Kirjoittaja Aihe: Tpi kannet+nokka suosituksia?  (Luettu 2871 kertaa)

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #27 : 19.11.2018 - klo:00:49 »
Edelbrock on parihinta.

No niinpä.  :-[
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4017
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #26 : 18.11.2018 - klo:23:22 »
Eli xe262h nokka ja 5089 kannet tilaukseen niin hyvä tulee?

Ihan hyvä valinta TPI imusarja kanssa ja edullinen.
-89 350 HSR formula

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4017
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #25 : 18.11.2018 - klo:23:19 »
Edelbrock on parihinta.
-89 350 HSR formula

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #24 : 18.11.2018 - klo:22:05 »
Näytti olevan Summitilla Edelbrockin 5089 kannet $960/kpl ja Tricflown 175:set $590/kpl. Olis helppo valinta itselle.  m/
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Ana

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #23 : 18.11.2018 - klo:21:01 »
Eli xe262h nokka ja 5089 kannet tilaukseen niin hyvä tulee?

Poissa Ana

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #22 : 17.11.2018 - klo:15:39 »
flat dish tyyppiset männät näyttää olevan.

Poissa BB

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 407
  • 1995 z28
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #21 : 17.11.2018 - klo:12:28 »
Siinä se juju onkin, että sitä voimaa voi olla alle 3000rpm:n riittävästi sekä sitten sitä voimantynkää siellä 4000rpm jälkeen kun TPI:stä alkaa puhti hiipumaan.

Noi Trickflowt muuten voisi ollakin erinomaiset, eikä oo hinnalla pilattu.  m/

Noissa kansissa on parasta pienipalotila ja pienet kohtuuhyvät kanavat,kadulle hyvät kannet jos ei tavoitella kuuta taivaalta.
1995 z28 manual.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4609
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #20 : 17.11.2018 - klo:09:38 »
Hyviä ideoita, taidan kuitenkin pitäytyä tuossa tpi:ssä. Tarkoitus on jalostaa tuosta kesäksi mukava käyttöauto jossa hieman enemmän potkua kuin tuo 206hv. Kyllähän on ollut kova kiusaus ottaa kunnolla voimaa moottorista mutta sitten menee myös turbiini, laatikko, perä ja alusta uusiksi. Jossain vaiheessa mopo lähtee aina hanskasta näissä projekteissa mutta ei vielä. Viime talvena/keväänä mulla oli -89 iroc-z 350tpi josta oli penkkilaput moottorista 305hv, se toimi hienosti. Harmittaa vieläkin kun myin pois. En muista mitä kaikkea siihen oli tehty. Tarvittavat osat moottoriin pitäisi saada tilaukseen ja uusi kaasuläppä kun vanhassa on Akselissa klappia sekä pultti poikki (saa ehkä porattua auki) siitä läppien välissä olevasta ohjaimesta. Täällä näytti olevan 52mm throttlebody myynnissä, tuskin haittaa jos sellaisen laittaa ja porttaa samalla tpi:n.
m/ Käyttöautoon TPI on yks parhaista. 52:sta ei oo muuta haittaa, kun että on vähän herkkä kaasulle, virtaus kasvaa nopeammin kuin vakiossa. Vakio lappärunko riittää yli 400hp. Toi woodoon keppi vois kans olla hyvä. Jos ei omalla työlle laske hintaa, niin ei noi sun nykyset kannet paskat ole, käyttää koneistamolla ja pudottaa niitä reilusti että palotilavuus tippuu sinne 58-60cc. Toki sitten joutuu koneistamaan myös imukanavien tasopinnan oikeaan kulmaan. Sitten itse pirraa kanavat siistiksi, hioo venttiililien takaa kulmat pois, niin se reilu 300 hp:tä on siinä ja väännöt yli 450 Nm 2000-5000 rpm.  Oliko tuossa flat top vai dish männät?
Kun sulla on siellä LT1 suuttimet, niin boxihan joutuu korjaamaan koko ajan lähes maksimi korjauksella, 350:n ohjelma ehdottomasti eka hankinta. JoukoY:ltä saat uuden softan ja chipin adapterin kanssa jota voi sitten myöhemmin tarvittaessa ohjelmoida uusiksi. Vakio softa toimii ainakin tuonne 350hp:n saakka.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2018 - klo:09:41 kirjoittanut F350 »
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Ana

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #19 : 17.11.2018 - klo:08:27 »
Hyviä ideoita, taidan kuitenkin pitäytyä tuossa tpi:ssä. Tarkoitus on jalostaa tuosta kesäksi mukava käyttöauto jossa hieman enemmän potkua kuin tuo 206hv. Kyllähän on ollut kova kiusaus ottaa kunnolla voimaa moottorista mutta sitten menee myös turbiini, laatikko, perä ja alusta uusiksi. Jossain vaiheessa mopo lähtee aina hanskasta näissä projekteissa mutta ei vielä. Viime talvena/keväänä mulla oli -89 iroc-z 350tpi josta oli penkkilaput moottorista 305hv, se toimi hienosti. Harmittaa vieläkin kun myin pois. En muista mitä kaikkea siihen oli tehty. Tarvittavat osat moottoriin pitäisi saada tilaukseen ja uusi kaasuläppä kun vanhassa on Akselissa klappia sekä pultti poikki (saa ehkä porattua auki) siitä läppien välissä olevasta ohjaimesta. Täällä näytti olevan 52mm throttlebody myynnissä, tuskin haittaa jos sellaisen laittaa ja porttaa samalla tpi:n.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4609
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #18 : 17.11.2018 - klo:06:54 »
Siinä se juju onkin, että sitä voimaa voi olla alle 3000rpm:n riittävästi sekä sitten sitä voimantynkää siellä 4000rpm jälkeen kun TPI:stä alkaa puhti hiipumaan.
500 Nm yli 5000 rpm:n, mutta kuten sanoin, jokainen päättää millä kierrosluku alueella haluaa ajella. Stealth on aika voimaton kireällä nokalla alle neljän tonnin.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #17 : 16.11.2018 - klo:22:53 »
Niin, mulla menee vartin 13.2 s TPI:llä ja voimaa on alle 3000 rpm:n riittävästi. Mutta se pitää jokaisen itte päättää haluaako sellaisen koneen joka vasta herää neljässä tonnissa vai jokapäiväiseen suditteluun sopivan.  ;)

Siinä se juju onkin, että sitä voimaa voi olla alle 3000rpm:n riittävästi sekä sitten sitä voimantynkää siellä 4000rpm jälkeen kun TPI:stä alkaa puhti hiipumaan.

Tommosen alakerran päälle trick flow super 23  175 hatut niin saa hieman purkkaa.

Tein tuommoisen goodrench koneen noilla kansilla ja airgap rpm ja lunati 268 woodoo laahurilla ja toimi hienosti,oli jopa riskin tuntuinen.

Noi Trickflowt muuten voisi ollakin erinomaiset, eikä oo hinnalla pilattu.  m/
« Viimeksi muokattu: 16.11.2018 - klo:22:56 kirjoittanut Z-mo »
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa BB

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 407
  • 1995 z28
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #16 : 16.11.2018 - klo:21:00 »
Tommosen alakerran päälle trick flow super 23  175 hatut niin saa hieman purkkaa.

Tein tuommoisen goodrench koneen noilla kansilla ja airgap rpm ja lunati 268 woodoo laahurilla ja toimi hienosti,oli jopa riskin tuntuinen.

Tuon alakerran ongelma oli amme männät n.1mm alle dekin.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2018 - klo:10:23 kirjoittanut BB »
1995 z28 manual.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4609
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #15 : 16.11.2018 - klo:19:14 »
Jos olisin itse samassa tilanteessa ja haluaisin välttämättä pysyä vanhan liiton pikkulohkossa, heivaisin koko TPI -systeemin myyntiin. Eiköhän siitä vielä jotain euroja joku maksais? En näe mitä järkeä kuristaa moottoria TPI:llä jos tarkoitus on virittää ja tehdä lisää tehoa
Niin, mulla menee vartin 13.2 s TPI:llä ja voimaa on alle 3000 rpm:n riittävästi. Mutta se pitää jokaisen itte päättää haluaako sellaisen koneen joka vasta herää neljässä tonnissa vai jokapäiväiseen suditteluun sopivan.  ;)
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Paikalla Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5939
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #14 : 16.11.2018 - klo:15:13 »
Jos olisin itse samassa tilanteessa ja haluaisin välttämättä pysyä vanhan liiton pikkulohkossa, heivaisin koko TPI -systeemin myyntiin. Eiköhän siitä vielä jotain euroja joku maksais? En näe mitä järkeä kuristaa moottoria TPI:llä jos tarkoitus on virittää ja tehdä lisää tehoa.

Ruiskuksi esimerkiksi Holleyn Sniper itsesäätyvä:
https://www.summitracing.com/int/parts/sne-550-511/overview/

Imusarjaksi Edelbrockin RPM Airgap:
https://www.summitracing.com/int/parts/edl-7501/overview/make/chevrolet

Näiden lisäksi ne edullisimmat Edelbrockin kannet ja joku railakas nokka.
Budjetti paukkuu hiukan yli, mutta teholukemat aivan eri satasissa kuin jos pysyttelet TPI:ssä. Ja jatkojalostus tarvittaessa paljon helpompaa ja halvempaa.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'89 Astro
'06 STS

Poissa Ana

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Tpi kannet+nokka suosituksia?
« Vastaus #13 : 16.11.2018 - klo:13:24 »
Siinä on Edelbrock peltisarjat+putki loppuun asti ja LT1 suuttimet. Juu, alunperin 305 tpi josta kone hajonnut ja laitettu tuo 350 goodwrench. Boxi tarvii ohjelmoida.