Kirjoittaja Aihe: NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista  (Luettu 396 kertaa)

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5990
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista
« Vastaus #9 : 14.08.2019 - klo:14:25 »
Miten se niin tussu oli? Sulla tais kuitenki olla ihan rullanokkanen oikea TPi motti pikkuvireillä? Mullahan oli pikkuvirit siinä crate truck moottorissa, missä oli vakio TPi:tä lievempi nokka ja swirl port kannet (paskimmat maholliset siis), silti konetehoksi dynottiin 289hv/546Nm (takarenkailta lähes sama ku sulta koneesta). Jos samat virit olisi ollu normi TPi moottorin ympärillä niin kai sen pakko olisi ollu olla jo reilummin yli 300hv moottori.

Se oli alkuperäinen rullanokkanen 350 vuosimallia -87. Muuten vakio, paitsi kevyesti kairattu plenum ja peltisarjat + putkisto. Jos vakiotehot ilmoitettu 225hv, niin ihan linjassahan tuo. Ja dyno oli/on sellainen inhorealistinen...
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5734
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista
« Vastaus #8 : 14.08.2019 - klo:14:15 »
Tehot alakanttiin ilmoituksessa, dynotin tuosta koneesta aikanaan hurjat 249hv.  \m/

Miten se niin tussu oli? Sulla tais kuitenki olla ihan rullanokkanen oikea TPi motti pikkuvireillä? Mullahan oli pikkuvirit siinä crate truck moottorissa, missä oli vakio TPi:tä lievempi nokka ja swirl port kannet (paskimmat maholliset siis), silti konetehoksi dynottiin 289hv/546Nm (takarenkailta lähes sama ku sulta koneesta). Jos samat virit olisi ollu normi TPi moottorin ympärillä niin kai sen pakko olisi ollu olla jo reilummin yli 300hv moottori.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Z-mo

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5990
  • Sukupuoli: Mies
  • When comfort is out, performance is in.
Vs: NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista
« Vastaus #7 : 14.08.2019 - klo:12:54 »
Tehot alakanttiin ilmoituksessa, dynotin tuosta koneesta aikanaan hurjat 249hv.  \m/
'87 Iroc "Modifioitu"
'91 Trans Am Convertible "Modifiointi kesken"
'94 Camaro Convertible 3.4
'89 Astro
'06 STS

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5734
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista
« Vastaus #6 : 14.08.2019 - klo:11:15 »
Tuossa on tuosta kyselemästäsi Firebirdistä kaiketi alkuperäisen myyjä ilmoitus: https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/10388002

Kyllä kai tuo minusta ihan siistiltä autolta vaikuttaa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5734
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista
« Vastaus #5 : 13.08.2019 - klo:21:04 »
Juu, bongattu ja viestiä laitettu. Vielä kun olisi LS-tekniikalla, niin Poriin olisin jo menossa. En ehkä olisi ainoa m/

Itellä taas jäis 70-luvun auto missä LS niin varmalla väliin  ;D Mutta makujahan on monia. Omaan makuun chevyn 383 stroker pikkulohko on huomattavasti kiinnostavampi kuin moderni LS. Eihän nuo ole kummosia hommia LSään vaihtaa jos semmonen houkuttaa.
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa Spinneri Magazine

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
  • Oma teksti
Vs: NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista
« Vastaus #4 : 13.08.2019 - klo:20:52 »
Eikös tuo ole pptalo:n rakentama ponu,

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=68121.msg678335#msg678335
Sama peli on, juu. Hyvät projektikuvat, mutta ei vain sytytä. Itse olisin arvostanut näiden tietojen esille tuomista viimeistään siinä vaiheessa kun otin myyjään yhteyttä. Voi toki olla, että myyjä ei historiaa tiedä...

Onhan siellä myynnissä myös kerhon jäsenen musta 1980 mihin vaihettu -77-78 keula, se on aika makoisa paketti  ;)
Juu, bongattu ja viestiä laitettu. Vielä kun olisi LS-tekniikalla, niin Poriin olisin jo menossa. En ehkä olisi ainoa m/
... kun vakio ei riitä ... Spinneri Magazine

Poissa BlackZ

  • Jäsen
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 5734
  • Sukupuoli: Mies
  • "There is no substitute for raw cubic inches!!!"
Vs: NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista
« Vastaus #3 : 13.08.2019 - klo:18:51 »
Onko tuo papereissa kuitenkin 1979 vuosimalli? Noita on tosiaan jotku aikanaan muutellut uudemmalle keulalle ja perällekin. Monesta asiasta näkee että perus Firebirdistä varmaankin tehty. Onhan siellä myynnissä myös kerhon jäsenen musta 1980 mihin vaihettu -77-78 keula, se on aika makoisa paketti  ;)
Dodge Charger R/T 440cid 1969
AMC Pacer 258cid 1976
Pontiac Trans Am Bandit T-Top 400cid 1978
Jeep Cherokee Renegade 4X4 3.7 2006

Poissa jaro55

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 51

Poissa Spinneri Magazine

  • Uusi Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
  • Oma teksti
NettiAutossa myynnissä olevasta 2gen Firebirdista
« Vastaus #1 : 13.08.2019 - klo:15:59 »
Kävin tänään katsomassa NettiAutossa myynnissä olevaa 1980 Firebirdia, ihan ostomielessä, mutta... VIN-koodin perusteella auto on vuosimallin 1977 perus-Firebird. Keulapala ja takavalot ovat 1979-81 malista. Kojelauta ja ovipahvit - mahdollisesti muukin sisustus - ovat jostain Trans Amista. Maalipinta kauttaaltaan roskainen, paikoitellen nähtävillä huonosti tehdyt pohjat. Myyjän mukaan tekniikka peräisin 1988 Iroc-Z Camarosta. Tietääkö joku tämän auton taustat?

https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/10674061
... kun vakio ei riitä ... Spinneri Magazine