Kirjoittaja Aihe: TPI 388-stroukkikoneessa  (Luettu 3645 kertaa)

Poissa Gary Grand

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 52
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #36 : 14.03.2019 - klo:14:07 »
Katotaan mitä tästä tulee..
Pistin tuon 16198455 boksin tilaukseen, kun oli asialliseen hintaan Suomessa saatavilla. :o
Ihmeteltävä sitten lisää, kun saan sen käsiini.
1988 Camaro

Paikalla F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4925
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #35 : 14.03.2019 - klo:12:40 »
Oliskohan nuo 1619-alkuiset uudempia versioita, joita GM on valmistanut varaosana. Ainakin 16198259 on sellainen. Vähän sellainen vaikutelma on jäänyt kun on noita hakuja netissä tehnyt. Niiden määräkin on selkeästi pienempi, kuin 122-alkuisten. :o

Se Meksikon Amazonin kuva oli selkeästi ihan eri lootasta. ::)
tuos 259 loppuinen on uudempi ja parannettu versio tuosta vakiosta, siinä on ainakin jotain suojauksia lisätty ja komponenttien kesto on parempi.
Tuossa mehikon kuvassa tosiaan on väärä boxi tuo 445 boxi pitäis toimia näissä, mitä illalla surffailin enemmän.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Gary Grand

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 52
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #34 : 14.03.2019 - klo:11:46 »
Mulla -89 350 tpi:ssä juurikin 16198445 boksi ja toimii. Itekkin mietiskelin aikoinaan, että onkohan ihan tähän autoon tarkoitettu, mutta oon ymmärtänyt että vastaava kuin 1227165. Lisäksi viime kesänä tuli laitettua lastu ja ei ongelmaa. Ei ole kyllä amazonin linkissä oleva boksi saman näkönen ku mulla, että onkohan väärä kuva laitettu tms.?

Oliskohan nuo 1619-alkuiset uudempia versioita, joita GM on valmistanut varaosana. Ainakin 16198259 on sellainen. Vähän sellainen vaikutelma on jäänyt kun on noita hakuja netissä tehnyt. Niiden määräkin on selkeästi pienempi, kuin 122-alkuisten. :o

Se Meksikon Amazonin kuva oli selkeästi ihan eri lootasta. ::)
1988 Camaro

Poissa Oudii

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #33 : 14.03.2019 - klo:11:37 »

Poissa Oudii

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #32 : 14.03.2019 - klo:11:15 »
Espanja ei ihan vahvin kieli mulla ole, mutta tuonkin perusteella näyttäis että 16198445 olis vastaava kuin 777165, joka taas on vaihtokelpoinen/korvaava  1227165:lle.

Mitä illalla ehdin puhelimella surffailemaan, niin näyttäisi ainakin -86-89 tpi Firebirdissä tätä 16198445 boksia olleen. Sopivuuksia tosin löytyy ihan pirusti vaikka mihin kikkareisiin.. :o

Mulla -89 350 tpi:ssä juurikin 16198445 boksi ja toimii. Itekkin mietiskelin aikoinaan, että onkohan ihan tähän autoon tarkoitettu, mutta oon ymmärtänyt että vastaava kuin 1227165. Lisäksi viime kesänä tuli laitettua lastu ja ei ongelmaa. Ei ole kyllä amazonin linkissä oleva boksi saman näkönen ku mulla, että onkohan väärä kuva laitettu tms.?

Poissa Gary Grand

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 52
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #31 : 14.03.2019 - klo:09:31 »
Espanja ei ihan vahvin kieli mulla ole, mutta tuonkin perusteella näyttäis että 16198445 olis vastaava kuin 777165, joka taas on vaihtokelpoinen/korvaava  1227165:lle.

Mitä illalla ehdin puhelimella surffailemaan, niin näyttäisi ainakin -86-89 tpi Firebirdissä tätä 16198445 boksia olleen. Sopivuuksia tosin löytyy ihan pirusti vaikka mihin kikkareisiin.. :o
1988 Camaro

Paikalla F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4925
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #30 : 13.03.2019 - klo:14:59 »
Noita ECM:iä netistä haeskellessa törmäsin tietoon että 16198445 saattaisi olla myös sopiva boksi.
https://www.thirdgen.org/forums/dfi-ecm/583223-16198445-correct-ecm-86-a.html
https://www.partsmarket.com/partnumber/16198445
Näyttäisi ylläolevan perusteella että olisi samaa "perhettä".

Tietääkö joku onko tuo täysin vastaava, kuin 1227165 ? Käykö samat lastut? Eli kannattaako sotkea käsiä, vai jatkaa etsimistä..
Googlella löytyy yllättävän vähän tietoa tuolla numerolla.
tuon perusteella on eri boxi:
https://www.amazon.com.mx/16198445-777165-Remanufacturado-control-electr%C3%B3nico-Computer/dp/B00CAXTBJG
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Gary Grand

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 52
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #29 : 13.03.2019 - klo:13:14 »
Noita ECM:iä netistä haeskellessa törmäsin tietoon että 16198445 saattaisi olla myös sopiva boksi.
https://www.thirdgen.org/forums/dfi-ecm/583223-16198445-correct-ecm-86-a.html
https://www.partsmarket.com/partnumber/16198445
Näyttäisi ylläolevan perusteella että olisi samaa "perhettä".

Tietääkö joku onko tuo täysin vastaava, kuin 1227165 ? Käykö samat lastut? Eli kannattaako sotkea käsiä, vai jatkaa etsimistä..
Googlella löytyy yllättävän vähän tietoa tuolla numerolla.
1988 Camaro

Poissa Gary Grand

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 52
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #28 : 06.02.2019 - klo:08:56 »
Onhan tuossa E85 muutoksessa vähän lisä jumppaa ja kuluja.
Mutta mielestäni liian korkea puristus on vain positiivinen ongelma, jos 85:sta lähellä saatavilla.
Valtion tuki 200€ ja muutoskatsastus alle satasen, jos siis tuen haluaa.
Jatkossa polttoaine kulut pienemmät.
Vaihtoehtoisesti toinen nokka tai mäntien vaihto / madallus.
Kuluja tulis joka tapauksessa muutoskatsastuksesta kutosesta kasiin, niin polttoaineen muutos menisi samalla keikalla. :W
RE85 saatavuus on isompi ongelma. Sitä kyllä saa Jkylästä useammasta paikasta, mutta jakelupisteet ei ole mun normaalien ajoreittien varrella.
Parisenkymmentä kilometriä ylimääräistä (kaupunki)ajoa tulis aina viinaa tankatessa, niin menee herkästi säästö polttoainekuluissa siihen.

Yksikin jakelupiste Jkylän ympäristöön vaikka työmatkan varrelle, niin olisi helppo ottaa viina käyttöön.
Tietysti vois olla ihan mukavakin ajella tankkaamaan.. Vois hyvällä syyllä heittää vähän pitemmän kautta kotiin.
 *clap*

Jos ei olis tuo rahallinen tilanne niin tiukka, niin ottaisin tähänkin alakertaan pienempipalotilaiset alukannet enkä miettisi yhtään kummalla polttoaineella ajaisin.. ;D :W
1988 Camaro

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4274
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #27 : 01.02.2019 - klo:17:22 »
Onhan tuossa E85 muutoksessa vähän lisä jumppaa ja kuluja.
Mutta mielestäni liian korkea puristus on vain positiivinen ongelma, jos 85:sta lähellä saatavilla.
Valtion tuki 200€ ja muutoskatsastus alle satasen, jos siis tuen haluaa.
Jatkossa polttoaine kulut pienemmät.
Vaihtoehtoisesti toinen nokka tai mäntien vaihto / madallus.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4274
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #26 : 01.02.2019 - klo:16:54 »
Liian isojakaan ei kannata valita, sillä silloin joudutaan pintakaasulla ajettaessa pois dynaamiselta säätöalueelta, eli pulssin pituus menee alle 1 mikrosekunnin. Toki sen saa taulukoista korjattua, mutta pitää olla suutindata tiedossa ja enempihän siitä tulee säätämistä.

En tiedä onko maf/lambda ansiota, mutta aika hyvin on ecu mukautunut em. 36/38lbs suuttimiin, kun muutamaan sarakkeeseen tehnyt korjaukset.
Ei nyi tai rundit seilaa.
Molemmat päästötestistä läpi, joista toinen vähäpäästöinen.
Eikä tuo oma varsinkaan tee pintakaasulla merkittävästi vakiota enempää tehoa.
Sen sijaan kevyesti viilattu etanoli-moottori hörppii varmasti soppaa janoisemmin pintakaasulla.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2019 - klo:16:56 kirjoittanut Fenix »

Paikalla F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4925
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #25 : 01.02.2019 - klo:14:18 »
Suuttimia valittaessa laittaisin duty cycleen 80% ja hieman viri varaa.
Oma valinta olisi ~35lbs.
Liian isojakaan ei kannata valita, sillä silloin joudutaan pintakaasulla ajettaessa pois dynaamiselta säätöalueelta, eli pulssin pituus menee alle 1 mikrosekunnin. Toki sen saa taulukoista korjattua, mutta pitää olla suutindata tiedossa ja enempihän siitä tulee säätämistä.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4274
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #24 : 01.02.2019 - klo:13:24 »
165 ecun kanssa olen pariin autoon laittanut 36lbs ja 38lbs suuttimet.
Kummassakaan ei riittänyt pelkkä muuttuneen suutin koon ilmoitus.
Ensimmäinen oli tosin ahdettu ja toisessa muuttui suuttimen tyyppi EV14:ksi.
JoukoY hoiti etänä ahdetun prommin korjaukset ja jälkimäisen prommin tein itse.
Melko simppeliä, mutta vaatii seosmittarin ja mielellään laajakaistaisen.
Tyhjäkäynti tuli kuntoon pelkällä suutin koon vaihdolla, mutta osa-/täyskaasua piti korjata.
Suuttimia valittaessa laittaisin duty cycleen 80% ja hieman viri varaa.
Oma valinta olisi ~35lbs.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2019 - klo:17:06 kirjoittanut Fenix »

Poissa Gary Grand

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 52
  • Sukupuoli: Mies
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #23 : 01.02.2019 - klo:12:50 »
32:set riittää bensalla 470hp ja viinalla 360 hp. On näköjään Racetronix nostanu hintoja, aikaisemmin sai 32:set 25$ kipale.

Noin vertailuna,mulla oli ford racing 24 paunaset suuttimet,1670 kilonen kulkine meni niillä 12.7s/173km/h,eikä mennyt laihalle.Tämä bensalla.
Näillähän pääsee ihan eri kokoisiin suuttimiin kuin mitä nuo laskurit antaa. :o Parempi näin..

Onhan ne sitten veivanneet ihan reippaasti hintojaan ylöspäin. Mukava 30% hinnankorotus tapahtunut. :o :-\
1988 Camaro

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2638
Vs: TPI 388-stroukkikoneessa
« Vastaus #22 : 01.02.2019 - klo:12:42 »
Noin vertailuna,mulla oli ford racing 24 paunaset suuttimet,1670 kilonen kulkine meni niillä 12.7s/173km/h,eikä mennyt laihalle.Tämä bensalla.
There is no easy answer, just easy questions...