Kirjoittaja Aihe: Sisätilan vesikierto  (Luettu 397 kertaa)

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4168
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sisätilan vesikierto
« Vastaus #10 : 17.05.2019 - klo:15:34 »
Vielä kun kääntäis nuolet toisin päin ja vaihtais värit keskenään niin avot ;D
Kyllä se lämmin tulee yleensä koneesta ja palaa syyläriin...

Joo  ;D
-89 350 HSR formula

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3044
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Sisätilan vesikierto
« Vastaus #9 : 17.05.2019 - klo:14:37 »
Vielä kun kääntäis nuolet toisin päin ja vaihtais värit keskenään niin avot ;D
Kyllä se lämmin tulee yleensä koneesta ja palaa syyläriin...
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4168
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sisätilan vesikierto
« Vastaus #8 : 17.05.2019 - klo:09:47 »
Tuossa vielä tuo kierto.
-89 350 HSR formula

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4168
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Sisätilan vesikierto
« Vastaus #7 : 17.05.2019 - klo:09:46 »
Puhaltaa lämmintä joka asennossa enemmän tai vähemmän.
Lämppärin vesikierron pysyvä ohitus kävisi helposti, mutta en halua sitäkään.
Helposti sai letkut ja venttiiliin piiloon.
Kuten kuvassa, paitsi pelkääjän puolen venakopan päällä ei mene tuota yhtäkään letkua.
Imusarjaan menevän letkun saa pujotettua hihnakiristimen takaa ja venttiili / letkut jää tuonne syvennykseen piiloon pakosarjan ja lokasuojan väliin.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2019 - klo:09:51 kirjoittanut Fenix »
-89 350 HSR formula

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3044
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Sisätilan vesikierto
« Vastaus #6 : 16.05.2019 - klo:11:40 »
Joka tapauksessa venttiili ei ole pakollinen ainakaan täälläpäin palloa. Pois vaan. Selkiytyy konehuone puolella.
Mutta kiertoa ei kannata sulkea.
Alipaineletku pitää kyllä tukkia jottei alipaineet "karkaa" sitä kautta.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10417
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Sisätilan vesikierto
« Vastaus #5 : 16.05.2019 - klo:06:09 »
Eikä taida olla 4gen. Ainakaan LS-koneisissa.
GTO.ssa (LS2) on venttiili joka ohittaa lämppärin vesikierron jos sisältä ei ole pistetty lämpöä päälle.
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3044
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Sisätilan vesikierto
« Vastaus #4 : 15.05.2019 - klo:21:40 »
Eikä taida olla 4gen. Ainakaan LS-koneisissa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa z 28 jari

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2596
Vs: Sisätilan vesikierto
« Vastaus #3 : 15.05.2019 - klo:19:52 »
-85:ssa ei moista 3-tiehanaa edes ole.
There is no easy answer, just easy questions...

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3044
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Sisätilan vesikierto
« Vastaus #2 : 15.05.2019 - klo:10:50 »
Jos lämppärissä on kaikki läpät kunnossa niin venttiiliä ei tarvi. Ainakaan tavallista sulkuhanaa en missään nimessä laittaisi koska kun hanan sulkee niin sotkee vesikierron.
Alkuperäinen venttiili vain ohittaa kennon eikä sulje kiertoa.
Jos manuaalisen hanan välttämättä haluaa niin 3-tie malli mikä ohjaa nesteen joko kennolle tai takaisin paluuseen.
Ohitus on alunperin vain "Max AC" ja ehkä "Off" asennoissa eli kun kaivataan maksimaalista kylmää.
Suomen oloissa tuskin koskaan on niin kuuma että se aina lämmin kenno mitään haittaa. Lämpötilan säädön läppä ohjaa ilman kennon ohi sinisessä asennossa.


Tämä pätee ainakin 91 ikäiseen.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4168
  • Sukupuoli: Mies
Sisätilan vesikierto
« Vastaus #1 : 15.05.2019 - klo:09:54 »
Tarkoitus on siistiä moottoritilaa ja vähintään siirtää heater valve pois vanakopan vierestä alas piiloon.
Luin Thirdgeniltä ja Od:lta, että jotkut korvanneet venttiiliin hanalla, sillä lämmin neste kiertää lämppärin kennolle kaikissa ohjauspaneelin asennoissa.
Onko kukaan tehnyt vastaavaa?
Kaipaisin selkeät ohjeet toteutukselle.
-89 350 HSR formula