Kirjoittaja Aihe: Pontiac Trans Am -78  (Luettu 5501 kertaa)

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #57 : 12.03.2019 - klo:11:14 »
Siistit tulee  m/ Ja ohan me nyt tuota osakauppaa saatu jo kääntyy toiseen suuntaankin, kuhan ei tavaksi oteta...  ;D

Ois tuossa itseasiassa pari rokkiorkesteria, käytetyt etujouset, ruostunu pakoputki yms. mitä voisin sun tallille haalata  ;D
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
« Vastaus #56 : 12.03.2019 - klo:10:58 »
Siistit tulee  m/ Ja ohan me nyt tuota osakauppaa saatu jo kääntyy toiseen suuntaankin, kuhan ei tavaksi oteta...  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
« Vastaus #55 : 11.03.2019 - klo:20:25 »
Viikonloppuna aloittelin sisustan kanssa ähräämistä tissieläimen avustuksella, nykyään se on punainen ja tulee päivittymään hitaasti mutta varmasti mustaksi. Penkinpäälliset ostin jo aiemmin, samalta henkilöltä kuin paljon muutakin tähän asti :D Lähes virheettömät kangaspäälliset, mutta BlackZ halusi omaansa vinyylit, niin ostin sitten häneltä kankaiset pois kuleksimasta. Takapenkkien pehmusteet oli hyvässä kunnossa, niin niihin päälliset meni vaihtoon ensimmäisenä. Rungot puhalsin ja maalasin samalla kertaa alustan osien kanssa.

Verhoilupihtejä katselin netistä ja kauhistelin etenkin niittien hintaa, tais olla karkeasti 20€/100kpl. Niittejähän kuluu aika reilusti kuitenkin. Puuilosta löytyi kuitenkin täysin pätevä ratkaisu, verkkoaidan kiinnitykseen "tarkoitetut" pihdit ja niitit. Koko setti taisi olla 38€ sisältäen 1100kpl niittejä. Rapid kiinnitysrengaspihdit ja niitit.

Pontiac Trans Am -78

Poissa ratskin

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • En osaa edes kuvaa laittaa
« Vastaus #54 : 04.03.2019 - klo:20:57 »
Putkien tekoon on kyllä puitteet kunnossa, tallissa öljymonttu, tiggi ja miggi. Pari ammattihitsaria on tallikaverina, niin ne kyllä hitsaa putket kasaan, kun itse vain räkii ne heftiin ja muuten sovittaa  m/ Onko pönttö siis myynnissä, kuvaa tai linkkiä siihen?
joo pönttö myynnissä,
pistä sposti vaikka yv:llä niin lahetän kuvaa.
t. r

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
« Vastaus #53 : 04.03.2019 - klo:20:53 »
niin jos 3" tuplaputkistoa suunnittelet niin jotkut pitkät 3" pelitsarjat, esim. hooker tai jokumuu
loppuputkiston ja X mutkan voi tehdä ite jos hitsaus ja taivutus onnistuu, rosteriputki ei ole niin kallista,
kestää kai pidempään, mulla olisi marteliuksen uusi rosteripönttö 3" tuplat sisään ja 3" tuplat ulos,
pöhisee varmaan paremmin kuin 2 pientä tonkkaa. :W :W

Putkien tekoon on kyllä puitteet kunnossa, tallissa öljymonttu, tiggi ja miggi. Pari ammattihitsaria on tallikaverina, niin ne kyllä hitsaa putket kasaan, kun itse vain räkii ne heftiin ja muuten sovittaa  m/ Onko pönttö siis myynnissä, kuvaa tai linkkiä siihen?
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
« Vastaus #52 : 04.03.2019 - klo:20:50 »
Oma kokemus on että motonetin mustasta tulee halvin putkisto. Pakosarjoja en ole alkanut vielä tekemään ja tietysti vaimentimia+katteja ;D Laippaliitoksetkin on tullut tehtyä kun silloin ne tulee tarpeeksi paksusta kamasta \m/ Kun sais joskus hankittua TIGin niin vois koittaa pakosarjakin tekoa :W
Keväällä olis tarkoitus tehdä GTAhan tuplaputkisto 8)

Juu pakosarjat ostan kyllä valmiina, yhdet moottorin mukana tulleet on jo, mutta ne on ottanut mahaosumia senverran, että niitä en enää paikalleen huoli. Motonetissä on kyllä ihan hyvin tarjontaa putkien tekoon, mutta pöntöt varmaan ostan silti jotain vähän laadukkaampaa, ehkä  ;D
Pontiac Trans Am -78

Poissa ratskin

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • En osaa edes kuvaa laittaa
« Vastaus #51 : 04.03.2019 - klo:20:08 »
Mitä porukka on mieltä, tuleeko halvemmaksi tehdä pakoputkisto itse, vai jokin valmis sarja? Mitä valmiita putkistoja, tai sitten pelkkiä vaimentimia suosittelette? Olen ajatellut kolmen tuuman putkistoa, x-putkella ja yksi vaimennin per "linja". Mielipiteitä?
niin jos 3" tuplaputkistoa suunnittelet niin jotkut pitkät 3" pelitsarjat, esim. hooker tai jokumuu
loppuputkiston ja X mutkan voi tehdä ite jos hitsaus ja taivutus onnistuu, rosteriputki ei ole niin kallista,
kestää kai pidempään, mulla olisi marteliuksen uusi rosteripönttö 3" tuplat sisään ja 3" tuplat ulos,
pöhisee varmaan paremmin kuin 2 pientä tonkkaa. :W :W

Poissa GTATL

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Oma teksti
« Vastaus #50 : 04.03.2019 - klo:19:43 »
Mitä porukka on mieltä, tuleeko halvemmaksi tehdä pakoputkisto itse, vai jokin valmis sarja? Mitä valmiita putkistoja, tai sitten pelkkiä vaimentimia suosittelette? Olen ajatellut kolmen tuuman putkistoa, x-putkella ja yksi vaimennin per "linja". Mielipiteitä?
Oma kokemus on että motonetin mustasta tulee halvin putkisto. Pakosarjoja en ole alkanut vielä tekemään ja tietysti vaimentimia+katteja ;D Laippaliitoksetkin on tullut tehtyä kun silloin ne tulee tarpeeksi paksusta kamasta \m/ Kun sais joskus hankittua TIGin niin vois koittaa pakosarjakin tekoa :W
Keväällä olis tarkoitus tehdä GTAhan tuplaputkisto 8)
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Aukustus

• Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
« Vastaus #49 : 04.03.2019 - klo:18:00 »
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #48 : 04.03.2019 - klo:09:52 »
Nettikuvissa olen nähnyt myös sellaisen viritelmän, jossa ilmeisesti Chevyn crate-lohkon imusarjan päälle oli rakennetu jonkinlainen teline, johon skuuppi kiinnitetty. Näin skuupin sijainti ei ole niin millintarkkaan riippuvainen kaasarin sijainnista.

No jos sen shaker skoopin haluaa että on tiivis kanssa, eli oikeasti istuu kaasaria vasten tiiviisti ilman ilmarakoja konehuoneeseen eikä ole vaan kaasarin päälle asennettu koppa niin kyllä se edelleen vaatii sen että jotenkin shakerin yläosaa on mahdollisesti joutunut muokkaamaan kun siinä on se keskitys kuitenkin olemassa sitä alaosaa varten.

Poissa Puman

• Uusi Käyttäjä
  • *
« Vastaus #47 : 04.03.2019 - klo:09:36 »
Joissakin ratkaisuissa tuo on väistämättä edessä, mutta itsekin pidättäydyn shaker versiossa kynsin ja hampain niin kauan kuin se on mahdollista  :)

Nettikuvissa olen nähnyt myös sellaisen viritelmän, jossa ilmeisesti Chevyn crate-lohkon imusarjan päälle oli rakennetu jonkinlainen teline, johon skuuppi kiinnitetty. Näin skuupin sijainti ei ole niin millintarkkaan riippuvainen kaasarin sijainnista.

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
« Vastaus #46 : 04.03.2019 - klo:09:09 »
Sitten se on vain scooppi....ei Shaker scoop kun ei enää vatkaa myllyn mukana.

Joissakin ratkaisuissa tuo on väistämättä edessä, mutta itsekin pidättäydyn shaker versiossa kynsin ja hampain niin kauan kuin se on mahdollista  :)

Poissa markoyt

• Käyttäjä
« Vastaus #45 : 04.03.2019 - klo:08:37 »
Vähän sama asia kuin amputois Elvikseltä jalat....ei sheikkaa ei.
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa markoyt

• Käyttäjä
« Vastaus #44 : 04.03.2019 - klo:08:22 »
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.

Poissa Puman

• Uusi Käyttäjä
  • *
« Vastaus #43 : 04.03.2019 - klo:00:59 »
En osaa tuohon kommentoida, mutta tuon sulle uuden huolenaiheen  ;D Nyt kun sun motti vaihtuu Oldsista Pontiaciin, niin sulla on muuten edessä ongelmia sen shakerin kanssa  :o Ite just omaa sorvaan sopivaksi Holleylle jne., tuli vain samalla mieleen että sulla on vielä isompi ongelma, nimittäin Oldsin koneessa se ilmanputsarin alaosa (eli myös kaasutin) istuu eri kohdassa kuin Pontiacin moottorissa joten sen shakerin yläosa on siis erilainen luonnollisesti että se korjaa tuon Oldsin moottorin tuoman eroavaisuuden kuitenkin mätsäämään konepellin aukon kanssa.

Se shakerin yläosa on ymmärtääkseni sekä korkeampi, että menee myös auton pituus suunnassa se kiinnitys eteenpäin. Toisinperin kuvittelisin että sitten kun oot alaosan saanut sorvattu sopivaksi Holleylle mikä sulle kaiketi kaasariksi oli tulossa, niin kun laitat sen shakerin yläosan kiinni niin ensinnäkin se nousee liian korkealle eikä muutenkaan osu konepellin aukkoon vaan ottaa sieltä tuulilasin puolelta takareunasta ehkä jopa kiinni peltiin, sinne suuntaan se ainakin siirtyy ja pelivaraa ei ole paljon.

Tuolla jotakin lisätietoa Oldsin shakerin eroavaisuudesta: http://www.78ta.com/Pages/shaker.htm

Uus tieto mulle tuo skuuppi juttu. Itse olen miettinyt heittäväni jossain vaiheessa oldsin mäkeen ja tilalle chevyn crate-isolohko tai LS2 kaasarilla. Parempi varaosatarjonta.

Molemmissa tapauksissa skuupille on tehtävä jotain. Yksi ratkaisu, jonka olen nähnyt gen II LS swäpeissä on se, että skuuppi kiinnitetään konepelttiin ja skuuppi nousee konepellin mukana konepelliä avattaessa. Eli se pyöreä ilmanputsari kotelo, jonka päälle skuuppi tulee kiristyspannalla lähtee pois. Viimeistään tässä vaiheessa skuuppi on avattava, kun kone hengittää konehuoneen kuumaa ilmaa.