Kirjoittaja Aihe: "Original" katalysaattorit  (Luettu 2692 kertaa)

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 272
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #25 : 04.08.2019 - klo:18:08 »
Mullakin tossa esterissä tuo matto vinossa jo tehtaalta. Samoin Magnaflowssa irtosi kadonneen maton takia toinen kenno.

Eihän sitä muuten sais uusia myytyä.  ;D

Todellakin, se on aivan saletti kun tuotantoa viedään kiinaan niin laatu on vaan heikentynyt  :'(, vaikka laadunvalvonta olisi kuinka hyvää tahansa valmistajan kertomana.
Sama pätee kaikille osille, esim. pyörännapalaakerit jne.
Joka muuta väittää, niin ne puheet saa jättää ihan omaan arvoonsa  :W
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2158
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #24 : 04.08.2019 - klo:10:49 »
Nyt siis jo kolmannet..

Mullakin tossa esterissä tuo matto vinossa jo tehtaalta. Samoin Magnaflowssa irtosi kadonneen maton takia toinen kenno.

Eihän sitä muuten sais uusia myytyä.  ;D
´94 Z28

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 272
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #23 : 04.08.2019 - klo:10:12 »
Nyt siis jo kolmannet katalysaattorit rikkoontuneet  ???
Keraamiset tiilet ovat irronneet ja rämisevät tosi voimakkaasti.
Liite selkeyttää rakenteen ja syyn tiilien irtoamiseen, toki kyseessä voi olla liian tehokas moottorikin jonka takia ongelma voi syntyä.
Asia on selvityksen alla  ;)
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 272
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #22 : 04.08.2019 - klo:09:59 »
Eka sai iskun, mutta ei mainittu seuraavien saaneen?

That's the point. Ensimmäisistä, joilla kerkesin ajamaan 400 km, sain korvauksen ELY-keskukselta, koska katit saivat hittiä.
Näihin viimeisiin, joilla oli ajettu 600 km:n Road Trip hyväkuntoisella maantiellä ja loput 400 km hyvillä kestopäällysteteillä, katalysaattoreihin ei ole kohdistunut pienintäkään ulkopuolista iskua ja ne ovat ulkoisesti täysin virheettömät. There has been no outside damage to converters during the installation nor while driving the car. From outside they look flawless.
 
Todellisuudessa tuotetakuu kattaa ulkopuolisesti silmin havaittavat viat, kuten hitsauksen.
Jos keraamiset tiilet irtoavat ja rupeavat rämisemaan, heidän mukaan kyseinen asia valmistusvialliseksi luokiteltuna ovat todella harvinaisia. 
He ovat vakuuttuneita siitä että kyseessä ei ole takuun alainen asia, vaan ongelma on varmaankin puutteellinen asennustyö, jossa katalysaattoreiden ”sisäänajo” on jäänyt todennäköisesti tekemättä.
https://www.apcautotech.com/getmedia/5afa5ba0-151c-4e09-a27d-35c29b93dbe4/Eastern-Catalytic_Tech-Note_Proper-Break-In.pdf
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 272
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #21 : 04.08.2019 - klo:09:05 »
Etkö saanut jälkimmäisiä Easternejä takuuseen?

Asia on työnalla.

Kai kai takuu iskuja kata? Tossa mun esterissä oli kyl joku 5v/50000ml takuulappu messissä. Tiedä sitten pitäiskö se palauttaa jonnekin, et takuu toimii ??

Takuukäsittely on pitkä ja kallis projekti, varsinkin jos olet tilannut sen meren takaa. Ostohinta + rahti + tulli + verot + palautuskustannukset. Lopulliseksi hinnaksi muodostuu maailman kallein katalysaattori.

"Tiivistetty" Easternin takuuohje:
"The converter is covered by the manufacturer's warranty against defects.
If the manufacturer determines, after their inspection, that the converter is covered under the warranty, we can then issue a refund for the part and its original shipping charges.
You do, however, need to return the converter before any of that can occur.  No refund can be issued without return of the part, since the manufacturer must first inspect it to determine whether the warranty applies.
You are not obligated to take advantage of the warranty.
The manufacturer's warranty covers only the part.  It does not include the reimbursement of labor costs or other expenses.
Manufacturing or structural defects are covered under warranty, such as an incomplete weld or perforation rust, but damage due to impact is not. Converters that fail due to a performance defect are relatively rare. All returned converters are subject to inspection to ensure that their failure is covered under warranty. If the failure is determined to be due to other factors in your system or an impact, the warranty coverage will be denied. Manufacturer warranties do not cover return shipping costs."
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4273
  • Sukupuoli: Mies
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #20 : 03.08.2019 - klo:18:18 »
2-tie katti = ilmapumppu aiheuttaa enemmän katsareissa hämmennystä, kun runsaasti ilmaa pakokaasuissa.
Niitä kiinnostaa vaan co, hc, lambda, o2 (ilman rikastusta) .


Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2158
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #19 : 03.08.2019 - klo:17:46 »
..ilmaputkella..

Saastelaitteilla kuikkaa  m/
´94 Z28

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 272
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #18 : 03.08.2019 - klo:17:44 »
Jos haluaa hyvän, niin metallikennolla, ei keraamisella.

Just de, metallikennolliset ovat kalliimpia ja kestävämpiä  \m/
Keraamisia on paljon koska niiden hinta saadaan halvemmaksi.
Mutta ongelma on se ettei OEM mallisia metallikennollisia katalysaattoreita ilmaputkella ole ilmeisesti saatavissa, en ole ainakaan mistään löytänyt  ::)
Kuva profiilista, mitat voivat heitellä:
« Viimeksi muokattu: 03.08.2019 - klo:17:46 kirjoittanut F-Body »
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4273
  • Sukupuoli: Mies
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #17 : 03.08.2019 - klo:14:34 »
Kai kai takuu iskuja kata? Tossa mun esterissä oli kyl joku 5v/50000ml takuulappu messissä. Tiedä sitten pitäiskö se palauttaa jonnekin, et takuu toimii ??

Eka sai iskun, mutta ei mainittu seuraavien saaneen?

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2158
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #16 : 03.08.2019 - klo:14:30 »
Etkö saanut jälkimmäisiä Easternejä takuuseen?

Kai kai takuu iskuja kata? Tossa mun esterissä oli kyl joku 5v/50000ml takuulappu messissä. Tiedä sitten pitäiskö se palauttaa jonnekin, et takuu toimii ??
´94 Z28

Poissa Fenix

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 4273
  • Sukupuoli: Mies
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #15 : 03.08.2019 - klo:13:57 »
Multa meni luottamus täysin Easterneihin, ensimmäiset kesti 400 km, sisuskalut meni rikki kun kivi kolahti katin lämpösuojaan ajaessani n. 30 km/h nopeudella ns. kiertotietä eli väliaikaista ajokaistaa. Lämpösuoja ei edes painunut katin runkoon asti, vaan siihen tuli pieni klommo.
Toiset Easternit kesti 1,5 kk / 1000 km, josta 600 km oli matka-ajoa asennuksen jälkeen. Keraamiset tiilet irronneet vaikka "sisäänajo" tehtiin täysin tehtaan ohjeiden mukaan: "Converter Break-In Procedure (PDF) instructions". Tämä kaikki siis viime ja tänä kesänä  m-

Etkö saanut jälkimmäisiä Easternejä takuuseen?

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2158
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #14 : 03.08.2019 - klo:13:04 »
Jos haluaa hyvän, niin metallikennolla, ei keraamisella.
´94 Z28

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 272
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #13 : 03.08.2019 - klo:12:36 »
94015 5,7 tuplilla eli 2,25" putket 2kpl
94016 5L on yhdellä 2,5 putkella
94019 5,7 jos yhdellä katilla jolloin on 2,75 tai 3" putki


5L konetta ei tuplakateilla ole, siksi vain 1 malli.
94016 ei käy 5,7 koneeseen kun on väärän kokoinen putki.


Näin mä nämä ymmärtäisin...
Totta turiset, nuin tuon palapelin saa kasattua järjellisesti  *clap*
Löysin irto katalysaattoreista ainoastaan kolme merkkiä /vaihtoehtoa:
Magnaflow 94015 https://www.magnaflow.com/products/94015-catalytic-converter-magnaflow-standard-grade-federal-epa-compliant-universal-catalytic-converter
Catco 2905  https://www.catalyticconvertersonline.com/smtparts/auto/results/?engine=V8%7E5.7L%7E350%7E&make=0045&model=1135&product=2152&state=1&year=1991
Summitilta muutama vuosi sitten kerrottiin että "Catco is out of business", eli lopettanut toiminnansa / mennyt konkurssiin, mutta ilmeisesti jatkaa koska tarjoavat / myyvät tuotetta
https://www.summitracing.com/int/parts/cto-2905/overview/ ( edullisemmin kuin tuo toinen saitti ).
Walker 15032 https://www.summitracing.com/int/parts/wlk-15032/overview/year/1991/make/pontiac/model/firebird/submodel/formula

Tämä Walker 15032 on kaikista edullisin $63.99  ::)
Onko Walkerin ko. katalysaattorista kenelläkään käyttökokemusta tai faktaa tietoa toimivuudesta, virtauksesta ja kestosta?

Millaista kokemusta / palautetta bändi on saanut / kuullut Magnaflow:n ja Catco:n vastaavista?
Onko näiden em. keraamisten katalysaattoreiden kanssa ollut ongelmia kestossa?

Jotkut uudet luotettavat on kuitenkin ostettava, kun Easternit rämisee niin kuin joku romu. 
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2158
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #12 : 03.08.2019 - klo:11:38 »
Multa meni luottamus täysin Easterneihin, ensimmäiset kesti 400 km, sisuskalut meni rikki kun kivi kolahti katin lämpösuojaan ajaessani n. 30 km/h nopeudella ns. kiertotietä eli väliaikaista ajokaistaa. Lämpösuoja ei edes painunut katin runkoon asti, vaan siihen tuli pieni klommo.
Toiset Easternit kesti 1,5 kk / 1000 km, josta 600 km oli matka-ajoa asennuksen jälkeen. Keraamiset tiilet irronneet vaikka "sisäänajo" tehtiin täysin tehtaan ohjeiden mukaan: "Converter Break-In Procedure (PDF) instructions". Tämä kaikki siis viime ja tänä kesänä  m-

Mulla tosiaan tuo magnaflow sama homma, eli kenno irti. Ei ole montaa kilsaa autossa ollut. Ostin halvimman, kai se jokusen katsastuksen menee.
´94 Z28

Poissa F-Body

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 272
  • Sukupuoli: Mies
  • Hauskaa pitää olla
Vs: "Original" katalysaattorit
« Vastaus #11 : 03.08.2019 - klo:11:30 »

Nyt tulee EASTERN CATALYTIC 70330   

https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=1317381&jsn=3
Multa meni luottamus täysin Easterneihin, ensimmäiset kesti 400 km, sisuskalut meni rikki kun kivi kolahti katin lämpösuojaan ajaessani n. 30 km/h nopeudella ns. kiertotietä eli väliaikaista ajokaistaa. Lämpösuoja ei edes painunut katin runkoon asti, vaan siihen tuli pieni klommo.
Toiset Easternit kesti 1,5 kk / 1000 km, josta 600 km oli matka-ajoa asennuksen jälkeen. Keraamiset tiilet irronneet vaikka "sisäänajo" tehtiin täysin tehtaan ohjeiden mukaan: "Converter Break-In Procedure (PDF) instructions". Tämä kaikki siis viime ja tänä kesänä  m-
Pontiac Firebird Formula 1991  350 CID  5,7 L  V8 TPI with dual exhaust system, automatic 4L60 (THM 700-R4) + rear axle ratio 3,23