Tähän asti tapahtunutta:
Autohan oli katsastettu edellisenä päivänä ennen kauppoja.
Kotiin päästyä kiristin etupyörän laakerin, kun oli sen verran väljää ettei kulkenut jarrutuksessa suoraan..
Kuskin penkissä oli yksi ruuvi väännetty väärille jengoille ja se lonksui ja keikkui em. syystä. Ruuvi oikeille kierteille ja puoli senttiä tyhjää liikettä kiinnityksestä pois.
Kumma kun ei noista ollut tullut mainintaa?
ACS:ssa käynnin jälkeen oli pakko ottaa tuo penkki autosta ulos ja purkaa atomeiksi. Riippumatto on kiva, mutta ei autossa. Selkä kävi ihan pahuksen kipeäksi kun tuossa säkkituolissa istui 500km..
Penkin pehmusteet oli muotoutuneet aiempien kuskien ruumiin muotoja myötäileviksi, eikä minkäänlaisesta ergonomiasta voinut enää puhua.
Liimaa ja hiikan täytettä jostain vanhasta Toyotan istuimesta teki ihmeitä penkin muodolle. Siinä pystynee jo istumaan pidempääkin matkaa.
Istuimen päällinen on tosin kulunut puhki koko ulkoreunan matkalta..

Toiset penkit autoon jo löytyikin nettivaraosasta asialliseen hintaan. Saa nähdä ovatko sitten hyvät...

Ehjät kuitenkin. Käyn ne noutamassa Parkanosta ensi vkloppuna, kun ajelen Tampereella.
Autossa oli alla 8" leveät mattamustatut peltivanteet 205 leveillä nastarenkailla, jotka on parhaat päivänsä nähneet.
Jossain vaiheessa talliin oli jäänyt C4 Vetten originaalit alut Hankookin 255/40R17 kitkarenkailla, niin tilasin vannetukusta 2" paksut pulttikiinnitteiset spacerit.
Ruuvasin renkaat piikkipyörien tilalle tänään mahtavassa kevätsäässä.

Muuten näytti aika hyvältä, mutta pyöräkoteloissa pyöriessä kävi hyvin selväksi, että ainakin iskarikauppaa on alettava tekemään.. Etupumput on niin ruosteessa alapäistään, ettei ne yksinkertaisesti VOI olla enää muutenkaan kunnossa..

Takapää näyttäisi olevan vähän länässä.. Jouset joutuu uusimaan siis kumpaankin päähän.

No, tämän tietysti arvasikin..
Peltitöitä autoon on tehty jonkin verran ja mm. takapyöräkotelot on tehty uusiksi. Työn jälki siellä oli varsin hyvää ja uudet uudetpellit suojattu maalilla ja massalla.
Konehuoneessa on sisälokareissa muutama paikka myös, mutta ne ei ihan niin hyvää työnjälkeä edustaneet.. Ne joutuu varmaan jossain vaiheessa tekemään uusiksi.