Kirjoittaja Aihe: 1977 Trans am  (Luettu 24979 kertaa)

Poissa Puman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #35 : 04.04.2019 - klo:08:38 »
Mikä olisi paras tapa puhdistaa ja entisöidä pahasti hapettuneet ja pinttyneen tahraiset Dash Bezelit (mittarikehikot ?).

Ostin E-baysta pari Special Editionin kultaista Dash Bezelia ja pinnalla on hapettumaa melkoisesti. Onko tämä alumiinia vai jotain muovista keinometallia?

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10662
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #34 : 04.03.2019 - klo:16:39 »
Kultaiset Snowflaket olisi tarkoitus tilata Year Onelta. Kumpaa kokoa jengi suosittelee? 15x8 vai 17x9.

Sanovat, että suuremman vanteen matalampi rengasprofiili parantaisi ajettavuutta.

Mahtaisiko löytyä tollaiset täältä Suomesta?
Mulla on 3genissä tollaiset 17x9 ja ilku.lla ilmeisesti samanlaiset. Niin tämä ei ollut myytiilmoitus ;)
Ehdottomasti 17x9, niihin saa hyvin renkaita m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6265
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #33 : 04.03.2019 - klo:10:00 »
Korkea rengasprofiili suojaa paremmin vanteita muuttumasta neliskumaisiksi näillä nykykuntoisilla Suomen teillä. Mutta 15-tuumaisen vanteen korkea rengasprofiili vaatii ehdottomasti renkaat valkoisilla sivuteksteillä. Ja silloin ei vaihtoehdoiksi jää kuin BF Goodrich tai Cooper Cobra.

17-tuumaiselle vanteelle löytyy helpommin renkaita, kun valkotekstit ei ole tarpeen.

Eli raati on sitä mieltä, että ajettavuuteen ei 15-tuumaisella ja 17-tuumaisella ole juurikaan eroa?

Perus ajotuntumassa ei isoa eroa, tottakai paskalla tiellä sitten 15" alkaa erottua edukseen ja kovaa mutkiin ajaessa 17". Tuo että kannattaako 17" niin jos sille tielle lähdet niin auto suorastaan vaatii 1-2" madalluksen ulkonäkösyistä ja varmaan muutenkin sitten alustaan kannattaa panostaa mikäli haluaa 17":sta täyden hyödyn irti.

BFG renkaat maksaa sitten 1000€ per kierros, pirun kalliit mutta ostin silti. Vastaavat Cooperit ois saanu noin 600€:lla.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6265
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #32 : 04.03.2019 - klo:09:57 »
Onko nuo sun Snowflaket jotenkin erilaiset kuin ne Year Onen versiot? Näyttää kuin kultaa olisi enemmän.

https://www.yearone.com/Product/wheels/gsf158kg#prettyPhoto

Kuvia olisi vaikka kuinka ja niitä tänne mielellään laittasin, mutta ei ole laitetta, jolla saisi otettua  tarpeeksi pieniä kuvia. Iphone ja digikameran kuvissa tämä saitti herjaa, että kuvat on liika suuria tänne.

Mun ymmärtääkseni nuo Yearonen 15x8 vanteet ei ole ihan alkuperäisen mukaiset. Mulla on alkuperäiset 1978 snowflaket ja noissa on vissiin puolat vähän paksummat. Noissa maalauksissakin on eroja, en tiedä onko alunperin ollut molempia tyylejä miten nuo on maalatut, mutta esim mulla nuo on maalattu 2018 kokonaan nuo puolat, kuten huomaat jos katot Yearonen vanteita niin niissä on noiden puolien päälyosa maalaamatta, eli maalissa on vain nuo sisäosat puolista.

Joo tämä forum on tosi rasittava tuosta syystä että jokainen kuva minkä tänne laittaa niin pitää erikseen pienentää kuvankäsittelyllä. Laita jokin kuvien resoluution pienennys softa ja pienennä kuvat niin pieniksi että on maksimissaan 1Mt kokoisia niin saat ne tänne ladattua, esim. 1024x768 resoluutio on jo niin pieni että menee heittämällä tänne forumille  m/
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Puman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #31 : 04.03.2019 - klo:09:51 »
Laitettaa nyt yks kuvaki omasta joka puhukoon 15x8:ien puolesta  ;)

PS. Millon sää laitat tästä autosta ulkokuvia nähtäville..? Kovasti kiinnostas nähä millanen peli.

Onko nuo sun Snowflaket jotenkin erilaiset kuin ne Year Onen versiot? Näyttää kuin kultaa olisi enemmän.

https://www.yearone.com/Product/wheels/gsf158kg#prettyPhoto

Kuvia olisi vaikka kuinka ja niitä tänne mielellään laittasin, mutta ei ole laitetta, jolla saisi otettua  tarpeeksi pieniä kuvia. Iphone ja digikameran kuvissa tämä saitti herjaa, että kuvat on liika suuria tänne.

Poissa Puman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #30 : 04.03.2019 - klo:09:45 »
Kaks piippunen juttu,korkea 15 kumi on mukava ja antaa paljon anteeksi riittää useimmille,17 matalampi on hyvä kovemmassa runttauksessa mutta koko alusta pitää olla varmasti kohdallaan muuten tulee aivan kauhea pyryharakka ajaa

Korkea rengasprofiili suojaa paremmin vanteita muuttumasta neliskumaisiksi näillä nykykuntoisilla Suomen teillä. Mutta 15-tuumaisen vanteen korkea rengasprofiili vaatii ehdottomasti renkaat valkoisilla sivuteksteillä. Ja silloin ei vaihtoehdoiksi jää kuin BF Goodrich tai Cooper Cobra.

17-tuumaiselle vanteelle löytyy helpommin renkaita, kun valkotekstit ei ole tarpeen.

Eli raati on sitä mieltä, että ajettavuuteen ei 15-tuumaisella ja 17-tuumaisella ole juurikaan eroa?

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6265
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #29 : 04.03.2019 - klo:09:38 »
Laitettaa nyt yks kuvaki omasta joka puhukoon 15x8:ien puolesta  ;)

PS. Millon sää laitat tästä autosta ulkokuvia nähtäville..? Kovasti kiinnostas nähä millanen peli.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6265
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #28 : 04.03.2019 - klo:09:32 »
Ei oo mitenkään maailmaa mullistava ero sama kummat otat, valitse ne mistä enempi ulkonäöllisesti tykkäät. Itelle on vaan yks oikea vaihtoehto, eli 15x8 ja BFG 255 leveät rattaat valkosilla teksteillä  \m/ On hieno ja hyvä ajaa sekä mukailee alkuperästä Smokey and The Bandit Trans Amia  8)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6146
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #27 : 04.03.2019 - klo:09:24 »
Itse ottaisin ehdottomasti 17x9. Rengasvaihtoehtoja sekä saatavuus eri luokkaa kuin 15 tuumaisissa.
Varmasti muuttaa varsinkin ohjausta tarkempaan suuntaan kun ei renkaat jousta ihan hulluna kuten 15 tuumasissa.
17" on vielä sen verran pieni vanne, että ei oo kumit järkyttävän matalalla profiliilla. Pitäisi olla vielä mukavakin ajella kouvostoliiton teillä.
Ainakin 3genissä vannemuutos 16 tuumasta 18 tuumaan ei aiheuttanu yhtäkään negatiivista asiaa.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 437
  • 1995 z28
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #26 : 04.03.2019 - klo:08:47 »
Kultaiset Snowflaket olisi tarkoitus tilata Year Onelta. Kumpaa kokoa jengi suosittelee? 15x8 vai 17x9.

Sanovat, että suuremman vanteen matalampi rengasprofiili parantaisi ajettavuutta.

Mahtaisiko löytyä tollaiset täältä Suomesta?

Kaks piippunen juttu,korkea 15 kumi on mukava ja antaa paljon anteeksi riittää useimmille,17 matalampi on hyvä kovemmassa runttauksessa mutta koko alusta pitää olla varmasti kohdallaan muuten tulee aivan kauhea pyryharakka ajaa
1995 z28 manual.

Poissa Puman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #25 : 04.03.2019 - klo:00:26 »
Kultaiset Snowflaket olisi tarkoitus tilata Year Onelta. Kumpaa kokoa jengi suosittelee? 15x8 vai 17x9.

Sanovat, että suuremman vanteen matalampi rengasprofiili parantaisi ajettavuutta.

Mahtaisiko löytyä tollaiset täältä Suomesta?
« Viimeksi muokattu: 04.03.2019 - klo:00:31 kirjoittanut Puman »

Poissa Puman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #24 : 08.10.2018 - klo:20:56 »
Vai oliko siinä keskellä ihan pieni ruuvi? ???

Ainakin Varaosia taitaa löytyä molempia. Eli keskusruuvilla tai kierteellä. Tässä ei tauda ruuvia olla. Eli jos nuppi on kierteellä niin vasempaan päin vissiin aukeaa. Mutta saattaa olla, että siellä on liimaa seassa.

Poissa TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 522
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #23 : 08.10.2018 - klo:19:53 »
Vai oliko siinä keskellä ihan pieni ruuvi? ???

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1487
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #22 : 08.10.2018 - klo:19:32 »
Muistaakseni se nuppi on kierteellä siinä tapin päässä, eli tappi jää.
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa Puman

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #21 : 08.10.2018 - klo:18:36 »
Nyt on taas hyvät neuvot arvossaan. Olen vaihtamassa mittariston linssejä ja kuinka tuo mittariston linssin läpi tuleva kellon säätönamikan nuppi olisi tarkoitus irrota? Onko se kierteellä vai miten?