Kirjoittaja Aihe: LT1 imusarjan tiivisteet  (Luettu 6666 kertaa)

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5318
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: LT1 imusarjan tiivisteet
« Vastaus #7 : 24.04.2018 - klo:16:35 »
Eipähän tuosta vuotoa käynnistyksen jäkeen näkynyt, mutta sitä täytyy nyt aluksi seurata että varmistuu...
Oletteko jälkikiristyksiä näille tehnyt? Jenkkisaiteilla puhuivat semmosestakin. Kiristelin kolme kierrosta asennettaessa. Jälkikiristys ei ihan nopea toimenpide koska mulla on ne lisähärpäkkeet, mm. laturin tuki, jo kiinni niissä pulttien päissä. No päätypultit ois helpot.

eipä oo tullu jälkikiristettyy. uskottu et pysyvät paikallaan, taittu oikeen momenttiin joskus vetää ja joskus unohtunu mut hyvin on toiminu
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 694
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 imusarjan tiivisteet
« Vastaus #6 : 23.04.2018 - klo:08:57 »
Eipähän tuosta vuotoa käynnistyksen jäkeen näkynyt, mutta sitä täytyy nyt aluksi seurata että varmistuu...
Oletteko jälkikiristyksiä näille tehnyt? Jenkkisaiteilla puhuivat semmosestakin. Kiristelin kolme kierrosta asennettaessa. Jälkikiristys ei ihan nopea toimenpide koska mulla on ne lisähärpäkkeet, mm. laturin tuki, jo kiinni niissä pulttien päissä. No päätypultit ois helpot.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 694
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 imusarjan tiivisteet
« Vastaus #5 : 21.04.2018 - klo:21:41 »
Nonni se on duunattu ja takas nipussa. Kiitos vinkeistä kaikille. Meneehän se pe-ilta ja lauantai tälleenkin... Kaikki osat säilyi ehjänä ja löysivät takas oikeille paikoilleen, mutta huomenna starttaus ja katotaan. Pari räpsyä kiihokkeeksi:




"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3367
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: LT1 imusarjan tiivisteet
« Vastaus #4 : 16.04.2018 - klo:22:40 »
Ei ainakaan 95-vuotisessa ole mikään paha homma vaikka alkuun vähän näyttääkin. Vähän joutuu käsikopelolla ruuvailemaan koneen takapäästä.
Asennus on sikäli tarkempaa että kun imusarjan laskee paikalleen liimamakkaroiden päälle pitää osua kerralla oikeaan kohtaan. Kätevää olla siinä kohtaa kaveri ellei ole itellä enempi kun 2 pitää ja voimakasta kättä... ::)  Asento ei ole paras mahdollinen ja piuhoja, letkuja yms. on riesana.

Sivun puolivälissä tarinaa aiheesta.
http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=65031.100
« Viimeksi muokattu: 16.04.2018 - klo:22:42 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 694
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: LT1 imusarjan tiivisteet
« Vastaus #3 : 16.04.2018 - klo:21:50 »
Jees siinähän tuli hyvää tietoa, kiitos. Auto on tosiaan '94. Enää kun sais palikat käteen ja aikaiseksi... Yks heikko kuvakin on imusarjan takapäästä mutta en taida saada nyt näkymään tähän.
Edit: näköjään sainkin.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5318
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: LT1 imusarjan tiivisteet
« Vastaus #2 : 16.04.2018 - klo:20:46 »
vähemmällä sotkulla pääsee ku laskee nesteet hallitusti sielt syylärin alakulmasta. toi opetusvilmi on 93 versiosta uudemmas noi polttoaine liittimet on imusarjan takapäässä ja se huohotusputki mikä kulkee polttoainelinjojen kanssa liittyy imusarjan vieressä muoviseen huohotinputkeen joka on helppo katkasta et sitä kohtelee hieman varoen jos siis on uudempi versio kyseessä. öljynpaine anturi jos on imusarjan takana ni sitä on syytä varoo on maailman helppo katkasta.

vaijeri telinettä en oo irrottanu imusarjasta vaan vaijerit siitä telineestä. eikä tota MAP anturii tost imusarjan päältä tarvii irrottaa.

tiivistepintojen putsaus huolellisesti et toi silikoonimassa ottaa kunnolla kiinni ettei vuotas rempan jälkee. jos startti voi odottaa seuraavaan päivään liimamassan laitosta ni tuskin haittaa.

tommoset tuli mieleen ku videon katteli
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 694
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
LT1 imusarjan tiivisteet
« Vastaus #1 : 16.04.2018 - klo:18:20 »
Ois ilmeisesti vaihto edessä, vuotaa koneen takapäästä. Katsoin opetusviteota: https://m.youtube.com/watch?v=RaY8ghToGhk
Kertokaas jos tässä on joku ennalta arvaamaton kinkkinen juttu.
Fel-Pron tiivistesarja on tulossa, samoin työkalu pa-linjojen irroitukseen.
Voiko nesteiden valuttamisen syyläristä unohtaa ja vetäisee vain letkut läppärungosta irti?
"If it ain't broke, don't fix it"