Kirjoittaja Aihe: Lt 1 vianhakua  (Luettu 1736 kertaa)

Poissa Tommi

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 388
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #43 : 10.06.2019 - klo:07:24 »
Tuo lo-res koodia taitaa tulla optin harvemmasta reikäpiiristä eli melko varmaan välillä sen pulssi jää tulematta jolloin ns. synkka häviää. Joskus on tullut vastaan johtosarjavikoja mutta hyvinkin saattaa olla että se kiinan opti on jo uudekseltaan paska. Kannattaa tarkastaa liittimien pinnit. Itse ihmettelin kerran kun yhdessä camarossa maffi pätki ja alkoi välillä näyttämään nollaa. Liittimen naaras pinni oli levinnyt eikä saanut välillä kontaktia. Pinnit irti liitimestä ja hieman fiksausta jonka jälkeen taas toimi hyvin.
-94 3.4l Firebird (perheen kesäkäyttis)
-73 Opel Commodore GS/E Coupe 3.0
-82 Galant 2.3TD Endurance kilpuri
-77 Kadett 2.2 Ratalelu

www.team1000.kuvat.fi

Poissa RedFormula

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Häh, ai miekö..?
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #42 : 10.06.2019 - klo:07:09 »
Sain EEhackin toimimaan, löytyi mm. Vikakoodi 16 lo-res failure, luin jostain jenkkifoorumilta, että estää samalla polttoaineensyötön, kun on aktiivisena, eikä myöskään sytytä ses valoa, jos oikein ymmärsin. Selittäisi tuon äkillisen sammuilemisen ja käynnistymättömyyden. Pitää nyt sitten alkaa mittailla tuleeko boksilta millaisia jännitteitä optille.
Pontiac -95

Poissa mikke

  • Hallituksen jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5131
  • Sukupuoli: Mies
  • Ei oo LS. Koska jonkun on oltava erimieltä!
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #41 : 09.06.2019 - klo:20:02 »
onhan tulpanjohdot ehjät ettei oo kohtaamisia pakosarjan kanssa. pimeessä näkis hyvin ku käyttää pelti auki ja vähä availee kaasuläppää et onko läpilyöntejä.

joskus ollu sinistä hämähäkinseittii konehuonees paljo :o
Chevrolet Camaro Z28 -94 LT1 Yhteistä taivalta vuodesta 2005. Nastolan kuningaskunta lahden puristuksessa
13,941@159,24 Alastaro 2.6.2007

Poissa RedFormula

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Häh, ai miekö..?
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #40 : 08.06.2019 - klo:19:25 »
Kannattaa koittaa ajaa EEhack järjestelmänvalvojana ja yhteensopivuustilassa esim. win7 tai xp.
Ohjelman kuvakkeen päältä hiiren oik. napilla - ominaisuudet -ikkunasta löytyy asetukset. Tarkempia ohjeita en muista ulkoa kun en ole win10 juurikaan käyttänyt...


Uudemmat windowsit on aika hyviä blokkaamaan suoran porttiliikenteen ellei sitä ole otettu ohjelmassa huomioon eli ohjelman täytyy tajuta pyytää windowsilta "lupa" päästä porttiin käsiksi.


Lisäksi laitehallinnasta Com-portin asetuksista välimuistit pois tai minimiin ja tarkistaa portin asetukset että on data-8, parity-none ja stop-1 ja nopeus 115200 tai 57600.
Kiitos vinkeistä, tässä riittää vähäksi aikaa pureksimista...Pitää huomenna yrittää vielä kokeilla, saisiko yhdistämään.
Pontiac -95

Poissa RedFormula

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Häh, ai miekö..?
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #39 : 08.06.2019 - klo:19:21 »
Kyllähän toi pahasti vaikuttaisi opti vialta. Kerran rassasin erästä autoa johon oli vaihdettu msd opti ja kävi huonosti kuumana.
Tosiaan msd.n kun vaihdoin tosta nyt pois, niin laakerissa tuntui vähän väljää, nyt siis uusi kiinan opti paikoillaan, mutta toimi täysin samalla tavalla vaihdon jälkeen.
Pontiac -95

Poissa RedFormula

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Häh, ai miekö..?
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #38 : 08.06.2019 - klo:19:12 »
Itse kokeilisin ensin uudella puolalla kun kone rötää vasta kuumana, mutta kylmänä toimii ok. Syttypuolen vika selkeesti, eihän tuolla montaa osaa ole. Opti alkaa vaan olee niin kallis että miettisin ihan toisenlaista ratkaisua :W LUE LS svappi \m/ \m/ \m/
Kävin hakemassa uuden puolan swt. sta, eipä auttanu yhtään... Joo LS swappi olis kyllä paras tähän ;D
Pontiac -95

Poissa GTATL

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 10457
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #37 : 08.06.2019 - klo:18:50 »
Itse kokeilisin ensin uudella puolalla kun kone rötää vasta kuumana, mutta kylmänä toimii ok. Syttypuolen vika selkeesti, eihän tuolla montaa osaa ole. Opti alkaa vaan olee niin kallis että miettisin ihan toisenlaista ratkaisua :W LUE LS svappi \m/ \m/ \m/
Lyö lyötyä, siitä on eniten hyötyä.
One Big Ass Mistake America
http://www.ls1gto.com/forums/index.php
http://www.svtperformance.com/forums/
LeMans -67 wannabe GTO
TTA -89
GTA -89
T/A - 86
GTO -06
Trans Sport -94
Stang GT -00

Poissa KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #36 : 08.06.2019 - klo:18:13 »
Kyllähän toi pahasti vaikuttaisi opti vialta. Kerran rassasin erästä autoa johon oli vaihdettu msd opti ja kävi huonosti kuumana. Otin optin auki ja sisuskalut oli miten sattuu. Pyörijä oli ottanut kiinni semmoiseen muoviseen pohjalevyyn ja optissa purua vaikka kuinka. Putsasin ja laitoin nippuun niin ettei pyörijä hangannut. Eipä silti kauaa toiminut.
Kiinan opti ei montaa kilsaa kestänyt.
Alkuperäinen delco maksoi jotain 400 taalaa, mut se toimi.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3080
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
    • TransNAM
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #35 : 08.06.2019 - klo:17:33 »
EEhack antaa ainoastaan com1 portin vaihtoehdoksi, kokeilipa mitä tahansa läppärin usb porttia, niin en saa yhdistämään.
Kannattaa koittaa ajaa EEhack järjestelmänvalvojana ja yhteensopivuustilassa esim. win7 tai xp.
Ohjelman kuvakkeen päältä hiiren oik. napilla - ominaisuudet -ikkunasta löytyy asetukset. Tarkempia ohjeita en muista ulkoa kun en ole win10 juurikaan käyttänyt...


Uudemmat windowsit on aika hyviä blokkaamaan suoran porttiliikenteen ellei sitä ole otettu ohjelmassa huomioon eli ohjelman täytyy tajuta pyytää windowsilta "lupa" päästä porttiin käsiksi.


Lisäksi laitehallinnasta Com-portin asetuksista välimuistit pois tai minimiin ja tarkistaa portin asetukset että on data-8, parity-none ja stop-1 ja nopeus 115200 tai 57600.


Onhan piuhalle ajurit asennettu? "Virallisten" kaapelien FTDI-piirin ajurit asentuu itsestään mutta "kiinalainen" Prolific (yleensä malli 2303) vaatii ajurien asentamisen käsin.
Sekin näkyy laitehallinnasta onko portti "valmiina käytettäväksi" vai "asenna ajurit" -tilassa.


Sitten on vielä kiinakopio FTDI-piiristä jonka tietyn version viralliset FTDI-ajurit tuhoaa lopullisesti.


Kyse siis kaapelissa olevasta piiristä joka muuttaa USB-n sarjaportiksi.
Pontiac TransAm, LS1, 12,869 @176,81
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa RedFormula

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Häh, ai miekö..?
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #34 : 08.06.2019 - klo:17:11 »
Sytkävialta vahvasti vaikuttaa, vähänkin kun kuormittaa konetta, niin rötää vaan, kuin kävisi vajailla pytyillä. Kuumana kun sammuttaa, (tai saattaa sammua itsestään yht.äkkiä) niin käynnistäessä saa sahata pitkään ja potkii takaisin, aivan kun sytkä olisi ihan sekaisin. Tutkittiin vikakoodit ym. viikolla, GTATL. n ystävällisellä avustuksella, eipä sieltä ihmeempää löytynyt, anturit ok, maf, tps, vaikutti olevan ok. En kyllä tiedä mitä tekisi.
Pontiac -95

Poissa KimmoT

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #33 : 08.06.2019 - klo:17:09 »
Kokeileppas esim freescan ohjelmaa vikakoodien ja anturidatan tutkimiseen jos EEhack ei toimi.
Corvette C5 -99 LS+T56 supercharged

Poissa RedFormula

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Häh, ai miekö..?
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #32 : 08.06.2019 - klo:17:00 »
Saatko mitattua suuttimien ohmit kun kone on kuuma?
Ohmit lähes samat kuumana. Hyvin pientä eroa.
Pontiac -95

Poissa RedFormula

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Häh, ai miekö..?
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #31 : 08.06.2019 - klo:16:58 »
Yritä nyt vielä saada se EEHack toimimaan. Jos kerran johto on muilla ohjelmilla toimivaksi todettu on melkein 100% varmuudella vika on com porttien asetuksissa.
EEhack antaa ainoastaan com1 portin vaihtoehdoksi, kokeilipa mitä tahansa läppärin usb porttia, niin en saa yhdistämään.
Pontiac -95

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 277
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #30 : 06.06.2019 - klo:16:06 »
Toista se on 3- Gen mittaristo jo vuonna 1984.
https://i.redd.it/m1pthyguear01.jpg
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.

Poissa Timo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 277
  • Hmm.. ottaisko poron.. vai Veekasin.
Vs: Lt 1 vianhakua
« Vastaus #29 : 06.06.2019 - klo:15:58 »
Ei ole F-bodyssa muita kun painettuja numeroita eikä mekaaninen matkamittari ala raksuttamaan vikakoodeja... ;D
Ero lienee siinä että Vetessä on ajotietokone ja f-bodyssa ei ja digimittaria ei 4gen ole saanut edes varusteena.


GM on 90-luvalta lähtien ollut siitä järkevä että aika monesta saa vikakoodit mittaristoon jos siinä vaan on joku näyttö. Kokemusta on ainakin 95 ja 98 STS, 0-jotain H2, joku Subbari jne.
Ja ilmeisesti Vette...
Ainakin Käkkylästä ja Hummerista saa kaikkien boxien vikakoodit suoraan näytölle.
Näin myös Vette ainakin '94 alkaen. Digimittarin näytölle tulee paperiliittimellä kaikki koodit, PCM, CCM, ABS/TCS ja AIRBAG.
Vain paskahuusissa pytyt on pystyssä.