Kirjoittaja Aihe: V6 3.1 (-92) käynnistyy mutta sammuu muutaman sekunnin jälkeen  (Luettu 4139 kertaa)

Poissa Teemu1

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
Sytytysennakon uudelleen säätö ja jotain pientä ropaamista ja moottoritiellä katti kuumaksi ja ei kun leimalle. HYVÄKSYTTY

HC vielä vähän seilasi tyhjäkäynnillä mutta fiksaantunee kun uudet suuttimet saapuu ja asennettu.

Tämän ketjun voi oikeastaan lopettaa tähän. Summa summarum: jos auto käynnistyy ja sammuu muutaman sekunnin jälkeen niin vahva vikaehdokas on SUUTTIMET

Kiitos kaikille!
« Viimeksi muokattu: 25.07.2018 - klo:09:21 kirjoittanut Teemu1 »
Pontiac Firebird -92 V6 3.1

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2863
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
   Tyhjäkäynnillä    Kierroksilla
CO     0.32         0.27
CO2   14,50       14,90
HC     313          33
O2     1,20         0.80
Lambda 1,020

Ne kolme vanhaa suutinta toki tulee edelleen mieleen..  :-X
Pisteet myös suuttimien eriparisuudelle.
Lambda näkyy toimivan ainakin niillä kierroksilla millä mitattu. Onko muuten tyhjäkäynnillä vai kierroksilla? Olis ollut hyvä olla molemmat.
Katillisessa autossa on aina päästöistä vian päättely vähän hankalampaa mutta koska HC on noin korkea, ennen kattia vielä reilusti enemmän, ei osa pytyistä (tai kaikki) polta kunnolla.


Lambdasäätö aiheuttaa sen että jos esim. 3 pyttyä käy laihalla rikastetaan muita senverran että keskiarvo on ok. Se taas aiheuttaa sen että on kaikki pytyt pielessä.
Pieni suutinvika ei enää niin haittaa kierroksilla mikä näkyy HC-n paranemisena.


Tulppien väri(ero) kertoisi paljon nyt kun autolla on ajettu.


...ja suosittelen joka tapauksessa vaihtamaan lambdan. Eikä sitten mihinkään kiinalaiseen...
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1963
..HC tyhjäkäynnillä liian korkea..

Palamatonta kamaa. Sytkäri pätkii, suuttimet räkii jne..
´94 Z28

Poissa Teemu1

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
3 uutta suutinta nyt tilattu

Pontiac Firebird -92 V6 3.1

Poissa Teemu1

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
Kun tuli mahdollisuus ja autolla voi nyt kuitenkin ajaa, kävin pakokaasutestissä, kerrotteko arvioita syistä että HC tyhjäkäynnillä liian korkea:

   Tyhjäkäynnillä    Kierroksilla
CO     0.32         0.27
CO2   14,50       14,90
HC     313          33
O2     1,20         0.80
Lambda 1,020

Ne kolme vanhaa suutinta toki tulee edelleen mieleen..  :-X
Pontiac Firebird -92 V6 3.1

Poissa Teemu1

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
Juu lambdan piuhan mä irrotin viime viikol ja kokeilin ni ei mitää vaikutusta, mut en sillon käyttäny akunkenkää irti

Pontiac Firebird -92 V6 3.1

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2863
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Ota ja jätä lambdan johto irti ja käytä akunkenkä irti vähäksaikaa.
Jos käynti paranee niin ainakin lambda vaihtoon. Mielellään joka tapauksessa.


Varsinkin 1-johtoisen lambdan elinikä on muutama vuos ajetaan vähän tai paljon.
Huono lambda sotkee seokset erittäin tehokkaasti ja opettaa boxin "väärille" tavoille. Sähkökatko poistaa opitut säädöt.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Teemu1

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
Juu...
Pontiac Firebird -92 V6 3.1

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2863
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Onko lambda mitä vuosikertaa? 92...?
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Teemu1

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
Puuhasteltu on taas tämä päivä, esim virranjakaja taas purettu ja kasattu, mut tilanne ei ole muuttunut..

Autolla voi nyt ajaa ihan normaalisti, eikä huomaa et olis yhtään mitään vikaa, kiihtyy ja ottaa kierroksia hyvin.

Mut sen verran toi tyhjäkäynti on epätasasta, et se vaikuttaa niin että aina kun pysähtyy liikennevaloihin niin auto sammuu. Lähtee avaimesta kyl hienosti uudestaan käyntiin.

Suuttimista tosiaan edelleen kolme on uutta, kolme vanhaa, kai se sit on seuraava tosiaan.. alkaa ideat muuten käydä taas vähiin

Pontiac Firebird -92 V6 3.1

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2863
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Lisäksi kannattaa merkata viiva myös dampperin "napaan" eli kumikerroksen molemmille puolille. Näkee sitten jos kehä liikkuu.
Saattaa olla niin löysä että merkki muuttuu ennen kun sytkän ehtii säätämään...


Ainakin joissain kaseissa on jakopään kopassa merkkejä ennen ja jälkeen YKK, tarkista että merkki mihin säädät on nimenomaan ennakkoa eli 0-merkistä vänkärille päin ;)


...ja 1. pytty on kasista poiketen vänkärin puolella :W niinkuin aiemmissa kuvissa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Teemu1

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
Ihan hyvä idea, sytytyshetken voisi jälleen kerran huomenna tsekata, on tullut jo tutuksi
Pontiac Firebird -92 V6 3.1

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2863
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
....

Ainut ero et kävin samalla tankkaamassa. Aika kaukaa haettua mutta.. vai olisko niin et nyt ku sai jo vähän ajettuakin niin lämpeni sen verran et käy nyt ok.

Sytytyshetkeä taas kattelin. EST BYPASS-liitin irti niin mun omasta merkistä ennakko on 9. Kun EST BYPASS-liitin on kiinni niin ennakko on huomattavasti enemmän.

Huomasin samalla että kas, kun EST BYPASS-liitin on irti niin tyhjäkäynti on parempi. Kun liitin on kiinni, ennakko on paljon enemmän ja aina välillä ennakko menee vielä vähän isommalle, jollon tyhjäkäynti vähän heikkenee, kunnes säätö säätää ennakon takaisin.

Jos tankissa on vanhaa bensaa (vuodenkin) niin vaikuttaa aivan varmasti käyntiin. Uuden lisääminen ei välttämättä auta ennen kun vanhat on kokonaan pois.


Ennakko vaikuttais muuten olevan ok (tyhjäkäynnillä yli 20 ja muuttuu kierrosten mukaan) mutta hyppiminen viittaa sytkämoduulivikaan.


Jos perusennakolla käy paremmin kun normaalilla eikä bensa ole vanhaa niin tarkista vielä kertaalleen että YKK-merkki on dampperissa varmasti oikein ja 1. pytystä.

Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Teemu1

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
1320electronisilta tilasin ALDL-USB piuhan jota vois käyttää Tunerpro RT:n kanssa, mut en ole saanu sitä vielä toimimaan, meil on keskustelut menossa ko. firman jäbän kanssa et sais sen iskuun niin vois vähän yrittää katella sillä jotain

Pontiac Firebird -92 V6 3.1

Poissa Teemu1

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
En mä saa tätä jotenki enää pätkimään, käy nyt tyhjäkäyntiä yllättävän hyvin. Sain jopa käytyä lähipostissa tällä, jotakin hyötyä tästäkin autosta..  ;D

Ainut ero et kävin samalla tankkaamassa. Aika kaukaa haettua mutta.. vai olisko niin et nyt ku sai jo vähän ajettuakin niin lämpeni sen verran et käy nyt ok.

Sytytyshetkeä taas kattelin. EST BYPASS-liitin irti niin mun omasta merkistä ennakko on 9. Kun EST BYPASS-liitin on kiinni niin ennakko on huomattavasti enemmän.

Huomasin samalla että kas, kun EST BYPASS-liitin on irti niin tyhjäkäynti on parempi. Kun liitin on kiinni, ennakko on paljon enemmän ja aina välillä ennakko menee vielä vähän isommalle, jollon tyhjäkäynti vähän heikkenee, kunnes säätö säätää ennakon takaisin.

En sit tiä.. huomenna vois käydä vähä cruisaamassa  8)



Pontiac Firebird -92 V6 3.1