Kirjoittaja Aihe: 1977 Trans am  (Luettu 16651 kertaa)

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5947
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #10 : 20.09.2018 - klo:15:00 »
Laitahan autostaki kuvaa!  m/
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #9 : 20.09.2018 - klo:14:36 »
Ja uusi benapumppu ja kaasutin.


Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #8 : 20.09.2018 - klo:14:35 »
Uusi bensatankki ja bensalinjastoa




Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5947
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #7 : 02.09.2018 - klo:21:23 »
Se olikin yksi kysymyksistäni.

Siinähän on viestiä kirjoittaessa viestikentän alapuolelle "Liitteet ja muut asetukset", sieltä vain kuvaa tulemaan  8)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #6 : 02.09.2018 - klo:21:16 »
\m/ m/ Mahtavaa, laitahan kuvia!!

Se olikin yksi kysymyksistäni.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5947
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #5 : 02.09.2018 - klo:11:52 »
 \m/ m/ Mahtavaa, laitahan kuvia!!
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5110
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #4 : 02.09.2018 - klo:06:19 »
Jenkkiautoja harrastava maalari kaveri sanoi, että varmin tapa on hioa pellille.
Ei ollut varma missä vaiheessa 70-lukua GM alkoi käyttämään thermomaalin sijaan 2-komponentti maalia.

-85-86 jäi thermoplastinen pois firebirdeistä
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa mopo-ukko

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #3 : 02.09.2018 - klo:04:35 »
Thermoplastia käytettiin vielä yleisesti -80 luvulla ja satunnaisesti senkin jälkeen,löytyy siihen maalit jotka toimii sen päällä,mutta jos varman päälle niin pellille.
Z28-96/STS-99/FXSTI-06

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4435
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 1977 Trans am
« Vastaus #2 : 01.09.2018 - klo:19:03 »
Jenkkiautoja harrastava maalari kaveri sanoi, että varmin tapa on hioa pellille.
Ei ollut varma missä vaiheessa 70-lukua GM alkoi käyttämään thermomaalin sijaan 2-komponentti maalia.
Mutta lupasi kysyä kolleegoiltaan.

Väri on ihan omasta mausta kiinni.
Jos pienintäkään epäilyä jälleenmyynnistä, niin se musta on melko varma valinta.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2018 - klo:19:08 kirjoittanut Fenix »

Poissa Puman

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
1977 Trans am
« Vastaus #1 : 01.09.2018 - klo:17:11 »
Elikkäs 1977 vuosimallin Trans am tuli hankittua. Kovakattoinen. Koneena Oldsin 405. Kaikki Californian saastelaiteet vielä päällä. Katit lensi jo mäkeen. Päällä Californian auringon polttama orkkisväri Goldenrod Yellow. Aika kauhtuneen näköinen maali eikä olisi uutenakaan suosikkini, mutta auto on koko ikänsä LA:n ja San Diegon välillä viettäneenä ruosteeton. Musta sisusta ja mustat kangaspenkit. Sisustakin osin auringonkärventämä.

Nyt olis muutama kysymys mielessä.

1. Kannattaako ruosteetonta orkkispohjaa maalailla millään tavoin? Jos autosta pitäis päästä eroon, niin onko etu, että ostajalle voi näyttää ehjää orkkispohjaa vai olisiko uusi hieno uusi maali pohjassa parempi? Auto ei tule näkemään talviajoa ja sadepäiviäkin vältellään.

2. Auto tulee saamaan uuden maalipinnan. Eli mikä väriksi? Orkkis goldenrod on uutenakin aika laimea jo valmiiksi auringonpolttamalta näyttävä keltainen. Eli jos auto keltaisena pysyy, niin väriksi tulee uuden C7 Vetten / Camaron kirkas Velocity Yellow keltainen.

Toinen vaihtoehto on sitten musta. Mikä tarkoittaa sitä,  että tästäkin tehtäisiin taas yksi Bandit- replica kultateippeineen ja kaikkineen. Jos autoa pitäis myydä, onko mustaa Trans amia helpompi kaupitella kuin keltaista?

Ensimmäinen työ on kuitenkin alustaremppa takapäähän. Lehtijousien ja vakaajatangon puslat ovat ilmeisesti alkuperäiset ja aivan murentuneet. Ja sen kyllä huomaa ajossa. Ja samalla vaihtaa jouset ja iskarit myös.

Miten tänne sai laitettua kuvia?