Kirjoittaja Aihe: Vika vai ominaisuus  (Luettu 6716 kertaa)

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #24 : 20.04.2019 - klo:13:48 »
Uusi ominaisuus löytynyt,kylmänä kun lähtee kaikki ok niin kauan kuin ajat,mutta kun käyt esim kaupassa n.15-30min ja lähdet uudestaan ni tyhjäkäynti välillä n.1500rpm .korjautuu yleensä sammuttamalla ja uudelleen käynnistyksellä.

Ei tee aina,jäätä iac.ssa vai joku bitti poikittain?

Tämäkin selvisi ja vika ei ollut jumiva iac vaan tps jumitti välillä eikä palautunut aivan perille asti.

Jos sattuu vastaavaa ni kandee tarkastaa.
1995 z28 manual.

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #23 : 13.03.2019 - klo:06:32 »
Gtuac1 iac us-partsilla.

Onko oikea osa 305 tbi.hin?

On oikea,itselleni vastaten.
1995 z28 manual.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3040
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #22 : 23.02.2019 - klo:23:46 »
Ei kyllä Partsin sivuilla sanota yhtään mitään mihinkä autoon tuo kyseinen sopisi... Olis edes kuva...
Autohaulla muka tarjoaa tuota mutta en kyllä noilla tiedoilla tilaisi... Ellei soittamalla sitten.


On ainakin vähän liian halpa ollakseen oikea IAC. Tai sitten on liian kiinalainen.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #21 : 23.02.2019 - klo:18:56 »
Gtuac1 iac us-partsilla.

Onko oikea osa 305 tbi.hin?
1995 z28 manual.

Poissa Juza89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 939
  • Sukupuoli: Mies
  • Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #20 : 03.01.2019 - klo:16:03 »
Sopeisi ainakin IAC:n jumittamiseen, putsaus tai uusi tilalle.  Oletettavasti kierrokset olisi kokoajan 1500 täysin jumissa olevassa IAC:sta tai vuotavasta/hajonneesta imusarjan & TBI:n välisestä tiivisteestä.

edit: tuolla ihan hyviä ohjeita koskien TBI:tä http://www.handen.us/caprice/first.html
« Viimeksi muokattu: 03.01.2019 - klo:16:24 kirjoittanut Juza89 »
1996 Mondeo 2.0i -käyttis-
1989 Camaro 305 TBI "Ikuisuus prokkis"
1992 BMW E36 325i 
1988 Suzuki PV

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #19 : 03.01.2019 - klo:15:49 »
Uusi ominaisuus löytynyt,kylmänä kun lähtee kaikki ok niin kauan kuin ajat,mutta kun käyt esim kaupassa n.15-30min ja lähdet uudestaan ni tyhjäkäynti välillä n.1500rpm .korjautuu yleensä sammuttamalla ja uudelleen käynnistyksellä.

Ei tee aina,jäätä iac.ssa vai joku bitti poikittain?
1995 z28 manual.

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #18 : 13.11.2018 - klo:22:18 »
Nyt sain viimeinkin tuon vesikierto muutoksen tehtyä muttei se kyllä maailmaa kaatavat päivitys ollut,edelleen kovin hidas lämpenemään.

Hieman se nopeutui joten ei ihan hukkaan vaivannäkö mennyt.
1995 z28 manual.

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #17 : 09.10.2018 - klo:16:03 »
Kiitos,etsiskellään osat ja kokeillaan auttaako tuo.
1995 z28 manual.

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2596
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #16 : 09.10.2018 - klo:10:31 »
Tais olla 1/2" normi putkikierre eli nippa (letkukara) löytyy messinkisenä joka rautakaupasta.
Kantsii ottaa npt-kierteellä toi letkulähtö jos pääsee valkkaamaan.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3040
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #15 : 08.10.2018 - klo:18:57 »
Tais olla 1/2" normi putkikierre eli nippa (letkukara) löytyy messinkisenä joka rautakaupasta.

Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #14 : 08.10.2018 - klo:08:18 »
Vähän riippuu mikä auto kyseessä mutta yleensä lämppärin paluu menee vesipumppuun. Suoraan pumpun yläpuolella pitäis olla liitäntä.
Kyllähän siinä liitäntä on,oisko jollain tietoa mikä kierre tuossa pumpun liitännässä on,ainut ajo auto niin pitää olla osat valmiina kun hommia tekee.
1995 z28 manual.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3040
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #13 : 01.10.2018 - klo:09:38 »
Vähän riippuu mikä auto kyseessä mutta yleensä lämppärin paluu menee vesipumppuun. Suoraan pumpun yläpuolella pitäis olla liitäntä.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #12 : 01.10.2018 - klo:06:51 »
Kysytään taas,jotenkin tuntuu hitaasti lämpeevän tuo kone,kun vertaa tpi tai lt1 kattilaan.

Termari on jo vaihdettu uuteen.

Voiko tuo lämppärin vesikierto vaikuttaa kun paluu on syyläriin,vai onko tämä vain kesäauto.
Sitten kun kone lämpee niin lämpöä riittää kyllä.
1995 z28 manual.

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
  • 1995 z28
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #11 : 24.09.2018 - klo:19:24 »
Lämpinä ehkä n.600rpm tosi hissukseen kuitenkin.

Kiekkamittari näyttää omiaan nimim.6000 vetävä vakio tbi.
1995 z28 manual.

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 524
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Vika vai ominaisuus
« Vastaus #10 : 24.09.2018 - klo:18:34 »
Mitehä tuo käypi sitten kiekkoja lämpinänä?
Jos sillonki tonnin kieppeillä niin vois arvailla imuvuotoa. Noissa yleistä siinä imukaulan ja imusarjan välissä jos ei ole ikään niitä pultteja kirrailtu.
"If it ain't broke, don't fix it"