Kirjoittaja Aihe: Pontiac Trans Am -78  (Luettu 16374 kertaa)

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #160 : 01.08.2019 - klo:22:59 »
;D ;D


Jep, osaakohan joku tarkemmin kertoa näillä perusteilla mikä perävälitys kyseessä, itse arvelin että kyseessä joko 2.4 tai 2.7. Tosiaan kun reviteltiin VIHDOINKIN kesäillassa Aukustuksen Bandittia säätöjä hakiessa niin kierrokset tosiaan jos 2-vaihteella (TH350) vedättelee niin reilun 4000rpm huiteilla nopeutta onkin sitten jo 120km/h  ;D Eli tarkoittaa että jos 6000rpm kierrättelis niin kakosella mennäänkin jo 180km/h  ;D Tämä aiheutti aluksi päänvaivaa että mikähän välitys kun kuitenkin sitten 100km/h nopeudessa 3-vaihde silmässä kiekat läheneekin kuitenkin 2400rpm vähänkään kun joutuu kaasua painaa, kunnes tajusi että toki se 2400rpm turbiinilla vedätyksessä kierrokset nopeudesta riippuen on siellä 2400rpm huiteilla stallin vuoksi. Mutta kyllähän tuo 6000rpm 2-vaihteella jos tarkottaisi 180km/h tarkoittanee aika lähelle 2.71 välitystä. Ja tuo on kyllä täysin väärä tuon moottorin luonteelle, vedot tulee selkeästi siinä 3500rpm huiteilla ja sitte lähetään äriämmin menemään mutta jo kakonen silmässä niin vauhtiakin on jo heti sen 120 nurkilla  ;D

Sopiva välitys olisi varmastikin 3.55 jos haluaa pitää sen suht mukavana vielä matkassakin tai sitte racemman suuntaan niin 3.71. Itse valitsisin tuon 3.55, sekin muttaa jo tilannetta 2.71 verrattuna niin paljon että 2-vaihteella 4000rpm tarkottas noin 120km/h sijasta noin 95km/h. Ja satasen vauhdissa 2.71 tarkottaa vähä reilu 2000rpm missä ei tässä kombossa olla edes turbiinin stallissa vielä, kun 3.55:lla satasen vauhti olisi 2750rpm mikä vielä siedettävä ja ylittää turbiinin stallinkin niin homma pelaa järkevämmin.

Muutenhan saundit on kyllä kohillaan ja tiukan kuulonen on pata ja kun vetoalueelle pääsee niin imasee kyllä penkkiin  m/ Kertaakaan ei vielä kierrätelty sinne +5500rpm mihin sitä pitäs kierrätellä että maksimitehotkin tulisi pihalle, varovaista testailua, tais käydä parraillaan vaan 4500rpm. Ja moottorin säädöt tuntus olevan nyt lähellä melko oikeaa, perusennakko 16 astetta ja maksimit 36 astetta. Teki alipainetta maksimissaan 12Hg ja vakio 6.5 power valvekin tuntuu olevan juuri sopiva tähän moottoriin, ei jyssäytelly kaasarissa ja veti puhtaasti kierrosalueen läpi. Seuraavaksi AFR mittari kiinni että näkee tarviiko ensiö- ja toisiopuolen suutinkokoja kasvatella vielä, nämähän tykkää bensasta ja koneen luonteen ottaen huomioon on mahdollista että saa toisiopuolelle suutinta isontaakin.

Ja se on selvä että saa maksimi erotiikat tuosta motin potentiaalista irti niin se pittää tuo turbiini-loota-perävälitys kauttaaltaan päivittää moottoria vastaavaksi.

Pääasia että homma rokkaa ja pääsee uusi harrastaja nyt nautiskelemaan välillä ajamisestakin  m/ Ei syntynyt helpolla tämä, säättänä....   ;D

Siinäpä tuli hyvin esille seikkaperäisesti ekojen testien kokemukset, ei lisättävää  m/ ;D On tätä odotettukkin, että ajamaan pääsee. Nyt on jo tallitahti paljon mieluisampi, tunnin parin pyrähdyksiä pikkujuttuja parsiessa, kuten pakosarjojen kiristelyä, räminöiden hiljennystä sisältä yms pientä. Ilmanputsarin koteloa pitää vielä madaltaa, että sopii shakeri paikalleen. Tai siis sopii se jo nyt, mutta on moottori niin korkealla, että vastaa konepeltiin takapäästään, eli särkyy jos tollaisenaan ajelee. Jotain letkahommaa vois suunnitella Ride in Oulu meettiin?
Pontiac Trans Am -78

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 433
  • 1995 z28
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #159 : 31.07.2019 - klo:17:00 »
Sotkeennun hieman tuohon välitys asiaan,omasta mielestäni jos ei ole laatikossa ylivaihdetta ja meinaa maantiellä mennä rajoitusten mukaan ni välitys ei kestä olla juurikaan yli 3.

Itsellä tällä hetkellä kaksi v8 manuaalia toisessa 3.08 + ylivaihde ihan ok oikea välitys perään ois 3.2-3.5

Toinen 5v manuaali suoralla 5.+3.5 perävälitys,eipä tuolla viitsi taajamamerkkien ulkopuolelle lähteä jos ei pakko ole.

Olen todennut sen että maantie kierrokset viimeisellä vaihteella 100km/h ois hyvät olla n.2000rpm.

UGH.
1995 z28 manual.

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5938
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #158 : 31.07.2019 - klo:09:26 »
Tänään BlackZ tuli kaveriksi säätämään Ponua. Ensin se sytytti suitsukkeita ympäriinsä ja tovin aikaa mumisi jotain loitsuja pellin alla, niin johan alkoi ruplattelemaan ihan mukavasti  8)

 ;D ;D


Paljastui testaillessa, että tuo perävälitys on oikea erotiikantappaja, lienee 2,71  :-X Eli ei kyllä oikein hyökkää taajamavauhdeissa, nopeaa kyllä tuntuu pääsevän. Ei siis oikein stemmaa tuon ylävireisen moottorin kanssa, mutta näillä mennään loppukesä. Ens talveksi siis laatikko vahvistukseen ja perään uus välitys ja kunnon lukko.

Jep, osaakohan joku tarkemmin kertoa näillä perusteilla mikä perävälitys kyseessä, itse arvelin että kyseessä joko 2.4 tai 2.7. Tosiaan kun reviteltiin VIHDOINKIN kesäillassa Aukustuksen Bandittia säätöjä hakiessa niin kierrokset tosiaan jos 2-vaihteella (TH350) vedättelee niin reilun 4000rpm huiteilla nopeutta onkin sitten jo 120km/h  ;D Eli tarkoittaa että jos 6000rpm kierrättelis niin kakosella mennäänkin jo 180km/h  ;D Tämä aiheutti aluksi päänvaivaa että mikähän välitys kun kuitenkin sitten 100km/h nopeudessa 3-vaihde silmässä kiekat läheneekin kuitenkin 2400rpm vähänkään kun joutuu kaasua painaa, kunnes tajusi että toki se 2400rpm turbiinilla vedätyksessä kierrokset nopeudesta riippuen on siellä 2400rpm huiteilla stallin vuoksi. Mutta kyllähän tuo 6000rpm 2-vaihteella jos tarkottaisi 180km/h tarkoittanee aika lähelle 2.71 välitystä. Ja tuo on kyllä täysin väärä tuon moottorin luonteelle, vedot tulee selkeästi siinä 3500rpm huiteilla ja sitte lähetään äriämmin menemään mutta jo kakonen silmässä niin vauhtiakin on jo heti sen 120 nurkilla  ;D

Sopiva välitys olisi varmastikin 3.55 jos haluaa pitää sen suht mukavana vielä matkassakin tai sitte racemman suuntaan niin 3.71. Itse valitsisin tuon 3.55, sekin muttaa jo tilannetta 2.71 verrattuna niin paljon että 2-vaihteella 4000rpm tarkottas noin 120km/h sijasta noin 95km/h. Ja satasen vauhdissa 2.71 tarkottaa vähä reilu 2000rpm missä ei tässä kombossa olla edes turbiinin stallissa vielä, kun 3.55:lla satasen vauhti olisi 2750rpm mikä vielä siedettävä ja ylittää turbiinin stallinkin niin homma pelaa järkevämmin.

Muutenhan saundit on kyllä kohillaan ja tiukan kuulonen on pata ja kun vetoalueelle pääsee niin imasee kyllä penkkiin  m/ Kertaakaan ei vielä kierrätelty sinne +5500rpm mihin sitä pitäs kierrätellä että maksimitehotkin tulisi pihalle, varovaista testailua, tais käydä parraillaan vaan 4500rpm. Ja moottorin säädöt tuntus olevan nyt lähellä melko oikeaa, perusennakko 16 astetta ja maksimit 36 astetta. Teki alipainetta maksimissaan 12Hg ja vakio 6.5 power valvekin tuntuu olevan juuri sopiva tähän moottoriin, ei jyssäytelly kaasarissa ja veti puhtaasti kierrosalueen läpi. Seuraavaksi AFR mittari kiinni että näkee tarviiko ensiö- ja toisiopuolen suutinkokoja kasvatella vielä, nämähän tykkää bensasta ja koneen luonteen ottaen huomioon on mahdollista että saa toisiopuolelle suutinta isontaakin.

Ja se on selvä että saa maksimi erotiikat tuosta motin potentiaalista irti niin se pittää tuo turbiini-loota-perävälitys kauttaaltaan päivittää moottoria vastaavaksi.

Pääasia että homma rokkaa ja pääsee uusi harrastaja nyt nautiskelemaan välillä ajamisestakin  m/ Ei syntynyt helpolla tämä, säättänä....   ;D
« Viimeksi muokattu: 31.07.2019 - klo:09:28 kirjoittanut BlackZ »
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1275
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #157 : 31.07.2019 - klo:08:41 »
 m/
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #156 : 30.07.2019 - klo:22:24 »
Tänään BlackZ tuli kaveriksi säätämään Ponua. Ensin se sytytti suitsukkeita ympäriinsä ja tovin aikaa mumisi jotain loitsuja pellin alla, niin johan alkoi ruplattelemaan ihan mukavasti  8) Toisiopuolelle piti jousi vaihtaa löysempään, että alkoi heräilemään mukavammin. Holleyn kanssa ei muuten mitään ongelmaa, mutta kaasuvivuston akseli vähän meinaa takerrella, vaikka kaverina on pari jousta vetämässä läppiä kiinni. Kuuluu oikein kirskuntaa akselilta siltä kohtaa josta kanittaa. Jos ei käytössä vetreydy, niin menee takuuhommiksi. Eli tästä johtuen ei tahdo kierrokset laskeutua tyhjäkäynnille, muuten kuin kaasulla herkuttelemalla. Kaasarin tarkempi hierominen jatkuu, kun saan laajakaistan irti moottoripyörästä ja siirrettyä Pontiacciin.

Paljastui testaillessa, että tuo perävälitys on oikea erotiikantappaja, lienee 2,71  :-X Eli ei kyllä oikein hyökkää taajamavauhdeissa, nopeaa kyllä tuntuu pääsevän. Ei siis oikein stemmaa tuon ylävireisen moottorin kanssa, mutta näillä mennään loppukesä. Ens talveksi siis laatikko vahvistukseen ja perään uus välitys ja kunnon lukko.

Saattaa olla, että nyt pääsee jo ulkonäköjuttuihin paneutumaan, kun tekniikka alkaa olemaan kutakuinkin jiirissä tältä erää  8)
Pontiac Trans Am -78

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #155 : 30.07.2019 - klo:10:59 »
No niin hyvä että alkaa pelittään . \m/ \m/ \m/
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.
Trans Am-79  Starlight Black 6.6 T/A

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5938
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #154 : 30.07.2019 - klo:08:21 »
Noniin, sinnehän ne levyt lumpsahti vesipumppuun paikalleen viikonloppuna  *clap* Levyn ja siipipyörän välyksen naputtelin vain pienemmäksi, niin tehostaa pumpun toimintaa. Alkoi lämmöt pysymään 80-90 lukemissa, tosin kiipeää kyllä ylemmäs jos lämppäri ei ole päällä. Eli nyt kiertää nesteet myös lämmityslaitteessa  m/



Varmaan 15km varovaista testailua takana, laihalle vetää Holleyn tehdas-säädöillä jo pintakaasualueella, mutta kyllä tämä moottori vielä tästä heräämään saadaan, kunhan Holleykuiskaaja BlackZ säätöpakkeineen joutaa kaveriksi  :D

Kickdown ei näköjään pelaa, vaikka vaijeri pitäisi olla säädetty oikein. Talvella kun laatikosta vaihdoin suodattimen, niin kyllä siellä laatikossa joku käikäle liikkui kun vaijeria veteli. Oli siis tämä sama laatikko Oldsin perässä, mutta ei ollut vaijeri kytkettynä syksyllä kun auton ostin, niin ei tarkempaa tietoa kikkarin toiminnasta aiemmilta ajoilta. Säädettävä modulaattori odottaa hyllyssä, jahka sinne asti päästään säätöhommissa.

Tissieläin halusi kyytiin testilenkille, vähän epäröiden lupasin, kun kaikki säädöt vielä hukassa jne. Heti kun Pontiac karjahti tulille, niin emäntä tuumasi, että "eikait tässä ennen tämmöset äänet ollu, hui hirviä". Sanoin, että eipä tässä tekniikan osalta juuri vanhaa olekkaan jälellä. "Se vanha moottori oli paljo parempi, kun oli niin hiljainen"  :o Lisäksi vielä lenkin aikana meni sanomaan, että eihän tämä ees kulje mihinkään, kun vähän kaasua avasin  ;D Jospa vielä pääsen tuon viimeisen kuitin todistamaan vääräksi myöhemmin..

Eli pontso elää, seuraavaa vastoinkäymistä odotellessa  :-X

"Holleykuiskaaja"  ;D ;D ;D ;D ;D

Mahtava homma!  \m/ \m/ Holleyn säädöt voidaan tehä vaikka tänään tai torstaina näillä näkymin joskus klo 18 jälkeen. Seuraava mahis sitten EHKÄ lauantaina, sillon kyllä mulla on Banditin perusteellinen vahausoperaatio mihin tulee menemään kaikkineen tuntitolkulla aikaa. Mutta varmempia päiviä millon ehin niin tänään, torstaina ja sunnuntaina ainakin  m/ Periaatteessa pari tuntia pitäs riittää............  ;D ;)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #153 : 29.07.2019 - klo:21:59 »
Noniin, sinnehän ne levyt lumpsahti vesipumppuun paikalleen viikonloppuna  *clap* Levyn ja siipipyörän välyksen naputtelin vain pienemmäksi, niin tehostaa pumpun toimintaa. Alkoi lämmöt pysymään 80-90 lukemissa, tosin kiipeää kyllä ylemmäs jos lämppäri ei ole päällä. Eli nyt kiertää nesteet myös lämmityslaitteessa  m/



Varmaan 15km varovaista testailua takana, laihalle vetää Holleyn tehdas-säädöillä jo pintakaasualueella, mutta kyllä tämä moottori vielä tästä heräämään saadaan, kunhan Holleykuiskaaja BlackZ säätöpakkeineen joutaa kaveriksi  :D

Kickdown ei näköjään pelaa, vaikka vaijeri pitäisi olla säädetty oikein. Talvella kun laatikosta vaihdoin suodattimen, niin kyllä siellä laatikossa joku käikäle liikkui kun vaijeria veteli. Oli siis tämä sama laatikko Oldsin perässä, mutta ei ollut vaijeri kytkettynä syksyllä kun auton ostin, niin ei tarkempaa tietoa kikkarin toiminnasta aiemmilta ajoilta. Säädettävä modulaattori odottaa hyllyssä, jahka sinne asti päästään säätöhommissa.

Tissieläin halusi kyytiin testilenkille, vähän epäröiden lupasin, kun kaikki säädöt vielä hukassa jne. Heti kun Pontiac karjahti tulille, niin emäntä tuumasi, että "eikait tässä ennen tämmöset äänet ollu, hui hirviä". Sanoin, että eipä tässä tekniikan osalta juuri vanhaa olekkaan jälellä. "Se vanha moottori oli paljo parempi, kun oli niin hiljainen"  :o Lisäksi vielä lenkin aikana meni sanomaan, että eihän tämä ees kulje mihinkään, kun vähän kaasua avasin  ;D Jospa vielä pääsen tuon viimeisen kuitin todistamaan vääräksi myöhemmin..

Eli pontso elää, seuraavaa vastoinkäymistä odotellessa  :-X
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #152 : 26.07.2019 - klo:18:42 »
Mahdollisimman pieni rako niin ettei kuitenkaan ota kiinni. Noin pumppaa parhaiten.

Kiitän!  m/
Pontiac Trans Am -78

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1275
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #151 : 26.07.2019 - klo:16:50 »
Youtubesta löytyi jokunen video pumppuun liittyen, ei mitään erikoista  m/ Mikä on sopiva rako siipipyörän ja levyn välissä? Eilen tilasin tiivistesarjan pumpulle southwesttradelta klo 14, tänään klo 10 tuli jo tekstari että saa matkahuollosta noutaa. Eli vklp pääsee askartelemaan.

Mahdollisimman pieni rako niin ettei kuitenkaan ota kiinni. Noin pumppaa parhaiten.
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #150 : 26.07.2019 - klo:15:50 »
Youtubesta löytyi jokunen video pumppuun liittyen, ei mitään erikoista  m/ Mikä on sopiva rako siipipyörän ja levyn välissä? Eilen tilasin tiivistesarjan pumpulle southwesttradelta klo 14, tänään klo 10 tuli jo tekstari että saa matkahuollosta noutaa. Eli vklp pääsee askartelemaan.
Pontiac Trans Am -78

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1275
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #149 : 25.07.2019 - klo:18:38 »
Tuo vanhempi pumppu ei ole tuttu, mutta ainakaan uudempi ei kierrättäisi vettä ollenkaan ilman takalevyä.
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5938
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #148 : 25.07.2019 - klo:17:56 »
Ei siellä ole peltiä ollenkaan, se ei kuulemma sopinut sinne paikalleen. Eli nyt on purettava vesipumppu ja askarreltava se pelti sinne sopimaan. 8pulttinen pumppu mulla tässä 67 lohkossa.

Ilmaushommat on kyllä tehty huolella, ainut mikä on oireillut, on tuo sisälämppärin kenno. Sieltä on tullut lämmintä ja välillä taas ei.. Eli siellä ei ole neste jaksanut kiertää kunnolla, tai sitten siellä on ilmaa. Overdriven puolella joku ponumies oli porannut termarin kehälle 4kpl 3mm ilmausreikiä. Ilman poistumisen lisäksi reikien kautta kulkisi jonkin verran nestettä sillon, kun termari on muuten vielä kiinni. Mitä täällä raati on moisesta mieltä? 70 asteinen high flow termari mulla nyt.

Voi ne reiät sinne tehä, en usko että haittaa mitään, tosin en usko että mikään iso etukaan on.

Ja ei kai ne vedet kierrä lämppärillä ku eivät kierrä muuallakaan, ilman peltiä tuo vastaa samaa tilannetta ku meet kedolle ja vedät housut nilkkoihin ja pyörität kikkelilläs helikopteri liikettä, tuskin tekkee kovin makiaa osumatta mihinkään  ;D Eipä se tuo impelleri yksinään saa kunnon kiertoa aikaiseksi, ennemmin sekottelee vettä vaan nyt pumpun sisällä.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #147 : 25.07.2019 - klo:17:19 »
Pakko siellä levy on olla tai ei vesi kierrä ollenkaan. Tarkoitti varmaan että joutui naputtelemaan levyä eri muotoon pumpulle sopivaksi, joka on normihomma Ponun padassa.  Itse nakkasin tuollaisen vakio pumpun pois ja tilalle Flowcoolerin alupumppu ja siihen Butlerilta rosterinen takalevy jonka sovitin pumpulle.

Onko varmasti ilmat pois kierrosta ja kiertääkö vesi syylärille kunnolla jos katsoo ilman korkkia pata käynnissä?  Aivan todella v mäinen ilmattava tällainen Ponun pata oman kokemuksen mukaan ja tekee ilmalukkoja kiertoon jos on ilmaa, jonka jälkeen suurin osa vedestä kiertää sisäisen ohikierron ja lämppäriletkun kautta varsinkin jos pumpun tuotto vielä heikon puoleinen.

Ei siellä ole peltiä ollenkaan, se ei kuulemma sopinut sinne paikalleen. Eli nyt on purettava vesipumppu ja askarreltava se pelti sinne sopimaan. 8pulttinen pumppu mulla tässä 67 lohkossa.

Ilmaushommat on kyllä tehty huolella, ainut mikä on oireillut, on tuo sisälämppärin kenno. Sieltä on tullut lämmintä ja välillä taas ei.. Eli siellä ei ole neste jaksanut kiertää kunnolla, tai sitten siellä on ilmaa. Overdriven puolella joku ponumies oli porannut termarin kehälle 4kpl 3mm ilmausreikiä. Ilman poistumisen lisäksi reikien kautta kulkisi jonkin verran nestettä sillon, kun termari on muuten vielä kiinni. Mitä täällä raati on moisesta mieltä? 70 asteinen high flow termari mulla nyt.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2019 - klo:17:21 kirjoittanut Aukustus »
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5938
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #146 : 25.07.2019 - klo:09:21 »
Pakko siellä levy on olla tai ei vesi kierrä ollenkaan.

Tätä itekin mietin että jos sitä levyä ei ole niin se siivilähän pyörii siellä niinkö isossa vesiämpärissä, eihän se saa siellä mitenkään virtausta aikaiseksi  :o
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006