Eilen otin Chargerin pois Eurowagonista ja päästin sen talliin takasin, Pontiac joutaa pihalle lintujen kakattavaksi

Huomioita talven säilytyksen jälkeen kylmässä Eurowagon 5500 autotrailerissa:
- hapettumaa tullut aluimusarjaan (ne tuli jo alkusyksystä eikä mielestäni muuttunut juuri siitä miksikään talvena aikana)
- laturin kuoreen tullut kans hapettumaa
- nostajalaakson peltiin jota ei ollut maalattu niin tullut vähä ruosteenalun värejä
Muuten ei mitään, auto pölytön ja homeeton jne ja lähti hyvin käymäänkin. Öljyähän se oli vähän valutellut lattialle kuten aina seisonnan aikana, näemmä kylmissä olosuhteissa vähän enempi tulee öljyjä pihalle.
Tässä nyt jatkoa ajatellen parikin kysymystä:
- Mitenhän nuo hapettumat saa tuosta aluimarista pois? Vai onko se vaan nyt elettävä sen asian kanssa?

Vähä harjailin pahimpia ja pyyhin tärpätillä pois vaan ei ne sillä kunnolla lähde pois, jää semmosta "laikkua" imariin silti. Tässähän on ollut ihan uudenveroisena säilynyt imusarja ku aina lämpimässä tallissa vaan säilytetty aiemmin.
- Miten jatkossa suojata nuo aluosat mitkä ottaa hapettumaa ennen talven säilytystä ettei jatkossa tulisi noita hapettumia säilönnän aikana?
Minusta se näytti siltä syksyllä että pakkanen "huurtui" tuohon imariin esim ja se pakkashuurre sitten on hapettanut tuota alumiinia. Todennäkösesti se on Pontiacin vuoro olla tuolla trailerissa ensi talvi, lähinnä nuo alumiiniosien suojaaminen ensi talvea varten kiinnostaisi tietää miten tehdä. Vaihtoehtoisesti jos löydetään kaverin kanssa kunnollinen kimppatalli niin sitten kalustoa menee sinne ja myyn trailerin pois mutta todennäköisin tilanne on se että yhden auton paikka on trailerissa kun Oulusta on mahdoton melkeen löytää sopivan kokonen/hintanen talliosake.