Kirjoittaja Aihe: LT-1 paxton  (Luettu 6703 kertaa)

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9795
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #54 : 04.07.2019 - klo:21:02 »
mitä mieltä olette tuosta uudesta NGK Ruthenium tulpasta  ::)

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 398
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #53 : 04.07.2019 - klo:19:26 »
Eli sytkässä ei ollut tarpeeksi jerkkua mutta kapeampikärkinen tulppa helpotti sen verran että kipinä jaksoi hypätä kärkien välissä. Tehojen ja toiminnan kannalta parempi kipinä ei varmaan olisi ollut pahitteeksi.

Tulpat on sellainen tuote missä on ihan älytön hintaero Suomen ja jenkkien välillä. Jenkeistä saa suunnilleen täyden setin sillä hinnalla mitä täältä saa yhden tulpan :o
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #52 : 04.07.2019 - klo:16:25 »
Ja yleisohjeena voi sanoa että jos tulpat ei kestä niin sytkävehkeissä liian vähän paukkua. Jos on kunnon sytkä niin melkein sama mitkä kynttilät siellä on.
Ei mulla ainakaan yhtään tulppaa ole vielä rikki mennyt, mutta alussa oli paljonkin ongelmaa tavallisilla kärjillä olevien kanssa se että yläkierroksilla puhallin sammutti kynttilät ja sitten piti kärkivälejä pienentää. Iridium tulpilla tuo tauti katosi eikä kärkivälejä ole tarvinnut muokata. Sytkäpuoli on muuten vakio paitsi jakaja, puola ja johdot ovat MSD merkkiset. Kone '95 LT.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 398
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #51 : 04.07.2019 - klo:16:04 »
Ja yleisohjeena voi sanoa että jos tulpat ei kestä niin sytkävehkeissä liian vähän paukkua. Jos on kunnon sytkä niin melkein sama mitkä kynttilät siellä on.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 514
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #50 : 04.07.2019 - klo:10:39 »
Esim NGK TR6 käy eikä maksa montaa euroa. Jos alkaa olee reilummin tehoa, niin sitten TR7 tai jopa TR8.
Noilla minä olen ajellut, tosin vapari mutta vähän enemmän voimaa.
https://www.ebay.com/itm/SET-OF-8-NGK-4177-TR6-V-POWER-PREMIUM-COPPER-SPARK-PLUGS/292177713190?epid=79176756&hash=item4407261826:g:JSMAAOSwNMVaUE7R
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #49 : 04.07.2019 - klo:07:13 »
Esim NGK TR6 käy eikä maksa montaa euroa. Jos alkaa olee reilummin tehoa, niin sitten TR7 tai jopa TR8.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #48 : 03.07.2019 - klo:21:53 »
Mitä tulppia porukka käyttänyt ahdetussa lt-1:sä ?
Denso Iridium Power IK16 on ollut käytössä jo vuosia. Myös IK20 toimii. Kylmempi voi kerätä karstaa hieman enemmän.
Aika kallis tulppa, kahdesta satsista maksoin 300 e mutta kyllä kannatti.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #47 : 02.07.2019 - klo:21:59 »
Mitä tulppia porukka käyttänyt ahdetussa lt-1:sä ?
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    13.178    172.17km/h

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #46 : 02.06.2019 - klo:21:44 »
Sillonku 2008 remppasin oman ahtimen Patoharjulla niin ne velotti multa siitä 240€ ku tilasivat jenkeistä, en muista paljo oli dollareissa siinä paikassa mistä käskin tilata sen ja complete rebuild kitin.

Okei m/
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    13.178    172.17km/h

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5643
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #45 : 02.06.2019 - klo:21:17 »
Onko hajua mitä maksaa tuo parempi?

Sillonku 2008 remppasin oman ahtimen Patoharjulla niin ne velotti multa siitä 240€ ku tilasivat jenkeistä, en muista paljo oli dollareissa siinä paikassa mistä käskin tilata sen ja complete rebuild kitin.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #44 : 02.06.2019 - klo:20:11 »
Se alkuperänen impelleri noissa on aika huono, siihen saa paremman semmosen niin nostaa nopeammin paineen ja pitäs jopa vähä lisätä painetta  :) Tuotaki kannattaa testata jos ei oo jo päivitetty: https://www.cundnracing.com/PaxtonSNupgrades.html

Onko hajua mitä maksaa tuo parempi?
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    13.178    172.17km/h

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5643
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #43 : 02.06.2019 - klo:11:12 »
Joo ei se suositeltavaa taida olla :D
Mulla ei nyt vielä kierrä ahdin tappiin vaikka kone hakkais rajoittimeen

Se alkuperänen impelleri noissa on aika huono, siihen saa paremman semmosen niin nostaa nopeammin paineen ja pitäs jopa vähä lisätä painetta  :) Tuotaki kannattaa testata jos ei oo jo päivitetty: https://www.cundnracing.com/PaxtonSNupgrades.html
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #42 : 02.06.2019 - klo:10:58 »
Niinno nythän muistan että siinä se ero tais tullaki itelläki, en kierrättäny ku max 5500rpm niin välitys oli silleen että ei ainakaan paljoa ylittäny suositeltua kun rundit menit noille kiekoille.

Joo ei se suositeltavaa taida olla :D
Mulla ei nyt vielä kierrä ahdin tappiin vaikka kone hakkais rajoittimeen
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    13.178    172.17km/h

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5643
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #41 : 02.06.2019 - klo:10:14 »
Joo mukavasti mahtu paikalleen vaikka ite tein kaikki kiinnikkeet yms. Mulla nyt tällä hetkellä ecusta heitetty rajotin 6000rpm ja tais näillä pyörillä ahdin kiertää ~36000 kierrosta ja jostain olin lukevinani että ei sais yli 40000 kierrosta kiertää mutta jossain mainittiin että vois laskea 10% hihnan luiston? Eli voisin vielä kokeilla välityksiä muuttaa että sais maksimi kierrokset niin näkee sitten mitä ahtaa.

Niinno nythän muistan että siinä se ero tais tullaki itelläki, en kierrättäny ku max 5500rpm niin välitys oli silleen että ei ainakaan paljoa ylittäny suositeltua kun rundit menit noille kiekoille.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa viljou

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: LT-1 paxton
« Vastaus #40 : 02.06.2019 - klo:10:09 »
No hyvä että pesty  m/ Mutta tuo SN sarja tosiaan väärinkäytöksille tuntu olevan äärimmäisen herkkä. Ite olin pirun tarkkana, toki teki tarkaksi ku kerran teetti siihen täydellisen 2k€ remontin  ;D Vaihoin öljytkin aina 1000km välein tai jos oli oikeen raskaalla käytöllä ollu niin tiheämminkin.

Mulla oli siihen kans 2 erikokosta yläpyörää, en nyt muista käytinkö sitte rempan jälkeen sitä isompaa vai pienempää. Tais se olla se pienempi millä se välitys oli muistaakseni maksimi sallittu tai jopa yli. Ahdot nousi 0.5-0.6 kiloa.

Niin ja ehdottomasti pidän tuota hyvänä ahtimena silti, sen asennuksen helppous on jo ihan omaa luokkaansa kun ei välttämättä tarvi mitään hukkaporttia/dumppia kun tehty niin että voi käyttää ilmankin ja oma öljytila niin ei tarvi vedellä voitelua mistään sinne.

Joo mukavasti mahtu paikalleen vaikka ite tein kaikki kiinnikkeet yms. Mulla nyt tällä hetkellä ecusta heitetty rajotin 6000rpm ja tais näillä pyörillä ahdin kiertää ~36000 kierrosta ja jostain olin lukevinani että ei sais yli 40000 kierrosta kiertää mutta jossain mainittiin että vois laskea 10% hihnan luiston? Eli voisin vielä kokeilla välityksiä muuttaa että sais maksimi kierrokset niin näkee sitten mitä ahtaa.
IROC-Z 89 LT1+TH700

1/4 mile    13.178    172.17km/h