Kirjoittaja Aihe: Pontiac -69 ja 70- vuosien moottorikorvakkojen erot  (Luettu 4365 kertaa)

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5742
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Pontiac -69 ja 70- vuosien moottorikorvakkojen erot
« Vastaus #1 : 02.07.2018 - klo:15:32 »
Tuossa kaverin 1977 Firebird Formulaan ollaan upottamassa 1968 Pontiacin 400. Eipähän saatu paikalleen kun 1970-1979 vuosien moottoreissa on moottorinkorvakot vaihtunu.

Noissa 1969 vuoteen asti olevissa moteissa on moottorinkorvakko 2 pultilla kiinni ja siinä on samassa kumityyny, eli korissa pitäs olla vaan peltikorva mihin se pultataan.

No 1970-1979 taas on kumityynyt korissa ja rautakorva moottorissa mikä 3 pultilla kiinni  :'(

Että homma ei ois niin yksinkertainen niin tottahan toki se ei onnistu noita moottorinkorvakoita vaan vaihtaa koska lohkotkin on sen verran muuttuneet. Butler Performancella on semmonen adapterilevy myytävänä millä saa tuommosen tuoreemman moottorikorvakon kiinni vanhemman mallin lohkoon. Mutta senki kanssa joutuu sitte kumityynyjä siirtämään kun tavaraahan tulee lisää korvakon ja moottorin väliin.

Miten olette asian ratkaisseet ja löytyykö noita adaptereita Suomesta? Mullahan on itellä Banditin kanssa sama jumppa edessä.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006