Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia targasta  (Luettu 9247 kertaa)

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1278
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #11 : 14.04.2018 - klo:23:39 »
Yhden 2gen t-topin omistanut ja oli kyllä TODELLA vetelä auto kaikin puolin vaikka oli uretaania puslat ja rungot yhdistetty. En tykännyt.
Ja tosiaan aina kun pesi auton niin penkit ja lattia märät vaikka oli uudet tiivisteet. Eli ruostettakin on lattioissa  jos ei ole jo korjattu.

Eli ainakin 2 koppaisissa coupe huomattavan paljon jäykempi. En suosittele t-toppia, itse kierrän nuo kaukaa.
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 610
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #10 : 14.04.2018 - klo:20:58 »
Targa on ihan yksiselitteisesti omien kokemusten mukaan ihan EHDOTON näissä F-bodyissa  m/
Juu T-top. Muutoin aika pitkälti juurikin näin  \m/
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3220
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #9 : 14.04.2018 - klo:19:48 »
Onko katon avausmekanismi sen verran helppokäyttöinen, että katon jaksaa irroittaa silloin kun aurinko paistaa?  8)
Näistä ei siis irtoa koko katto vaan molemmin puolin palat ja keskelle jää kiinteä palkki. Eli Targassa ja T-topissa on ero.
Ei ne palat ihan koko peräkonttia vie varsinkin 3-korisessa mutta peräkontissa olevaan pussiin sovittaminen vaatii hieman harjoittelua jotta sujuu näppärästi.
Irtaallaan ei kannata kuljetella kun ovat karkaistua lasia.
Ite kattopalojen irroitus ja asennus vie noin sekunnin per puoli.
Etupenkeillä tarkenee vähän viileämmälläkin kun pistää lämppärin päälle mutta takana tuulee maantievauhdissa melkolailla.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Anders

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Sukupuoli: Mies
  • Välillä menee hyvin, yleensä normaalisti...
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #8 : 14.04.2018 - klo:18:04 »
Hetki sitten tuli jotain kummallista vikaa t-toppeihin- ne vaan katosi ja ku kurkkasin takakonttiin ne olikin siellä... mistä hakemaan vikaa???

 8)
Pontiac Trans Am -97
Chevy Van -89 6.2l Starcraft
Työkalu Fiat Ducato -17 2,3l 180hp (Mopar!)

Ex. Pontiac Firebird Convertible V6 3.8 -99
Ex. Chevy Astro Van -90

Poissa Anders

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Sukupuoli: Mies
  • Välillä menee hyvin, yleensä normaalisti...
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #7 : 14.04.2018 - klo:13:05 »
On t-toppi muutenkin ihan kiva, ku valoa tulee lasin läpi kabiiniin ihan eri tavalla vaikka katto olisikin paikallaan, verraten rättikattoon esim. Minulla ei vuoda t-topit, ikkunan ja katon välistä vähäsen.
Pontiac Trans Am -97
Chevy Van -89 6.2l Starcraft
Työkalu Fiat Ducato -17 2,3l 180hp (Mopar!)

Ex. Pontiac Firebird Convertible V6 3.8 -99
Ex. Chevy Astro Van -90

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4396
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #6 : 14.04.2018 - klo:10:31 »
Omassa tiivisteet fuskaa, mutta vain jos painepesurilla pesee.
Palat irroittaa ja asentaa hetkessä, mutta kontissa täyttävät jo valmiiksi pienin tilan, eikä sinne enää muuta mahdukkaan.
Kori on veltompi kuin kovakattosessa.
Yli 80kmh ilman kattoa ei enää ole mukava ajaa ilmapyörteilyn ja huminan takia.
Muuten kiva silloin harvoin kun elohopea nousee yli 20c°.

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10589
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #5 : 14.04.2018 - klo:10:16 »
T-topit ehdottomasti. Jos suhisee, vaihda uudet tiivisteet :)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4036
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #4 : 14.04.2018 - klo:09:46 »
Se on T-TOP  ;D ;D ;D ;D ;)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #3 : 14.04.2018 - klo:09:39 »
Targa on ihan yksiselitteisesti omien kokemusten mukaan ihan EHDOTON näissä F-bodyissa  m/ Radalla ajavat tykkäävät kovakatosta enempi ku kori vähä jäykempi mutta jos ei radalla oo tarkotus pääsääntösesti ajaa niin osta ehdottomasti targa! Harmitti hyvin suuresti kun mun tulevassa Banditissa ei oo targa kattoa, joutunen sen siihen sorvailee joskus myöhemmin jälkiasennuksena  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Marko

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 825
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia targasta
« Vastaus #2 : 14.04.2018 - klo:08:43 »
Targat ei  juuri suhise ajaessa jos tiivisteet kunnossa ja sateellakin uskaltaa ajaa. Pestessä enemmän ja vähemmän vettä pääsee läpi.
Mekanismi on kyllä helppo käyttöinen kun yksi salpa mitä käännetään. Mukava on lämpimällä kelillä ajella palat kontissa.  m/
Firebird Trans Am LS1 2001

Poissa vausti

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Kokemuksia targasta
« Vastaus #1 : 14.04.2018 - klo:08:16 »
Moi kaikille,

Olen etsimässä itselleni siistikuntoista Trans Am GTA:ta targana ja haluaisin kuulla teidän käyttökokemuksia.
Suhiseeko targa ajaessa tai vuotaako sateella? Onko katon avausmekanismi sen verran helppokäyttöinen, että katon jaksaa irroittaa silloin kun aurinko paistaa?  8)
Jos jollain tiedossa hyvin pidetty 89/90 trans am niin vinkantkaa mulle, kiitos!

Mukavaa kevättä kaikille!