Kirjoittaja Aihe: 4g Pyöränkulmat  (Luettu 735 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2993
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #15 : 17.04.2019 - klo:22:08 »
...isommista jenkeistä ajollisesti hyviä kokemuksia niin edes voinut ajatella ..

Ei f-bodyn tuntumassa hirveästi yhteistä ole isompiin ja varsinkaan vanhempiin jenkkeihin. Tiehen on suht hyvä tuntuma ja ohjaus melko tarkka. Voisi kai sanoa jopa "urheilulliseksi" ja "eurooppalaiseksi".
Melko lyhyet joustovarat, vakionakin jäykähköt iskarit ja ohjausgeometria sellainen että ratin keskiasennon seutuvillakin on elämää...
Huonona puolena tuntuman myötä sitten tuntee kaiken senkin mitä ei haluaisi tuntea... nykyisillä teillä...


Tämä mun kokemuksen perusteella useita eri kokoisia ja ikäisiä jenkkejä omistaneena.


Voisi olla hyvä käydä kokeilemassa jotain muuta vastaavaa autoa niin voi verrata onko vika vai ominaisuus.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #14 : 17.04.2019 - klo:21:11 »
Ei se kyllä pitäis mikään tottumiskysymys olla, ihan ammattilaisten koeajaminakin on kehuttu pl. uraherkkyys. Voi korjata kapeammilla renkailla.
Nyt vielä mulla vanhat Rockstonet 245/45 17" joka nurkassa ja esim. tossa viikolla ajoin yli 300 km motaria niin ilo on ajella PAITSI kun on sellaset Suomalaiset urat niin vähän tarkkana joutuu kyl olee että minne muljuaa. Tämän takia leveämpiä en ainakaan eteen ole laittamassa, en käsitä mikä ois etu.
Onko siinä muuta probleemaa kuin uraherkkyys? Itseä kyllä kans kiinnostais voiko kulmilla tuota parantaa...
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa arskatehtaalla

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #13 : 17.04.2019 - klo:20:17 »
Vai onko tottumiskysymys?

Mulla tämä eka camaro. Ostin auton talvella, koe-ajo kamalilla nastarenkailla. Nyt autoa laitellut pari kuukautta ja ekat kunnon ajot uusilla kesäkumeilla ja mitä vit... voiko tämä olla näin kamala auto ajaa..huh huh

Heti nelipyöräsuuntaukseen niin tulee hyvä... EI TULLU!

isommista jenkeistä ajollisesti hyviä kokemuksia niin edes voinut ajatella ..

Siis voi tuoki olla hyvä jos ei paremmasta tiedä. ????????

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2993
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #12 : 17.04.2019 - klo:20:09 »
Tehtaan kulmilla on menty ja nykyään Nankangit alla. En sanoisi mitenkään kamalaksi ajettavaksi.
Viime talvena vaihtui kaikki keulan puslat, nupit ja iskarit ja on oikeinkin hyvä ajaa joskin nyt on kulmat vain sinnepäin.


Vai onko tottumiskysymys?
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa arskatehtaalla

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #11 : 17.04.2019 - klo:19:39 »
Joo harvemmin halvin on paras millään osa-alueella..

Poissa F350

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4750
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #10 : 17.04.2019 - klo:19:25 »
Meinaan koittaa omaan 225/55 16 antares merkkisiä kummeja. Niitä kun on sopivasti saannissa.
Mulla on käyttiksessä antarekset ja on reilun äänekkäät, muuten ihan ok.
Pontiac Formula 350  -89, Oulu,
Varttimaili 2012: 13,295s
Varttimaili 2013: 13,219s.
Varttimaili 2016: 13,283s
TPI:ssä on Woimaa!

Poissa Chevy

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 9675
  • Sukupuoli: Mies
  • Hki
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #9 : 17.04.2019 - klo:16:25 »
monesti riippuu ihan renkaasta,aikoinaan mm.Cooper Cobra oli 3 genis ihan hirvee vetelee urissa

Poissa arskatehtaalla

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #8 : 17.04.2019 - klo:10:48 »
Meinaan koittaa omaan 225/55 16 antares merkkisiä kummeja. Niitä kun on sopivasti saannissa.

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1174
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #7 : 17.04.2019 - klo:10:47 »
Mä kyllästysin renkaiden hakemiseen ja laitoin eteen Kumho Ecsta HS51 215/55/16,nyt on kiva ajaa. m/
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Edelbrock heads/cam/52mm tb,NPS ported im,PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,Madz28.com tune,SLP stb/Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall,Hotchkis 1"/sway bars

Ex Pontiac Trans Am GTA 5.7 1989
    Cadillac Eldorado Convertible 1966
    Dodge Coronet 383 Magnum 1974

Poissa arskatehtaalla

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #6 : 17.04.2019 - klo:09:45 »
Ei ole uretaania, eikä tule ja rätti paikallaan ja kumhot alla.

Paikalla gmc63

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3931
  • Sukupuoli: Mies
  • American(canadan)autoilua jo vuodesta 1982.
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #5 : 17.04.2019 - klo:09:33 »
Eix noissa renkaissakin oo eroavaisuuksia joku toinen toimii ja joku toinen ei? Bridgestone on must aikas hyvä ja moni on että kumho ecsta on jees. ::)
CHEVROLET SS CAMARO2012. FIREBIRD 69 CAB.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2009
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #4 : 17.04.2019 - klo:08:59 »
Rätti on kunnossa. Mutta jos tielle on tippunut vaikka pillunkarva tuntuu sekin rattiin..

Rätin tilalla kovapala ja alustassa uretaania?
´94 Z28

Poissa arskatehtaalla

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #3 : 17.04.2019 - klo:08:55 »
Rätti on kunnossa. Mutta jos tielle on tippunut vaikka pillunkarva tuntuu sekin rattiin..

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2009
Vs: 4g Pyöränkulmat
« Vastaus #2 : 17.04.2019 - klo:08:49 »
Moro!

Onko kokemuksia 4gen camaron kulmista miten kannattaa säätää?

Mulla on alkuperäiset vanteet uusilla 245/50 16" kumeilla ja nelipyöräsuuntaus tehtiin juuri tai lähinnä meni tarkistukseksi kun kaikki arvot oli ns vihreällä. Auraus laittettiin 0:aan.

Auto on kuitenkin mielestäni kamala ajettava.

Kysymys kuuluukin, että kannattaako laittaa vähän auraamaan vaiko kapeampaa rengasta eteen?

Ohjauksen rättinivelen tarkistus, eli simpukan päästä kiinni papukaijapihdeillä ja kaveri heiluttaa rattia. Jos on välystä, niin amuliinia/rautaa tilalle.

Suoraan en ole saanut kulkemaan  :-[
´94 Z28

Poissa arskatehtaalla

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
4g Pyöränkulmat
« Vastaus #1 : 17.04.2019 - klo:07:00 »
Moro!

Onko kokemuksia 4gen camaron kulmista miten kannattaa säätää?

Mulla on alkuperäiset vanteet uusilla 245/50 16" kumeilla ja nelipyöräsuuntaus tehtiin juuri tai lähinnä meni tarkistukseksi kun kaikki arvot oli ns vihreällä. Auraus laittettiin 0:aan.

Auto on kuitenkin mielestäni kamala ajettava.

Kysymys kuuluukin, että kannattaako laittaa vähän auraamaan vaiko kapeampaa rengasta eteen?