Kirjoittaja Aihe: Osien tilaaminen FIREBIRDCENTRAL:sta - Muutama kysymys  (Luettu 3619 kertaa)

Poissa markoyt

• Käyttäjä
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Osien tilaaminen FIREBIRDCENTRAL:sta - Muutama kysymys
« Vastaus #12 : 16.11.2018 - klo:16:11 »
Juuri tämän takia kerroin aina ensin tekeväni osista whislistan ja pyydän rahdista tarjouksen.....tarjous tulee yleensä samalle päivälle....ja tosiaan lähes puolet pienempi kuin laskurin laskema rahti......pulju on kyllä luotettava ja osat hyvälaatuisia....hyvä että meni lopulta putkeen.
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
« Vastaus #11 : 16.11.2018 - klo:12:23 »
Sun pitäisi saada sitten myös tullimaksuja takaisin.
Koska verotetaan tavaran lisäksi rahdista, vai kuuluko se jo tuohon laskelmaan?

Ei kuulu, tässä sama teksti minkä laitoin jäsenpuolellekin:

Joo ja niissä tullille menneissä dokumenteissa kyllä on se $605 rahtikuluina, eli sillä on tullikin laskenu menot. Laskin tuon erotuksen niin periaatteessa noin 50€ ylimäärästä on mennyt nyt Tullille, en tiedä maksaako vaivaa alkaa tullin kanssa enää korjaamaan tilannetta, mun pitäs saada se alkuperänen OIKEA lasku sieltä Firebirdcentralista ja sitten laittaa tulliin selvitettäväksi jne  ::)

Tuohan tuossa puljussa on huono puoli että lähettävät laskut arvion mukaan mikä heidän sivustollaan on huono kerran laski alunperin tuplaksi nuo toimituskulut versus todellisuus. Lisäksi menee vielä vähä extra tulliakin sitte lopulta. En tosiaan tiedä olisivatko ihan omasta aktiivisuudestaan palauttaneet ylimääräisiä shippauskuluja jollen olisi kysellyt, onneksi kuitenki palautti. Tuon tullin kanssa on varmasti melko kankeaa alkaa enää tilannetta korjaamaan, että en usko että maksaa vaivaa muutaman kymmenen euron vuoksi. Tuleehan tuota euroissa kuitenkin 280€ takasin lähetyskuluista, tuo on se merkittävämpi juttu.

Onhan esim Rockauto valovuoden edellä tuon verkkokauppansa kanssa tätä puljua, tiiät tasan tarkkaan ostohetkellä mikä lopullinen hinta on tullauksineen.

Uskallan kuitenkin suositella entisöijille tuota Firebirdcentralia, suostuvat kyllä palauttamaan ylimääräset maksut rahdeista ja sieltä löytyy melkeen kaikki yhestä paikkaa mitä voi tarvita autonsa kanssa. Miinuksena hyvä huomioida että alkuun joutuu maksaa enempi ja että saa ylimääräset pois voi olla että joutuu kyselee perään kuten minäkin tein, tämän lisäksi miinusta se että jollet jaksa alkaa enää tullin kanssa sitte lopulta vänkäämään niin sinne jää muutama ylimääränen euro, esim mun tilauksessa jos vertaa todellista laskun loppusummaa (osat + rahdit) siihen mitä tulliin jäi "extraa" niin se näytteli noin 3% luokkaa koko hinnasta. Ja tuon voi varmaan saada takasin jos jaksaa alkaa tullin kanssa vääntämään. Minä en jaksa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Paikalla Fenix

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #10 : 16.11.2018 - klo:10:10 »
Sun pitäisi saada sitten myös tullimaksuja takaisin.
Koska verotetaan tavaran lisäksi rahdista, vai kuuluko se jo tuohon laskelmaan?
-89 350 HSR formula

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #9 : 16.11.2018 - klo:09:35 »
Laitetaanpa tännekin, jäsenpuolelle oman Banditin topikkiin tän laitoinkin.

Vähän tuosta Firebirdcentralista (sama yritys ilmeisesti mitä Camarocentralkin). Eli tilasin sieltä ison osapaketin tuossa pari kuukautta sitten, osat oli yhteensä sen reilu $1200. Heidän nettisaitti ei osaa kunnolla laskea mikä on todellinen ulkomaantoimituskulu, eli ne oli aika isot sitten noin $600. Hehän lupaavat palauttaa sitten yliveloitetun summan jos todellinen kulu oli halvempi.

No melko pian toimituksen jälkeen kun olin sen jo saanut aloin kyselee että mitkä ne todelliset kulut olit. Vastasivat kyllä heti että tsekkaavat. No ei kuulunut vähään aikaan mitään, kysyin uudestaan, sanoivat että menee joku viikko ennenkuin tietävät. No ei kuulunut muutamaan viikkoon mitään, nyt sitten kyselin että joko selvinnyt, sain vastauksen melkein heti perään että todelliset kulut olivat $318 vähemmän ja saan sen joko Paypalin kautta takasin tai sitten laittavat ostocreditiksi heidän puljuun.

Eli kyllä palauttavat ylimääräiset maksut  m/ Mutta, en tiedä jos olisin vaan jäänyt odottelemaan enkä koskaan kysellyt perään että palauttavatko ne mitään että olisivatko vaan pitäneet ylimääräset rahat itellään, olin jo varautunut ettei palautuksia tule. Mutta onneksi tulee ja ihan hyvä summakin kun noin 50% lähetyskuluista palauttavat  m/ Ihan yhtä hyvinhän ne ois voinu sanoa että $100 saa takaisin tai että en mitään, enhän minä pääse näkemään mitään kuitteja jne.

Poissa markoyt

• Käyttäjä
« Vastaus #8 : 25.09.2018 - klo:20:38 »
Jep eipä mitään. m/
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #7 : 25.09.2018 - klo:09:50 »
Moro
Oon tilannut monesti osia täältä....parilla tonnilla parhaimmillaan tilattu myös kimpassa.Ite oon kirjautunut ensin käyttäjäksi,sitten whislistannut tavarat firman sivulla.Sitten puhelin käteen ja soittanut ja pyytänyt antamallani s postilla avaaman listan ja lähettämään ko osista rahtitarjouksen....yleensä tippuu rahti 30-40%.James Wright on kansainvälinen myyjä ko puulaakissa ....hyvä ja luotettava heppu joka ymmärtää rallienklantia.Oon tilaamassa marraskuussa osia Firebird centralista....lähetä yv jos haluat tilata minun kautta....olen Oulun seudulta T Marko

Kiitos Marko! Tätä tietoa oikeastaan vain kaipasin että onko luotettava paikka ja hommat toimii! Kiitos, pärjään kyllä tällä tiedolla ja alan hoitelee tilauksen nippuun ominpäin  m/

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #6 : 25.09.2018 - klo:09:49 »
Paljonko usa:n sisäinen rahti? Tilaa osat finn-us rahdilla, siinähän on usa osoite mihin tavara tilataan usa:ssa, tulee kontissa 2-3kk:ssa Suomeen paljon halvemmalla, hoitavat tullit ja tavarat koti ovelle.

Nuo on vähä liian monimutkasia kuvioita, kuullu niin monesti kaikenlaista säätöä noista kuvioista etten maha tuohon jaksaa lähtiä pienen säästön toivossa. Ja en siis kommentoi nyt tuota FINN-US palvelua vaan yleisesti, monillahan on tuommosta osien jumppaus palvelua saatavilla.

Poissa markoyt

• Käyttäjä
« Vastaus #5 : 24.09.2018 - klo:21:30 »
Tai laita mielummin s.postia
markoyt@luukku.com

Poissa markoyt

• Käyttäjä
« Vastaus #4 : 24.09.2018 - klo:21:28 »
Moro
Oon tilannut monesti osia täältä....parilla tonnilla parhaimmillaan tilattu myös kimpassa.Ite oon kirjautunut ensin käyttäjäksi,sitten whislistannut tavarat firman sivulla.Sitten puhelin käteen ja soittanut ja pyytänyt antamallani s postilla avaaman listan ja lähettämään ko osista rahtitarjouksen....yleensä tippuu rahti 30-40%.James Wright on kansainvälinen myyjä ko puulaakissa ....hyvä ja luotettava heppu joka ymmärtää rallienklantia.Oon tilaamassa marraskuussa osia Firebird centralista....lähetä yv jos haluat tilata minun kautta....olen Oulun seudulta T Marko

Poissa pasi jkl

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • ...
« Vastaus #3 : 24.09.2018 - klo:18:03 »
Paljonko usa:n sisäinen rahti? Tilaa osat finn-us rahdilla, siinähän on usa osoite mihin tavara tilataan usa:ssa, tulee kontissa 2-3kk:ssa Suomeen paljon halvemmalla, hoitavat tullit ja tavarat koti ovelle.
Camaro-94, lt-1 3X8cid ,T-56, 4.1, X71hp/X02nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Paikalla Fenix

• Jäsen
  • Käyttäjä
-89 350 HSR formula

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
Osien tilaaminen FIREBIRDCENTRAL:sta - Muutama kysymys
« Vastaus #1 : 24.09.2018 - klo:14:58 »
Onko kukaan tilannut täältä osia autoonsa? http://www.firebirdcentral.com/default.asp

Tuo näytti olevan sinänsä helpoin paikka tilata tuohon Bandittiin noita osasia kun sieltä löyty kaikki mitä tarvisin niin yhdestä paikasta ja hinnat oli semmosta keskitasoa tai jopa ihan edullisen puoleista. Ostoskorissa olisi $820 edestä osia. Shipping vaihtoehtoja tasan 1 ja se on FED EX INTERNATIONAL ECONOMY ja se on hinnaltaan yksistään $589  :o Melko kallista kulettelua. Tuolla sivulla kyllä sanotaan näin:

"DO NOT BE ALARMED AT INTERNATIONAL HIGH SHIPPING CHARGES, we will only charge for the actual shipping cost.

International shipping charges are calculated automatically and may be subject to a refund. This is especially common on large orders with multiple items. Some shipments might require additional shipping charges as well. We try our hardest to offer the best shipping in the industry at the best rates. We will make sure your order is professionally shipped in a timely matter. Always feel free to call 859.408.2000 if you need any assistance with your order. We are here to help!"

Eli miten tuo toimii? Mun pitäs nyt vissiin maksaa nyt nuo osat $820 ja koko tuo lähetyksenkin $589 ja ne sitten hyvittää mikäli tulee halvemmaksi postikulut, hyvittävät sitte jos hyvittävät..? Onko teillä kokemusta tuosta puljusta?  :)

Tuolla ei ole sitten sitäkään vaihtoehtoa että vois tullit maksaa etukäteen, oliko se joku prosentti vai mikä se on mikä sitten tulee tuon summan päälle maksettavaksi? Tuontiautoissa se tullaus on 10% mutta miten se näissä osissa meni että osaa vähä kalkuloida kuin kallis osapaketti tuosta tulee. EDIT: Itse itselleni tähän vastaten, ALV ja tulli yhteensä noin 30% auton osien ollessa kyseessä (maksetaan osien hinnasta + toimituskuluista).

T: Vain Suomesta ja ROCKAUTOSTA osia tilaillut kyselee  ;D
« Viimeksi muokattu: 24.09.2018 - klo:15:19 kirjoittanut BlackZ »