Kirjoittaja Aihe: Firebird -68  (Luettu 634 kertaa)

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Firebird -68
« Vastaus #13 : 21.08.2020 - klo:12:51 »
On kyllä kyrväkkään oloinen laitos  \m/ Vaikka race meininkiä kovastikkin, niin silti siististi toteutettu kuvien perusteella. Taisin nettiautossa tämän bongatakkin joku tovi sitten.
Pontiac Trans Am -78

Poissa Japso

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Firebird -68
« Vastaus #12 : 20.08.2020 - klo:21:20 »
Kiitoksia vaan kaikille 8). Alkuun  mennään hyvin pienillä parannuksilla. Holleyn Sniper on ollut harkinnassa ja ehkä jotkin modernimmat vanteet jossain välissä.

On rankka laitos, millasia aikoja tuo menee ilman kaasuja?  8)

Kuulemma 11-alkuisia vartteja, voi hyvinkin pitää paikkaansa. Racelogin mukaan 0-100 1-2 vaihteet sutien 4.7s ja 80-120 2.5s.
Pitää joku päivä testailla lisää \m/


Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4770
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Firebird -68
« Vastaus #11 : 20.08.2020 - klo:11:59 »
 \m/

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6362
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Firebird -68
« Vastaus #10 : 20.08.2020 - klo:08:50 »
On rankka laitos, millasia aikoja tuo menee ilman kaasuja?  8)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3557
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Vs: Firebird -68
« Vastaus #9 : 20.08.2020 - klo:07:58 »
Tämä on kyllä todella hieno! 8 *clap*
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88

Poissa Japso

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Firebird -68
« Vastaus #8 : 19.08.2020 - klo:20:03 »
Vielä parit:

Poissa Japso

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Firebird -68
« Vastaus #7 : 19.08.2020 - klo:20:03 »
Lisää kuvia:

Poissa Japso

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: Firebird -68
« Vastaus #6 : 19.08.2020 - klo:19:59 »
Muokkasin speksilistaa aloitukseen ja tässä vähän kuvia:

Poissa aric-z

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Firebird -68
« Vastaus #5 : 18.08.2020 - klo:09:47 »
häijyn näköinen. m/
next. monte carlo 350 -75
camaro 305 -80
ex. le mans 400 -72
ex. firebird 350 -74
ex. camaro iroc-z 305 -87

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6362
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Firebird -68
« Vastaus #4 : 18.08.2020 - klo:08:02 »
On hieno!  8) \m/ Ei muutako lisää kuvia ja tietoja tulemaan kiinnostuneille  8)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Mika

  • Huoltaja
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 5698
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Firebird -68
« Vastaus #3 : 18.08.2020 - klo:07:56 »
On komea  8) m/ *clap*
2006 Citroën C4 2,0i 16V VTR Berline
1981 Chevy Corvette C3

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 984
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Firebird -68
« Vastaus #2 : 17.08.2020 - klo:19:28 »
Aika messevä  8) m/
1985 Buick Electra 5.0 rullaava prokkis
1988 BMW E34 535i "raato" prokkis
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa Japso

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Firebird -68
« Vastaus #1 : 17.08.2020 - klo:16:52 »
Tuli lopulta toteutettua vuosia kytenyt haave ja hommattua tuollainen, hieman enemmän rakenneltu Fire.
Kone SBC 355 vähän kutiteltuna, kaverina prepattu TH350 + Moser 9"/Strange perä nelilinkeillä.
Fiilistä on ehkä turhankin paljon mutta silti joka ajokerralla naama messingillä :).

Kori on tosiaan -68 Firebird, mihin pultattu Camaron keulan osat ja samalla piilotettu kidukset. Perää on levitetty ja taka-akseliksi hommattu kavennettu malli, jotta alle mahtuu isompaa limppua. Pohjalevy on vaihdettu kokonaisuudessaan, etupään sisusta orkkistyylinen mittaristoa, namikoita, kuppipenkkejä ja turvakaaria lukuunottamatta. Kontissa akku ja 60L turvatankki, päävirtakatkaisija ym. Koppa on melko lailla suora mutta maalipinta on elämää nähnyt. Auto on leimassa ja muutokset aika pitkälti otteessa.

Vähän speksilistaa:

355cid SBC
Wiseco takomännät
H-profiiliveivit (?)
Takokampura (?)
Bowtie portatut kisakannet
Edelbrock Victor Jr imusarja
850 Holley tuplapumppu
Hooker pitkät peltisarjat
3" rosteriset tuplaputket
Ilokaasut
MSD sytkäyksikkö + virranjakaja
4-rivinen alumiinisyyläri
Tuplaflektit (termariohjatut) + tunneli
Billet hihnapyörät
Joku aftermarket dampperi

TH350 shiftkitillä (muista muutoksista ei tietoa, toimii kyllä hienosti)
B&M räikkäshifteri
Jecs 3000rpm stall NOS turbiini
Iso jäähdytin vaihteistolle + puhallin

Kaaret edestä taakse
Apurungot yhdistetty kaariin
Tehostettu hammastanko-ohjaus (E36 BMW)
Levitetyt takakaaret (lasikuitua)
Kuitukonepeitto pulkalla

Jotkin puolikupit
Kirkeyn alumiinipenkit (vartille)
Grant ratti
Momo kisaratti missä napit transbrakelle ja kaasuille (vartille)
Lisämittareita iso läjä
2x pääkatkaisijat

Camaron keulaosat

Moser 9"/Strange perä
4-linkit
Coiloverit + wishbone
Takana Centerline + Hoosier Quicktime 31x18.50-15LT
Modattu Hiacen perä lukolla (varalla)
Cragar 390C Street Pro 15x10" vanteet + Mickey Thompson S/S L60 renkaat (varalla)

Ajettu vartilla myyjän puheiden mukaan ~10.6/225 ilokaasuilla

Tuli nyt vaihdettua paikoilleen tuo Hiacen perä, on hieman mielekkäämpi normiajossa ja Cragarit tulee nyt nätisti kaaren laidalle :)

« Viimeksi muokattu: 19.08.2020 - klo:20:07 kirjoittanut Japso »