Kirjoittaja Aihe: Männäntapin irrotus ja asennus?  (Luettu 1608 kertaa)

Poissa selli

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1068
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Männäntapin irrotus ja asennus?
« Vastaus #6 : 15.09.2018 - klo:23:06 »
Korjaamopuristimeen sopiva holkki jolla puristin kylmänä vanhat irti.  Uuden männän asennukseen tein jikin niin että mäntä on kivasti kiinni,tapille toppari että menee sopivan pitkälle.  Tapit pakkaseen,kangen kärkeen lämpöä sen verran että alkaa hitusen sinertää. Sitten vaan naps paikalleen.  7/8 meni hyvin. Yhden jouduin kahteen kertaan laittaa kun ei mennyt kerralla perille.   
Tampereella, Tammer-Diesel olisi ottanut 20€/mäntä+kanki tuosta työstä. 
Tampereella pörrätään.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2823
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Männäntapin irrotus ja asennus?
« Vastaus #5 : 14.09.2018 - klo:17:52 »
Ite käytin joskus aikoinaan paikallisella koneistamolla kun homma epäilytti eikä ollut prässiäkään. Ei maksanu paljoa.
Shop-manuaalista näkis miten tehdas asian on ajatellu...
Purkuvaiheessa on prässääminen aikalailla ainut vaihtoehto kun vaikeaa lämmittää kankea ilman et tappi lämpenee samalla.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4572
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Männäntapin irrotus ja asennus?
« Vastaus #4 : 14.09.2018 - klo:17:12 »
Prässäämälläkin onnistuu ainakin vanhoja irroittaessa.
Näin olen ymmätänyt, tuo lämmitys jakaa mielipiteitä. Mut jos mittaa ettei mee yli 350°C, niin ei kai teräs silloin vielä ominaisuuksiaan muuta?
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2823
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Männäntapin irrotus ja asennus?
« Vastaus #3 : 14.09.2018 - klo:16:37 »
Prässäämälläkin onnistuu ainakin vanhoja irroittaessa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9987
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4572
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Männäntapin irrotus ja asennus?
« Vastaus #1 : 14.09.2018 - klo:08:16 »
Pitäis saada vanhat männät irti kiertokangista ja kanget asenettua uusiin mäntiin. Hyviä vinkkejä saa antaa. Miten paljon kiertokangen päätä kannattaa/voi lämmittää? Netissä vetävät siniseksi, kestääkö niin paljon lämpöä?
« Viimeksi muokattu: 14.09.2018 - klo:12:20 kirjoittanut F350 »
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!