Kirjoittaja Aihe: Sakken Ihan vaan Z28  (Luettu 17861 kertaa)

Paikalla Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #31 : 06.08.2020 - klo:20:29 »
No niin.
Sen verran päästy eteenpäin, että muutaman johdon liittimien korjauksen ja akun vaihdon jälkeen lähti käyntiin. Tuli myös jakajan kansi ja pyörijä vaihdettua.
Nyt olis tarkoituksena vaihtaa öljypohjan tiiviste, mutta siinä tulikin jo raavittua päätä. Onko todella niin, että pitää kone nostaa, että sen saa irroitettua.
Kuvittelin hommaa helpommaksi.
Eipä löydy tallista edes työkaluja millä se sais nostettua.
Sitten tuli mieleen kun menee noon hankalaksi, että mitä muuta kannattaisi tehdä kun sen joutuu purkaamaan. Pitäisikö öljypumppu vaihtaa uuteen?

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6912
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #30 : 08.06.2020 - klo:18:56 »
Ihan ku olis liian lähellä eli shimmiä väliin, mutta...
https://www.youtube.com/watch?v=n-RzcsdFoRQ
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 72, 73, 77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Paikalla Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #29 : 08.06.2020 - klo:18:50 »
Johdot ja sulakkeet korjattua ja taas tulee sähköä.
Nyt kun on uusi startti asennettu niin jossain muualla lisää häikkää. Pitää säksättävää ääntä startatessa eikä pyöritä moottoria. Pitäis saada jostain kaveri auton alle katsomaan mitä siellä tapahtuu kun starttaa. Olen kokeillut shimmata starttia, nii  että on toisella puolella kiila, ja toisella puolella. Siis erikseen jommallakummalla, mutta kuvassa ilman mitään. Puretussa startissa ei ollut mitään. Voiko moottori olla jumissa? Ei se oo seissyt kuitenkaan kuin 1,5v, tallissa. Kokeilin hampaan juuresta välyksen ja sinne meni 1,2mm raudoituslanka. Onko se normaalia, että joka kertaa kun olen yrittänyt startata, niin tuo bendix on tossa jumissa eikä palaudu ellei löysää startin kiinnityspultteja.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5396
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #28 : 23.05.2020 - klo:19:22 »
Oikea nimi taitaa olla fusible links:

Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5396
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #27 : 23.05.2020 - klo:19:19 »
Täytyy lähteä etsimään, mistä löydä tuon kaapelin sulakkeen. Tosiaankin se oranssi joka menee suoraan ecm:lle on ok ja sinne tulee virta mutta muualle ei.
Löytyy noin 3 cm startilta
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Paikalla Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #26 : 23.05.2020 - klo:08:22 »
Sähköt tulee startilta, josta lähtee useampi johto fuse link:ien eli johdolta näyttävien sulakkeiden kautta. Olisko sellainen kärähtänyt.

Täytyy lähteä etsimään, mistä löydä tuon kaapelin sulakkeen. Tosiaankin se oranssi joka menee suoraan ecm:lle on ok ja sinne tulee virta mutta muualle ei.

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5396
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #25 : 23.05.2020 - klo:07:53 »
Sähköt tulee startilta, josta lähtee useampi johto fuse link:ien eli johdolta näyttävien sulakkeiden kautta. Olisko sellainen kärähtänyt.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Paikalla Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #24 : 22.05.2020 - klo:20:51 »
Jaahas. Ojasta allikkoon. Tuntuu, että kun saa jonkun toimimaan niin seuraava asia menee paskaksi. Eli nyt kun ehti saamaan startin toimimaan niin yön jälkeen kun kytkin akun kiinni niin kaikki ihan mykkänä. Ei mitään virtaa mihinkään. Akun kengät uusia ja maadoitukset pitäis olla kunnossa.

Eli sille C100 liittimelle, tuleva paksu punainen kaapeli on kylmä. En löydä mistään kaaviosta mistä  se punainen kaapeli tulee, kun akusta ei löhde kuin musta ja oranssi.
Ylemmässä kuvassa näkyy liitin ja alemmassa kaavio. Johto on G5 eli power distribution (light switch, fuse box)

Osaako joku sanoa mistä syöttö tulee. Onko yleensäkin olemassa jotain mistä näkee Kaikki kaaviot ym. Mulla on Haynes ja chiltonin kirjat mutta sähköhommissa jäävät vähän vajaaksi...

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 299
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #23 : 17.05.2020 - klo:09:20 »
Tiiviste pullahtanut välistä pois,menee vaihdoksi.
Ei tuossa mitään ole pullahtanut vaan väärä tiiviste joka on tarkoitettu moottoriin jossa öljytikku on vasemmalla puolella. Tuo tiivisteen patti tulee öljytikun kohdalle, näissä uudemmissa se tikku on kyllä toisella puolella eli tiivistekin pitää olla eri.

Paikalla Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #22 : 16.05.2020 - klo:19:46 »
Eipä lähteny vielä käyntiin.
Oli tarkoitus testata tuleeko virtalukolta virtaa neutral safety switchille mutta huomasin vahingossa, että menee keltainen johto maihin kun laittaa park/neutral asentoon vaihteen. Mun käsittääkseni keltaisen pitäisi tuoda 12v virtalukolta.

Poissa mopo-ukko

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 135
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #21 : 16.05.2020 - klo:02:40 »
Tiiviste pullahtanut välistä pois,menee vaihdoksi.
Z28-96/STS-99/FXSTI-06

Paikalla Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #20 : 15.05.2020 - klo:18:01 »
Sain tässä viikolla vihdoin aikaiseksi tunkata keula ilmaan kun ei käynnistynyt enää tallissa ja kokeilin hypyttää sähköä startille mutta ihan mykkä. Sain oston yhteysessä mukaan remyn uuden startin joten päätin lähteä vaihtamaan sitä. Itse vaihto sujui yllättävän hyvin kun otti putkiston irti pakosarjoista, mutta nyy en saamari saa enää laippoja yhteen kun apparin jokin väliliitos kinnaa vastaan.
Samalla kun siellä tuli ryömittyä niin huomasin öljypohjan sauman välistä tulevan jokin lärpäke mikälie. (Kuva)
Taitaa vuotaa öljyä siitä kun vierestä menevät tulpanjohdot ihan öljyssä. Öljypohja oli muutenkin aika lommolla. Vuotaa tuosta tyhjennysreiästäkin kun taitaa prikka puuttua pultista...

Poissa Chonder

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1003
  • Sukupuoli: Mies
  • mistä nää ruuvit on?
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #19 : 09.05.2020 - klo:20:58 »
Itselläkin tuosta keulapalasta alkaa jo maalit halkeilee, meinasin jos ottais irti ja korjais samalla nuo lampunpesimen reijät ja lohkolämppärin holen. Sitten maalarille niin tulis aika jees  m/
Chevrolet Camaro -89 350
Pontiac Safari -87 Sleeper project
Hummer H2 -03
Valmet 361, Volvo BM 4400 ja muita huomiota vaativia vanhoja koneita

Paikalla Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #18 : 09.05.2020 - klo:20:02 »
Pesimet on noihin Suomeen tuodessa porattu :-[ itellä onneksi vain yksi reikä per puoli

On varmaan ollut, mutta enää ei mene letkuja eikä muutakaan. On purettu jo ennen kuin tuli mulle.
Toki, tossa on vielä sellanen juttu, että konepellistä ja puskurista on alkanut lohkeilemaan maalia, jonka alta pilkistää punaista. Eli varmaan keula ottanut osumaa jossain kohtaa.
Nää on näitä asioita mitä ei herrasmiehet viitti turhaan kertoa myynnissä, vaikka kysyin.

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3536
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #17 : 09.05.2020 - klo:19:44 »
Onks Camarossa ollut tupla etuvalojen pesimet.  :-\
Pesimet on noihin Suomeen tuodessa porattu :-[ itellä onneksi vain yksi reikä per puoli
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88