Kirjoittaja Aihe: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91  (Luettu 3866 kertaa)

Poissa Juhis.

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #18 : 26.09.2019 - klo:12:11 »
Autoa huolella painepesurilla pestessä tuli huomattua (tai pikemminkin sen jälkeen) että repsikan jalkatilaan oli ajautunut vettä. Targan tiivisteet kuitenkin näyttävät ehjiltä, onko kenellään kokemusta mistä tuonne näissä yleensä vettä voisi tulla? Pesin autoa myös konehuoneen puolelta ennen talliin siirtoa, joten on voinut mennä sieltäkin. Lähinnä vastaisen varalle, vai uskaltaako fbodyjä ottaa katon alta pois vain kuivina päivinä?  ???

Kysymys 2: Jos autoon tarvisi:
- Ulkopeilit (Virtaviivaisemmat mallit)
- 1986-1992 Trans Amin / GTA:n takavalot (Tiedän että noita on kahta mallia, mutta kummat vaan on kauniimmat kun nykyiset)
- Muodossaan olevan etupalan

Mistä lähtisitte näitä metsästämään? Peilit ja valot tulee varmaan postilla vaikka mistä suht kohtuuhintaan, mutta etupala on sen verran iso että rahdit voi yllättää ainakin Atlantin takaa. Onko Euroopassa mitään Jenkkeihin erikoistuneita purkaamoita? Monet ei varmaan kuitenkaan joka nippeliä jaksa esim. eBay:hyn listat vaikka sieltä tilaaminen olisikin helppoa.
Harrasteina:
Pontiac Trans Am 5.0 1991
Ford Mustang Cobra 1997
Porsche 911 (993 Gemballa)
MB C124 Coupe
MB C123 Coupe
Jaguar XJ6 1996
VW Kupla 1966

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6269
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #17 : 26.09.2019 - klo:08:25 »
Kyllä on huomattavasti paremmat nuo toiset vanteet  m/ Tuo öljynsuodatin on kyllä paha  ;D
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Juhis.

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #16 : 25.09.2019 - klo:20:06 »
Purkasin penkit ja loput sisusta pihalle ja pesin ne mäntysuovalla ja juuriharjalla sekä painepesurilla. Pihalla kuivahtamisen jälkeen siirsin sisustan viikoksi n. 32 asteiseen pannuhuoneeseen, jonka jälkeen se saikin siirtyä lakanoiden alle odottamaan takaisinasennusta.

Seuraavan sukupolven insinöörit ovat tutkimassa projektia. Sai hyväksynnän kun selvisi että autossa tulee olemaan myös takapenkit pikkupojille.  m/ m/




Mallailin vielä ristikkovannetta alle, selkeästi parempi, vaikka toki tuumaa isompana ja vähän madallettuna voisi olla vielä parempi (ja rengasvalikoimatkin moninkertaistuisivat 245/50R16-kokoon verrattuna).



Projekti jatkuu taas jonkun ajan kuluttua...
Harrasteina:
Pontiac Trans Am 5.0 1991
Ford Mustang Cobra 1997
Porsche 911 (993 Gemballa)
MB C124 Coupe
MB C123 Coupe
Jaguar XJ6 1996
VW Kupla 1966

Poissa Juhis.

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #15 : 25.09.2019 - klo:20:00 »
Jos öljynsuodatinkin on ruosteessa, niin voisi ajatella myös perushuollon sopivan talven ohjelmaan, vaikka teknisesti auto tuntuikin toimivan hakumatkalla....



Parit fiilistelykuvat vielä pihalla ja seuraavaksi auto talliin ja kasailemaan ToDo-listaa. Märässä moni auto näyttää paremmalle...





Vanteet, etuparkit, kilvet, takasiiven puute eivät omaan silmään satu ollenkaan, joten ne ainakin työlistalla. Samaten pakoputkien päädyt on vähän persoonallisen näköiset.
Harrasteina:
Pontiac Trans Am 5.0 1991
Ford Mustang Cobra 1997
Porsche 911 (993 Gemballa)
MB C124 Coupe
MB C123 Coupe
Jaguar XJ6 1996
VW Kupla 1966

Poissa Juhis.

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #14 : 25.09.2019 - klo:19:56 »
Samalla kun auto nyt oli pukeilla, niin löytyi arvatenkin vähän muutakin ajan patinaa....



Onneksi suht läheltä löytyi ehjenpääkin peltiä:



Ei nyt kaikkein siistein lopputulos, mutta toiminee auton alapuolella katseilta suojassa.  8)



Pitää kontata alustaa vielä talven aikana tarkemmin tallissa läpi, tuo tuppasi olla pahin alapuolella ollut ruostevaurio, vasemmassa takapyöränkaaressa oli toinen, joka pellitettiin uusiksi samalla kertaa.
Harrasteina:
Pontiac Trans Am 5.0 1991
Ford Mustang Cobra 1997
Porsche 911 (993 Gemballa)
MB C124 Coupe
MB C123 Coupe
Jaguar XJ6 1996
VW Kupla 1966

Poissa Juhis.

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #13 : 25.09.2019 - klo:19:51 »
Pientä etenemistä tämänkin kanssa. Alle kurkkimalla voinee havaita että onhan tämä joskus paremmassakin hapessa ollut. Alkuun kuitenkin selkeimmän vian kimppuun eli pakoputken uusinta katilta taaksepäin.





Ulkoistin häpeilemättä tämän työvaiheen, kun omassa tallissa ei ole nosturia, ja tuon keskipätkän taivuttaminen taka-akselin päälle tutkailujen perusteella vaatisi saada auton suht ylos, tai vaihtoehtoisesti pudottaa taka-akselia alaspäin.



Tässä putket hahmoteltuna paikalleen, pientä trimmailua jäi vielä itsellekin, mutta ovat ainakin hehtaareilla.  :)



Myös omaan silmään sattumattomien Euro-kilpien tilalle tilasin vanhanmalliset lyhyet kilvet. Kumma kyllä niitä pienifonttisia lyhyitä samalla tunnnksella ei saanut puhumalla, vaikka vastaavia onkin tullut Jenkkiautoissa vastaan.  ::) Noh, peltisaksilla varmaan saa nekin sopimaan...
Harrasteina:
Pontiac Trans Am 5.0 1991
Ford Mustang Cobra 1997
Porsche 911 (993 Gemballa)
MB C124 Coupe
MB C123 Coupe
Jaguar XJ6 1996
VW Kupla 1966

Poissa RaiRai

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 704
  • Sukupuoli: Mies
  • 1994 Trans Am
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #12 : 07.08.2019 - klo:21:10 »
 m/
Mulla oli tekniikaltaan vastaava 89 eli ei facelift, mutta sulla näyttäis olevan lukkoperä.
Oli luotettava, mutta kovin kiire tuon koneen kans ei parane olla.
Anyway ruisku mun mielestä plussaa...
"If it ain't broke, don't fix it"

Poissa Juhis.

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #11 : 07.08.2019 - klo:12:39 »
Kiitoksia vaan tervetuliaispuheista.  :)

Takapään verhoilupaneleita purkaillessa tuli eteen optiokoodilista. Optioiden määrästä luuli että kyseessä olisi paremminkin varusteltu auto. Ei periaatteessa ole noihin aikoihinkaan lie Amerikkalaisissa ollut "kaikki herkut vakiona".



Erikoista sinänsä on ettei autossa ole Cruisea, joku on säästänyt aikanaan.

Varustelista aukiluettuna:



Ei suurempia yllätyksiä, mahdollisesti kuitenkin WS6-keskimerkkiset ristikkovanteet ovat auton alkuperäiset tai ainakin vastaavat.  8)
Harrasteina:
Pontiac Trans Am 5.0 1991
Ford Mustang Cobra 1997
Porsche 911 (993 Gemballa)
MB C124 Coupe
MB C123 Coupe
Jaguar XJ6 1996
VW Kupla 1966

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 6269
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #10 : 07.08.2019 - klo:12:31 »
Onnittelut uudesta pelistä ja mustat Trans Amithan aina rokkaa!  m/ \m/
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Chevrolet El Camino 350cid 1973
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Chrysler 300C 3.5 Touring 2005
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa JP

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 1471
  • Sukupuoli: Mies
  • Oma teksti
Pontiac Trans Am 355 LT1 1996 T-top Ported heads/CC 268XFI/52mm tb,NPS ported im,Crane 1.6 rr/PaceSetter mid-length,Hooker catback,Lingenfelter cai,SLP Torsen+3.42,JN Trading 2200 stall

Poissa Mika

  • Huoltaja
  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 5655
  • Sukupuoli: Mies
  • Oulu
2006 Citroën C4 2,0i 16V VTR Berline
1981 Chevy Corvette C3

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 2359
´94 Z28

Poissa avogta-89

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 7377
  • Sukupuoli: Mies
  • Turku
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #6 : 07.08.2019 - klo:09:46 »
Tervetuloa  m/
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi  (paxton)-89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac trans am gta avo 5,7tpi -89
- Pontiac firebird 454 -77
- Chevrolet camaro ss LS7 7,0 supercharger -10
- Chevrolet camaro rs 5,7 LT1  T-top -89
- Dodge challenger avo 318cid MR-rek 71
- Buick skylark avo 455 -71
- Cadillac escalade 6,2 ESV -08
- MB 600 CL AMG V12 w140 -94
- Ford T Phaeton 3,8 rodi  1917
- Ford T rod 351 v8 - 1926
- vw transporter 132kw 4-motion dsg-12
- RR Silver spur -85 MR-rek
- RR Silver spur taxfree-86

Poissa Soppa

  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 3536
  • Sukupuoli: Mies
  • Nils Aslak Stoichiopää Oulusta päivää
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #5 : 07.08.2019 - klo:08:58 »
 m/
Tervetuloa, siinähän on jo projekti hyvällä alulla!
Chevrolet Camaro IROC-Z 6.3 '88

Poissa Juhis.

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Juhiksen Trans Amin pitkäveteistä entisöintiä '91
« Vastaus #4 : 06.08.2019 - klo:23:42 »
Vaikka suurin projektointi tämän auton osalta olikin tarkoitus siirtää talveen, tilailin kuitenkin jo valmiiksi osia selkeimpiin puutteisiin eli RockAutosta Magnaflown takapöntön ja ulostulot



...ja eBaystä väliputken katilta taaksepäin, jos autoa kuitenkin käyttäisi tänävuonna jo leimalla, niin saisi vähän lisäosviittaa mitä puutteita katsastusmiehen näkökulmasta on.



Loppuviikosta olisi tarkoitus saada putki alle ja katsoa miten pyöränkotelon ruostereikä korjataan ja onko niitä enemmältikin auton alla, ostopaikalla ei oikein päässyt auton alle katsomaan. Projektitarina siis jatkuu...
Harrasteina:
Pontiac Trans Am 5.0 1991
Ford Mustang Cobra 1997
Porsche 911 (993 Gemballa)
MB C124 Coupe
MB C123 Coupe
Jaguar XJ6 1996
VW Kupla 1966