ja laseja. Ja sit ruvettiin itse hommiin.
-Kaikki hitsaussaumat vahvistettu
-SFC
-maalattu ympäriinsä kauttaaltaan uusix
-kaikki irto-osat hiekka, lasi- tai teräskuula puhalttu ja polttomaalattu
-konin iskarit ja intraxin jouset (tulossa)
-uusi putkisto+cut-out+peltisatsit (putkisto vielä kesken)
-laatikko ja perä (borg-warner) vahvistettu ja huollettu
-lasikuitua
-kasatessa kaikki ruuvit vaihdettu 6-kolo 12.9:hin
( on muuten tää kasaaminen mukavin vaihé tässä projektissa)
-uudet tiivisteet oville ja targa-paloille
- cd-vaihtaja joka liitetty alkuperäiseen soittimeen
-kone vielä vakio 5,7L TPI. Vanha 5,0L TPI on menos toiseen projektiin-> Jos joku sattuu tietämään mistä löytys noin 60-luvun siipiauto rullaavana niin olisin
kiinnostunut.
 tarkotus olis saada valmiix huhtikuussa. Auto tällä hetkellä kasattu täysin lukuun ottamatta etupäätä.