Kirjoittaja Aihe: Firebird ei käynnisty  (Luettu 1287 kertaa)

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3044
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Firebird ei käynnisty
« Vastaus #7 : 11.05.2019 - klo:16:33 »
Joo siis kaikki syttyy ihan normaalisti hetkeks ja sit noi jää palamaan plus se security jää vilkkumaan.
Kyllä se silloin ajonestolta haiskahtaa...
Olitko missä päin maailmaa? Mulla olis Kokkolassa valmis palikka millä saa haettua helposti sopivan arvon ajoneston ohitukseen jos ei avaimesta saa mitattua.
Arvot löytyy tuolta aiemman linkin takaa. Netistä löytyy myös avaimen koodit mutta eri asia onko niitä kellään enää tallessa...
Koodi on alunperin avainrenkaan reiästä irroitettavassa palassa.
G.M.+Vats+Key.JPG
http://mcguirelocksmith.com/service-articles/automotive/vats-pellet-number/

Toinen vaihtoehto on ohittaa startin estorele ja ohjelmoida PCM-stä ajonesto pois.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2019 - klo:16:37 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Maniaccy

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Firebird ei käynnisty
« Vastaus #6 : 11.05.2019 - klo:15:56 »
Ei olla kyl kokeiltu startata suoraan startilta mut työntämällä ei lähe käyntiin. Startti on vaihettu vuosi sitten samoin virta ja maakaapelit.
Kaikki sulakkeet on ehjiä. Kaikkiin tulee virta.
Joo siis kaikki syttyy ihan normaalisti hetkeks ja sit noi jää palamaan plus se security jää vilkkumaan.
Kiitti tsekkaan ton linkin.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3044
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Firebird ei käynnisty
« Vastaus #5 : 10.05.2019 - klo:18:24 »
Toki vois koittaa startata suoraan startilta (tai työntää...) niin näkee ettei vika ole ainakaan startissa... Tuolla saa ohitettua virtalukko-, kytkin- yms. ongelmat.
Jos ei silti lähde niin ajoneston tutkimista...
Tuosta löytyy aika hyvin kaikenlaista: http://shbox.com/1/4th_gen_tech1.html

Toki kaikki sulakkeet on ehjiä? Tyhmä kysymys mutta näitä on tullut vastaan...


PS. Ainakin mulla syttyy SES, check gauges, vyö ja Security joista viimeinen sammuu muutaman sek päästä.
Tai alkuun syttyy kaikki hetkeksi mutta se on lähinnä "polttimotesti".
« Viimeksi muokattu: 10.05.2019 - klo:18:31 kirjoittanut TransNAM »
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Maniaccy

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Firebird ei käynnisty
« Vastaus #4 : 10.05.2019 - klo:14:43 »
Ei starttaa on täysin mykkä. Kuuluu vain bensapumpun muutaman sekunnin hurina ja ehkä jonkun solenoidin naksaus?. Joo tossa on se 3 minuutin viive starttausyritysten välissä, mut silloinkin security valo jäänyt palamaan siksi aikaa eikä vilkkumaan.

Joo kytkin pitää olla tietty pohjassa startatessa, ja voihan sekin olla mahdollista. Mut siitä mie en sitte tiiäkkään mitään, en tiedä mitä mun pitäis sitten sieltä etsiä?

Poissa Nupa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6847
  • Sukupuoli: Mies
  • #73 Kerava
Vs: Firebird ei käynnisty
« Vastaus #3 : 10.05.2019 - klo:14:31 »
Eiks tarvi olla kytkin pohjassa startatessa, sieltä joku namiska hajonnut?
GM. Chevrolet. Camaro.
F-bodyt korjaa ja huoltaa Ame-Rides, Keravalla.

67, 68, 71, 72, 72, 73,77, 81, 82, 86, 86, 87 palju, 87, 89, 89, 90, 91, 94, 94, 94, 94, 95, 99, 99, 10 ... most of which are gone but not forgotten.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3044
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Firebird ei käynnisty
« Vastaus #2 : 10.05.2019 - klo:13:07 »
Starttaako edes vai onko ihan mykkä?


Vähän ajonesto-vialta vaikuttais varsinkin jos ei edes starttaa ja jos ei avaimesta saa lukemaa. En ole kyllä kuullut että avain hajoais mutta lienee sekin mahdollista...
Yleensä vaan virtalukosta kuluu/likaantuu kosketuspinnat mihin avaimen "siru" osuu.
Ajonesto on helppo ohittaa mutta jos ei tiedä oikeaa arvoa joutuu sen etsimään kokeilemalla. Murphyn lain mukaan on se viimeinen vaihtoehto viidestätoista...


En tiedä tarkkaa vuosimallia (tai onko edes f-bodyssa) mutta jossain kohtaa tulee VATSiin ominaisuus että starttausyritysten välissä pitää pitää 3min tauko. Jos kokeilee aiemmin lähtee 3min-laskuri alusta. Tällä on hidastettu VATSin ohittamista vastusarvoja kokeilemalla.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Maniaccy

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 3
Firebird ei käynnisty
« Vastaus #1 : 08.05.2019 - klo:20:32 »
Heippa.. Eli Firebird 1995 vuosimallia oleva 3,4L manuaali askilla ei vaan lähe käyntiin.
Oireili ennen totaalista jämähtämistä vilkuttelemalla security valoa ja olemalla käynnistymättä välillä. Mut parin yrityksen jälkeen aina lähti käyntiin.. Kunnes sitten ei lähtenytkään. Mittaristoon jää palamaan check engine, check gauges ja turvavyön merkkivalot jäävät palamaan ja security jää vilkkumaan..
Joten onko mulla avain entinen (ainut avain)? yritettiin mittailla sitä mut näytti joka toisella yrityksellä nollaa ja joka toisella sit eri lukemii.
Vaii virtalukko sökö? Avain tuntuu vähän väljältä lukossa vai onks se vaan ihan normaalia..
Yritin mie ettii sitä Vatsin mötikkääki mut tuloksetta, kukaa sattuis tietää missä se on normaalisti? (jos ees on)..
Kerkesin vaihtaa virtalukonpohjan tohon kun jostain tyhmänä luin että se vois olla sökönä.. Mut ei auttanu. Tälläset perusjutut eli akku, startti, niitten johdot, sulakkeet on kunnossa.
Vai oisko jotain mitä en oo vielä keksiny.. Mistä mun nyt kannattais alottaa? Apuva. :(