Kirjoittaja Aihe: Vahvistettu 4L60E rikki taas.  (Luettu 9365 kertaa)

Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5013
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #10 : 02.10.2018 - klo:19:15 »
Nonii... tulipa haettua Zetori kotiin taas.
Joku helevetin forward mäntä oli haljennu ja siittä romut turbiiniin.
Nyt toimii taas, mutta repii vähä ihmeellisesti kick downilla vaihtaessa. Vähän jopa pelottavasti kiskasee perää sivulle!?

Vika on moottorissa. Laita ilmanottoon kuristin niin loppuu  ;D ;)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa J.J.Fox

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #9 : 02.10.2018 - klo:19:13 »
Nonii... tulipa haettua Zetori kotiin taas.
Joku helevetin forward mäntä oli haljennu ja siittä romut turbiiniin.
Nyt toimii taas, mutta repii vähä ihmeellisesti kick downilla vaihtaessa. Vähän jopa pelottavasti kiskasee perää sivulle!?
'96 Camaro Z28

Poissa AJ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 228
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #8 : 09.03.2018 - klo:17:32 »
Turbiinille minäkin antaisin äänen kerran ongelmaa useammilla vaihteilla ja yleensäkin nuo värinät tahtoo sille osastolle viitata.

Jos on tarvetta edulliselle vakio limpulle, niin täältä löytyy ylimääräinen 2002 Camarosta.
Oli irroitettu kun auto tuli mulle. Ajettu noin 85tml. Sijaitsee Helsingissä.
P:nolla44-nolla558550
Ari
Chevroler Camaro Z28 procharged

Poissa jeretz

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 230
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #7 : 08.03.2018 - klo:17:37 »
Laatikosta öljypohja pois alkuunsa, sieltä näkee millaista öljy on. Mutta joka tapauksessa on laatikon irroitus edessä. Toki paineetkin voisi mitata, perussyyn selvittämiseksi.
Vahvistettu? Niitä on niin monia tasoja, alkaen muutamasta paine jousesta vs. kaikki vahvemmaksi, muunninta myöten. Kuten tässä:  https://www.youtube.com/watch?v=ew_94H4rt_8
Trans-am LS1  Vortech  SQ
Jaguar XF
Bandit 1200 S  Faktory
http://www.e-savuke.com/savuton/banner_1273690800_dark_fin_30_5_euro.jpg

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2821
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #6 : 01.03.2018 - klo:15:46 »
Jos ite hakisin vikaa näillä oireilla:
Miltä öljy näyttää/haisee (käryä/metallia/vettä) ja onko tarpeeks
Mistä vuotaa öljyä ja miksi
Tekeekö pakilla samaa (jarrua vasten voi kuormittaa vähän enemmän)
Jos pääsee (TURVALLISESTI) auton alle niin kuuntelemaan mistäpäin äänet/tärinät tulee
Laatikosta töpselit irti ja uus testi


Näiden perusteella voi jo vähän suunnitella jatkoa.


Mulla on hajonnut Vanista yks 4L60E mekaanisesti. Oli sikäli outo että kun käynnisti auton toimi hetken (n.10sek) ok ja sen jälkeen löi täysin tyhjää. Ei pahemmin ääniä. Sisältä löytyi draamaa senverran et tarvi jo enempikin osia kun vaan levyt...
Yleisemmin nämä oireilee mekaanisten vikojen (männät/levyt/panta) takia niin että häviää kokonaan jotain tiettyjä vaihteita (1+2/2+4/3+4)



Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Paikalla BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5013
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #5 : 01.03.2018 - klo:14:00 »
Turbiinille minäkin antaisin äänen kerran ongelmaa useammilla vaihteilla ja yleensäkin nuo värinät tahtoo sille osastolle viitata.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2821
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #4 : 01.03.2018 - klo:13:49 »
Turbiinia minäkin veikkaisin, siinä on vaan se paska puoli et turbiinin mujut on ympäri laatikkoa.
Mulla on jemmassa yks "ehjä" th700 mikä söi turbiinin. Oli melkoinen oho-elämys kun otti ö-pohjan irti... Ei ehkä selviä pelkällä turbiininvaihdolla...
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4569
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #3 : 28.02.2018 - klo:21:36 »
Turbiinia minäkin veikkaisin, siinä on vaan se paska puoli et turbiinin mujut on ympäri laatikkoa.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2821
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #2 : 28.02.2018 - klo:19:23 »
Turbiinikin voi hajota ja aiheuttaa melko samat oireet. Paitsi että on kyllä sitten samat joka vaihteella.
Sähkölaatikon ollessa kyseessä tarkistaisin piuhat ja töpselitkin.

Tuon öljyvuodon nyt kattoisin ensin kun laatikon sisäinen vika tuskin aiheuttaa vuotoa... Ennemmin toisinpäin.
Haiseeko öljy palaneelle? Kurkkaa myös syyläriin onko siellä lootaöljyä.


Edit: Tyhmä kysymys mutta olethan kattonut öljyn määrän koneen käydessä?
...oireet viittais myös öljynpaineongelmiin...
« Viimeksi muokattu: 28.02.2018 - klo:19:43 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa J.J.Fox

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
Vahvistettu 4L60E rikki taas.
« Vastaus #1 : 28.02.2018 - klo:18:07 »
Eli ko. loota on mun '96 Z28:n alla ja laatikko on täysin rempattu ja vahvistettu Päivisen toimesta aika tasan 3 vuotta ja 30tkm sitten.
Oon Päiviselle soitellu, mutta eihän se osaa muuta, kun kiroilla ja vittuilla puhelimessa.

Eli siis tällasia oireita:
Välillä liikkeelle lähtiessä "jyrisee ja tärisee" ihan kun ykkönen ei kytkeytyis.
Ainakin 2, 3 ja 4 vaihde luistaa liian kaasun kanssa, joskus vähän pienemmänki kaasun kanssa.
4 vaihteella ajoittain kierrokset heittelee n.200rpm tasakaasulla ja tätähän ei Päivisen mukaan tuo laatikko tee.

Öljyä on, mutta tänään töistä palatessa parkkiruudussa oli iloisen punainen öljyläikkä laatikon kohdilla.

Sanokaapas, että miten tuo on voinu rikkoontua noin äkkiä, jos on kerran vahvistettu ja täysin rempattu!? Ja mikä siellä ny on sit menny?
En polta kumia, driftailen kyllä lumella. En oikein polje muutenkaan tota vessaa, saati renkkaa vaihteita.

'96 Camaro Z28