Kirjoittaja Aihe: Pontiac Trans Am -78  (Luettu 44793 kertaa)

Poissa JoukoY

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Pontiac Trans Am -78
« Vastaus #201 : 05.02.2020 - klo:07:35 »
Tänään aloittelin tämän talven puuhasteluja ja irroitin taka-akselin Pontiacista. Mitään muuta en tuosta vielä ymmärrä, kuin että 10 pulttinen näkyy olevan. Mitä muuta mulla siitä pitää tarkista, ennen osien tilaamista? Uspartsin nettikauppaa sen verran vilkaisin, että vetareita ilmeisesti on eri rihlauksilla?

Varmista että on GM:n 10 pulttinen
https://www.chevyhardcore.com/tech-stories/drivetrain/10-bolt-chevy/
Pura sen verran että saat rihlat laskettua vetareista.
Pontiac Firebird - -78
Corvette -79
Camaro Z28 -93/94
Pontiac Firebird Trans Am T-top 350LT1 -91
Pontiac Firebird Formula TBI -88

Poissa Aukustus

• Käyttäjä
« Vastaus #200 : 04.02.2020 - klo:20:09 »
Tänään aloittelin tämän talven puuhasteluja ja irroitin taka-akselin Pontiacista. Mitään muuta en tuosta vielä ymmärrä, kuin että 10 pulttinen näkyy olevan. Mitä muuta mulla siitä pitää tarkista, ennen osien tilaamista? Uspartsin nettikauppaa sen verran vilkaisin, että vetareita ilmeisesti on eri rihlauksilla?

Ruotsin lasikuitukaupan kanssa ei homma ottanut tuulta alleen, vaikka ruotsintaitoinen kaverikin sinne soitteli. Eli jenkeistä tilattava etupuskuri, ellei tämä päällä oleva lakko veny kovin pitkäksi ja syö harrastekassaa  :o
Pontiac Trans Am -78

Poissa RaiRai

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • 1994 Trans Am
« Vastaus #199 : 21.01.2020 - klo:22:41 »
Tuohon itse puskuriprobleemaan vielä... niin huomasin tuo saitin sponssi Ame-Rides Keravalta näyttäis jotain glass fibre -juttuja hommaavan. Kannattanee ainakin kysäistä sieltä jos ei ole tullut jo kysyttyä.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa pasi jkl

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • ...
« Vastaus #198 : 21.01.2020 - klo:22:36 »
Hansen Racing:iltä Ruotsista Kyselin ja yritin tilailla tavaraa, eivät vaivautuneet edes vastaamaan mitään m-, ilmeisesti sen takia kun Jyväskylässä on yksi pulju mikä välittää heidän myymiään "romuja". itse sitten tilasin Usa:sta m/, kun en halunnut Jyväskylän puljulle maksaa +30% m-, eikä aikatauluista ollut mitään selvää muuta kuin tulee joskus :-\.
Camaro-94, lt-1 388cid ,T-56, 4.1, 471hp/602nm
12,727s/190,53km/h, 400m.

Poissa RaiRai

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • 1994 Trans Am
« Vastaus #197 : 21.01.2020 - klo:21:27 »
Kyllä nyt täytyy luovuttaa tuon RP classfiberin kanssa, ei tule hommasta kertakaikkiaan mitään heidän kanssa. Joko kielimuuri on liian korkea, tai sitten on muuten ymmärryksessä puute. Vituttaa niin paljon, ettei tee mieli laittaa edes kaveria soittamaan, vaan jenkkitilaus on nyt mielessä.
...
Samantyyppisiä kokemuksia svedujen kanssa... No joo ei pitäis yleistää, eli puhutaan nyt sitten vaikka yksittäisistä puljuista Ruotsin maalta.
Pari vuotta sitten meni käyttiksen ovi vaihtokuntoon ja Ruotsin purkamoilta löytyi sopivia ja vissiin neljästä kyselin josko voisivat pakata kuljetusta varten ja hoitelen sitten itse noudon kuljetusliikkeen avustuksella. Sujuvalla englannilla meilailin mutta parhaimmillaan sain suht asiallisen vastauksen "We will not pack, not send to Finland..." Ilmoituksissa kuitenkin oli valmiina rahtaushinta Ruotsiin.
Varmaan kauppaavat edelleen niitä ovia jollekin peppureikäporukalle... Minä sitten maksoin vähän enemmän kun Suomipojalle kelpasi oven kuntoon moukarointi ja maalaus.
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Aukustus

• Käyttäjä
« Vastaus #196 : 21.01.2020 - klo:19:12 »
Kyllä nyt täytyy luovuttaa tuon RP classfiberin kanssa, ei tule hommasta kertakaikkiaan mitään heidän kanssa. Joko kielimuuri on liian korkea, tai sitten on muuten ymmärryksessä puute. Vituttaa niin paljon, ettei tee mieli laittaa edes kaveria soittamaan, vaan jenkkitilaus on nyt mielessä. Onko kokemusta jostain jenkkipuskureista, ettei aivan kuraa tule tilattua? Lasikuitu etusijalla, orkkis uretaanihässäkkä ei materiaalina vakuuta.
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

• Käyttäjä
« Vastaus #195 : 13.01.2020 - klo:17:34 »
Mun takaspoileri on tuolta Ruotsista ja ei ne tosiaan spostiin vastaileet, mut kun ruotsia puhuva kaveri soitti sinne niin homma hoitu.

Hyvä tietää. Yhden sähköpostin vielä laitoin, josko ne nyt vastais onko tavaraa tulossa vai ei. Jos ei kuulu mitään, niin pitää pyytää kaveria soittamaan.
Pontiac Trans Am -78

Poissa sirkus

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • f**ck the fuel economy
« Vastaus #194 : 13.01.2020 - klo:10:45 »
Mun takaspoileri on tuolta Ruotsista ja ei ne tosiaan spostiin vastaileet, mut kun ruotsia puhuva kaveri soitti sinne niin homma hoitu.
F-Body:
Camaro -71 LS 6.0 Twin Turbo/ 4L80E /10bolt 3.73
1/4 mile 11.89@203.85 2020
Built not bought
Dailydriver:
Chevrolet Silverado LTZ 2500HD Duramax -08
Real trucks don`t have spark plugs
Bike:
Kawasaki ZZR 1100 -93 StreetFighter
Kaikki hybridejä polttaa bensaa ja kumia
Kaikki autot Detroitista itään on itäautoja
Street racing is not a crime but loosing is

Poissa Aukustus

• Käyttäjä
« Vastaus #193 : 13.01.2020 - klo:10:16 »
Tuon Kalixissa olevan RP Glasfiberin asiakaspalvelu tosiaan ainakin sähköpostin päässä niin täyttä kuraa ja epäselvää että meki tilattiin sitten Jenkeistä ne levikkeet yms siihen harmaaseen 1977 Trans Amiin, laitoin vielä palautetta ku kyselivät perään sitte että miten tehdään tilauksen kanssa että tilattiin muualta kun ei ollut aikaa viikkotolkulla odotella epäselviä vastauksia sähköpostiin.

Mulla on irrallinen uusi vaihtestojäähy autotallin seinällä, mutta kyllä se ois paras että ois se syylärin jäähykin olemassa. Pelkkä ilmajäähy ei ole niin hyvä, tuo ilmajäähy laitetaan yleensä sen syylärin lisäksi sarjaan niin, että se ilmajäähy tulee syylärin jälkeen.

Joo mielellään tilaisin ruottista, kun jenkeistä tilatessa tuon arvoiselle ja kokoiselle paketille tulee veroja ja rahteja niin roimasti päälle. Ihmetyttää vaan, että miten nykypäivänä voi asiakaspalvelu olla tuota tasoa  m- Pitäis varmaan laittaa joku ruåttin taitonen soittamaan sinne tms.

Muistan kun oli puhetta tuosta vaihteistojäähdyttimestä joskus. Tuntus vaan, että jos jäähyttimellä on kokoa tarpeeksi, niin hoitais asiansa. Onhan ne muissakin autoissa usein erillisiä, mutta onko nämä jenkkilootat sitten niin lämpövoimaloita ettei teho riitä yksistään  ???
Pontiac Trans Am -78

Poissa BlackZ

• Jäsen
  • Käyttäjä
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
« Vastaus #192 : 13.01.2020 - klo:09:19 »
Uudet ovitiivisteet tulossa rockautosta kovettuneiden ja haljenneiden tilalle. Tuli sopivasti tarjolle vähän käytetty Griffinin alusyyläri, niin ostin pois kuleksimasta ja odottaa asennusta. En ajatellut, että tuossa ei ole vaihteistojäähdytinta samassa, niin nyt pitää hommata sitten erillinen jäähdytin vaihteistolle myös  ;D Olen yrittänyt tilata RP Glasfiberiltä uutta etupuskuria ja lippaa sen alle, mutta tuntuu että helpommin saa oravan kiinni paljain käsin, kun tuon puljun "asiakaspalvelijaa". Hinnat sain tiedusteltua sähköpostilla, mutta tilauksen jälkeen alkoi radiohiljaisuus, eikä vahvistusta tilaukselleni ole kuulunut vaikka olen perään kysellyt.

Välitys taitaa valikoitua 3.55 ja sille kaveriksi lukko, näiden merkkiä/toimittajaa en ole vielä päättänyt. Onko vinkkejä asentajasta?

Kuvanjako sivusto lopetti toimintansa ja projektin kuvat katosi sitämyöten. Mitä palvelua porukka käyttää, ettei näin kävisi uudestaan? Melko homma korjailla kuvalinkit alusta asti.

Tuon Kalixissa olevan RP Glasfiberin asiakaspalvelu tosiaan ainakin sähköpostin päässä niin täyttä kuraa ja epäselvää että meki tilattiin sitten Jenkeistä ne levikkeet yms siihen harmaaseen 1977 Trans Amiin, laitoin vielä palautetta ku kyselivät perään sitte että miten tehdään tilauksen kanssa että tilattiin muualta kun ei ollut aikaa viikkotolkulla odotella epäselviä vastauksia sähköpostiin.

Mulla on irrallinen uusi vaihtestojäähy autotallin seinällä, mutta kyllä se ois paras että ois se syylärin jäähykin olemassa. Pelkkä ilmajäähy ei ole niin hyvä, tuo ilmajäähy laitetaan yleensä sen syylärin lisäksi sarjaan niin, että se ilmajäähy tulee syylärin jälkeen.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Aukustus

• Käyttäjä
« Vastaus #191 : 11.01.2020 - klo:10:02 »
Uudet ovitiivisteet tulossa rockautosta kovettuneiden ja haljenneiden tilalle. Tuli sopivasti tarjolle vähän käytetty Griffinin alusyyläri, niin ostin pois kuleksimasta ja odottaa asennusta. En ajatellut, että tuossa ei ole vaihteistojäähdytinta samassa, niin nyt pitää hommata sitten erillinen jäähdytin vaihteistolle myös  ;D Olen yrittänyt tilata RP Glasfiberiltä uutta etupuskuria ja lippaa sen alle, mutta tuntuu että helpommin saa oravan kiinni paljain käsin, kun tuon puljun "asiakaspalvelijaa". Hinnat sain tiedusteltua sähköpostilla, mutta tilauksen jälkeen alkoi radiohiljaisuus, eikä vahvistusta tilaukselleni ole kuulunut vaikka olen perään kysellyt.

Välitys taitaa valikoitua 3.55 ja sille kaveriksi lukko, näiden merkkiä/toimittajaa en ole vielä päättänyt. Onko vinkkejä asentajasta?

Kuvanjako sivusto lopetti toimintansa ja projektin kuvat katosi sitämyöten. Mitä palvelua porukka käyttää, ettei näin kävisi uudestaan? Melko homma korjailla kuvalinkit alusta asti.
Pontiac Trans Am -78

Poissa Timo

• Käyttäjä
« Vastaus #190 : 17.10.2019 - klo:15:54 »
Tuo X-putki kuulemma sotkee tuota mittausta putken päästä, kun repii ilmoja matkaan.

Omat katsastusmittaukset kertoo ihan muuta. Viimeisin mittaus Vette jossa H-putki: jäännöshappi 0,10 %. (max 5 % vähäpäästöinen).-10 Camaro jossa H-putki: 0,10 %. Camaro -98 jossa ei H eikä X-putkea: 0,30 %.

Asia joka todellakin vaikuttaa päästöarvoihin, riippuen putkiston mallista, kohta johon pillin pää sattuu putkessa. Pienikin siirto vaikuttaa isosti esim. Vetten takapöntössä.

Yhtä asiaa olen ihmetellyt jo vuosia: myynnissä on tälläkin hetkellä useita -78 ponuja muttei yhtäkään -77 mallia. Ja oleellinen ero kuitenkin noiden välillä on se että -77 mallissa ei päästöjä mitata. Luulisi että -77 mallia himoitaan juuri siksi.

Poissa Aukustus

• Käyttäjä
« Vastaus #189 : 16.10.2019 - klo:20:54 »
Talven aikana olisi tarkoitus tehdä peräremppa, eli uusi välitys ja lukko + muut kulutusosat toki samalla. Jos on tiedossa Oulun seudulta osaavaa tekijää, niin voi ilmoitella. Tarvittaessa käytän koko akselin irti ja tällöin tekijä kauempaakin voi tulla kyseeseen.
Pontiac Trans Am -78

Poissa Aukustus

• Käyttäjä
« Vastaus #188 : 15.10.2019 - klo:21:03 »
mikäs mörkö tuo 2 pyöräinen on  ::)

Se on mun Turbo Hayabusa  :)
Pontiac Trans Am -78

Poissa Chevy

• Jäsen
  • Käyttäjä