Kirjoittaja Aihe: -90 kytkin  (Luettu 1702 kertaa)

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 433
  • 1995 z28
Vs: -90 kytkin
« Vastaus #5 : 09.07.2019 - klo:13:55 »
Kunpa olisikin oikea ilmausnippa tuolla orjasylkässä,siellä on vain sellainen tulppa joka aiheuttaa omat jumppansa.

Itse tarkistin että poljin on varmasti ylhäällä ja säiliön kansi höllässä ja sitten vain orjasylkälle rauhallista liikettä muutaman kerran päästä päähän.
1995 z28 manual.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3198
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: -90 kytkin
« Vastaus #4 : 08.07.2019 - klo:23:07 »
Kytkintä ei yleensä saa ilmattua kunnolla "perinteisesti" polkemalla (jos teit niin) vaan pitäisi ilmata paineella eli joko paineilmaa säiliöön tai nesteellä takaperin työsylinterin ilmaruuvin kautta.
F-bodyn tapauksessa säiliöön ei saa painetta joten jäljelle jää se toinen (vaikeampi) vaihtoehto.
Jotkut on viritelleet letkun jarrusatulasta kytkimelle jolloin takaperin ilmaus tapahtuu jarrua polkemalla. Isoa lääkeruiskuakin tms. "pumppua" voi kokeilla.
Ilmatessa on myös tärkeää (ja muutenkin) että kytkinpoljin nousee täysin ylös eli polkimen palautusjouset ym. on kunnossa. Pääsylinteri ei päästä nestettä läpi ellei poljin ole täysin ylhäällä.
Jotkut kytkimet korjaantuu myös itsestään reilummin polkemalla kunhan kaikki on muuten kunnossa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 433
  • 1995 z28
Vs: -90 kytkin
« Vastaus #3 : 08.07.2019 - klo:19:52 »
Ilmaahan siellä tuntuu olevan,parani huomattavasti.

Tosin vieläkin tuntuu hieman pitkäliikkeiseltä.
1995 z28 manual.

Poissa TransNAM

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3198
  • Sukupuoli: Mies
  • Objects in mirror are smaller than a moment ago!
Vs: -90 kytkin
« Vastaus #2 : 06.07.2019 - klo:19:58 »
Yleensä tuon tyyppiset oireet tulee jos on ilmaa (ilma laajenee lämmetessään = tilanne pahenee) tai sitten pääsylinteri ei päästä säiliöstä nestettä läpi ja kytkimen kuluessa poljin jää syvemmälle.
Ilman ilmestymiselle on yleensä syy (jompikumpi sylinteri vuotaa) ja jälkimmäisen aiheuttaa turvonneet pääsylinterin tiivisteet tai likainen neste.

Onhan säiliössä riittävästi nestettä?


Tämä yleisesti, ei ole itellä ollut manuaalia f-bodyssa.
Pontiac TransAm, LS1, 12,629 @177,95
Audi A6 S-Line, 2,7Tdi, Q, A, '07
Kawasaki VN800 '96
MB Vito 120 '07

Poissa BB

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 433
  • 1995 z28
-90 kytkin
« Vastaus #1 : 06.07.2019 - klo:12:38 »
Outo ominaisuus/vika -90 t5 kytkimessä viileänä kytkin toimii lähes normaalisti ehkä hieman syvällä irroittaa,mutta kun paikat lämpenee kytkin pitää polkea varpaalla aivan pohjaan ja silti irroitus ei ole täydellinen.

Mistä tuommoista vaivaa lähtis penkomaan?
Sylinterit slave/master vai itse kytkimestä?
1995 z28 manual.