Kirjoittaja Aihe: Pontiac Trans Am -78  (Luettu 36994 kertaa)

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #184 : 27.09.2019 - klo:15:52 »
Leima tuli ilman huomautuksia!  8)
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #183 : 26.09.2019 - klo:21:01 »
Joo kyllä sen hc:n ois saanu hyvän matkaa vielä alemmas, mutta ruuvasin vain sen verran että meni arvoihin. Ja jäi tosiaan tuo viinakorttikin käyttämättä, mutta se taas nostaa vähän happea, jonka kanssa nyt jumpattiin tuon x-putken vuoksi muutenkin. Piti vähän paperitukkoa tunkea pillin perään, ettei niin hörsi ilmoja mitattavaan putkeen. Viereisen putken tukkiminen ei mainittavasti vaikuttanut ilmavaivoihin.
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6177
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #182 : 26.09.2019 - klo:12:33 »
m/ 

Hyvin jäi vielä varaa HC:lle   ;)

Jäi sinne vissii oikeastiki, mitä eilen juteltiin Aukustuksen kanssa niin ymmärsin että oli käännelly vaan pakolliset että sai alle 1000HC, mutta olisi kuulemma tippunut entisestäänkin jos olisi ruuvannut vaan.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1431
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #181 : 26.09.2019 - klo:09:15 »
 m/ 

Hyvin jäi vielä varaa HC:lle   ;)
Chevrolet Chevelle -72 350cid projekti
Chevrolet Camaro IROC-Z  -88 305cid
_____________________________________
Pontiac Firebird -71 469cid  *Ex*
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6177
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #180 : 26.09.2019 - klo:08:37 »
Kävin päästölaput hakemassa tänään. Aika skeptinen olin, että meneeköhän tuo arvoihin. Matkaan otin varulta reilu 10l e85 bensaa, jos ei muuten mene läpi. Noh yllätys oli suuri, kun tikku laitettiin putkeen, niin arvot oli lähes suorilta rajoissa, paitsi happi  :D Puoli kierrosta kun ruuvasi seoksia laihemmalle, niin happikin asettui rajoihin. Tuo X-putki kuulemma sotkee tuota mittausta putken päästä, kun repii ilmoja matkaan. Ei se aivan turha jätkä tuo BlackZ a.k.a "Holley kuiskaaja" ole säätöhommissa  8) HC: 953, O2: 4.54, CO 4,14

Tämä oli hyvä  m/ Eli melkosen nokan sitä saa menemään kuitenkin päästöihin kunhan viilailee vaan kaasarin hyvin kohilleen m/ Muistaakseni X-putkella se toinen ulostulo on hyvä tulpata mittauksen ajaksi niin se homma pelittää normaalisti.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #179 : 25.09.2019 - klo:21:19 »
Kävin päästölaput hakemassa tänään. Aika skeptinen olin, että meneeköhän tuo arvoihin. Matkaan otin varulta reilu 10l e85 bensaa, jos ei muuten mene läpi. Noh yllätys oli suuri, kun tikku laitettiin putkeen, niin arvot oli lähes suorilta rajoissa, paitsi happi  :D Puoli kierrosta kun ruuvasi seoksia laihemmalle, niin happikin asettui rajoihin. Tuo X-putki kuulemma sotkee tuota mittausta putken päästä, kun repii ilmoja matkaan. Ei se aivan turha jätkä tuo BlackZ a.k.a "Holley kuiskaaja" ole säätöhommissa  8) HC: 953, O2: 4.54, CO 4,14
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6177
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #178 : 20.09.2019 - klo:09:53 »
Jos vielä pyytäisit, josko emäntäsi kehtais pikku purtavaa järjestää kun saavun tontille niin ei nälkäkiukku iske, kun katson ku ruuvaat kaasaria kohdilleen  ;D

Joo koitettaa järjestää  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #177 : 20.09.2019 - klo:09:48 »
Tottakai sulla yks vaihtoehto modata se vesipumppu, mutta se sunkin vakiosyyläri on jo päällepäinkin sen verran vanhan näkönen että se menee vaihtoon jokatapauksessa jossaki vaiheessa. Olisiko viisain aloittaa kuitenkin sen uusimisella? Se on aika paljon helpompi vaihtaakin kuin mitä se vesipumppu modata. Tai, sitten ekana lisäät sähköflektin lisäjäähdytykseksi syylärin etupuolelle, tuokin helppo tehdä ja lisää jäähtymistä.

Ja mulla on Holley täydellinen suutinsarja, ja muutenkin säätösarja. Jos haluat testata mitkä suuttimet riittää että saat seokset kohilleen niin voin lainata, ostat mulle sitten uudet suuttimet tilalle vaan pakkiin. 2-3 pykälää isommat ne nyt varmasti pitää olla. Lisäksi pitää kattoa miten kone käyttäytyy kun polkaset kaasun pohjaan, eli sillä hetkellähän seosten pitää heti rikastua kovasti että tulee kaikki voima pihalle heti jo polkasun hetkellä.

Ei se jakopäänkopan vaihto oo tällä hetkellä oikeastaan edes vaihtoehto, mielummin laitan sähköpumpun kaveriksi jos osoittautuu, että heikossa kierrossa syy. Mun mielestä tuo syyläri on ihan asiallisessa kunnossa, mutta voihan se olla että teho ei riitä. Sehän selviäisi infrapuna mittarilla, kun mittaa nesteen lämmön ennen ja jälkeen syylärin. Suurempi lapainen flektikin tuonne sopisi, sinne piti tulla tuumaa suurempi, mutta uspartsilla oli hyllyssä aika heikko valikoima alkukesästä, niin piti tuohon tyytyä.

Löydän kyllä jo sun suutin apajille ja muillekin apajille, asennuskaljat- ja viskit myös tottuneesti osaan itse hakea. Jos vielä pyytäisit, josko emäntäsi kehtais pikku purtavaa järjestää kun saavun tontille niin ei nälkäkiukku iske, kun katson ku ruuvaat kaasaria kohdilleen  ;D
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6177
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #176 : 20.09.2019 - klo:08:59 »
Pesin jäähdytysjärjestelmän siihen tarkoitetulla aineella pariin kertaan, eipä irronnut käytännössä mitään moskaa. Eli lämpöhommat ei kummentuneet, näin viileällä kelillä ei kyllä ongelmia ole, mutta ensi kesää ajatellen jotain pitää tehdä.

Seosmittarin sain asennettua. Tyhjäkäynti ja pintakaasualueet ok, täyskaasulla menee laihalle, eli afr kiipeää 14 huiteille. Suuttimia isommaksi toisiopuolelle siis

Tottakai sulla yks vaihtoehto modata se vesipumppu, mutta se sunkin vakiosyyläri on jo päällepäinkin sen verran vanhan näkönen että se menee vaihtoon jokatapauksessa jossaki vaiheessa. Olisiko viisain aloittaa kuitenkin sen uusimisella? Se on aika paljon helpompi vaihtaakin kuin mitä se vesipumppu modata. Tai, sitten ekana lisäät sähköflektin lisäjäähdytykseksi syylärin etupuolelle, tuokin helppo tehdä ja lisää jäähtymistä.

Ja mulla on Holley täydellinen suutinsarja, ja muutenkin säätösarja. Jos haluat testata mitkä suuttimet riittää että saat seokset kohilleen niin voin lainata, ostat mulle sitten uudet suuttimet tilalle vaan pakkiin. 2-3 pykälää isommat ne nyt varmasti pitää olla. Lisäksi pitää kattoa miten kone käyttäytyy kun polkaset kaasun pohjaan, eli sillä hetkellähän seosten pitää heti rikastua kovasti että tulee kaikki voima pihalle heti jo polkasun hetkellä.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #175 : 19.09.2019 - klo:20:39 »
Pesin jäähdytysjärjestelmän siihen tarkoitetulla aineella pariin kertaan, eipä irronnut käytännössä mitään moskaa. Eli lämpöhommat ei kummentuneet, näin viileällä kelillä ei kyllä ongelmia ole, mutta ensi kesää ajatellen jotain pitää tehdä.

Seosmittarin sain asennettua. Tyhjäkäynti ja pintakaasualueet ok, täyskaasulla menee laihalle, eli afr kiipeää 14 huiteille. Suuttimia isommaksi toisiopuolelle siis
Pontiac Trans Am -78

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 271
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #174 : 30.08.2019 - klo:15:07 »
Saan hommattua raakaa Fosforihappoa,jos haluat liottaa syylärin....voin antaa vaihdossa korvakoihin  :D
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.
Trans Am-79  Starlight Black 6.6 T/A

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #173 : 30.08.2019 - klo:13:58 »
Mulla on toisessa build sheetissä erikseen tilattuna heavy duty cooling system nelirivisellä Harrisonilla....Tuossa 400:ssa  taas on 3-rivinen Harrison.....eikä kummassakaan lämpöongelmia.
Kyllähän nämä ajan oloon kivettyy.
Fosforihapolla oon liottanut.

Edit....400:ssa tosin on 11 pulttinen GMB hi flow pumppu.

Mulla on tuo kasipulttinen, josta oon jenkkipalstoilta lukenu, että on aika heikko esitys. Sillä en oo syyläriä vielä alkanu hommaileen. Toki mahdollista, että syylärikin tehoton, mutta noihin jenkkikeskusteluihin perustuen epäilen heikkoa kiertoa.
Pontiac Trans Am -78

Poissa markoyt

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 271
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #172 : 30.08.2019 - klo:11:14 »
Mulla on toisessa build sheetissä erikseen tilattuna heavy duty cooling system nelirivisellä Harrisonilla....Tuossa 400:ssa  taas on 3-rivinen Harrison.....eikä kummassakaan lämpöongelmia.
Kyllähän nämä ajan oloon kivettyy.
Fosforihapolla oon liottanut.

Edit....400:ssa tosin on 11 pulttinen GMB hi flow pumppu.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2019 - klo:13:21 kirjoittanut markoyt »
Trans Am -79 Solar gold.6.6 litre,t-top,ws6 special performance package,4-wheel disc.
Trans Am-79  Starlight Black 6.6 T/A

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6177
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #171 : 30.08.2019 - klo:08:24 »
Voi se olla että se vanha vakiosyyläri on se suurin ongelma tuossa jäähytyksessä? Niin ainakin ite uskosin.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2004
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #170 : 29.08.2019 - klo:21:17 »
Ponulla ajeltu ja vähemmän rapattu, vähän takaisin alkukesän tallisulkeisissa menetettyä ajoaikaa :) Lämpenee liian herkästi, vesipumppu siis ilmeisesti tehoton. Sisälämppäri saa huutaa täysillä vartin ajon jälkeen. Ajattelin laittaa sähköpumpun kaveriksi, kun ei huvita alkaa nyt asioikseen vaihtamaan uudempaa jakopäänkoppaa, että saisi tehovesipumpun laitettua. Tähän vanhaan koppaan sopivaa tehopumppua en ole pikaisella etsimisellä löytänyt. Muita murheita ei ole onneksi ollut.

Shakerin sain viimein entrattua ja paikalleen. Ilmanputsarin koppaa piti madaltaa pari senttiä, kun aiemmin otti shakeri peltiin kiinni, vaikka oli jo madaltava pohja vaihdettu koppaan.


Aika monet maali/tasoitekerrokset oli shakeri jo nähnyt. Nitromorssia ja painepesuria, niin melko näppärästi lähti vanhat pois.



Melko hirveää kuraa nuo mastonin "premium" maalitkin, saa jäädä jatkossa hyllyyn. Meinas kylmää hikeä pukata, kun tuntikausia pohjia hieronut ja pintamaalia maalatessa pelkkää appelsiinia sai aikaseksi ja kaikenlisäksi lähes harmaata, vaikka purkissa piti olla kiiltävää mustaa  :o No hätäratkaisuna carprepin mustaa märkää-märälle ja heti näytti paremmalta, mutta nuo alla olevat aplarit silti loimottaa luonnollisesti alta, mutta on sentään kiiltävä ja musta. Myöhemmin hion karkeaksi ja maalaan uusiksi jollain kunnon kamalla. Ruiskuhommia suosin aina kun viitsin, mutta tuon takia ei viitsinyt ruiskua sotkea.





Konehuoneessa vielä siistimistä, mutta tämmöinen tilanne tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2019 - klo:21:24 kirjoittanut Aukustus »
Pontiac Trans Am -78