Kirjoittaja Aihe: Pontiac Trans Am -78  (Luettu 44433 kertaa)

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6269
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #210 : 11.04.2020 - klo:10:38 »
Ja vaikka saisi kuinka hyväksi niin kun ajat kuumaan auringonpaisteeseen, niin kääntyy ja vääntyy sinne tänne. Ainakin nuo flaret oli hankalat.

Joo mulla omassa ku nyt monilta osin kaikki koitettu hieroa millilleen kohilleen ja detailit kuntoon, niin alkanu tuo nokka häirittee ku vänkärin puolelta istuu melko hyvin, MUTTA sitte kuskin puolelta tulee vähä ulos siitä etulokasuojan linjasta joistakin kohdin, ja molemminpuolin ne kuminokan "yläkulmat" ei peitä lokasuojan saumaa  ;D Kuvasta näkee mikä ongelma. Mitenpä tuohon kuminokkaankaan hierot niin paljo pakkelia että se täyttää nuo nurkat. Lasikuitusen sais paremmin muotoiltua millilleen vaan se sitte rapsahtaa helpommin paskaksi jne. Pittää jotenki varmaan koittaa vaan elää tuon asian kanssa  ??? ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1487
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #209 : 10.04.2020 - klo:21:20 »
Ja vaikka saisi kuinka hyväksi niin kun ajat kuumaan auringonpaisteeseen, niin kääntyy ja vääntyy sinne tänne. Ainakin nuo flaret oli hankalat.
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #208 : 10.04.2020 - klo:18:40 »
Kyllähän nuo kuminokat näissä mahtaa olla semmosia että tekkee parraansa ja unohtaa, iteki haluaisin ihan täydellisen suorituksen omaan vaan semmosta "Saksalaisen tarkkuuden" istuvuutta ei saa kyllä helvetilläkään  :'( ;D ;D

Valitsin tosiaan tuon urtsun sen takia, kun lasikuituinen on niin arka rikkoutumaan jos vähänkään hipaisee jonnekkin. Hinnassa niissä ei eroa juuri ollut. Hieron sen verran kun hermo kestää, kun 100% istuvuus tosiaan melko työn takana. Muutenkin tuo urtsu materiaalina vielä uusi mulle.
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6269
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #207 : 10.04.2020 - klo:09:57 »
Kyllähän nuo kuminokat näissä mahtaa olla semmosia että tekkee parraansa ja unohtaa, iteki haluaisin ihan täydellisen suorituksen omaan vaan semmosta "Saksalaisen tarkkuuden" istuvuutta ei saa kyllä helvetilläkään  :'( ;D ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #206 : 09.04.2020 - klo:21:41 »
Nytkähti tämäkin projetki eteenpäin peräremontin muodossa. Näytti olevan gm orkkis kitkalukko paikallaan, välitys oli 2,56. Eli ei ihme kun ei oikein hyökännyt tuolla välityksellä.


Uudeksi peräksi valikoitui Yokonin levylukko ja 3,42 välitys.



Kaverin kanssa asenneltiin. Itselle ensimmäinen kerta perähommissa, mutta kaveri oli mersun perien kanssa puuhastellut aiemminkin. Youtuben videoista ja kaverin kokemuksesta oli suuri apu. Pinioni ei osunut kerrasta, vaan tuli liian lähelle vakio shimmillä, mutta toisella kerralla osui kuvio kohdalleen. Sivuttaisvälystä hierottiin jonkin verran ja se on nyt keskellä toleranssia. Isot pojat jenkeissä suosittelee, että akseliputkien ja murikan liitokseen kannattaisi pikku saumat hitsata vahvikkeiksi ja se olisi tarkoitus ennen maalausta ja paikalleen asennusta. Pari perää oiskin jo tulossa rempattavaksi, mutta katsotaan ensin miten tämä pelaa ja miten kerkeää, että tehdäänkö niitä vai skipataanko.



Keulaan tuli uusi uretaanipuskuri ja kaarilevikkeet jenkeistä, kun ruotsin kaverin kanssa ei homma edennyt. Näiden kanssa onkin vähän hieromista. Kuvassa puuttuu lampun kehyksestä yksi vahvike ja siksi lerputtaa, eli ei ihan noin paha tilanne onneksi ole kuin kuvasta voisi olettaa, mutta askaretta on kuitenkin. Takapuskuri, spoileri, takalevikkeet ja peilit irroitin myös maalusta varten, niitä kun ei myllytys pelastanut.
Pontiac Trans Am -78

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #205 : 06.02.2020 - klo:13:46 »
2 gen birdeissä 70 vuosimallissa bop perä tai 12bolt Chevy ja 71 voi olla kumpi vaan bop tai corp 10bolt. Sen jälkeen aina corp perä eli 8,5" 10bolt.
Siis tehtaan jäljiltä.
Muutaman harrastajan jälkeen voi olla jotain muutakin, eli parempi tarkistaa kun se vaatii vain kuvan vertaamista.
Pontiac Firebird - -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1487
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #204 : 06.02.2020 - klo:10:10 »
Oliko näissä niitä "POB periä"..? Vai onko se Ponussaki aina sama 10-pulttinen ku mitä Camarossaki?

2 gen birdeissä 70 vuosimallissa bop perä tai 12bolt Chevy ja 71 voi olla kumpi vaan bop tai corp 10bolt. Sen jälkeen aina corp perä eli 8,5" 10bolt.

« Viimeksi muokattu: 06.02.2020 - klo:10:12 kirjoittanut jpe »
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
_____________________________________
Chevrolet Camaro IROC-Z  -87 305cid  tpi *Ex*
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6269
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #203 : 06.02.2020 - klo:09:46 »
Oliko näissä niitä "POB periä"..? Vai onko se Ponussaki aina sama 10-pulttinen ku mitä Camarossaki?
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #202 : 05.02.2020 - klo:09:20 »
Varmista että on GM:n 10 pulttinen
https://www.chevyhardcore.com/tech-stories/drivetrain/10-bolt-chevy/
Pura sen verran että saat rihlat laskettua vetareista.

Kiitoksia, pitääpä tiirailla  m/
Pontiac Trans Am -78

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #201 : 05.02.2020 - klo:07:35 »
Tänään aloittelin tämän talven puuhasteluja ja irroitin taka-akselin Pontiacista. Mitään muuta en tuosta vielä ymmärrä, kuin että 10 pulttinen näkyy olevan. Mitä muuta mulla siitä pitää tarkista, ennen osien tilaamista? Uspartsin nettikauppaa sen verran vilkaisin, että vetareita ilmeisesti on eri rihlauksilla?


Varmista että on GM:n 10 pulttinen
https://www.chevyhardcore.com/tech-stories/drivetrain/10-bolt-chevy/
Pura sen verran että saat rihlat laskettua vetareista.
Pontiac Firebird - -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #200 : 04.02.2020 - klo:20:09 »
Tänään aloittelin tämän talven puuhasteluja ja irroitin taka-akselin Pontiacista. Mitään muuta en tuosta vielä ymmärrä, kuin että 10 pulttinen näkyy olevan. Mitä muuta mulla siitä pitää tarkista, ennen osien tilaamista? Uspartsin nettikauppaa sen verran vilkaisin, että vetareita ilmeisesti on eri rihlauksilla?

Ruotsin lasikuitukaupan kanssa ei homma ottanut tuulta alleen, vaikka ruotsintaitoinen kaverikin sinne soitteli. Eli jenkeistä tilattava etupuskuri, ellei tämä päällä oleva lakko veny kovin pitkäksi ja syö harrastekassaa  :o
Pontiac Trans Am -78

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 704
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #199 : 21.01.2020 - klo:22:41 »
Tuohon itse puskuriprobleemaan vielä... niin huomasin tuo saitin sponssi Ame-Rides Keravalta näyttäis jotain glass fibre -juttuja hommaavan. Kannattanee ainakin kysäistä sieltä jos ei ole tullut jo kysyttyä.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa pasi jkl

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 663
  • Sukupuoli: Mies
  • ...
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #198 : 21.01.2020 - klo:22:36 »
Hansen Racing:iltä Ruotsista Kyselin ja yritin tilailla tavaraa, eivät vaivautuneet edes vastaamaan mitään m-, ilmeisesti sen takia kun Jyväskylässä on yksi pulju mikä välittää heidän myymiään "romuja". itse sitten tilasin Usa:sta m/, kun en halunnut Jyväskylän puljulle maksaa +30% m-, eikä aikatauluista ollut mitään selvää muuta kuin tulee joskus :-\.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 704
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #197 : 21.01.2020 - klo:21:27 »
Kyllä nyt täytyy luovuttaa tuon RP classfiberin kanssa, ei tule hommasta kertakaikkiaan mitään heidän kanssa. Joko kielimuuri on liian korkea, tai sitten on muuten ymmärryksessä puute. Vituttaa niin paljon, ettei tee mieli laittaa edes kaveria soittamaan, vaan jenkkitilaus on nyt mielessä.
...
Samantyyppisiä kokemuksia svedujen kanssa... No joo ei pitäis yleistää, eli puhutaan nyt sitten vaikka yksittäisistä puljuista Ruotsin maalta.
Pari vuotta sitten meni käyttiksen ovi vaihtokuntoon ja Ruotsin purkamoilta löytyi sopivia ja vissiin neljästä kyselin josko voisivat pakata kuljetusta varten ja hoitelen sitten itse noudon kuljetusliikkeen avustuksella. Sujuvalla englannilla meilailin mutta parhaimmillaan sain suht asiallisen vastauksen "We will not pack, not send to Finland..." Ilmoituksissa kuitenkin oli valmiina rahtaushinta Ruotsiin.
Varmaan kauppaavat edelleen niitä ovia jollekin peppureikäporukalle... Minä sitten maksoin vähän enemmän kun Suomipojalle kelpasi oven kuntoon moukarointi ja maalaus.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Aukustus

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #196 : 21.01.2020 - klo:19:12 »
Kyllä nyt täytyy luovuttaa tuon RP classfiberin kanssa, ei tule hommasta kertakaikkiaan mitään heidän kanssa. Joko kielimuuri on liian korkea, tai sitten on muuten ymmärryksessä puute. Vituttaa niin paljon, ettei tee mieli laittaa edes kaveria soittamaan, vaan jenkkitilaus on nyt mielessä. Onko kokemusta jostain jenkkipuskureista, ettei aivan kuraa tule tilattua? Lasikuitu etusijalla, orkkis uretaanihässäkkä ei materiaalina vakuuta.
Pontiac Trans Am -78