Kirjoittaja Aihe: LT-1 paxton  (Luettu 10111 kertaa)

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6161
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #39 : 02.06.2019 - klo:10:01 »
Joo en tiiä menikö pilalle öljyistä mutta otin ahtimen auki ja pesin ennenkuin pistin oikeet öölit sisään m/
Täytyy varmaan tehä vähän pienempi siivapyörä ahtimeen niin saa kierrokset ahtimesta sinne 40000rpm asti.

No hyvä että pesty  m/ Mutta tuo SN sarja tosiaan väärinkäytöksille tuntu olevan äärimmäisen herkkä. Ite olin pirun tarkkana, toki teki tarkaksi ku kerran teetti siihen täydellisen 2k€ remontin  ;D Vaihoin öljytkin aina 1000km välein tai jos oli oikeen raskaalla käytöllä ollu niin tiheämminkin.

Mulla oli siihen kans 2 erikokosta yläpyörää, en nyt muista käytinkö sitte rempan jälkeen sitä isompaa vai pienempää. Tais se olla se pienempi millä se välitys oli muistaakseni maksimi sallittu tai jopa yli. Ahdot nousi 0.5-0.6 kiloa.

Niin ja ehdottomasti pidän tuota hyvänä ahtimena silti, sen asennuksen helppous on jo ihan omaa luokkaansa kun ei välttämättä tarvi mitään hukkaporttia/dumppia kun tehty niin että voi käyttää ilmankin ja oma öljytila niin ei tarvi vedellä voitelua mistään sinne.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2019 - klo:10:03 kirjoittanut BlackZ »
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #38 : 01.06.2019 - klo:23:49 »
Jos noin 400-500hv väliin ahettuna pitäs olla tehoa niin pitäs riittää. Saatto luistaa jo pilalle valitettavasti ku sulla oli väärät öljyt sisässä. Ja ethän sää niistä luistoaineita saa yhellä öljynvaiholla sieltä pois. Tuplaantu kuitenki paineet eli vika oli öljyissä ja väärät öljyt saatto jo pilata ahtimen.

Joo en tiiä menikö pilalle öljyistä mutta otin ahtimen auki ja pesin ennenkuin pistin oikeet öölit sisään m/
Täytyy varmaan tehä vähän pienempi siivapyörä ahtimeen niin saa kierrokset ahtimesta sinne 40000rpm asti.
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    12.92    170.29km/h

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6161
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #37 : 01.06.2019 - klo:19:43 »
Tässä ei kyllä ole hukkaporttia kun on remmi vetonen ahdin. Dumppi on ja kokeiltu on ilmankin ja paineet nousee 0.3bar eli olen siinä tuloksessa että tämä paxtonin sn92 on liian pieni mun käyttöön...

Jos noin 400-500hv väliin ahettuna pitäs olla tehoa niin pitäs riittää. Saatto luistaa jo pilalle valitettavasti ku sulla oli väärät öljyt sisässä. Ja ethän sää niistä luistoaineita saa yhellä öljynvaiholla sieltä pois. Tuplaantu kuitenki paineet eli vika oli öljyissä ja väärät öljyt saatto jo pilata ahtimen.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #36 : 01.06.2019 - klo:19:39 »
pysyyhän hukkaportti suljettuna paineen noustessa ettei siin oo mitää vaurioo tai ohjaus vihettä. joskus aikanaa oli letkut vääräs paikas ja portti ei auennu ollenkaan  :W

Tässä ei kyllä ole hukkaporttia kun on remmi vetonen ahdin. Dumppi on ja kokeiltu on ilmankin ja paineet nousee 0.3bar eli olen siinä tuloksessa että tämä paxtonin sn92 on liian pieni mun käyttöön...
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    12.92    170.29km/h

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5318
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #35 : 01.06.2019 - klo:18:49 »
pysyyhän hukkaportti suljettuna paineen noustessa ettei siin oo mitää vaurioo tai ohjaus vihettä. joskus aikanaa oli letkut vääräs paikas ja portti ei auennu ollenkaan  :W
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #34 : 01.06.2019 - klo:17:35 »
Taitaa yksinkertasesti olla liian mopo tuo ahdin >:(
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    12.92    170.29km/h

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #33 : 01.06.2019 - klo:17:16 »
Joo kyllä se joskus auttaaki ongelmiin ku käyttää niitä öljyjä mitkä on sanottu että on ainoat soveltuvat  ;D

Joo se on kyllä ku joskus viittis uskoo ;D
Kävin ajelees äskettäin ja mätänetin ahtomittarin mukaa 0.3bar, läppärillä en oo kattonu mitä mega sanoo paineeks.
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    12.92    170.29km/h

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6161
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #32 : 01.06.2019 - klo:10:21 »
Laitoin tänään f typet ahtimeen mutta ei kerenny ajeleen.
Nyt tuntu paikallaan jo siltä että saattas viisari värähtää \m/ täytyy huomenna testailla ajossa.

Joo kyllä se joskus auttaaki ongelmiin ku käyttää niitä öljyjä mitkä on sanottu että on ainoat soveltuvat  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #31 : 31.05.2019 - klo:22:03 »
Laitoin tänään f typet ahtimeen mutta ei kerenny ajeleen.
Nyt tuntu paikallaan jo siltä että saattas viisari värähtää \m/ täytyy huomenna testailla ajossa.
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    12.92    170.29km/h

Poissa sirkus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 916
  • Sukupuoli: Mies
  • Image is nothing, boost is everything
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #30 : 31.05.2019 - klo:21:45 »
https://www.roadmachine.fi/tuote/super-shift-racing-atf-type-f/

Amsoil type f ei ainakaan sisällä liukastimia niinku dexron. Totahan mainostetaan shift kittinä esim gm lootiin.
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä (polttaa bensaa ja kumia)
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6161
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #29 : 31.05.2019 - klo:21:27 »
Ford F:stä puuttuu luistoaineet. Mulla on sitä laatikossa. 8)

Ei siitä tainnu ne täysin puuttua mutta ne oli eri suhteessa, tuohan on se salainen resepti mikä auttaa Chevynki laatikoita kestämään enempi vääntöä  ;)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5292
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #28 : 31.05.2019 - klo:19:25 »
Sanosin että 90% varmuudella tässä tapauksessa kyse ahtimen kuulavälityksen luistamisesta kerran sisässä mitä ilmeisimmin väärän luokituksen öljy.
Ford F:stä puuttuu luistoaineet. Mulla on sitä laatikossa. 8)
« Viimeksi muokattu: 31.05.2019 - klo:20:02 kirjoittanut F350 »
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6161
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #27 : 31.05.2019 - klo:17:41 »
Vertailun vuoksi: mulla on LT1 koneessa kampuralla vakio Vetten 7,5" ja Procharger ahtimessa 3,2", siltikään ei painetta enempää kuin 0,4 bar. Erohan on valtava näiden kahden setin välillä, tosin nyt pitäisi tietää mikä on ahtimen sisäinen välitys Paxtonissa. Prochargerissa se on 4.10:1.

Sanosin että 90% varmuudella tässä tapauksessa kyse ahtimen kuulavälityksen luistamisesta kerran sisässä mitä ilmeisimmin väärän luokituksen öljy.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 298
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #26 : 31.05.2019 - klo:14:57 »
Noniin! Auto käy ja kukkuu mutta ahtopaine vaivaset 0.2baria... kampuralla 5.5” pyörä  ja ahtimesa 4” kun katsoin calculaattorista että ois sopevat. Voiko olla et lt1 hengittää liian hyvin 280xfi nokan ja pellisarjojen kanssa?
Vertailun vuoksi: mulla on LT1 koneessa kampuralla vakio Vetten 7,5" ja Procharger ahtimessa 3,2", siltikään ei painetta enempää kuin 0,4 bar. Erohan on valtava hihnapyörien osalta näiden kahden setin välillä, tosin nyt pitäisi tietää mikä on ahtimen sisäinen välitys Paxtonissa. Prochargerissa se on 4.10:1.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2019 - klo:08:02 kirjoittanut Timo »

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6161
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #25 : 31.05.2019 - klo:14:35 »
Ahdin on ainakin simmattu oikein mutta öljyn voisin vaihtaa jos auttaisi m/

No mikäs öljy sulla siellä on??  :o Noiden kanssa ei saanu mitään muuta käyttää ku tuota kyseistä Type-F öljyä.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006