Kirjoittaja Aihe: Pontiac Trans Am -78  (Luettu 1305 kertaa)

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #30 : 14.02.2019 - klo:00:09 »
Syksyllä tuli vaihdettua lämppärin kenno. Oli kyllä varmaan top5 vittumaisimpia remppahommia ikinä ja paljon on tullut kaikkea kyllä tehtyä. Mutta vaihdetuksi tuli. Puhallin heräsi samalla henkiin, kun oli jollain edellisellä omistajalla unohtunut maapiuhat irti konehuoneen puolella. Alipaineletkuja meni myös uusiksi, mutta ei siltikään täysin pelaa kaikki säädöt, pitää joskus tutkia lisää.


Ilmakanavia puuttui useita, mutta onneksi apu löytyi jälleen läheltä, BlackZ:n aarteista nimittäin  ;D
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #29 : 06.02.2019 - klo:11:18 »
Kiitoksia jälleen  8) Juu kyllähän tuon ylimääräisen 250€ olisi mielummin käyttänyt muualle, tää on kyllä pohjaton kaivo tässä vaiheessa projektia  :-X Pitää päästä yli asiasta ja tosiaan loput tehdään Vammalassa.

Puslien irrottelua. Käytin prässinä isoa ruuvipenkkiä ja avuksi hieman lämpöä, nätisti irtosi ylätukivarsista. Toisella puolen siis iso hylsy ja toiselta puolen laitoin pultin läpi, josta sai ruuvipenkkiin kiinni ja puristettua.


Alatukivarsien puslista vain yksi neljästä lähti kumeineen päivineen nätisti, muista sai irrottaa holkit puukkosahalla. Tuo ylimääräinen hylsy oli tukemassa tukivartta, ettei se väänny vaan voima kohdistuu puslaan.
Pontiac Trans Am -78

Poissa selli

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1088
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #28 : 05.02.2019 - klo:20:55 »
Hieno projekti!  Ja totta Tammer Diesel mansessa ei ole enää "se" koneistamo vaan nimenomaan tuo Vammalan paja.   
Tampereella pörrätään.

Poissa pantera

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5861
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #27 : 04.02.2019 - klo:21:37 »
Tosiaan tammerilla aiemmin ollut kampuran hionta ja tarkastus noin 250, luotettiin kysymättä että hinta vielä sama, ei olisi pitänyt. Lasku 514€  :o Äänestettiin jaloilla loppujen koneistuksien osalta, nekin oli nousseet.

Katsotaan noita mörkömoottereita sitten evo2 vaiheessa, nyt hyvään käyttökuntoon  8)
Käytin SBC akselin veivikaulojen hionnassa, 100€ sis alv
Kokkolan Moottorihiomo.  m/ suosittelen
1995 Pontiac Comp T/A  #58 M6
1972 DeTomaso Pantera  Gruppo 4  
2005 Ford Mustang GT Convertible 
2009 Lincoln Navigator awd
1969 Chevrolet Pick Up K20 4x4
1953 Chevy pick-up LS2 and
1979 Chevrolet Blazer K5 1979 427SBC, 8"lift & 39x18,5-15 M/T's
1985 Chevrolet El Camino SS Choo Choo Customs
1994 Chevrolet Silverado C3500 CrewCab Dually 6.5TD bagged& slammed
2008 Dodge Ram 5500 Tow Truck  6.7 Cummins 24v & Aisin A6 Danco 18ft slider & wheel lifter
Ditch Witch SK 1025 EXT loader-backhoe
2011 Transhit Carado 366
1934 Plymouth Tudor northstar

Poissa Markus

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1896
  • Sukupuoli: Mies
  • Kuka vastaa...?
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #26 : 03.02.2019 - klo:18:31 »
Hienoa, tervetuloa... m/
Ite käväsin lenkin siellä Oulussa kesällä, ostin pois sieltä nurkilta 3 koppasen Camaron.
Camaro '73 454+th350, maalari maalasi autoa...
Camaro '87 350TPI+th700r4

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #25 : 03.02.2019 - klo:14:02 »
Vammalan moottorikoneistamoa myös itse tullut käytettyä, jälki ollut todella hyvää ja hinta ok. Tosin kuulin että tuon omistaja olisi vaihtunut, joten kiinnostaa kuulla onko muuttunut.

Joo alle 460 kuutiotuumaiset on leikkimistä  ;)

Tosiaan tammerilla aiemmin ollut kampuran hionta ja tarkastus noin 250, luotettiin kysymättä että hinta vielä sama, ei olisi pitänyt. Lasku 514€  :o Äänestettiin jaloilla loppujen koneistuksien osalta, nekin oli nousseet.

Katsotaan noita mörkömoottereita sitten evo2 vaiheessa, nyt hyvään käyttökuntoon  8)
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #24 : 03.02.2019 - klo:13:57 »

Pro touring tyyli tarvii uudet vanteet, myy nuo nykyiset minulle  \m/

Pittää huudella täällä, kun ovat tulossa myyntiin. Ei varmasti kyllä vielä ensi kesälle  ;D
Pontiac Trans Am -78

Poissa jpe

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1093
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #23 : 03.02.2019 - klo:09:38 »
Vammalan moottorikoneistamoa myös itse tullut käytettyä, jälki ollut todella hyvää ja hinta ok. Tosin kuulin että tuon omistaja olisi vaihtunut, joten kiinnostaa kuulla onko muuttunut.

Joo alle 460 kuutiotuumaiset on leikkimistä  ;)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2019 - klo:09:41 kirjoittanut jpe »
Pontiac Firebird -71 469cid
_____________________________________
Chevrolet Chevelle Malibu -68 454cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -81 377cid *Ex*
Chevrolet Camaro Z28 -78 350cid *Ex*

Poissa JoukoY

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1199
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #22 : 03.02.2019 - klo:09:05 »
Ulkoisesti tulee varmaan valmiina olemaan jotain muuta kuin bandit, ehkä jotain pro touring tyylistä enemmänkin. Ei vain ajalliset ja rahalliset resurssit ihan lähitulevaisuudessa mahdollista isommin siihen panostamaan, kaikki ajallaan.


Pro touring tyyli tarvii uudet vanteet, myy nuo nykyiset minulle  \m/
Pontiac Firebird 350 -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa Pete

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 193
  • Sukupuoli: Mies
  • I rather tow my pontiac than drive a mercedes...
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #21 : 03.02.2019 - klo:08:39 »
 m/
pontiac firebird -78
chevy fleetside

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10239
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #20 : 03.02.2019 - klo:08:05 »
Ajatuksena mulla on ollut tämän kanssa pysyä tekniikan osalta "muskelimeiningissä". LS tekniikan saan varmasti tulevaisuudessa hankittua, jos sellaisen haluan. Samaa ei voi sanoa tästä moottorista, kun taitaa olla katoava luonnonvara. Oikeastaan en tullut edes ajatelleeksi, että tilavuus olisi noin paljon muuttunut porauksen myötä  ;D

Ulkoisesti tulee varmaan valmiina olemaan jotain muuta kuin bandit, ehkä jotain pro touring tyylistä enemmänkin. Ei vain ajalliset ja rahalliset resurssit ihan lähitulevaisuudessa mahdollista isommin siihen panostamaan, kaikki ajallaan.
Mun ääni 461 stroukerille \m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #19 : 02.02.2019 - klo:22:54 »
m/ Sillälailla :) Sori mutta ihan pakko sanoo, LS.llä olisi saanut 400 heppaa virittämättä :W ;D Olis kyllä toi -67 400.n muakin kiinnostanut, mutta näyttäis jo olevan 30 ylikoossa. Niin konehan on nyt 406.

Ajatuksena mulla on ollut tämän kanssa pysyä tekniikan osalta "muskelimeiningissä". LS tekniikan saan varmasti tulevaisuudessa hankittua, jos sellaisen haluan. Samaa ei voi sanoa tästä moottorista, kun taitaa olla katoava luonnonvara. Oikeastaan en tullut edes ajatelleeksi, että tilavuus olisi noin paljon muuttunut porauksen myötä  ;D

Ulkoisesti tulee varmaan valmiina olemaan jotain muuta kuin bandit, ehkä jotain pro touring tyylistä enemmänkin. Ei vain ajalliset ja rahalliset resurssit ihan lähitulevaisuudessa mahdollista isommin siihen panostamaan, kaikki ajallaan.
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #18 : 02.02.2019 - klo:22:42 »
Kiitoksia kaikille  m/ BlackZ on siis tämä Oululainen harrastaja, jolta auton ja moottorin ostin. Ja oikeastaan paljon muutakin, hänen tallissaan on kaikenlaista tarpeellista tähän projektiin  ;D
Pontiac Trans Am -78

Poissa Jukka L.

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51
  • Trans am 80`
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #17 : 02.02.2019 - klo:21:45 »
Hieno projekti!  \m/

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10239
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #16 : 02.02.2019 - klo:19:05 »
 m/ Sillälailla :) Sori mutta ihan pakko sanoo, LS.llä olisi saanut 400 heppaa virittämättä :W ;D Olis kyllä toi -67 400.n muakin kiinnostanut, mutta näyttäis jo olevan 30 ylikoossa. Niin konehan on nyt 406.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00