Kirjoittaja Aihe: Auton säilyttäminen talvella autotrailerissa/merikontissa tms.  (Luettu 3934 kertaa)

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3245
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa

Poissa pate

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 793
  • Sukupuoli: Mies
  • tarttisko se lisää voimaa, vaan antasko olla
tossa ilmoituksessa jotain häikkää, :W :W
Rungon ulkomitat: 3000x4500mm :W

Kokonaismitat: Leveys 4200, syvyys 5500, korkeus 3300mm
tän mukaan pituus 5500mm ja leveys 4200mm
katto. :W
pontiac firebirt formula -91 305 tpi procharger  t56
vaparina 13,9 1/4mile.  summermeet 2008 matalin auto

Poissa ratskin

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3245
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Rungon ulkomitat 3000x4500, noinkohan tuo ois hyvä talli ku Bandit 4700mm ja Chargeri 5300mm pitkä  ;D
tossa ilmoituksessa jotain häikkää, :W :W
Rungon ulkomitat: 3000x4500mm :W

Kokonaismitat: Leveys 4200, syvyys 5500, korkeus 3300mm
tän mukaan pituus 5500mm ja leveys 4200mm

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5145
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Tohon kun peruuttaa Tsargerin takapuskurin seinään kiinni, niin ei jää kuin konepellin verran kurkkaamaan ulkopuolelle...

Niinpä  ;D Menis vähä eristykset "tallissa" hukkaan  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7000
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Tohon kun peruuttaa Tsargerin takapuskurin seinään kiinni, niin ei jää kuin konepellin verran kurkkaamaan ulkopuolelle...

 ;D
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi
  ( projekti) -89
- Pontiac firebird 454 "v-race" -77
- Pontiac trans am 4,9 V8 turbo -81
* Pontiac trans am LS1+T56 -99 osiksi
- Chevrolet camaro ss 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs LT1-89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Chevrolet el camino 5,7tpi bi-turbo -74
- MB 814 turbo 7-henk perälauta+nosturi -98
- MB 600 CL AMG V12  w140 -94
- MB 600 CL Carlsson V12 c215 -02
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- MB vito 111cdi-04
- MB G 300d w463

Paikalla TransSami

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 458
Tuossa BlackZ:lle autotalli kotiin  8) : https://huutokaupat.com/1171915

Tohon kun peruuttaa Tsargerin takapuskurin seinään kiinni, niin ei jää kuin konepellin verran kurkkaamaan ulkopuolelle...

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5145
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Tuossa BlackZ:lle autotalli kotiin  8) : https://huutokaupat.com/1171915

Rungon ulkomitat 3000x4500, noinkohan tuo ois hyvä talli ku Bandit 4700mm ja Chargeri 5300mm pitkä  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4622
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Tuossa BlackZ:lle autotalli kotiin  8) : https://huutokaupat.com/1171915
Menee vaan erikoiskuljetukseen, kun on yli 4m leveä. Siirto maksaa äkkiä enemmän kuin talli itse.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Mika

  • Huoltaja
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 5421
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Tuossa BlackZ:lle autotalli kotiin  8) : https://huutokaupat.com/1171915
1964 Chevrolet C10 Custom Stepside
2000 Renault Clio 5D 1.4 RN "patonki"

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5145
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Ajastimella riittävän tehokas lämppäri päälle muutamaksi tunniksi vaikka kerran viikossa, niin kuivaa kosteudet ja sulattaa lumet katolta?

Ei kyllä ainakaan ihan pikkupuhaltimella ala katolta asti lumia sulattaa, meillä täällä Pohjosessa kun sitä ruukaa olla enempi kun sen 1-2cm minkä kanssa te joudutte taistelemaan "hangessa"  ;D Ja liekö tuo uretaanikin sen verran eristää kuitenkin ettei ihan helpolla ulkopinnat lämpeä trailerista.

Ja minusta tuntuu että ei oo tarvetta enempiä tuota kuivatella kerran noinkin kuivana tuntuu normisti pysyvän. Tosiaan ei ole enää pitkään aikaan ollut mitään näkyviä kosteuskertymiä trailerissa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1078
Ajastimella riittävän tehokas lämppäri päälle muutamaksi tunniksi vaikka kerran viikossa, niin kuivaa kosteudet ja sulattaa lumet katolta?
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 215
  • Sukupuoli: Mies
Ko.tapauksella viittasin nimenomaan BlackZ:n kalustoon.
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 215
  • Sukupuoli: Mies
Ko.Tapauksessa laatu korvaa määrän harrasteajoneuvojen suhteen.Tuo oma 79 T/A on lämpimässä tallissa ja toinen 79 vieressä autokatoksessa joka päästä auki.....sisällä kosteuden kerääjä....kerran kuussa tulee käytettyä kuumaksi ja joka toinen kuukausi lisää 10l bensaa niin pysyy tuoreena sekin....yleensä jätän puolitankkia syksyllä.
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5145
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Hyvin onnistuu säilytys ----> ensi kaudella lisää kalustoa :)

Mulla on vakava yritys koittaa pysyä kahdessa harrasteautossa ja yhdessä käyttiksessä jatkossa  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 215
  • Sukupuoli: Mies
No nyt on eka puolikas säilytyskaudesta melkeen takana niin pientä päivitystä miten on Chargerin säilytys Eurowagon 5500 autotrailerissa onnistunut.

Syksyllä oli ongelmia kun alko jumppaamaan keliä plussan ja miinuksen välillä jatkuvasti, tuolloin huomasin että trailerin kattoon ja seiniin alko kosteutta kertymään. Lisäsin sillon traileriin 2kpl semmosia kosteudensyöjiä mitkä oli tarkotettu noin 20 neliön tilaan ( https://www.motonet.fi/fi/tuote/605313/Kosteudenpoistaja ) ja laitoin trailerin takaosaan myös 2kW rakennuspuhaltimen puhallussuunnan osoittamaan trailerin etuosaa kohti missä etuosassa on myös ilmanvaihtokanava katossa. Alkuhoitona käytin tuota rakennuspuhallinta poistamaan suurimman osan kosteudesta, noin puolella teholla se puhalsi 12h trailerissa ja kaikki näkyvä kosteus häipyi. Puhallin oli siis päällä vain yhtenä päivänä.

Tuon jälkeen itse asiassa en ole kuin kerran nähnyt uudemman kerran kosteutta hieman kertyneen trailerin kattoon ja jos oon huomannu tuota ilmiötä niin oon päivän antanu tuon puhaltimen koppia kuivaa. Nyt kun on ollut pääasiassa pakkasen puolella niin traileriin ei oo kertyny kosteutta ollenkaan, oon noin kerran 3 vkon jaksossa silti pitänyt tuota puhallinta päivän päällä että jos ei muuta niin ilma vaihtuu ainaki vähä reilummin ja ilmanvaihtorööri aukeaa katolta.

Tuo ilmanvaihtorööri katolla menee helposti lumen hautaamaksi, tehty näemmä niin ettei se pääse vettä tiputtaa trailerin sisään mutta ilmanvaihto kaiketi häiriintyy jos se on lumen peittämä. Tuolle pitäs jotaki keksiä, tehdä semmonen "tunneli" sille ja johtaa se kanava trailerin sivulla niin että ilmanvaihtokanava kääntyy trailerin sivulla sitten alaspäin niin pysys tuo kanava huoltamatta auki koko ajan.

Mutta kaikenkaikkiaan ihan hyvin näyttäs näinkin auto säilyvän, mitään hajuja tai homeita ei ole traileriin ilmestynyt, vaan varsin raikas tuoksu on trailerissa ollu koko ajan kelistä riippumatta, eli ei ole ummehtunut ilma.

Se mikä tässä miinuksena niin vaatiihan tuo viikottaista seurantaa että mitä sinne trailerin sisälle kuuluu, ainakin vielä kun ei ole tämän pidempää kokemusta asiasta. Ja trailerin katolta pitää lumet pudottaa säännöllisesti, ei mahda kovin suurta lumikuormaa kestää nuo kattorakenteet kun on kaiketi nuo kaikki paneelit noin 25mm paksua elementtiä missä lasikuidut pintoina ja uretaani välissä. Lumenpudotusta tiheämmin joutuu huolehtii siitä että tuo katolla oleva ilmanvaihtokanava pysyy auki.

Lumet pudotin trailerin katolta eilen ensikertaa isommissa määrin. Mietin millä se helpoiten onnistuisi ja hain Puuilosta eilen tällaisen Fiskarsin lumentyöntimen mikä osottautui aivan loistokamppeeksi tähän hommaan: https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10057615
Tuolla oli tikkailta työskennellessä hyvin nopea ja helppo työntää lumet alas trailerin katolta, lunta oli noin 20cm kertynyt katolle niin olisiko 5min mennyt kun kaikki lumet oli työnnetty katolta, tuossa oli varsikin juuri riittävän pitkä että sai aina kertalykkäyksellä yhdeltä puolen traileria työnnettyä koko leveydeltä lumet alas toiselle puolen.

Pitää nyt katsoa miten tää sujuu ajokauteen asti. Kyllähän se jos raskis sen autotalliosakkeen ostaa (1500€ / neliö  >:( ) tai jonku vastaavan niin helpoin olisi. Toisaalta mulla on tuossa pihassa semmonen vajaan 18 neliön kylmä varasto mitä aloin muuttamaan jo autotalliksi kesällä. Enää ei tarvis ku päätyseinä puhkasta ja ajoramppi tehä niin sais tuon toisen auton sinnekin, Bandit mahtusi juuri sinne, Chargeri ei ihan pituuden puolesta menis. Pitää nyt kattoa. Tuo traileri nyt pysyy puhtaampana kyllä ku mitä tuo varasto pysys, kattorakenteiden vuoksi tuommoseen kylmään varastoon pääsee pölyä taas enempi jne., mutta se taas ei vaatis muuten niin paljon huolenpitoa ku tuulettuu kyllä hyvin ja lumiakaan ei tarvi pudotella. Ja jotaki pientä mahtus jopa värkkäilee siellä tarvittaessa. Trailerissa auto taas näyttäs pysyvän kuin vasta pestynä koko ajan ja tihulaiset ei pääse autoa nakertelemaan.

Pitänee punnita eri vaihtoehtoja kuhan tästä eka talvesta selvitään  :)
Hyvin onnistuu säilytys ----> ensi kaudella lisää kalustoa :)
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.