Kirjoittaja Aihe: LT1 sytytystulpat  (Luettu 6782 kertaa)

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #11 : 24.04.2018 - klo:06:48 »
Laitoin kokeeksi bosch hr9dc tulpat näyttäisi paremmin toimivan kuin noilla denson it16 tulpilla.
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 646
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #10 : 22.04.2018 - klo:18:00 »
joo
muutta veemäiset noi on vaihtaa
Kyllä, varsinkin tulpanjohdot ;).
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10363
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #9 : 22.04.2018 - klo:17:39 »
No tulpat kun on niin edulliset olen vaihtanut kerran vuodessa, samalla pistänyt vakio tulpanjohtot kun nekään ei maksa edes viittä kymppiä.
tulpanjohdot kun saa peltisarjoilla lämpöjä, ja samalla näkee minkä väriset nuo tulpat on. Eli minun rahat taitaa mennä roskiin kun vaihdan liian tiuhaan ;D, mutta vähemmän ihmeellisiä käyntihäiriöitä.

joo
muutta veemäiset noi on vaihtaa

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 646
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #8 : 22.04.2018 - klo:15:30 »
ja vaihtoväli 30.tkm
No tulpat kun on niin edulliset olen vaihtanut kerran vuodessa, samalla pistänyt vakio tulpanjohtot kun nekään ei maksa edes viittä kymppiä.
tulpanjohdot kun saa peltisarjoilla lämpöjä, ja samalla näkee minkä väriset nuo tulpat on. Eli minun rahat taitaa mennä roskiin kun vaihdan liian tiuhaan ;D, mutta vähemmän ihmeellisiä käyntihäiriöitä.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #7 : 22.04.2018 - klo:14:15 »
.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4647
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #6 : 22.04.2018 - klo:14:14 »
Eikös ne lämpöarvot katsota tulpasta, niin ei tarvitse arpoa.

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 804
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #5 : 22.04.2018 - klo:13:26 »
Juuri eilen tuli vaihdeltua tulpat (mukava homma muuten niinku aina  ;D ) muttajoo tulpiksi tuli Champion 401RS12YC ja kysyinkin paikalliselta myyjältä jolla vankka kokemus jenkkipeleistä , että kannattaako laittaa kylmempi arvoiset tulpat. Vastaus oli että paljonko yli 500hp kone antaa  :D eli ns vakio koneeseen vakio arvoiset tulpat ja vielä mieluummin jos enimmäisajo on pelkkää normi katuajoa.
* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h
2018: 13.5/168.46 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10363
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #4 : 22.04.2018 - klo:09:23 »

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 646
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #3 : 22.04.2018 - klo:08:43 »
Kannattaako vakioon ruveta leikkimään lämpöarvoilla ::)? Rock autosta sytytystulpat (esim.NGK TR6, viritettyyn koneeseen eli omaani) 1,11e/kpl=8kpl/ 8,88e +postitus 15,43e+ tax.5,84e= siis 8kpl/ 30,13e, ei hinnan kirous :). Koskaan ei ole tulppa rikkoontunut, paitsi varmaan tämän kirjoituksen jälkeen eka :W. Tosin rahansa saa laittaa mihin haluaa, antaa vaikka mustalaisille ;).
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 435
  • 1995 z28
Vs: LT1 sytytystulpat
« Vastaus #2 : 22.04.2018 - klo:08:22 »
Hyvin on nology toiminu kilpurissa jossa menee välillä tukkoon ja puhdistuu uudestaan.
Väittivät että vastaisi kolmea normaali lämpöarvoa tiedä sitten,hyvin toiminut en muista milloin ois tulppia edes katsottu viimeksi.
1995 z28 manual.

Poissa CamKin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
LT1 sytytystulpat
« Vastaus #1 : 22.04.2018 - klo:08:10 »
Kysynkin mitä tulppia olette käyttäneet tutkin tuossa vaihtoehtoja jotka poikkeavat vakioista nyt käytössä Denson IT16 tulppa. Lämpöarvoja ajattelin vaihdella joko hiukan kylmempi tai kuumempi tulppa ja myöskin jos pienentäisi vastusarvoa alaspäin paremman kipinän toivossa Denson IT16 vastusarvo on taulukon mukaan 5 kohm. ja lämpöarvo 16. Mittasin kaikki tulpat jotka olleet vähällä ajolla niin arvot olivat 1 / 3,4kohm. 2/ 3,43kohm. 3/ 3,62kohm. 4 / 3,58 kohm. 5/ 3,75 6/ 3,47kohm. 7 / 3,84 kohm. 8 / 4,25 kohm. Onko tuo nology hyvä tulppa http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/p623-silverstone-s1k-sytytystulppa-kartiotiivistys-fi.html ?

Lämpöarvotaulukko






 
« Viimeksi muokattu: 22.04.2018 - klo:10:34 kirjoittanut CamKin »
Audi A6 2.7Tdi V6 Avant Quattro
Ex Chevrolet Camaro Coupe vm. 94 Z28 5.7 V8 / 4L60E -kesäpeli-