Kirjoittaja Aihe: TPI ohjelmointia / EPROM-adaptereita  (Luettu 2068 kertaa)

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 489
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI ohjelmointia / EPROM-adaptereita
« Vastaus #5 : 09.04.2020 - klo:07:27 »
Minulla on -95 käypä ALDL kaapeli ylimääräisenä.

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=69427.0
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1308
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: TPI ohjelmointia / EPROM-adaptereita
« Vastaus #4 : 09.04.2020 - klo:06:23 »
Ymmäesinkö oikein ettei onnistu -95 LT1:n? Tulis kilpa käyttöön et päästöistä ei tarvitse olla huolissaan

Ymmärsit oikein.
-95 LT1 ohjelmoidaan ALDL-kaapelilla, missä on OBD2 liitin. Tuommoista kaapelia minulla ei ole.
Pontiac Firebird - -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa karavaanari

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: TPI ohjelmointia / EPROM-adaptereita
« Vastaus #3 : 08.04.2020 - klo:21:09 »
Ymmäesinkö oikein ettei onnistu -95 LT1:n? Tulis kilpa käyttöön et päästöistä ei tarvitse olla huolissaan

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1308
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: TPI ohjelmointia / EPROM-adaptereita
« Vastaus #2 : 08.04.2020 - klo:08:54 »
TBI-"lastut" onnistuu myös.
Ei tarvitse erillistä adapteria vaan EPROM-muistipiirin voi vaihtaa ilman tinaamista.
Pontiac Firebird - -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1308
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
TPI ohjelmointia / EPROM-adaptereita
« Vastaus #1 : 16.09.2019 - klo:17:05 »
Myyn kotitekoisia memcal-adaptereita millä 86 - 92 TPI ja -93 LT1 autoihin saa vaihdettua ohjelmoitavan PROM-piirin ilman tinaamista.
Täältä löytyy hyvät kuvat miten vastaava adapteri asennetaan:
http://support.moates.net/g1/
(Mutta ei sitä memcal:n sinistä kantta tarvitse poistaa)

Hinta 60 euroa, mihin kuuluu:
- Adapteri
- Valmiiksi ohjelmoitu piiri halutuilla muutoksilla
- postikulut (Suomeen)

Samalle piirille voi ohjelmoida kahdet erilaiset säädöt/kaksi eri ohjelmaa (ei -90 uudempiin).

Tilaus onnistuu sähköpostilla tai yksityisviestinä.
Ilmoita tilauksessa:
- Postiosoite
- Auton tiedot:
   * Vuosimalli
   * koneen koko (305/350)
   * Automaatti/manuaali
   * Jos tiedossa, ECM:n tyyppi. Yleensä 86-89: 1227165, 90-92: 1227730
   * Jos tiedossa, PROM:n broadcast koodi (tarrassa piirin päällä) esim: AUJM
- Halutut muutokset

Mahdollisia muutoksia:
- Flektin käynnistyslämpötilan muutos (Oletuksena 108 astetta)
- Suuttimien koon muutos
- EGR disablointi/vikakoodin poisto
- Nopeusrajoittimen poisto
- Kierroslukurajoittimen säätö (oletuksena 10000 rpm)
- Turbiinilukon kytkeytymisnopeuden nosto
- Tyhjäkäyntikierrosten nosto
- 86 - 88 autoon -89 ohjelman päivitys (ei 305)
   * Paremmat MAF-kartat
   * Ei tarvitse kylmäkäynnistyssuutinta (vikaherkkä osa)
   * 8192 baudin ALDL
- -89 Corveten ohjelmisto (ARAP). Toimii joskus paremmin viritetyissä koneissa (alukansilla?)
« Viimeksi muokattu: 08.04.2020 - klo:08:52 kirjoittanut JoukoY »
Pontiac Firebird - -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88