Kirjoittaja Aihe: Päästöt  (Luettu 1389 kertaa)

Poissa ratskin

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3299
  • Sukupuoli: Mies
  • En osaa edes kuvaa laittaa
Vs: Päästöt
« Vastaus #10 : 30.01.2019 - klo:11:10 »
eikä MSD Atomic Airforce myöskään ole huono valinta
mulla tollanen, :W :W

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6169
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Päästöt
« Vastaus #9 : 30.01.2019 - klo:10:51 »
Juu LS3 on oma juttunsa, siinä taitaa vakio imusarja riittää jo ihan kivasti. Kuin myös kannet, pelkällä nokan päivittämisellä +500hv.


 
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10610
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: Päästöt
« Vastaus #8 : 30.01.2019 - klo:10:18 »
eikä MSD Atomic Airforce myöskään ole huono valinta

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 507
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Päästöt
« Vastaus #7 : 30.01.2019 - klo:06:13 »
Muistelin hieman väärin erästä testiä. Siinä olikin vertailussa orkkiksista LS2 LS3 ja trukki-imari sekä melkein kaikki muut saatavilla olevat. LS1 ja LS6 imarit eivät olleet testissä. Tässä testissä fast hävisi selkeästi alle orkkiksille alle 6000rpm alueella. https://www.hotrod.com/articles/giant-ls3-intake-manifold-dyno-shootout/

Joo se trukki imusarja on hyvä mutta niin karksean näköinen että moni ei sitä kyllä kehtaa laittaa.

Niin kyllä 500 voi saada 10 puristuksilla mutta mutta nokasta ei saa kaikkea irti eikä kone ei ole niin räväkkä kuin jos puristus olisi 11-12 luokassa. Itse tekisin 12 puristuksilla ja E85 niin ei tarvii pelätä päästömittauksiakaan.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6169
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Päästöt
« Vastaus #6 : 29.01.2019 - klo:23:23 »
Minä jättäisin fastin ostamatta ja sijoitaisin ne rahat muuhun. LS moottoreiden imusarjavertailuja kun katsoo niin keski-alue on huonompi kuin vakio LS imareilla ja hyöty tulee vasta todella korkeilla kierroksilla. Niin korkeilla ettei khyöty tule vielä kunnolla esiin mainitsemallasi 230 ja 0,50 alueen nokalla. Säästetyt rahat kannattaa laittaa kunnon kansityöhön ja hyvään nokkaan.  Asteet 240 luokkaa ja nosto 0,60". Isompaa nostoa ei kannata ahnehtia koska vakio venakoneiston kanssa tulee ongelmia. Puristukset riittävän ylös. Vakio alakerralla voi olla hankala saada rittävästi puristussuhdetta.

Onko noin? Mitä muistelen lukeneeni noita LS imusarjatestejä (niitä on muuten ihan muutama tehty vuosien saatossa...), niin Fastin "hyvyys" olisi juurikin siinä, ettei häviä vääntöä/tehoa alakierroksilla kun verrataan GM:n imusarjoihin. Esimerkkinä tässä yksi testi:
https://speedmaster79.com/trending/20-ls1-intake-manifolds-tested/

Siinä on 6.0 kohtuullisen virkeä testimoottori ja LS1 imusarja häviää koko mitatulla kierrosalueella (3000-7000rpm) Fastin LSXRT:lle. Huipputehossa eroa yli 50hv ja väännössä 37 lb-ft. Fast oli koko testin eniten vääntöä tuottava imusarja, joten en kyllä allekirjoita tuota ettei Fastin hyötyä saa ulosmitattua kuin vasta korkeilla kierroksilla.

Se mikä on mielenkiintoista, niin trukki-imari on melkein yhtä hyvä kuin LS6. Harmi että on niin törkeen näköinen.  ;D

Kyllä LS1 vakio puristussuhde 10.1 riittää 500 heppaan, ainakin yhden esimerkin tiedän.  \m/
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 507
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Päästöt
« Vastaus #5 : 29.01.2019 - klo:16:28 »
Karkeasti LS1 500hp koneesta:
- Vakiokannet portattuna
- Fast tai muu imusarja mikä hönkii
- Nokkaa saa olla, 050 nostolla asteita 230 luokkaa.
- Alakerta menee vakiona.


Minä jättäisin fastin ostamatta ja sijoitaisin ne rahat muuhun. LS moottoreiden imusarjavertailuja kun katsoo niin keski-alue on huonompi kuin vakio LS imareilla ja hyöty tulee vasta todella korkeilla kierroksilla. Niin korkeilla ettei khyöty tule vielä kunnolla esiin mainitsemallasi 230 ja 0,50 alueen nokalla. Säästetyt rahat kannattaa laittaa kunnon kansityöhön ja hyvään nokkaan.  Asteet 240 luokkaa ja nosto 0,60". Isompaa nostoa ei kannata ahnehtia koska vakio venakoneiston kanssa tulee ongelmia. Puristukset riittävän ylös. Vakio alakerralla voi olla hankala saada rittävästi puristussuhdetta. Kannet kannattaa tehdä tuohon teholuokkaan vakioista. Vakiot hyvin tehtynä ovat paremmat kuin monet virikannet. Ne kun tahtoo olla suoraan laatikosta otettuna aika keskeneräisiä. Esim AFR kansissa on ollut erään kansivelhon mukaan todella paskosti tehtyjä venatöitä.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6169
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: Päästöt
« Vastaus #4 : 29.01.2019 - klo:13:17 »
Mulla 0 99 z-28 tekis mieli saada lisää paukkua, ahdinprosessi ei kiinnosta paperi ym. Miten nokka kannet yms. tarkoitus olisi päässä lähelle 500 rwhp pääselö ja millä palikoilla päästöistä läpi, toinen vaihtoehto iroc-z uudenpi kasitekniikka ,onko vaikea rasti? kiitokset vastaajille etukäteen!!

Karkeasti LS1 500hp koneesta:
- Vakiokannet portattuna
- Fast tai muu imusarja mikä hönkii
- Nokkaa saa olla, 050 nostolla asteita 230 luokkaa.
- Alakerta menee vakiona.

500hp renkaalta vapaasti hengittävästä 5.7 litrasesta on jo kova tavoite. Lähtisin ahtamaan, jos pitää olla 500hp renkailta.

Iroc-Z LS-tekniikalla on match made in heaven. Tulee selkeästi kevyempi mitä 4gen LS1:llä. Hommaa swapissa on, mutta on ei mitään ylitsepääsemätöntä, kunhan vaan mielenkiintoa aiheeseen on. Netti pullollaan ohjeita.
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro

Paikalla KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1049
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Päästöt
« Vastaus #3 : 29.01.2019 - klo:07:37 »
Ei kait nyky-säännöillä ole mitään ongelmaa -99 katsastus ahtimella. Dynolappu vaan mukaan ja katsatuksessa mitattavat päästöt riittää. Ei nykyään euro2 luokan autoilla tarvii mitään erikoisia päästöpapereita.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3515
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: Päästöt
« Vastaus #2 : 29.01.2019 - klo:00:34 »
Voi tehdä 500hp takapyöriltä melko tiukkaa ellei tee konetta isolla rahalla uusiksi. KAIKKI muu paitsi alakerta vaihtoon...
Koneelta saattais vielä onnistua mutta rahaa menee siihenkin helposti ahdinpaketin verran. Remmivetoinen fööni olis melko helppo pultata kiinni mutta muutoskatsastuksesta tietää muut paremmin.
Tuoreemman/paremman koneen vaihtaminen vaatii sähköjumppaa että saa kaikki toimimaan...


Itsellä oli tavoite/haave lähemmäs 500 koneelta (98 LS1) mutta joutunee vähän antamaan periks... Syksyllä ehdittiin mittaamaan 386 (ei vielä säädöissä) koneelta mutta laatikko räjähti...
Koneessa on vakiota enää alakerta. Päästöt on nyt jo ongelmana.


Jäseneksi liittymällä pääsee lueskelemaan jäsenpuolelta projekteja.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa wheel74

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 1
Päästöt
« Vastaus #1 : 29.01.2019 - klo:00:04 »
Mulla 0 99 z-28 tekis mieli saada lisää paukkua, ahdinprosessi ei kiinnosta paperi ym. Miten nokka kannet yms. tarkoitus olisi päässä lähelle 500 rwhp pääselö ja millä palikoilla päästöistä läpi, toinen vaihtoehto iroc-z uudenpi kasitekniikka ,onko vaikea rasti? kiitokset vastaajille etukäteen!!