Kannattaa huomioida, että tuolla testissä oli AFR:n 195 kannet. Vakiokansista ei saa tuollaisia virtauksia millään... Mulla omassa katiskassa 383 tuotti jotain vajaat 320 pollea Cranen nenällä (asteet 216/224 @ .050 nostoa 0.543"/0.563" LSA 112), vaikka noita Vetelyksen alukansia oli jo kairattu jonkin verran (virtaukset vakio 377 hp => kairattuna 434 hp). No, se konekombinaatio oli kyllä niin päin hitusvinkulaa kasattu, että ehkä hieman enemmän olisi voinut saada, jos olisi hommat tehty edes vähän sinnepäin.
Mutta ei kannata edes haaveilla 400 hp:n tehoja pitkillä runnereilla ja vakiokansilla. Paitsi tietysti ahtamalla, mutta se onkin vähän huijaamista 

Jep. En edes kuvitellut että nuo huonolla palotilalla olevat vakiokannet vetäis vertoja AFR:n kansille.
Mutta niinkuin kirjotinkin: jos tuosta menee likikään 400ponia läpi, niin täyttää mun tarpeet heittämällä.

Kaikki yli vakion on parempi kuin hyvä!
Tuo kone on koottu "romu"lohkosta, josta en maksanut mitään ja vaihtokaupassa saaduilla vähänajetuilla ratamännillä/kangilla. Kampura on Eaglen valuversio(189,90$ ostopäivänä

).
Sanoisin että alakerran osiin upposi ehkä kaksi puoli-kolme sataa € plus 500€ porautukseen ja kansitasojen alasajoon..
Ai perhana.. Nuo kairatut kannethan tuli alakerran mukana.. Niissä oli valmiiksi uudet venttiilit ja ostin Summitin jousi-retsku-sarjan.
Kalleinta koko sopassa on koneistus, jota en voinut tehdä itse.
Uuden nokan vaihdoin minulle turhaan kaasariin, joka tuli mulle kaupanpäällisenä imusarjan oston yhteydessä.
Toki piti sitten hommata vielä dampperia, vetolevyä tiivisteitä, nostimet, ym. Kun koko koneen hinta taitaa jääda tonniin, niin 300+hp tehot on mulle voitto.

Ja periaatteessa kone on uusi.
Noiden suutinten hinnat Racetronixilla ei ollutkaan tiedossa. Näkyihän siellä olevan vajaa 40$/kpl olevan monenlaista suutinta. Jos hinta on 37,50$/kpl ja lähetys koko setille ~50$, niin siihen päälle tullit/verot, niin ei kyllä päästä kakkosella alkaviin lukemiin. No, onhan se kolmesataakin päälle kaks sataa..
Jos noita lähtee hommaamaan, niin mikä mahtais olla sopiva koko?

Jos lähtökohtana on tuo 24lb/hr ja laittaa sen 30% lisää, niin mentäisiin 31-32lb/hr suuttimiin?