Kirjoittaja Aihe: Punainen Camarontti  (Luettu 4760 kertaa)

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4749
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #8 : 08.04.2018 - klo:13:40 »
Onnittelut autosta ja ei muutako alahan puuhailee niin saat sen tienpäällekin!  m/
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4973
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #7 : 08.04.2018 - klo:10:57 »
no ruttua ainaki vaikuttas olevan \m/
jousikauppaan olis kasituksen myötä luullakseni tullu asiaa muutenkin ni nythän se alusta päivittyy kerralla 8)
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #6 : 07.04.2018 - klo:21:52 »
Tuleva moottori.

Konetta varten on jo hankittuna pattipäiset männät(-9,5cc) kiillotetuilla 5.7" kiertokangilla.
Lohko on -69 014-valuinen porattuna .060" ylikokoon. Tuo poraus tuli vähän niinkuin väkisin, kun lohkossa oli parissa pytyssä seisonut vettä ja syöpymät piti porata pois.

Kampiakseliksi on tulossa(tilattu, matkalla..) 3.75" iskuinen valuakseli. Tähän päädyin ihan budjetin takia. Kone tulee muiltakin osin melko edulliseksi, eikä minulla ole tätä tarkoitus ahtaa, tai kierroskonetta tehdä niin en lkanut sijoittaa takoakseliin.

Kansiksi on tarkoitus ottaa 64cc palotilaiset Edelin 5089 alut 185cc imukanavilla. Nuo on vielä hankkimatta, mutta Us-partsilla ovat hyllytavaraa niin en ole niiden kanssa hoppuillut.
Imariksi löytyy Edelin Victor.

Koneen ruokintaan on jo hommattuna FASTin ez-efi, joka valikoitui lähinnä E85 yhteensopivuuden takia. Koneestahan on tulossa varsin korkeapuristeinen, niin viina on jokseekin pakko laittaa polttoaineeksi.
Puristukset noilla kansilla ja männillä on luokkaa 13:1.
1988 Camaro

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #5 : 07.04.2018 - klo:21:22 »
Tähän asti tapahtunutta:
Autohan oli katsastettu edellisenä päivänä ennen kauppoja.
Kotiin päästyä kiristin etupyörän laakerin, kun oli sen verran väljää ettei kulkenut jarrutuksessa suoraan..
Kuskin penkissä oli yksi ruuvi väännetty väärille jengoille ja se lonksui ja keikkui em. syystä. Ruuvi oikeille kierteille ja puoli senttiä tyhjää liikettä kiinnityksestä pois.
Kumma kun ei noista ollut tullut mainintaa?

ACS:ssa käynnin jälkeen oli pakko ottaa tuo penkki autosta ulos ja purkaa atomeiksi. Riippumatto on kiva, mutta ei autossa. Selkä kävi ihan pahuksen kipeäksi kun tuossa säkkituolissa istui 500km..
Penkin pehmusteet oli muotoutuneet aiempien kuskien ruumiin muotoja myötäileviksi, eikä minkäänlaisesta ergonomiasta voinut enää puhua.
Liimaa ja hiikan täytettä jostain vanhasta Toyotan istuimesta teki ihmeitä penkin muodolle. Siinä pystynee jo istumaan pidempääkin matkaa.
Istuimen päällinen on tosin kulunut puhki koko ulkoreunan matkalta.. m-

Toiset penkit autoon jo löytyikin nettivaraosasta asialliseen hintaan. Saa nähdä ovatko sitten hyvät... ::) Ehjät kuitenkin. Käyn ne noutamassa Parkanosta ensi vkloppuna, kun ajelen Tampereella.

Autossa oli alla 8" leveät mattamustatut peltivanteet 205 leveillä nastarenkailla, jotka on parhaat päivänsä nähneet.
Jossain vaiheessa talliin oli jäänyt C4 Vetten originaalit alut Hankookin 255/40R17 kitkarenkailla, niin tilasin vannetukusta 2" paksut pulttikiinnitteiset spacerit.
Ruuvasin renkaat piikkipyörien tilalle tänään mahtavassa kevätsäässä. \m/
Muuten näytti aika hyvältä, mutta pyöräkoteloissa pyöriessä kävi hyvin selväksi, että ainakin iskarikauppaa on alettava tekemään.. Etupumput on niin ruosteessa alapäistään, ettei ne yksinkertaisesti VOI olla enää muutenkaan kunnossa.. :o
Takapää näyttäisi olevan vähän länässä.. Jouset joutuu uusimaan siis kumpaankin päähän. *clap* No, tämän tietysti arvasikin..

Peltitöitä autoon on tehty jonkin verran ja mm. takapyöräkotelot on tehty uusiksi. Työn jälki siellä oli varsin hyvää ja uudet uudetpellit suojattu maalilla ja massalla.

Konehuoneessa on sisälokareissa muutama paikka myös, mutta ne ei ihan niin hyvää työnjälkeä edustaneet.. Ne joutuu varmaan jossain vaiheessa tekemään uusiksi.
1988 Camaro

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #4 : 07.04.2018 - klo:20:12 »
yleensä karkaa huolella käsistä pikku laitot  ::) ;D

mut tervetuloa harrastamaan  \m/
Ei kai se mopo karkaa jos vaan "vähän" parantelee?!?  ;D

No, näinhän siinä on yleensä tupannut käymään::)
Enemmän on tullu rakenneltua offipuolen kulkineita, mutta samat totuudet sielläkin pätee.. :o

1988 Camaro

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6775
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #3 : 07.04.2018 - klo:19:23 »
yleensä karkaa huolella käsistä pikku laitot  ::) ;D

mut tervetuloa harrastamaan  \m/
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
- Chevrolet corvette 383 -79
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro LS1+T56 avo-00
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Dodge challenger RT 528cid blower -70
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- MB 814 hinuri -86
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford Mustang GT aut -06 "KYY"
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4973
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Punainen Camarontti
« Vastaus #2 : 07.04.2018 - klo:18:57 »
Siitä se lähtee ja ittelleen ku tekee voi tehä semmosen ku tykkää m/
Chevrolet Camaro Z28 -94 Alkuperänen LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005 Yli 70000km, bensaa yli10000 litraa ja kivaa on ollut :) Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
2006 14,104@161,29 Motopark 16.7 Eka kerta
2007 13,941@159,24 Alastaro 2.6
2008 14,076@161,22 Kiikala 23.8 tasaväkistä ja jännää 0.002 sekan parta
2009 14,281@159,50 Motopark 19.7 yksinäistä b särkee konetta
2010 14,229@157,21 Kiikala 28.8 b vei pohjan koko touhusta, hauskuus hävis
2011 14,279@158,31 Alastaro, 27.8 mikä kehitys?
2012-2015 hiljasta 2016 ajetaan taas :)

Poissa Gary Grand

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
Punainen Camarontti
« Vastaus #1 : 07.04.2018 - klo:14:04 »
Poikavuosien haave, punainen kasari-Camaro.
Kaikenlaisten muiden haaveiden ja välttämättömyyksien takia jäänyt tähän asti toteuttamatta.
Mutta nyt.


https://drive.google.com/drive/folders/1eEng6XskKbYwt1wHyL56LHh4QM4nQo_W
Tuo tuli hommattua pääsiäisenä.

Hinnat alkaen-malli, erittäin vähillä varusteilla ja kuutos-tekniikalla, halvin nörttiautossa myynnissä ollut aihio. Positiivista autossa oli, että se oli käytetty edellisenä päivänä leimalla ja oli ollut talviautona edellisellä omistajalla. Todennäköisesti melko toimiva peli siis.
Tämän hankinta tuli ajankohtaiseksi, kun ei pihassa ollut minkäänlaista harrasteajokkia tiekunnossa ja kevät painaa päälle.
Auto tuli pääsiäisen aikaan koeponnistettua ACS:ssä käymällä, eikä toiminnassa ollut mitään isompaa moitittavaa.
Konehuoneessa on kaikki pääosin tehtaan kuosissa, eikä purkka-patentteja ole vielä löytynyt.

Camarontti on alkuperäisellä 2.8 kuutosella, manuaalilla ja lukottomalla perällä.
Noissa haittaa on oikeastaan vain tuosta manuaalista. Kyllä jenkissä automaatti pitää olla.. Väkisinvaihtaminen on vanhanaikaista. ::)
Tulevaisuuden suunnitelmissa on auton kasittaminen ja muutenkin pientä parantelua alustan ja tekniikan suhteen.

Tuleva kesä on tarkoitus autolla kuitenkin lähinnä ajaa. Yläpitohuoltoa ja nopeita pikkuparannuksia lukuunottamatta.

Tallissa on tekeillä stroukattu 350 ja hyllyssä on valmiina jo vahvistettu TH700.

Perän tilalle löytyy jo Fordin 8.8, mutta se kaipaa vielä huomiota: Korvakkeet Camaroa varten pitää kehitellä jokseekin tyhjästä ja lukko asentaa. Lukkomurikkakin siihen on jo hankittuna. Välitys on vielä hankittava, kunhan saan ajatukset kirkastumaan sopivan suhteen. Tuo ylivaihdeloota tietysti antaa anteeksi tiuhemmankin perän, niin 3.90-4.1 voisi olla ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.

Muiden rakentelukertomuksia on tullut luettua parin viikon verran ja nyt alkaa olla jonkinlainen käsitys mitä hommia on ainakin auton kanssa tehtävä.
Korin vahvistukset syntynevät omin käsin, kun rautaa on tullut jonkin verran muokattua viimeisen 30 vuoden aikana. Joskus paremmalla ja joskus huonommalla lopputuloksella, mutta eihän noita ulkonäön takia autoon laiteta.. ;D

Ulkonäkö ei muutenkaan tule olemaan ykkösprioriteetti. Tärkeämpää on auton toimivuus ja se, että sillä on mukava pörrätä.
1988 Camaro