Kirjoittaja Aihe: Sakken Ihan vaan Z28  (Luettu 20138 kertaa)

Poissa Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #63 : 17.09.2020 - klo:19:07 »
Jotenkin käsitin, että nää putket on kaikki teleskooppisia joten kai ne niissä varaa on mennä "lyttyyn" pahimmassa tapauksessa? Toivottavasti.
Voi jumankauta. On tää välillä niin koomista. Mä täällä kyselen Astran osista ja tajusin vasta, että olikin käynyt lukihäiriö  *clap*
Onneksi en ehtinyt metsästämään enempää opelin osia  ;D

Poissa smokeybandit

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 485
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #62 : 17.09.2020 - klo:18:43 »
Itseasiassa tuon olen lukenutkin ja yhden hyvän tube videon katsonut joten jos tollasen akselin saisi käteen, niin asia olis aika selkeä, mutta kun missään ei kerrota mistä Astrasta ne on. Jossain viestissä taidettiin mainita, että olis tuoreempi mutta tarkoittaako se 2000-lukua ni en tiedä. Ymmärsin, että jeepin akseli olis suoraan bolt-on, mutta ei niitäkään joka romarilta löydy.

Taitaa googlesta löytyä infoo että mistä mallista ne käy, en itsekkän pikaseen muista. Kannattaa mun mielestä valita sellainen shaft, mikä menee kolari tilanteessa kasaan,
ettei sitten tule ratista ja kehosta läpi kolari tilanteessa.

Tuosta jotain infoo löytyy, että mikä vuosi mallin shaft jne. https://www.thirdgen.org/forums/suspension-chassis/594075-97-astro-van-steering-2.html

Tälläistakin löytyy myös, astron ja jeepin shaftit voi kuulemma vähän kohista/ulista, kun ei oo rätti niveltä vai mikä lie vaimentamassa ääntä. Niitä orkkis mallin shaftejä on muuten uusia olemassa,
ja pelkkiä rätti niveliä myös, jos tuntuu että nykyisessä on klappia.

https://www.hawksmotorsports.com/82-92-camaro-firebird-steering-shaft-kit-detroit-speed/

https://www.hawksmotorsports.com/82-92-camaro-firebird-intermediate-steering-shaft-reproduction/

https://www.hawksmotorsports.com/82-92-camaro-firebird-steering-shaft-coupler-new/

Poissa Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #61 : 17.09.2020 - klo:12:51 »
Itseasiassa tuon olen lukenutkin ja yhden hyvän tube videon katsonut joten jos tollasen akselin saisi käteen, niin asia olis aika selkeä, mutta kun missään ei kerrota mistä Astrasta ne on. Jossain viestissä taidettiin mainita, että olis tuoreempi mutta tarkoittaako se 2000-lukua ni en tiedä. Ymmärsin, että jeepin akseli olis suoraan bolt-on, mutta ei niitäkään joka romarilta löydy.

Poissa Chemical man

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #60 : 17.09.2020 - klo:12:06 »
Kiitokset taas avusta. On siellä konehuoneessa sitä mitä pitäisikin.

Samalla kun purkasin evapin pois eilen niin huomasin ohjausakselin olevan hieman heikon näköinen. Näyttäis, että ois vuotanut jotain?
Googlasin, että ovat meren toisella puolella vaihtaneet astran akseleita näihin. En tiedä onko toi välttämättä vaihtokunnossa ja kun seissyt jo niin kauan, etten edes muista oliko siinä paljon klappia. Nyt olis vaan tilaa vaihtaa kun pakosarjat puuttuu.
Ei kyllä mistään selvinnyt, minkä ikäisistä astroista näitä on lainattu. Onkohan kukaan täällä koittanut tehdä tuota swappia?

Tsekkaa tuolta: https://www.thirdgen.org/forums/engine-drivetrain-suspension-parts/715898-gm-astro-steering-shaft.html

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5439
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #59 : 17.09.2020 - klo:09:25 »
Kiitokset taas avusta. On siellä konehuoneessa sitä mitä pitäisikin.

Samalla kun purkasin evapin pois eilen niin huomasin ohjausakselin olevan hieman heikon näköinen. Näyttäis, että ois vuotanut jotain?
Googlasin, että ovat meren toisella puolella vaihtaneet astran akseleita näihin. En tiedä onko toi välttämättä vaihtokunnossa ja kun seissyt jo niin kauan, etten edes muista oliko siinä paljon klappia. Nyt olis vaan tilaa vaihtaa kun pakosarjat puuttuu.
Ei kyllä mistään selvinnyt, minkä ikäisistä astroista näitä on lainattu. Onkohan kukaan täällä koittanut tehdä tuota swappia?
Mennyt tuon ristinivelen kumi rikki ja vaseliinit karannu. Astran akseleista en tiedä, mutta minä vaihdoin itselle Jeepin akselin, mikä on kahdella ristikolla, niin pääsee rättinivelestä eroon. Tulee tarkemman tuntuinen, kun pehmennyt rätti poistuu, toki poistuu samalla rätin tekemä vaimennuskin, eli ohjauksen tärinät tulee ratille saakka.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 301
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #58 : 16.09.2020 - klo:17:57 »
CFA stamp ID:tä on näköjään käytetty sekä -82 että -85 vuonna. -82 vuonna oli Rochesterin kaasarilla

Code    Year    CID    HP    BBL    Appl
CFA    1982    305    155    4    Roch E4ME carb.
CFA    1985    305    190    TPI    LB9

Eli tuo kone näyttää olevan -85 vuoden 190hp 305cid TPI kone, LB9 ...
Minusta tuossa listassa on virhe. 1985 LB9 on 215 hp koska siinä on sama nokka kuin Corvetten L98 moottorissa. 1986 vaihtoivat nokan LB9 moottoriin, "peanut cam" jossa nostoa ja asteita vähennettiin, teho laski 25 hp, samalla vaihdettiin harvempi perävälitys 3.42-> 3.23. Liittyy tehtaan maksamiin veroihin Gas Guzzler Tax.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2020 - klo:18:02 kirjoittanut Timo »
Rattimies ajaa vain manuaalia.

Poissa Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #57 : 16.09.2020 - klo:17:10 »
Kiitokset taas avusta. On siellä konehuoneessa sitä mitä pitäisikin.

Samalla kun purkasin evapin pois eilen niin huomasin ohjausakselin olevan hieman heikon näköinen. Näyttäis, että ois vuotanut jotain?
Googlasin, että ovat meren toisella puolella vaihtaneet astran akseleita näihin. En tiedä onko toi välttämättä vaihtokunnossa ja kun seissyt jo niin kauan, etten edes muista oliko siinä paljon klappia. Nyt olis vaan tilaa vaihtaa kun pakosarjat puuttuu.
Ei kyllä mistään selvinnyt, minkä ikäisistä astroista näitä on lainattu. Onkohan kukaan täällä koittanut tehdä tuota swappia?

Poissa 406cid

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 303
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #56 : 14.09.2020 - klo:09:47 »
Nonni. ;D
Se oli sentään sitä mitä pitää. Googlasin kaikkia numeroita mutta en tajunnut tuota kirjainyhdistelmää selvittää. Kiitos paljon.


Dekoodausinfoa : https://nastyz28.com/chevy-engine-code-stampings.php

V0208CFA =

V= Plant (Flint)
02 = Month (February)
08 = Day
CFA = Engine Suffix Code

http://casting.brianesser.com/engine-codes-2/small-block-chevrolet-engine-suffix-codes/
Klikkaa alhaalta "ALL" niin saat koko listan.

V0208CFA:n alapuolella oleva pienempi stanssaus on osa VIN- koodista, siitä pystyy näppärästi vilkaisemaan onko matching numbers- mosa vai ei kun vertaa sitä auton VINniin.

Poissa Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #55 : 14.09.2020 - klo:08:48 »
CFA stamp ID:tä on näköjään käytetty sekä -82 että -85 vuonna. -82 vuonna oli Rochesterin kaasarilla

Code    Year    CID    HP    BBL    Appl
CFA    1982    305    155    4    Roch E4ME carb.
CFA    1985    305    190    TPI    LB9

Eli tuo kone näyttää olevan -85 vuoden 190hp 305cid TPI kone, LB9 ...

Nonni. ;D
Se oli sentään sitä mitä pitää. Googlasin kaikkia numeroita mutta en tajunnut tuota kirjainyhdistelmää selvittää. Kiitos paljon.

Poissa 406cid

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 303
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #54 : 14.09.2020 - klo:07:35 »
Mun piti kuva liittää edelliseen viestiin mut jäi pois. Alkujaan luulin, että tää on iroc, mutta ei ilmeisesti olekaan, niin siksi nousee aina epäilys jos joku epäilee auton alkuperää. Koitin googlata kuvassa näkyvää numeroa mut ei kyllä auennut.

CFA stamp ID:tä on näköjään käytetty sekä -82 että -85 vuonna. -82 vuonna oli Rochesterin kaasarilla

Code    Year    CID    HP    BBL    Appl
CFA    1982    305    155    4    Roch E4ME carb.
CFA    1985    305    190    TPI    LB9

Eli tuo kone näyttää olevan -85 vuoden 190hp 305cid TPI kone, LB9 ...

Poissa Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #53 : 13.09.2020 - klo:21:03 »
Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen että millainen ilmanputsarisysteemi tuossa on kun RS-tyyppinen maski näyttäisi olevan?  Ja kyllähän tuo moottori ihan originaalilta näyttää, tiedä mistä sain päähäni että se olis vaihtunut.

En löytänyt puhelimesta kuvaa omasta autosta ennen purkaamista mutta vastaavanlainen ilmanotto kuin kuvassa

Poissa Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #52 : 13.09.2020 - klo:20:58 »
Mun piti kuva liittää edelliseen viestiin mut jäi pois. Alkujaan luulin, että tää on iroc, mutta ei ilmeisesti olekaan, niin siksi nousee aina epäilys jos joku epäilee auton alkuperää. Koitin googlata kuvassa näkyvää numeroa mut ei kyllä auennut.

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4750
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #51 : 11.09.2020 - klo:17:58 »
ois kyl tarkoitus mustaksi laittaa.

 m/

Poissa Sakari

  • Jäsen
  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #50 : 11.09.2020 - klo:17:56 »
Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen että millainen ilmanputsarisysteemi tuossa on kun RS-tyyppinen maski näyttäisi olevan?  Ja kyllähän tuo moottori ihan originaalilta näyttää, tiedä mistä sain päähäni että se olis vaihtunut.

Itsellä niin vähän kokemusta näistä, että silmä määräisesti en erota juuri mistään mitään  ;D
En tiedä mitä muissa on ja mitä tässä pitäis olla mutta siinä maskin takana on ne kaksi ilmanputsaria. Sen huomasin, että puskurin maalin alta pilkistää punaista samoin kuin konepellin alta joten ne on jostain muusta lainattu. Tod.näk. mällätty joskus. Siksi varmaan ei ole mustana ajovalojen etuosa eikä noi "skoopin" ritilät. Ne ois kyl tarkoitus mustaksi laittaa.

Poissa KKOSKINEN

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 960
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Sakken Ihan vaan Z28
« Vastaus #49 : 11.09.2020 - klo:17:25 »
Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen että millainen ilmanputsarisysteemi tuossa on kun RS-tyyppinen maski näyttäisi olevan?  Ja kyllähän tuo moottori ihan originaalilta näyttää, tiedä mistä sain päähäni että se olis vaihtunut.