Kirjoittaja Aihe: 2/3 Carrier Series  (Luettu 4728 kertaa)

Paikalla Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 320
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #14 : 12.05.2018 - klo:14:30 »
Suosittelen tekemään vanhoista laakereista sellaiset kokeilulaakerit. Eli virsikirjalaikalla hieman sisäkoolin reikää väljäksi jotta menee kevyesti pinjonin akselille. Sama vanhojen poskilaakareiden sisäkooleille. Näillä testilaakereilla hakee shimmit ensin lähelle oikeata. Tämä auttaa varsinkin silloin jos ei ole oikeita mittatyökaluja. Muuten tulee äkkiä monta ylimääräistä kasauskertaa.

-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 358
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #13 : 12.05.2018 - klo:14:06 »
Kaverin harraste tallilla kaveri lupasi tehdä kasauksen välityksen suhteen, olen vain apumiehenä siinä 8). Meinattiin tehdä auton alla, toki aksilan saa poiskin.  Mitta vehkeet löytyy, sorvit ym. Ollut päätoiminen raskaankaluston asentaja n.38v. omistanut 20-25 jenkkiä kokemusta on.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2018 - klo:14:08 kirjoittanut pasi jkl »
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 45?hp/58?nm

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3903
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #12 : 12.05.2018 - klo:10:49 »
Mittasin että tuo u-jointin kiinnityspinta on prikulleen keskellä.
Ohjeissa painotetaan että asennustoleranssit on pienet, joten tuon mittapalikan tulee olla oikeasti suora ja digityöntömitta parempi kuin analoginen.
Hiekkapaperilla varmistin vielä ettei pinnassa ole kohoumia.
Asennus oli ensikertalaiselle melko työläs kun vaihdoin kaikki laakerit ja koolit... prässäämistä, kaasupilliä jne.
Shimmaaminen ja hammaskosketuksen hakeminen otti oman aikansa, ennen kuin uskalsi vetää pinionin momenttiin.
Koska käytin puristusholkin sijaan kiinteää holkkia.
Sen hakeminen oikeaan paksuuteen vaati usean kokeilun.
Mutteri on kertakäyttöinen ja 9-pulttiseen perään ei suomesta löydy uutta jos ei kerralla onnistu ja välissä loctite:n vahva liima.
Väriksi sopii vaikka kuparitahna.
Kun irroitat ison rattaan casesta, niin tarkista onko pulttien päihin stanssattu L = vasenkätinen kierre.
Jos kaipaat mittatyökaluja lainaksi, niin laita yv.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2018 - klo:10:59 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 358
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #11 : 12.05.2018 - klo:10:35 »
Ok, tuohan on kätevä tapa mitata tuo pinionin syvyys. Tuosta 9/37:sta missä on paksummat hampaat, Lähti pienestä vetopyörästä (pinionista) yksi hammas.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 45?hp/58?nm

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3903
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #10 : 11.05.2018 - klo:23:39 »
Toinen asia onko välitysten kestävyydessä eroja vanhassa paksummat hampaat 9/37 tai uudessa ohkaisemmat 10/41 hammasta? Vaikuttaa tietenkin materiaali.

Molemmat välitykset näyttää olevan 4.1:1.
Toisaalta toisen rattaan hampaat ohenee ja toisessa paksuuntuu.
En tiedä onko vaikutusta kestävyyteen.
Kumpi ratas sulla hiljattain hajosi?
-89 350 HSR formula

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3903
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #9 : 11.05.2018 - klo:22:26 »
Itse jouduin mittaamaan syvyyden tähän tyyliin.


-89 350 HSR formula

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 358
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #8 : 11.05.2018 - klo:22:18 »
Eli jos käytössä "Pinion Depth Checker Kit" niin tuosta mitasta on apua. m/
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 45?hp/58?nm

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3903
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #7 : 11.05.2018 - klo:21:08 »
Yleensä pinion rattaan päähän on merkattu asennussyvyys (checking distance) .
Tosin nuo numerot on aika erikoisia.
Tarkista mukana tulleesta asennusohjeista.
Itsellä oli 2.121" = 53.87mm.
-89 350 HSR formula

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 358
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #6 : 11.05.2018 - klo:20:20 »
Mitä tarkoittaa Yukonin välityksessä pienessä vetopyörässä olevat tekstit, onko kyseessä onko mahdollisesti shimmin paksuus?
Toinen asia onko välitysten kestävyydessä eroja vanhassa paksummat hampaat 9/37 tai uudessa ohkaisemmat 10/41 hammasta? Vaikuttaa tietenkin materiaali.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2018 - klo:20:25 kirjoittanut pasi jkl »
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 45?hp/58?nm

Paikalla Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 320
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #5 : 07.05.2018 - klo:12:57 »
Se torsen ja välitys on SS Camaron oem osia. Siihen päädyttiin sen takia että aftermarket tiheistä välityksistä kirjoittelivat jenkkien foorumeilla huonoa. Laatuheittoja sekä vaikeita saada säädettyä hiljaiseksi. Täysin äänetöntä en tuosta Pasin camaron perästä kylläkään saanut mutta ei se kuitenkaan paha ollut. Ihmeen pitkäänhän se kesti ottaen huomioon miten alimittainen se on noille tehoille.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 358
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 45?hp/58?nm

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3903
  • Sukupuoli: Mies
-89 350 HSR formula

Poissa _j00na_

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 749
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 2/3 Carrier Series
« Vastaus #2 : 07.05.2018 - klo:08:51 »
Paksuudesta en tiedä , mutta sun auto vaatii carrier series 3 :sen . Koska sehän on manuaali alunperin 3.23 välityksellä ja carrier series 2 käy 3.23 alahapäin oleviin ja series 3 taas siitä ylöspäin. Eikös tuossa sun autossa ollut nyt 4.10 välitys?

Edit niinjoo kun sulla olikin tuo torseni tosiaan mutta onko se pelkkä lukkoyksikkö vai rattaineen päivineen sinne vaihdettu ? se onkin sitten jollei tiedä onko automaatista vai manuaalista alunperin mikäli rattaineen  päivineen. ???
« Viimeksi muokattu: 07.05.2018 - klo:09:04 kirjoittanut _j00na_ »
* NYKYINEN *: Chevy Camaro Z28 -95 LT1 ram air + T56 / 3.90 Motive Gears / Borla Exhaust

Varttimailit:
2014: 14.2/162.90 km/h
2016: 13.9/167.36 km/h
2017: 13.6/160.35 km/h

*EX*: Pontiac Firebird -95 3.4 Sfi + T5 / 178hp penkitetty
* MYYTY*

Nothing beats cubic inches!

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 358
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
2/3 Carrier Series
« Vastaus #1 : 07.05.2018 - klo:08:14 »
Pitäisi hommata uusi välitys 7.5" perään 4-gen Camaro 1994 mihin on vaihdettu thorsen ja sen alkuperäisestä välityksestä ei varmuutta. Onko mittoja millä erottaisi 2-carrier 3-carier:in toisistaan, eli varmaan tuosta ison lautaspyörän paksuudesta? Että tulisi kerralla oikeanlainen.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 45?hp/58?nm