Kirjoittaja Aihe: Punainen Camarontti  (Luettu 6065 kertaa)

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #23 : 10.07.2018 - klo:12:58 »
Camaronttiin tuli haettua romua vähän isompi erä kerralla, kiitoksia Nupa.

Irocin etuakselisto siirtyi skoodan perässä Keravalta Keski-Suomeen ilman kommelluksia ja illalla palastelinkin jo mokoman. ::) Siis sen etuakselin.. ;D
Melkoinen yllätys tuli kallistuksenvakaajan kanssa, kun nappasin sen irti päistään ja valmistauduin sitä maasta nostamaan paremmasta asennosta.. Sehän olikin putkea?!? :o Ei siis painanutkaan juuri mitään.  ;D Näytti nimittäin melko raskaalta rautakangelta.

Toinen yllätys oli wonder barin kanssa.. Tuo Irocin alkuperäinen on kyllä niin rimpulaa tekoa, että jäykistääkö se oikeasti yhtään mitään?

Seuraavaksi voisikin laittaa etupalkin ja tukivarret puhallukseen ja maalaukseen, niin tulisi sitten koottuna valmis paketti vaihtoon. Pallonivelet joudun siihen varmaan hommaamaan uudet kun näytti rasvanipat olevan jo aika syvällä poterossaan. Apusimpukka ja molemmat välitangon nivelet oli väljiä ja toisen ulomman rt-pään tappi oli jo pudota pesästään kun oli niin väljä. ::)

Nyt on autoon sitten kahdet olkatuetkin, niin saa toiset ottaa heti muokkaukseen noille 4-genin jarruille ja navat saa sorvattua tuon akselin ruosteisista levyistä.
1988 Camaro

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #22 : 24.06.2018 - klo:08:49 »
Hiljaista ollut projektirintamalla. ::)

Pari työreissua ja reilu viikko lomaillessakin mennyt, niin ei ole kaikkiin projekteihin ehtinyt paneutua. :W
Camarontti on pelannut niinkuin auton pitääkin ja on saanut siten liikuntaakin vähän väliä.

Eilen tuli sitten viimein könyttyä auton alle tunkin kanssa sen verran että vaihtui takajouset, iskarit ja kallistuksenvakaaja.
Hiukan ylimääräistäkin askaretta siellä oli, kun apukuskinpuolella oli akselin jousilautanen pehminnyt akseliputken puolelta siihan jamaan, että jousen pää oli jo kaivanut itselleen kuopan ihan läpi asti.

3mm levystä siihen taiteilin korvakkeen päällisen uusiksi ja roiskin maalia päälle. Puhelin pahus kieltäytyi yhteistyöstä, niin tapahtumista ei jäänyt kuin muistikuvia.. m-
Iskarit osoittautui irroittaessa aika uusiksi, mutta kuskinpuoleisesta oli jo kaasut tulleet pihalle. :o
Niiden vaihtoon ei sitten mitään dramatiikkaa sisältynytkään, kun kaikki irtosi niinkuin kuuluu.

Takakallistuksenvakaajan korvakkeet ja U-pultit oli sitten niin rapsakassa kunnossa, ettei niille voinut kuin antaa armonlaukauksen.. Rälläkällä pultit poikki ja pinoon..
Tämän vaihtoon en muuten olisikaan vielä ollut varautunut, mutta tallista löytyi jo vuosia sitten hankkimani IROCin takavakaaja. Oli joku heräteostos jostain rompeilta. :o \m/ Muistaakseni ei maksanut juuri mitään ja mukana oli uudet puslat ja kiinnitystarvikkeet. 8) Vähän Sulo Vileeniä ilmeisesti miehessä, kun pitää haalia osia, joille ei ole edes sijoituspaikkaa valmiina, mutta kun halvalla saa..

Taaksehan tuli nyt uudet IROCin jouset, jotka näytti jo maassa vanhan kiekuran vieressä melkoisesti pidemmiltä ja aksummilta.
Paikalleen asennettuna vaikutelma vaan vahvistui.. Nuo alta otetut rautalankajouset on ilmeisesti auton alkuperäiset. ainakin sen verran happamat ne oli.

Sain juuri hommat kasaan ja auton pudotettua pukeilta, kun kaveri soitti ja tinki crosiradalle, niin jäi sitten koeajokin suorittamatta. Josko tänään kävisi vähän koestamassa. 8)
Auton perä näytti nousevan noilla jousilla liki 5 senttiä.. Saattoi olla vähän kuoleentuneet nuo vanhat. ;D Näkyi maanneen jonkun verran pohjauskumien varassa tuo perä..
1988 Camaro

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #21 : 15.04.2018 - klo:10:07 »
Pistin tuonne osto-osiollekin, mutta laitetaan nyt vielä tähänkin.
Jos sulla on ylimääräisenä romu taka-akseli, tai vaikka vaan tyhjä kuori, niin tarjoa! m/

Tuon 8.8:n korvakkeiden tekeminen helpottuisi huomattavasti, kun olisi jo nyt valmis akseli mistä ottaa mitat, tai jopa korvakkeita.
Oma akseli kun ei jouda auton alta niin kauan kuin kaikki pelaa ja autolla voi liikennöidä tänä kesänä.
1988 Camaro

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #20 : 15.04.2018 - klo:09:57 »
Syvä helpotuksen huokaus..
Kuin ihmeen kaupalla mitään ei tainnut mennä rikki tuon paketin yliajossa.
Kaikki laakerisarjat(nokan, kankien, petilaakerit) Pahvirasiat oli mytyssä, mutta vaikuttivat olevan ok.
Lohkon tulppasarja ja koneen ruuvit ja Summitin luettelo oli päällimmäisenä ottaneet enimmät osumat! 8) \m/
Paketissa alimmaisena oli koneen tiivisteet, jotka säilyi pahvilootaa lukuunottamatta hyvänä.

Ei vois tuon näköisestä kasaan ajetusta paketista uskoa, mitään olevan ehjänä. :o

Eilisen Hot rod&rock shown paluumatkalla kävin Camaronttiin hakemassa ehjemmät etupenkit.
Ovat aloittaneet maallisen vaelluksensa Pontiacissa, joka on silputtu lava-malliksi. ::) No, suomalainen autoverotus on luonut muitakin ihmeellisiä automalleja..

Olivat viettäneet myyjän tallissa vuosia ja vähän on ylimääräisiä muotoja painunut vaahtomuoveihin, mutta eiköhän nuo tuosta palaudu. Päälliset ja rungot ehjät ja varmaan melko siistiktkin, kunhan ne putsaa.
Heivasin istuimet jo illalla paikalleenkin. ;D Jotain piti päästä tekemään, kun oli päivän katellut muiden laittamia vehkeitä.

1988 Camaro

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 882
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #19 : 14.04.2018 - klo:08:44 »
Ei mikkään mukava näky  m-
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3817
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #18 : 13.04.2018 - klo:21:04 »
Ei tainnu mennä ihan niinku Strömsössä jenkkipoikien paketin kuljetus..

https://drive.google.com/open?id=0B2joVgJmscaXS3JBOU9jaGg3QlVkWGhSdGUzTkk5SEprZjRn

Tällainen näky oli odottamassa Kaukokiidon terminaalissa.
Huomenna joudan katsomaan mitä on paskana ja mitä on jäänyt ehjäksi. m-

Kampiakselin laatikko sentään oli ehjä, mutta tuo muita osia sisältänyt paketti lienee jäänyt trukin alle. :o
No voi Hitto  :( :(
CHEVROLET SS CAMARO2012. BUICK LE SABRE 84 LEPPÄJEEPPI 8H HA.

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #17 : 13.04.2018 - klo:20:19 »
Ei tainnu mennä ihan niinku Strömsössä jenkkipoikien paketin kuljetus..

https://drive.google.com/open?id=0B2joVgJmscaXS3JBOU9jaGg3QlVkWGhSdGUzTkk5SEprZjRn

Tällainen näky oli odottamassa Kaukokiidon terminaalissa.
Huomenna joudan katsomaan mitä on paskana ja mitä on jäänyt ehjäksi. m-

Kampiakselin laatikko sentään oli ehjä, mutta tuo muita osia sisältänyt paketti lienee jäänyt trukin alle. :o
1988 Camaro

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #16 : 10.04.2018 - klo:11:04 »
Jep jep.. Eli vatkaamaan ripustuksia ja tekemään kauppalistaa.. ::)

Huolintafirmalta tulikin justiin tekstari eilen saapuneista osista koneeseen.
Kohta on siis käsissä kaikki kalikat sen alakertaa varten. \m/
Yläkerta onkin jo hommattu kansia lukuunottamatta.  :-P
1988 Camaro

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4534
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #15 : 10.04.2018 - klo:10:43 »
Terminologia ehkä vielä hakusassa..
Wonderbar, steering brace.  ;D

Puslat saattaa tosiaan olla aika korput.  :o Tuskinpa on vaihdettu.
Worder bar on tosiaan nimensä veroinen, kannattaa asentaa. Apusimpukan väljyys aiheuttaa myös urissa vetelyä, kun se antaa periksi joustoliikkeen mukana, niin auraus muuttuu myös. Ja maksaa jotain 50-60€ (suomesta ostettuna)
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #14 : 10.04.2018 - klo:09:19 »
Alatukivarsien kumipuslat on yleensä jo ihan loppu, jos ei ole koskaan vaihdettu, kannattaa vaihtaa samalla kun jouset vaihtaa. Mutta mikäs on tuo simpukan tukirauta?
Terminologia ehkä vielä hakusassa..
Wonderbar, steering brace.  ;D

Puslat saattaa tosiaan olla aika korput.  :o Tuskinpa on vaihdettu.
1988 Camaro

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4534
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #13 : 10.04.2018 - klo:09:14 »
Camarontti sohjossa.

https://drive.google.com/open?id=1fTBzFWaabnzRpaTprsqTkAoqrhnMPUJ9

Autosta tulikin varsinainen uraohjus noilla pyörillä.  :-\ kun uran reuna löytyy, niin sivusiirtymä on puolen-metrin luokkaa.  :o Alettava tilailemaan äkkiä jousia ja iskareita etupäähän, niin saa viedä niiden vaihdon jälkeen kulmien säätöön..
Näkyi olevan tolppien yläpäät vedetty niin negatiiviselle Camberille kuin ne vaan saa. >:( Tuskin kuitenkaan tietäen mitä on oltu tekemässä, tai välttämättä edes mittalaitteiden kanssa..

Samalla kun alkaa tuon etupään kanssa askartelemaan, on varmaan tehtävä se ohjaussimpukan tukirauta. Sen verran paljon lukenut hyvää sen vaikutuksesta ajettavuuteen.
Alatukivarsien kumipuslat on yleensä jo ihan loppu, jos ei ole koskaan vaihdettu, kannattaa vaihtaa samalla kun jouset vaihtaa. Mutta mikäs on tuo simpukan tukirauta?
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #12 : 10.04.2018 - klo:08:31 »
Camarontti sohjossa.

https://drive.google.com/open?id=1fTBzFWaabnzRpaTprsqTkAoqrhnMPUJ9

Autosta tulikin varsinainen uraohjus noilla pyörillä.  :-\ kun uran reuna löytyy, niin sivusiirtymä on puolen-metrin luokkaa.  :o Alettava tilailemaan äkkiä jousia ja iskareita etupäähän, niin saa viedä niiden vaihdon jälkeen kulmien säätöön..
Näkyi olevan tolppien yläpäät vedetty niin negatiiviselle Camberille kuin ne vaan saa. >:( Tuskin kuitenkaan tietäen mitä on oltu tekemässä, tai välttämättä edes mittalaitteiden kanssa..

Samalla kun alkaa tuon etupään kanssa askartelemaan, on varmaan tehtävä se ohjaussimpukan tukirauta. Sen verran paljon lukenut hyvää sen vaikutuksesta ajettavuuteen.

Vielä sisäkuva autosta.

https://drive.google.com/open?id=1yfy4XWUjxHTAhSdi3PqiG3taS0TPw5JL

Niinkuin näkyy, kuskin penkin syrjä on kohdannut vahvempansa.. ::)
1988 Camaro

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #11 : 09.04.2018 - klo:07:44 »
asiallinen kone tulossa keulalle m/ puristuksia ei pidä peljätä, niitä saa helposti alas kun laittaa vähän kireämpää keppiä koneeseen. minkä vuotinen tämä auto on ? tuo 6 koneella oleva kori on hyvinkin järkevä valinta kehitystyöhön. jotkuu hullut on pilanneet jopa aitoja iroc-z autoja viritys hulluudessa :-\
Tämähän on 1988 Van Nuysin tuotantolinjalta matkansa aloittanut lähes alkuperäinen yksilö.
Laturi on vaihtunut jossain vaiheessa 95A:sta 105A:n malliin ja alkuperäiset alut on hävinneet auton alta. Muuten kaikki vähät varusteetkin on pysyneet samoina. ;D

Näin sitä itsekin pienessä mielessä tuumailin.
Jos kerran joutuu laittamaan koneen, laatikon ja akselin kuitenkin uusiksi, niin mitä väliä lähtökohdalla on. ;D Alusta ja moottorin ohjaus vaihtuu samassa rytäkässä, niin eipä tuohon paljon jäljelle jää perusmallia.. :W
Eikä kutoskoneisen halvempi hankintahintakaan valintaa ainakaan vaikeuttanut. 8)

Tietysti koriltaan ja alustaltaan valmiiksi rakennettu yksilö ilman tekniikkaa olisi ollut hyvä vaihtoehto, mutta kun piti samalla saada jotain ajokelpoista alle täksi kevääksi/kesäksi, niin täyden projektin ostaminen ei ollut vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2018 - klo:07:48 kirjoittanut Gary Grand »
1988 Camaro

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #10 : 09.04.2018 - klo:07:36 »
no ruttua ainaki vaikuttas olevan \m/
jousikauppaan olis kasituksen myötä luullakseni tullu asiaa muutenkin ni nythän se alusta päivittyy kerralla 8)
Kyllä.. Puristusten osalta tämä on tietoinen päätös. Kannet olisi voinut ottaa isommallakin palotyilalla ja mäntien pattia laskea sorvissa, jos sille tielle olisi lähtenyt. Kokeillaan tällä nyt miten viinalla ajo luonnistuu. Eiköhän tuota saa koko ajan paremmin jatkossa huoltoasemilta. ::)

Etujouset olisi joka tapauksessa pitänyt vaihtaa koneen vaihtumisen takia jämäkämpiin. Nyt menee sitten kaikki jouset ja iskarit uusiin puihin, kun takaset vaikuttaa veteliltä ja lässähtäneiltä..
1988 Camaro

Poissa Rale

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2745
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #9 : 08.04.2018 - klo:18:08 »
asiallinen kone tulossa keulalle m/ puristuksia ei pidä peljätä, niitä saa helposti alas kun laittaa vähän kireämpää keppiä koneeseen. minkä vuotinen tämä auto on ? tuo 6 koneella oleva kori on hyvinkin järkevä valinta kehitystyöhön. jotkuu hullut on pilanneet jopa aitoja iroc-z autoja viritys hulluudessa :-\
-87 camaro iroc-z 406cid  #RS97
-07 bmw 335ci
-89 pontiac firebird "projekti"
*kaikki takavetoisia*